m
a
r
3 i dag1 i går47 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ny expeditionsjacka från Klättermusen
Iving 2.0

Om du behöver en riktigt varm jacka för när du ska ge dig ut på expedition i arktisk miljö har Klättermusen något för dig. Nu presenteras version två av dunjackan Iving och den lanseras med kampanjen This Jacket Might Not Be for You. Simon Stenborg som är Creative Manager på Klättermusen säger följande: "This jacket might not be for youx27 betyder inte att du inte kan bära Iving 2.0, utan är snarare menat att ifrågasätta om du verkligen behöver den? Vi vet att den här jackan inte är för alla. Därför ville vi porträttera den i situationer där den antagligen inte hör hemma. Som kontrast till kortlivade trender, Instagram och hype är Iving 2.0 en hållbar jacka skapad för de allra tuffaste tillfällena. Den är konstruerad för artiska expeditioner, räddningspatruller eller andra situationer där verkligt skydd behövs mot extremt väder. Med andra ord är den skapad för den tuffa verkligheten." Jackan är extremt varm, 100 procent vattentät med tejpade sömmar och har Box-konstruktion som förhindrar att kyla tar sig in genom jackans sömmar. Finns att köpa nu i rött eller svart och blir din för 12.000 kronor. Tumnagel
72kg
+
Bobby Green
0

Timberland och Tommy Hilfigers andra släpp
Finns att köpa från och med idag

Idag lanseras det andra släppet i TommyXTimberland FW21-kollektion. Fokus har legat på moderna tolkningar och ekoinnovation. Bland annat har man minimerat mängden avfall genom att vaddera pufferjackorna med återvunna tygstycken från tidigare produktioner. Man har även använt sig av materialet EcoLoft som är ett biobaserat och återvunnet dunliknande syntetfiber. Parkasen får sin färg från ett växtbaserat färgämne hämtat från överblivna risskal från livsmedelsindustrin. Jackorna och byxorna är tillverkade i återvunnen polyester och yttersulorna på skorna är i naturgummi. Det finns 48 stycken olika plagg för både dam och herr att välja mellan. Tumnagel
44kg
+
Bobby Green
0

Guldbastun Solar Egg kommer till Stockholm
Är öppen för allmänheten

Konstnärsduon Bigert och Bergström är skaparna bakom den numera världsberömda och Red Dot Award-vinnande guldbastun Solar Egg. Nu kommer den till Waldemarsudde i Stockholm och kommer där att stå vid vattnet, perfekt att värma sig i efter ett uppfriskande höstbad. Det hela är en del av utställningen "Expedition Konst". Bastun är öppen för allmänheten från den 30 oktober till den 20 mars 2022 och boka plats kan du göra här. Bastun har tidigare varit i bland annat Gällivare, Kiruna, Köpenhamn, Paris och USA. Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0

Swedish House Mafia och The Weeknd släpper låt
Moth To A Flame

Efter en kort teaserkampanj är nu Swedish House Mafia och The Weeknds låt Moth To A Flame släppt och så här låter den i sin helhet. Vad tycker ni? Bonus-intervju nedan. Tumnagel
82kg
+
Bobby Green
0

Pippi-pepparkakor med rabarber och vanilj
Stöttar flickor på flykt

Annas har tagit fram en Pippi Långstrump-pepparkaka. Det är en prickig pepparkaka med smak av rabarber och vanilj. De är framtagna som en del av Astrid Lindgren och Rädda Barnens globala kampanj "Pippi of Today" som bidrar till att stötta flickor på flykt. Så samtidigt som du äter något gott ser du till att göra något gott. Läs mer om kampanjen på länken nedan. Kakorna ska finnas i butik nu. Tumnagel
139kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform
Loggan är numera även en varm kram

Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
+
Bobby Green
0

Det här är den officiella pizzan för fotbolls-EM
Blir du sugen?

Snart är det dags för EM i fotboll och då kanske det ska ätas lite pizza. Det tycker i alla fall landslaget och deras sponsor Coca-Cola som har tagit fram den officiella EM-pizzan. Spelarna har rösta om ingredienserna och landslagskockarna Mats Broström och Gustaf Sandfridsson har satt ihop den. Ingredienserna är tomatsås, kebabkött, färska champinjoner, riven mozzarella, färska tomater, gul lök, inlagd chili eller feferoni och vitlökssås. En vegetarisk version finns där det istället är kebabkryddad ostronskivling istället för kött. Toppas gör den med rucola, koriander eller mynta. Pizzan ska finnas på 500 pizzerior men går så klart att göra själv Vad tycker du, blir du sugen? Tumnagel
-36kg
+
Roger Åberg
0

H&M gör reklam med Maisie Williams
För återvinningskonceptet Looop

H&M har lanserat en ny reklamkampanj tillsammans med Maisie Williams, skådespelerskan som kanske främst är känd för sin roll som Arya Stark i HBO:s fantasyepos Game of Thrones. Williams själv och en avatarversion av henne används i reklamfilmen för att uppmärksamma H&M:s återvinningskoncept "Looop" och hon kommer även att representera H&M i rollen som "Global Sustainability Ambassador". Williams säger själv om samarbetet med H&M: "I am excited to finally share the news of my partnership with H&M as Global Sustainability Ambassador and cannot wait for you all to see what we have been working on. In this role, I will be working closely with experts within H&M to drive sustainability initiatives and shape the path towards an accessible and circular fashion future. The longterm goal is to use 100 percent recycled or other sustainably sourced materials for textiles across the full H&M Group brands by 2030. It’s time to take action and create more viable production circuits in fashion to protect our planet for the next generation." Förutom i reklamfilmen kommer den digitala versionen av Maisie Williams även att dyka upp på något som kallas för "H&M Looop Island" vilket är en ö som hittas i Nintendos populära spel Animal Crossing från och med idag. Tumnagel
89kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Ung Cancer kampanjar på Sveriges golfbanor
Så att vi ska kolla våra bollar

Ung Cancers "Kolla Bollarna"-kampanj fortsätter och i år kommer man att promota den på Sveriges golfbanor skriver man i ett pressmeddelande. I kampanjen "Slå ett slag för testikelcancer" uppmanas män att kontrollera sina testiklar för att upptäcka om det kan eventuellt kan finnas några otäckheter där. Kampanjen innehåller information om hur självexaminering av pungen går till för att upptäcka symptom, samt var man kan söka hjälp och vilka steg en eventuell behandling omfattar. Emma Tonnes, Generalsekreterare Ung Cancer, säger om deras senaste kampanj: "Via golfbanorna når vi ut med ett viktigt budskap som annars riskerar att hamna i skymundan. Dessutom på ett sätt som når nya grupper av människor och avdramatiserar ett ämne som kan vara känsligt." Ung Cancer samarbetar med MoreGolf Mastercard Tour i "Slå ett slag för testikelcancer"-kampanjen och kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt. Tumnagel
114kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Tillsammans med Chimi Eyewear

Kalles Kaviar och den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear har börjat samarbeta och presenterar nu en uppsättning med solglasögon i de klassiska Kalle-färgerna. Även en uppdaterad tub där Kalle också bär solglasögon kommer att finnas i matbutikerna från och med denna vecka. Vill du hellre ha solglasögonen så kommer dessa att lanseras på länken nedan och hos Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm från och med den 31 mars. Två stycken versioner erbjuds och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Vad man får betala framgår dock inte för tillfället. Tumnagel
48kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida