Quantcast
m
a
r
2 i går57 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
<>

En titt på den elektroniska Cola-flaskan
Den med ljussablar

I december skrev vi om att Coca-Cola tagit fram rätt coola Star Wars-flaskor med lysande ljussablar. En sådan har nu Unbox Therapy spanat in och så här såg det ut. Tumnagel
31kg
+
Bobby Green
0

Capri-Sun utan tillsatt socker för första gången
Sötad med steviaglykosider istället

I april kommer Capri-Sun för första gången att lansera en variant av sin dryck utan tillsatt socker. Capri-Sun har dock funnits utan tillsatt socker i flera år så det är lite oklart om man menar första gången på den svenska marknaden. Smaken som erbjuds är Blackcurrant&Apple. Drycken är fri från konserveringsmedel, konstgjorda smaker och färgämnen och är i det här fallet sötad med sötningsmedlet steviaglykosider. Ska finnas i butik från vecka 16 och säljs i 20-centilitersförpackningar. Tumnagel
81kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola Light får ny design
Stämplade med olika populära uttryck

Coca-Cola lanserar nu ny design på burkarna till Coca-Cola Light. Med dessa vill man hylla uttrycksfullhet och inspirationen kommer från uttryck som många älskar att använda sig av - i USA i alla fall. Designen kommer att finnas under en begränsad period. Tumnagel
50kg
+
Bobby Green
0
2019

Coca-Cola Zero med hallonsmak till Sverige
Finns att köpa nu

Coca-Cola Sverige meddelar nu att de för första gången lanserar en Coca-Cola med bärsmak i Sverige och det handlar om smaken Raspberry Zero Sugar. Kommer både i 500 milliliter och 1500 milliliter. Går att hitta på Hemmakväll nu och i andra butiker från och med vecka två nästa år. Tumnagel
29kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola-flaskor med lysande ljussablar
Sablar vad de lyser!

Alla är ombord på Star Wars-hypetåget och Coca-Cola tänker inte stå och se på när de andra åker förbi. Deras bidrag till allt är en specialversion av plastflaskorna som har ljussablar på sig - som kan lysa! Rey och Kylo Ren är avbildade och när du rör etiketten börjar alltså deras sablar att glöda. I etiketten finns ett inbyggt batteri och sedan fixar ett gäng dioder ljuset. Varje etikett ska kunna lysa upp till 500 gånger innan batteriet är slut. För närvarande går det dock endast att få tag i flaskorna i Singapore och man får bara tag i dem om man deltar i en "Galactic Hunt" som pågår mellan 6 och 22 december. Mer om flaskans teknik finns att läsa här. Den senaste filmen i Star Wars-sagan - The Rise of Skywalker, har biopremiär den 20 december Tumnagel
60kg
+
Bobby Green
0

Nu kan du Sodastrema Pepsi hemma
Officiella smaker lanseras

Sedan Sodastream började med sina smaker har man kunnat köpa cola-smak att blanda ut bubbelvattnet med. Men den har ju aldrig smakat som Coca-Cola eller Pepsi gör. Tidigare i år köptes SodaStream av PepsiCo och därför lanseras nu en Pepsi-syrup som ska göra så att du kan blanda till dig en "riktig" Pepsi hemma. Men, det kommer mer. Förutom Pepsi och Pepsi Max lanseras även 7-up, 7-up free och Mirinda. En smakflaska kostar omkring 59 kronor och finns att köpa på länken nedan nu och hos Elgiganten, Clas Ohlson, Citygross och Gekås från vecka 45. Tumnagel
225kg
+
Bobby Green
0

