m
a
r
3 i går54 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

IWC och Hot Wheels släpper klocka
Kommer i en liten verktygslåda

I samband med den 78:e upplagan av Goodwood Members Meeting har klocktillverkaren IWC Schaffhausen tillsammans med leksakstillverkaren Hot Wheels tagit fram en klocka och en liten leksaksbil i form av en klassisk Mercedes 300 SL. Endast 50 stycken exemplar kommer att bli till och det första auktioneras iväg av Bonhams, pengarna kommer gå till välgörenhet. Allt kommer förpackat i en snygg verktygslåda. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

Hernö Gin hyllar huvudstaden
Ny gin som endast finns på baren

Nästa onsdag, den 13 oktober, lanserar Hernö Gin den nya ginen Capital Gin på Hernö Gin Bar i Stockholm. Det här är en hyllning till huvudstaden och dess mångfald med smakinfluenser. Det är bara på baren som man kommer att kunna avnjuta denna, den kommer tyvärr inte att säljas på Systembolaget. Johan Wester som är Head Distiller på Hernö Gin är den som tagit fram ginen och han säger så här: "Arbetet med att skapa Hernö Swedish Capital Gin har varit otroligt spännande. Målet har varit att bibehålla känslan av Hernö Gin samtidigt som nya toner får komma igenom. Vi använde Lemon Myrtle, som vi blev helt förälskade i under vårt samarbete med Four Pillars samt bockhornsklöver som ger en härlig underliggande ton." Tumnagel
77kg
+
Bobby Green
0

Happy Socks och Hassan Hajjaj i samarbete
Färgglatt!

Happy Socks presenterar nu en ny kollektion med strumpor som de tagit fram i samarbete med konstnären och kreatören Hassan Hajjaj och hans varumärke Andy Wahloo. Kollektionen beskrivs som en mix av traditionella nordafrikanska ordspråk och samtida populärkulturella uttryck. Sin inspiration hittar Hassan i Londons hip-hop och reggaescen men också i sitt nordafrikanska ursprung. För att skapa sina alster kombinerar han ofta mode, kultur och konst. Ett par blir dina för 139 kronor. Tumnagel
59kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform
Loggan är numera även en varm kram

Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
+
Bobby Green
0

Vans och Warner Bros samarbetar
Snart är det Halloween!

Vans och Warner Bros. Consumer Products presenterar nu tillsammans kollektionen Vans x Horror som är tänkt att väcka klassiska, välkända skräckhistorier till liv igen. I kollektionen ingår nya tolkningar av Vans skomodeller Classic Slip-On, Sk8-Hi, Vans Era, Slide On, Old Skool och Style 47 som alla dekorerats med hyllningar till Warner Bros filmer IT, The Shining, Fredag den 13:e, Excorcisten med flera. Förutom skor finns det även tröjor och kepsar. Allt släpps den 1 oktober och vad som erbjuds hittar ni på länken nedan. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0

Vans och ryska Rassvet tar fram sko
Och lite kläder

För första gången har Vans och Rassvet (PACCBET) samarbetat och resultatet är en sko (Vans Skate Bold) i två stycken färgskalor och en premiumkollektion av plagg och accessoarer. Rassvet grundades 2016 av en grupp skateboardåkare och företaget leds av skaparen Gosha Rubchinskiy och proffs-åkaren Tolia Titaev. PACCBET betyder gryning eller soluppgång på ryska och varumärket vill vara "det ledande ljuset för den nya vågen av den ryska skate-scenen". Kollektionen släpps den 23 september. Tumnagel
79kg
+
Bobby Green
0

Triwa presenterar samarbete med Sea Shepherd
Även denna är tillverkad av havsplast

Klocktillverkaren Triwa presenterar nu ett samarbete med Sea Shepherd som är en ideell miljöorganisation som vill skydda och bevara marina ekosystem och djurarter. Klockan är tillverkad av återvunnen plast från haven och är framtagen för att påvisa hur våra hav faktiskt mår. Förra året släppte Triwa klockan Time for Oceans som även den är tillverkad av havsplast. Klockan lanseras den 21 september och kostar 1395 kronor. 15 procent av varje såld klocka skänks till Sea Shepherd. Tumnagel
115kg
+
Bobby Green
0

