m
a
r
57 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Play
Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
90kg
0

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

fler
Populäraste
Cardi B ställer in på Way Out West
Av okänd anledning 
Tumnagel
107kg
+
Roger Åberg
0
De här skorna får färg i solen
Stiligt! 
Tumnagel
59kg
+
Roger Åberg
0
Terry Crews i Brittany Howards nya video
Stay high! 
Tumnagel
100kg
+
Roger Åberg
0
Idag är det ölets dag!
Fira med en kall i värmen 
Tumnagel
109kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Om Linkin Park hade varit ett 80-talsband
Då kanske Numb hade låtit så här? 
Tumnagel
126kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Masskrock på helvetesberget
Cyklister körde ihop 
Tumnagel
106kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Se världen som den vore en Wes Anderson-film
Nya solglasögon fixar 
Tumnagel
103kg
+
Roger Åberg
0
Kanye snackar Yeezy-skor
Om den kreativa processen 
Tumnagel
-48kg
+
Bobby Green
0
Antiloop - In My Mind
Fredagsklassikern 
Tumnagel
143kg
+
Bobby Green
0
Sätt en kycklinghink på huvudet
KFC Ryssland lanserar hatt 
Tumnagel
50kg
+
Bobby Green
0
Riktig flygsimulator i hotellrummet
Coolt! 
Tumnagel
140kg
+
Bobby Green
0
Metallica framförde Ebba Grön-låt
Publiken hakade på 
Tumnagel
218kg
+
Bobby Green
0
fler
Senaste
Cardi B ställer in på Way Out West
Av okänd anledning 
Tumnagel
107kg
+
Roger Åberg
0
De här skorna får färg i solen
Stiligt! 
Tumnagel
59kg
+
Roger Åberg
0
Sothebys firar månlandning med Omega-auktion
Massor med godbitar 
Tumnagel
90kg
+
Roger Åberg
0
Iggy Pop släpper nytt album i höst
Free 
Tumnagel
77kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Fin poster med klassiska bilar från klassiska filmer
KÄnner du igen? 
Tumnagel
87kg
+
Roger Åberg
0
Terry Crews i Brittany Howards nya video
Stay high! 
Tumnagel
100kg
+
Roger Åberg
0
Idag är det ölets dag!
Fira med en kall i värmen 
Tumnagel
109kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Om Linkin Park hade varit ett 80-talsband
Då kanske Numb hade låtit så här? 
Tumnagel
126kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Stormares öl ska drickas med isbitar
You said what? 
Tumnagel
97kg
+
Roger Åberg
0
Det här är ett helt gym
Smart om du vill träna men inte har platsen 
Tumnagel
90kg
+
Roger Åberg
0
Masskrock på helvetesberget
Cyklister körde ihop 
Tumnagel
106kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Se världen som den vore en Wes Anderson-film
Nya solglasögon fixar 
Tumnagel
103kg
+
Roger Åberg
0