Carlsberg fixar ölflaska i papper
Tillsammans med BillerudKorsnäs

Det danska bryggeriet Carlsberg håller tillsammans med det svenska pappersföretaget BillerudKorsnäs på och utvecklar en ny ölflaska som är tillverkad i papper gjort av träfibrer. Man kallar det hela för "Green Fibre Bottle" och säger att det fortfarande befinner sig på prototypstadiet. Man håller som bäst på att testa en en plastfilm som ska sitta på flaskans insida så att inte ölet förvandlar flaskan till papier-mâché när ölet tappas upp på flaskan. Plastfilmen är tillverkad av så kallad RPET-plast, plast som återvunnits från PET-plast. BillerudKorsnäs har tillsammans med företaget Ecoxpac och Danmarks Tekniske Universitet arbetat med att utveckla Green Fibre Bottle sedan 2015. Förutom Carlsberg ska nu även Coca-Cola Company, Absolut Company samt L’Oreal ha anslutit sig till samarbetet med att utveckla pappersflaskor, ett samarbete som man kallar för Paboco. Tumnagel
506kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Coca-Cola Signature Mixers finns nu i Sverige
Piffa till spriten med Cola

I våras skrev vi om Coca-Cola Signature Mixers som är cola-mixar du ska blanda ut med mörk sprit. Nu lanseras dessa i Sverige i utvalda restauranger och barer och det finns fyra stycken olika att välja mellan - Smoky Notes, Spicy Notes, Herbal Notes och Woody Notes. Flaskorna innehåller ingen alkohol och ska vara goda att dricka precis som de är också om man inte vill ha alkohol till. Läs vilken man ska blanda med vad i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
146kg
+
Bobby Green
0

Coca-Colas nya maskot är en tunga
Äckligt eller härligt?

Tungan är en kroppsdel som ger oss massor av njutning, både när vi kysser varandra men framförallt när vi äter och dricker saker. Men den kan också vara rätt äckligt. Hur som helst så har Coca-Cola gjort tungan till sin maskot och min första tanke var äckligt, men de lyckas göra den rätt söt. Vad tycker ni? Tumnagel
-74kg
+
Roger Åberg
0

Upp och ner-Whopper
Burger King skojar till det

I samarbete med Coca-Cola och Netflix har Burger King tagit fram en helt revolutionerande version av Whopper som är upp och ner. För de som har koll så är detta bara ett skojsigt påhitt som alla Stranger Things-fans säkerligen uppskattar. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola lanserar energidryck i Sverige
Ska smaka Coca-Cola

För första gången lanserar nu Coca-Cola en energidryck under varumärket Coca-Cola. Den heter Coca-Cola Energy och ska innehålla koffein från naturliga källor, guarana-extrakt och vitamin B. Den är fri från taurin och kommer med socker eller som sockerfri sötad med sukralos. Har ni testat? Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola lanserar mix till whisky och rom
Fyra smaker ska förhöja smakerna

Att blanda whisky eller rom med Coca-Cola är inget nytt, men nu vill man ändå testa något för den som är lite mer finsmakare. Signature Mixers är fyra stycken olika mixar som tagits fram speciellt för att blandas med mörk sprit som rom och whisky. Smakerna är Smoky, Spicy, Herbal och Woody. Smoky blandar du helst med bourbon eller lagrad rom, Spicy med skotsk whisky, lagrad rom eller reposado tequila. Herbal ska passa bäst med cognac, skotsk whisky medan Woody med bourbon, rågwhiskey eller kryddad rom. Varje smak kommer i en ny version av den klassiska Hutchinson-glasflaskan som var den man använde innan de berömda formerna blev till. Tumnagel
224kg
+
Bobby Green
0

Därför hade Coca-Cola samma pris i 70 år
En deal är en deal

Mellan 1886 och slutet av 1950-talet kostade en Coca-Cola 5 cent i USA. Det är ju inte helt naturligt kanske och här får vi reda på varför. Allt började med en deal... Tumnagel
95kg
+
Roger Åberg
0

Ekodrycken Honest lanseras i Sverige
Innehåller mindre socker

Honest är ett sortiment med ekologiska drycker som iste, iskaffe, lemonad och fruktdrycker. De är mindre söta än vanligt och gjorda på råvaror av högsta kvalitet direkt från naturen. I samband med Sverige-lanseringen öppnar man även ett pop-up café på Norrmalmstorg (13/4) och Odenplan (14/4). Öppettiderna är mellan 11-16 och man betalar vad man tycker drycken är värd. Med start denna vecka kommer Honest drycker att finnas i livsmedelsbutiker runt om i landet. Tumnagel
74kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola-recept från 1886
Anrikt!