Arket och Tretorn släpper nytt samarbete
Regnkappor och accessoarer

Arket och Tretorn presenterar nu ett nytt samarbete som består av en funktionell och minimalistisk kollektion med regnkappor och accessoarer. Och det finns grejer till alla i familjen, även hunden. Inspirationen kommer från gamla fiskarparkas och robusta regnkappor. Anna Teurnell som är Designchef hos Arket säger följande: "Det nordiska klimatet kan vara mycket oförutsägbart, men det hindrar inte nödvändigtvis människor från att leva sina liv och att vara ute i naturen så länge de har lämpliga kläder. Den här kollektionen firar regnkläder genom att ta med beprövade element från klassiska plagg och integrera dem i nya stilar för den moderna familjen." Allt släpps den 7 oktober och priserna sträcker sig från 200-1500 kronor. Tumnagel
96kg
+
Bobby Green
0

I dag är det kebabens dag
Och Stockholm är en bättre kebabstad än Malmö?

I samband med att det är kebabens dag i dag så har köpekebabmärket Schysst käk genomfört Sveriges största kebabundersökning. I den undersökningen kom de bland annat fram till att TikTok-användare älskar kebab, vitlökssåsen krossar allt motstånd och att de som äter kebab i sängen oftast äter en kebab med bröd på en torsdag. Undersökningen, som gjordes i samarbete med YouGov, visar att svenskarna helst äter helst en kebabtallrik tillsammans med pommes och vitlökssås och att 83 procent av svenskarna anser att det är såsen som gör kebaben. Endast 43 procent känner dock att de bli glada eller väldigt glada när de tänker på att de ska äta kebab. En punkt som kan få en att ifrågasätta undersökningens validitet är den att Stockholm ska vara en bättre kebabstad än Malmö. Du hittar hela undersökningen via länken nedan. Tumnagel
82kg
+
Frode Wikesjö
0

Reebok och tennismärket Prince samarbetar
Släpper skor och kläder

Reebok och tennismärket Prince presenterar nu en tennisinspirerad sko- och klädkollektion som även flörtar lite med staden Miami. Här ska man ha mixat en stil som ska passa både på och utanför tennisbanan. Allt lanseras den 10 september. Priser och mer information hittar ni i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Google hyllar Avicii
Tim Bergling skulle fyllt 32 år idag

Idag hyllar Google Tim Bergling, artisten som även var känd som Avicii och som idag skulle ha fyllt 32 år. På Googles sökmotor har man idag bytt ut sin logotyp med en så kallad "doodle" med en tecknad bild av Tim Bergling. Klickar man på Googles Avicii-doodle så kan man kolla in en animerad video till Aviciis låt "Wake me Up", samma video som ni kan kolla in här ovanför. Doodlen och videon har Google tagit fram i samarbete med Tims pappa Klas Bergling och Universal Music. På sin blogg har Google intervjuat Klas Bergling där han berättar lite mer om Tim och arbetet Tim Bergling Foundation, en stiftelse som startades av Klas och Anki Bergling till minne av deras son, som syftar till att arbeta förebyggande mot psykisk ohälsa och självmord bland barn och unga. Ni hittar den intervjun på länken nedan. Tumnagel
451kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Kläder som hyllar F1-säsongen 1983
Officiella från Honda

Honda flörtar nu med gamla F1-fans eftersom de släpper en kollektion med kläder som är inspirerade av de som teamet använde när F1-säsongen 1983 drog igång. Det här var Hondas comeback till sporten efter att ha varit från den i 15 år. Det finns en t-shirt, en polotröja, en hoodie och ett klistermärke att välja mellan. Det hela är ett samarbete mellan Honda och Vintage Culture. Tumnagel
117kg
+
Bobby Green
0

Årets Musikhjälpen hålls i Norrköping
Nytt försök i år

I år kommer Musikhjälpen hållas mellan den 13-19 december på Gamla torget i Norrköping. Tanken var att detta välgörenhetsjippo skulle sändas från Norrköping redan förra året men pandemiläget gjorde att sändningarna fick flyttas och genomföras helt utan publik. Eftersom pandemihanteringen är lite sisådär så är det dock inte helt klart exakt hur årets upplägg på Gamla torget kommer att se ut. Så beroende på pandemins utveckling under hösten har Musikhjälpen lite olika lösningar redo på hur sändningarna ska gå till. Musikhjälpen är ett samarbete mellan P3 Sveriges Radio, SVT och Radiohjälpen. Musikhjälpen direktsänds i sin helhet i P3 och SVT Play. Stora delar sänds också i SVT2. Tumnagel
86kg
+
Frode Wikesjö
0

Skor som matchar Nissans nya Z
Ett samarbete med Negroni

För snart ett år sedan presenterade Nissan den nya Z-modellen Z Proto. Nu presenteras ett samarbete mellan Nissan och det japanska livsstilsmärket Negroni och resultatet är ett gäng skor som du kan ha på dig när du kör bilen. Skorna ska enligt uppgift vara framtagna tillsammans med Hiroshi Tamura som är chief product specialist hos Nissan. Egentligen handlar det om Negronis redan existerande modell Idea Corsa som fått nya färger och ett litet Z-märke på sig. De vita/silver går loss på 340 dollar, de blå/silver 420 dollar medan de gula kostar 440 dollar. Tumnagel
59kg
+
Bobby Green
0

Få hem Iron Maidens skiva direkt när den släpps
Senjitu lanseras Two minutes to midnight

I morgon natt kommer Iron Maidens nya skiva "Senjitu" släppas och då kan du få denna levererad direkt hem till dörren. Skivan släpps två minuter i midnatt 2 september, en referens till Iron Maidens klassiska låt "Two minutes to midnight". Genom ett samarbete med budföretaget Wolt så ska det bli möjligt att få hem skivan nästan exakt när den släpps skriver Wolt i ett pressmeddelande. För att få hem "Senjutsu" i natt så måste man bo i Stockholm och beställa skivan via Wolts app eller webbsida. Därefter ska skivan levereras hem till dörren någon gång mellan midnatt den 2 september och ca kl. 01:00 den 3 september. Tumnagel
90kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Puma ska släppa Animal Crossing-kläder
Toll!

Puma kommer fortsätta att samarbeta med Nintendo och nästa samarbete är kläder med Animal Crossing-tema för både barn samt vuxna. Bland annat kommer de släppa tre olika skor där de första ser ut att vara Puma Wild Rider fast då med Animal Crossing-tema som du kan kolla in på bilden ovan. Utöver skorna ska de också släppa lite andra kläder bland annat hoodien på bilden nedan. När dessa kläder ska släppas och hur mycket de kommer att kosta är oklart just nu. Tumnagel
79kg
+
Frode Wikesjö
0

Svenskt Tenn och Mamma Andersson samarbetar
Släpper inredningskollektion

I höst lanserar Svenskt Tenn i samarbete med konstnären Karin Mamma Andersson en inredningskollektion med namnet "Den diskreta charmen". De båda kommer även att visa en utställning tillsammans med samma namn. Mamma Andersson är en av sveriges mest kända konstnärer internationellt och representeras av flera större museum runt om i världen, bland annat vid Louisiana Museum of Modern Art i Danmark. Detta är hennes första inredningskollektion. Kollektionen består av brickor, teservis och en pläd. Produkterna finns nu hos Svenskt Tenn online och i deras butik på Strandvägen 5 i Stockholm. Tumnagel
96kg
+
Hugo Engström
0

Åk elbåt till Fotografiska
Museum öppnar upp sjövägen

Fotografiska Museet i Stockholm har det tufft just nu. Dels så har vi hela covid-skiten, men museet ligger också vid det stora Slussen-bygget vilket gör att det är krångligt och otrevligt att ta sig dit. Men nu öppnar man upp sjövägen till museet. Det är ett samarbete med Eco Sightseeing Sthlm som har en eldriven passagerarbåt och som kan ta dig från Nybrokajen till Fotografiska. Resan kostar 50 kronor enkel för alla över 12 år och båten går alla dagar i juli mellan 12 och 20. Avgång är en gång i halvtimmen. Tumnagel
138kg
+
Roger Åberg
0

