Björn Borg och Joel Kinnaman startar samarbete
Vill inspirera fler att träna
I januari nästa år kommer Björn Borg att lansera en ny kampanj som frontas av skådespelaren Joel Kinnaman. Tanken med den är att inspirera fler människor till att träna.
Henrik Bunge som är VD på Björn Borg säger:
"Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både kvinnor och män till att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör människor till bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt match. Vi är otroligt glada och stolta över att få involvera honom i vårt arbete, kultur och gemensamma mål."
Joel säger:
"Jag insåg snabbt att vi hade gemensamma värderingar och syn på träning – att det är en nyckel för att må bättre i livet. Att Björn Borg dessutom kör en obligatorisk sporttimme varje fredag visade mig att de menar allvar med sin ambition och sina mål. Att hålla sig i form både mentalt och fysiskt har alltid varit viktigt för mig och utgör numera en stor del av min vardag som skådespelare. Det känns därför som ett naturligt steg för mig, att tillsammans med Björn Borg inspirera människor till träning för att må bättre."
Björn Borg inleder i början av 2020 ett globalt samarbete med skådespelaren Joel Kinnaman. Samarbetet är långsiktigt och innebär kampanjer och budskap i såväl köpta som egna kanaler, där Joel Kinnaman blir ansikte över alla produktkategorier – underkläder och sportkläder.
Samarbetet syftar till att inspirera fler människor till att träna genom att bland annat lyfta de många fördelarna som träning har, en gemensam målsättning som parterna delar.
”Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både kvinnor och män till att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör människor till bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt match. Vi är otroligt glada och stolta över att få involvera honom i vårt arbete, kultur och gemensamma mål”, säger Henrik Bunge, VD på Björn Borg.
”Jag insåg snabbt att vi hade gemensamma värderingar och syn på träning – att det är en nyckel för att må bättre i livet. Att Björn Borg dessutom kör en obligatorisk sporttimme varje fredag visade mig att de menar allvar med sin ambition och sina mål. Att hålla sig i form både mentalt och fysiskt har alltid varit viktigt för mig och utgör numera en stor del av min vardag som skådespelare. Det känns därför som ett naturligt steg för mig, att tillsammans med Björn Borg inspirera människor till träning för att må bättre”, säger Joel Kinnaman.
Första kampanjen med Joel Kinnaman förväntas gå live i januari 2020.
Carl Edmond - ny svensk klockutmanare
Joel Kinnaman är med och representerar

Nya modeller från Carl Edmond
Joel Kinnaman och Peter Forsbergs klockmärke

Joel Kinnaman är stjärnan i nya Volvo-reklamen
Tillsammans med frun Cleo