Receptet på Coca-Cola är superhemligt och väldigt få personer känner till hur det egentligen ska vara. Men det finns handskrivna versioner av det från John Pemberton som var den som uppfann colan. Här får vi se när man försöker återskapa drycken från en version som skrevs 1886. Tumnagel
96kg
+
Bobby Green
0

Ny omgång av Tommy Hilfigers Coca-Cola-kläder
Släpps den 5 april

1986 designade Tommy Hilfiger en kollektion med kläder som var fulla med Coca-Cola-tryck. Nu lanserar man en uppdaterad version av kollektionen. Avery Baker som är Chief Brand Officer på Tommy Hilfiger Global säger följande: "Tommy Jeans Coca-Cola capsule collection hyllar en ikonisk milstople i Tommy Hilfigers historia. Coca-Cola kollektionen som vi lanserade på 80-talet var färgstark och lätt att känna igen. Årets upplaga bygger på originalkollektionen och hyllar den optimistiska och ungdomliga andan av båda varumärkena, samtidigt som det adderats en modern street-style twist för nästa generation. Sedan Coca Cola-kollektionen ursprungligen lanserades har Tommy Hilfiger fortsatt att vara en pionjär i att förena mode med popkultur." Släpps den 5 april i utvalda Tommy Jeans-butiker och på nätet. Tumnagel
56kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola Sverige lanserar nya burkar
Mer greppvänliga

Du har säkert både sett och köpt dessa burkar förut men det är först nu som de officiellt lanseras av Coca-Cola i Sverige. Innan har det handlat om import från andra ställen. Den nya burken rymmer fortfarande 33 centiliter men är smalare och högre än föregångaren, något som ska göra den mer greppvänlig. Samantha Walker som är marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverige säger följande: "Vi gläder oss åt att introducera det här nya formatet. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen." Förutom formatet ändras även designen något. Olivia Enquist som är marknadsdirektör på Coca-Cola AB säger: "Det är en ny design som ligger i linje med vår globala strategi. Den ikoniska röda färgen på Coca-Cola Original Taste blir mer framträdande även på Coca-Cola Zero Sugar. Tanken är att föra fram att de har samma goda smak, men där konsumenten kan välja med eller utan socker. Vi vill bli ännu tydligare med att visa att Coca-Cola Zero Sugar är det sockerfria alternativet till Coca-Cola Original Taste och lyfter fram ”sockerfri” på ett mer framträdande sätt på förpackningen." Produktionen sker i Jordbro utanför Stockholm och där produceras 28 stycken burkar i sekunden vilket motsvarar 102 000 burkar per timme. Tumnagel
185kg
+
Bobby Green
0

Historien om designfirman Ideo
Ligger bakom många fina saker

I det här klippet får vi lära oss lite mer om den amerikanska design- och konsultbyrån Ideo. Företaget har bland annat jobbat för Coca-Cola och Ford och med Apples allra första mus. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Nyheter från Coca-Cola Sverige
Hallon-Fanta och persika-Cola

Coca-Cola Sverige lanserar nu två nya smaker. Dessa är Coca-Cola Zero Sugar Peach och Fanta Raspberry Zero Sugar som faktiskt är exklusivt utvecklad för den svenska marknaden. Båda två produceras i Jordbro utanför Stockholm. Colan har som väntat smak av persika medan Fantan ska föra tankarna till klassisk hallonsoda och svensk sommar. Båda två kommer i PET-flaska och det finns två stycken storlekar - 50 centiliter eller 1,5 liter. "Svenska konsumenter är nyfikna på att testa nya smaker och har efterfrågat att kunna kombinera Fanta och Coca-Cola med hallonsmak och persikosmak. Därför känns det nu jätteroligt att lansera de här kombinationerna. Fanta och Coca-Cola är två av världens mest omtyckta drycker med lojala konsumenter som vi tror kommer uppskatta de nya smakerna. Det är särskilt roligt att lansera Fanta Raspberry Zero Sugar med en smak som tagits fram exklusivt för den svenska marknaden." Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola släpper ny smak
Vanilla Orange