Breitling och Ironman i samarbete
Tävlingen alltså

Sugen på en ny klocka? Vältränad nog för att klara av Ironman? Då är det här något för dig. Breitling och Ironman har nämligen börjat samarbeta och lanserar nu specialversioner av Endurance pro. Två versioner kommer att finnas. En röd som kommer att finnas att köpa för folk och fä och så en version i svart och guld som du måste genomföra tävlingen för att få köpa. Samarbetet är långsiktigt så fler modeller kommer att komma i framtiden. Tumnagel
78kg
+
Roger Åberg
0

Plantation Rum får fina askar av Sebastián Mateu
Tillverkade på Carl Malmsten Snickeri

Plantation Rum har dragit igång ett samarbete med konsthantverkaren och möbelsnickaren Sebastián Mateu för att ta fram kollektionen "The Plantation Craft Collection". Denna kollektion består av en serie boxar i olika storlekar och färger, tillverkade på Carl Malmsten Snickeri och skapta av genomfärgat fanér i ask. Kollektionen består av dryckesförvaring med tillhörande spelask innehållande domino och kortlek och är tillverkad i begränsad och signerad upplaga. De kan användas för förvaring men är framförallt skapta som inredningsdetaljer för hemmet. Alla askar i kollektionen är tillverkade av Sebastián Mateu själv i begränsad och signerad upplaga. I ett försök att stödja hantverk kommer Plantation Rum skänka överskottet till hantverksprojektet Kulturgatan, grundat av stiftelsen Lehmanns Verkstad i Bodafors. Försäljningen av dessa askar sker via länken nedan. Tumnagel
112kg
+
Frode Wikesjö
0

Omnipollo har perfekta ölen till nubben
O.P. och alkoholfri öl i kombination

O.P. Anderson är riktigt gott på till exempel midsommar, men det är ju också gott att dricka en öl till. Sprit + starköl är ju dock sällan en lysande kombination kanske, men nu har O.P. och Omnipollo gjort ett intressant samarbete som löser det. Omnipollo har nämligen tagit fram en alkoholfri snapsöl. Antingen så tar man nubben i nubbeglaset och ölen i ölglaset eller så häller man i nubben i ölen, det är valfritt. Den beskrivs vara i "gränslandet mellan en pale ale och en IPA med blommiga och fruktiga karaktärer där tydliga inslag av citrus, grapefrukt och aprikos samsas med en blommig humlekaraktär". – Det blommiga från ölet och det kryddiga från O.P. Anderson blir en superspännande kombination där två omsorgsfulla drycker möts på ett fint sätt, säger Henok Fentie. Vi älskar att jobba med varumärken som har en lång historia och i det här samarbete har det varit jättekul att se våra energier smälta ihop rent bokstavligen. Ölen börjar säljas i morgon och eftersom den är alkoholfri (0,3 procent) så kommer den att säljas i dagligvaruhandeln men även på ett antal restauranger. Tumnagel
134kg
+
Roger Åberg
0

Flytande padelbanor byggs i Stockholm
Lira padel på vatten och i Stockholmsmässan

Bor du i Stockholm och gillar att lira padel så kommer det snart att öppna några väldigt centralt belägna banor för att spela det. PadelDirekt rapporterar att Rocket Padel, i samarbete med Stockholm Sea Padel, kommer att öppna en flytande padelanläggning i Stockholm. Anläggningen kommer i juni ligga förtöjd vid Skeppsbron i Stockholm för att i juli flyta vidare till Strandvägen. Den flytande padelanläggningens "sommarturné" kommer att avslutas under augusti då den kommer att ligga förtöjd någonstans utmed Norr Mälarstrand. Tider för att lira på den flytande padelanläggningen bokas via appen Matchi. Vad det hela kommer att kosta finns det än så länge inga uppgifter om. Bonus Gillar du att lira padel i Stockholm så har det även byggts 22 padelbanor i Stockholmsmässan. De öppnar på måndag och bokas också via Matchi. Tumnagel
-85kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Kolla in videon till Electric
Katy Perrys Pokémon-video

I år firar Pokémon 25 år och i samband med det har man bland annat inlett ett samarbete med artisten Katy Perry. The Pokémon Company presenterade något som man kallade för "P25 Music" tidigare i år där Katy Perry skulle fungera som en slags ambassadör. Katy Perrys video till "Electric" verkar vara det första resultatet av Perry samarbete med The Pokémon Company och i videon dyker Pikacu såväl som bebis-pikachu Pichu upp. När The Pokemon Company presenterade "P25 Music" i januari så uppgav man även att andra artister skulle inkluderas i detta. Vilka andra artister det handlar om är dock än så länge okänt men det är väl inte helt omöjligt att det kommer att dyka upp pokémons även i andra musikvideos som släpps under året. Tumnagel
65kg
+
Wille Wilhelmsson
0

H&M säljer vindjacka för Playstation-spelaren
Och en del andra saker till PS-kidsen

Vi missade att skriva om samarbetet mellan H&M och Playstation när det släpptes, så här kommer en liten sen update om detta. För oss fullvuxna handlar det om en vindjacka för 399 kronor som finns i svart och vitt. För småttingarna finns det en hel hög mer roliga saker, som t-shirts, bomberjackor, strumpor och massor av annat. Det mesta är riktigt snyggt och utan en massa trams. Tumnagel
94kg
+
Roger Åberg
0

Stan Smith kommer i Yoda-version
Nytt samarbete mellan Adidas och Disney

Adidas och Disney fortsätter sitt samarbete och släpper snart ännu ett par Star Wars-inspirerade skor. Den här gången handlar det om ett par Stan Smith Forever som pryds av både Stan Smith själv såväl som den legendariske jedi-riddaren Yoda. Skorna ska vara tillverkade till hälften av återvunnet material, något som alla skor i Adidas Stan Smith Forever-serier är. Yoda-versionen av skorna är även försedda med det klassiska Yoda-citatet "Do or do not, There is no try". Adidas Stan Smith "Yoda" släpps 5 maj, dagen efter den så kallade Star Wars-dagen, och kommer att kosta 120 dollar. Tumnagel
30kg
+
Wille Wilhelmsson
0

H&M gör reklam med Maisie Williams
För återvinningskonceptet Looop

H&M har lanserat en ny reklamkampanj tillsammans med Maisie Williams, skådespelerskan som kanske främst är känd för sin roll som Arya Stark i HBO:s fantasyepos Game of Thrones. Williams själv och en avatarversion av henne används i reklamfilmen för att uppmärksamma H&M:s återvinningskoncept "Looop" och hon kommer även att representera H&M i rollen som "Global Sustainability Ambassador". Williams säger själv om samarbetet med H&M: "I am excited to finally share the news of my partnership with H&M as Global Sustainability Ambassador and cannot wait for you all to see what we have been working on. In this role, I will be working closely with experts within H&M to drive sustainability initiatives and shape the path towards an accessible and circular fashion future. The longterm goal is to use 100 percent recycled or other sustainably sourced materials for textiles across the full H&M Group brands by 2030. It’s time to take action and create more viable production circuits in fashion to protect our planet for the next generation." Förutom i reklamfilmen kommer den digitala versionen av Maisie Williams även att dyka upp på något som kallas för "H&M Looop Island" vilket är en ö som hittas i Nintendos populära spel Animal Crossing från och med idag. Tumnagel
89kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Adidas nya sneakers går att pimpa med lego-bitar
Om du vill ha lite färggladare ränder

Förra året inledde Adidas och Lego ett samarbete och nu har de släppt en ny modell som de båda tagit fram tillsammans. Den nya modellen baseras på Adidas Ultraboost DNA-modell vilken har försetts med designelement från Lego. Skorna levereras även med lite legobitar som användaren kan använda för att designa om de tre Adidas-ränderna som finns på varje skos sida. Adidas Ultraboost DNA X Lego började säljas på Adidas sajt klockan 10:00 i morse och kostar cirka 1700 kronor. Tumnagel
-5kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida