m
a
r
50 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
110kg
+
Bobby Green
0

Liten husvagn från The North Face och BMW

Klädd med Futurelight-material

92kg
+
Bobby Green
0

Helge bjuder på äventyrstips

För dig som ska ge dig iväg med sidovagn

92kg
+
Bobby Green
0

Axell Hodges busar med cross i öknen

Hopp och lek

80kg
+
Bobby Green
0

Så jobbar smeden Frank Sausto

Tillverkar knivar och svärd

98kg
+
Bobby Green
0

Första turen på motorcykel

Något man aldrig glömmer

106kg
+
Bobby Green
0

Skidåkning på hustak i Frankrike

Inga konstigheter för Richard Permin

105kg
+
Roger Åberg
0

Girl gör skateboard för Kodak-älskaren

Stiligt!

142kg
+
Bobby Green
0

Så här gör man en skate-video

Många värdefulla tips

89kg
+
Bobby Green
0

Snowboard med Christian Haller och vänner

Friåkning i färskt puder

91kg
+
Bobby Green
0

Suzuki lägger ner produktionen av Hayabusa

Har varit en av världens snabbaste i 20 år

159kg
+
Bobby Green
0

En gammal moped får nytt liv

Som caféracer

293kg
+
Bobby Green
0

Ett gammalt skruvstäd får nytt liv

Härligt att se

95kg
+
Bobby Green
0

Härligt modifierad Mini från 1973

Har haft många olika liv

179kg
+
Bobby Green
0

Nytt Bobber-koncept från Royal Enfield

Med inspiration från 1938

98kg
+
Bobby Green
0

Kylig tur med klassisk vattenskoter

Fungerar som isbrytare

110kg
+
Bobby Green
0

Ural visar eldriven sidovagnsmotorcykel

Ingen kommer undan elen

130kg
+
Bobby Green
0

Harley-Davidson LiveWire i produktionskläder

Första Harleyn som låter som en symaskin

128kg
+
Bobby Green
0

Husqvarna Vitpilen 701 med kåpa

Det här är Aero Concept

88kg
+
Bobby Green
0

Den första bilen att bära Alpine-loggan

A106 är en härlig liten kärra

133kg
+
Bobby Green
0

Kymco överraskar med eldrivna SuperNEX

Har manuell låda och ljudförstärkare

När jag tänker på tillverkaren Kymco så är det genast billiga scootrar som dyker upp i tankarna. Men på årets EICMA visade de upp något helt annat - en eldriven sporthoj döpt till SuperNEX. Den gör 0-100 km/h på 2,9 sekunder, 0-200 på 7,5 och toppfarten som ligger på 250 km/h ska ta 10,9 sekunder att nå. För att även den som är nybörjare ska kunna hantera kraften finns det något man kallar för Full Engagement Performance (FEP) ombord och så här beskriver man det: "With FEP, riders can always perform a perfect launch. During hard acceleration, FEP ensures there is no wheelie or wheel slippage. During hard braking, FEP prevents rear wheel lifting. When riding through uneven or wet surfaces, FEP provides maximum traction." Trots att hojen är eldriven har den en växellåda med sex stycken växlar. Man valde bland annat att ha detta för att bibehålla känslan av att man kör en sporthoj och för att just växlandet är en del av hela upplevelsen. Det finns dock inget kopplingshandtag utan du petar bara i växlarna med foten direkt. För att ytterligare krydda upplevelsen finns något man kallar för Active Acoustic Motor. Detta ser till att förstärka elmotorns vinande ytterligare så att du fortfarande kan torrgasa vid rödljusen. Tyvärr berättar man inte vad det sitter för elmotorn i ramen och inte heller vad hojen har för räckvidd. Bromsarna ska komma från Brembo och stötdämparna från Öhlins. När man kommer att kunna köpa SuperNEX och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället.
113kg
+
Bobby Green
0

BMW presenterar ny S 1000 RR

Går nu att få med M Performance-delar

120kg
+
Bobby Green
0

Eldrivna Arc Vector är presenterad

Komplett med smart klädsel och hjälm

Vi har tidigare skrivit om den nya motorcykeltillverkaren Arc och deras eldrivna projekt Vector. Nu är hojen uppvisad på EICMA-mässan och förutom denna finns det även ett tillhörande skinnställ med en inbyggd haptisk sensor och en hjälm med inbyggd Head Up Display. Den förstnämnda kallar man för Origin och den kan alltså "prata" med din kropp. Exempelvis vibrera till om en fara skulle dyka upp på vägen. Hjälmen kallar man för Zenith och den lilla displayen ska påminna om de som finns i stridsflygplan. Baktill sitter det en kamera som automatiskt hoppar igång om den upptäcker något i förarens döda vinkel och du ser då detta på skärmen. Hjälmen har har även wifi och röststyrning. Batteripacket ska räcka för 19,3 mil motorvägskörning och 27,4 mil om man bara susar omkring inne i stan. Motorn ska ge omkring 130 hästar och 0-100 km/h ska gå på 2,8 sekunder, toppfarten anges till 241 km/h. Precis som i moderna sportbilar bygger den här runt en kolfibermonocoque och det materialet har man även använt i svingen. Vector ska därför vara omkring 25 procent lättare än motsvarande vanlig sporthoj. Prislappen för ett exemplar ligger på styva 117.000 dollar. Endast 355 stycken exemplar kommer att tillverkas och det ska gå bra att beställa nu. När man får sin hoj levererad är dock oklart för tillfället. Det står även klart att Jaguar Land Rover investerat i företaget via sin investeringsfond InMotion Ventures. Arc är grundat av den förra Jaguar-chefen Mark Truman och de verkar alltså tro på hans produkt.
214kg
+
Bobby Green
0

Eldriven retro-motorcykel från Sverige

Ska kosta under 10.000 dollar

82kg
+
Bobby Green
0

25 år med skateboardaren Keith Hufnagel

Firas med ny kollektion

85kg
+
Bobby Green
0

Har du sett en Sinthesis 2000 Berlinetta tidigare?

Inte jag heller

53kg
+
Bobby Green
0

Skejta med en Tesla-dörr?

Klart man kan, om man vill

82kg
+
Bobby Green
0

Motorcykel i Bob-bana

Små marginaler för felsteg

135kg
+
Bobby Green
0

Skate med Andy Anderson

Kort men gott

78kg
+
Bobby Green
0

Mark visar upp sin moddade BMW M3 E30

Vågat med extraljusen

126kg
+
Bobby Green
0

Tarform är ytterligare en eldriven Café racer

Har 3D-printade delar