Det var över tio år sedan Coca-Cola släppte en helt ny smak men nu är det dags. Den nya blandar två smaker man haft tidigare - Vanilla och Orange. Kombon ska smaka krämig apelsinklubba och kommer både som vanlig och som Zero. Lanseringen sker den 25 februari men om vi kommer att hitta den på hyllor här i Sverige då är oklart för tillfället. Tumnagel
63kg
+
Bobby Green
0
2018

Fanta med smak av blodapelsin
Säljs under en begränsad tid

Det är snart Halloween och inför detta lanseras Coca-Cola en Fanta med smak av blodapelsin. Läsken har funnits i Europa tidigare men kommer nu alltså även hit. Gabriella Björklund som är Brand Manager för Fanta i Sverige säger följande: "Det är väldigt kul att vi kan erbjuda svenska konsumenter Fanta Blood Orange zero sugar under Halloween. Smaken av blodapelsin tillsammans med färgen och namnet tror jag våra konsumenter verkligen kommer att uppskatta Fanta Blood Orange zero sugar." Nyheten ska finnas i butik nu och den säljs i 33 centiliters burk som singel eller sexpack och på 1,5-liters PET-flaska. Tumnagel
165kg
+
Bobby Green
0

Coca-Colas första svenska reklamfilm
Hyllar gemenskap

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0

Analys av 50 år med Coca Cola och Pepsi-reklam
Så har rivalerna marknadsfört sig

I det här klippet analyserar ett par reklamexperter 50 år av reklamkampanjer mellan ärkerivalerna Coca-Cola och Pepsi. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola uppdaterar mixmaskinen Freestyle
Får blåtandsstöd

Freestyle är namnet på de speciella läskautomaterna Coca-Cola har. Via dem kan du få mängder av olika smaker med bara ett knapptryck. Nu uppdaterar man maskinerna med bland annat nya pekskärmar på 24 tum och blåtandskompabilitet. Via det sistnämnda kan du para ihop din smarta telefon med maskinen och bland annat få den att blanda något helt unikt. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

Frusen Cola och Fanta
Säkert gott i solen

Coca-Cola har under åtta års tid (what took you so long?!) utvecklat en frusen slushie. Dessa har nu börjat säljas i Japan och kommer i en sån där påse som småbarn äter smet ur. Colan i påsen har en hint av citron. Är man sugen på någon annan smak finns även Fanta med apelsin eller druvsmak. Som det ser ut nu verkar dessa tyvärr inte komma till något annat land än Japan. Tumnagel
170kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola med persikosmak
Självklart endast i Japan

Japan får typ allt kul. Det senaste är Coca-Cola med persikosmak som jag också gärna hade velat testa. Får väl åka dit helt enkelt. I Japan är frukten extra speciell då den bland annat sägs motverka ondska. Det finns även en festival helt tillägnad persika - Momo no Sekku som firas den tredje mars varje år. Den nya drycken släpps den 22 januari och kommer bara att finnas under en begränsad period. Tumnagel
154kg
+
Bobby Green
0
2017

Coca-Cola kör kampanj för samkönade äktenskap
Två burkar bildar ordet Love

För första gången på 131 år har Coca-Cola använt sitt signatur-typsnitt Spencerian för något annat logotypen. För en specialkampanj som man kör i Australien för människors rätt att gifta sig med vem de vill har man gjort så att två burkar kan forma ordet Love med den klassiska texten. Som ni ser har även o:et en regnbåge i sig. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola Coffee Plus släppt i Japan
50 % mer koffein, 50 % färre kalorier

I varuautomater i Japan har det nu börjat säljas Coca-Cola Coffee Plus. Det är en burk på 190 milliliter som innehåller 34 milligram koffein och 42 kalorier. Det adderade kaffet kommer från extraktpulver. Drycken ska inte lukta som vanlig cola, men inte heller som kaffe. Istället beskrivs doften som märklig och udda - vilket känns sådär. Smaken ska dock vara lik cola med en eftersmak av kaffe, precis som väntat alltså. Om drycken någonsin kommer att hitta utanför landet återstår att se, skulle du vilja det? Tumnagel
250kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida