1 i dag2 i går52 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Timberland och Tommy Hilfigers andra släpp
Timberland och Tommy Hilfigers andra släpp Finns att köpa från och med idag

Idag lanseras det andra släppet i TommyXTimberland FW21-kollektion. Fokus har legat på moderna tolkningar och ekoinnovation. Bland annat har man minimerat mängden avfall genom att vaddera pufferjackorna med återvunna tygstycken från tidigare produktioner. Man har även använt sig av materialet EcoLoft som är ett biobaserat och återvunnet dunliknande syntetfiber. Parkasen får sin färg från ett växtbaserat färgämne hämtat från överblivna risskal från livsmedelsindustrin. Jackorna och byxorna är tillverkade i återvunnen polyester och yttersulorna på skorna är i naturgummi.

Det finns 48 stycken olika plagg för både dam och herr att välja mellan.

Garderoben, Kläder, Timberland, Tommy Hilfiger, samarbete, kollektion,
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Timberland och Tommy Hilfigers andra släpp
Visa Pressmeddelande Timberland & Tommy Hilfiger tänjer på gränserna i samarbetets andra släpp

Idag, den 9 november, lanseras det andra släppet i TommyXTimberland FW21-kollektion, där moderna tolkningar och ekoinnovation står i fokus.

Drop 1 av TommyxTimberland FW21 hade rötter i de färgstarka och klassiska looksen från 90-talet, samtidigt som man hyllade arvet av de två ikoniska varumärkena. Nu för Drop 2 skiftar Timberland och Tommy Hilfiger fokus och blickar framåt för att förändra och förbättra framtiden för mode genom att släppa flera hållbart framtagna plagg.

Genom att noggrant välja mer hållbara material i produktionen av kollektionen förstärks både Timberlands och Tommy Hilfigers engegemang för att minska produkternas påverkan på miljön. Släppet fokuserar på djärva ekoinnovationer vilka samtliga, enligt Tommy Hilfiger och Timberland, är material och produktionsval som båda varumärken förväntas skala upp under kommande säsonger.

För att minimera mängden avfall är pufferjackorna vadderade med återvunna tygstycken från tidigare produktion, samt materialet EcoLoft™, ett biobaserat och återvunnet dunliknande syntetfiber. Kollektionens parkas får sin livliga och matta färg från ett växtbaserade färgämne från överblivna risskal från livsmedelsindustrin. Kollektionens jackor och byxor är tillverkade i återvunnen polyster och den högpresterande teknologin GORE-TEX för vattentätt skydd med slitstarka egenskaper. För att värna om den biologiska mångfalden är samtliga yttersulor på skorna i Drop 2 tillverkade i naturgummi. Slutligen är kollektionens svarta stövlar tillverkade i läder från gårdar som använder regenernativa metoder i syfte att bevara markens förmånga att absorbera kol, konservera vatten och återställa den biologiska mångfalden.

”Det här samarbetet är en hyllning till vad som går att åstadkomma genom en gemensam beslutsamhet i att vidga sina vyer. Vi tog vår samlade kunskap inom mönster och hållbarhet för att skapa den här kollektionen. Vi tittade på olika delar av designprocessen och frågade oss själva ’hur kan vi göra det här bättre?’. Kollektionen handlar om att blicka framåt och forma en bättre framtid för nästkommande generation.”

- Mr. Tommy Hilfiger

“Vi ville tänja på gränserna och uppdatera våra tidlösa klassiker genom att intensifiera vårt fokus på ekoinnovation. Det här är ett stort steg i vår strävan mot att skapa fler innovativa lösningar och en grönare framtid. Vi strävar efter att inte bara göra mindre skada, utan att även ha en positiv inverkan på naturen. Vi hoppas kunna inspirera branschen att arbeta tillsammans för att förändra världen till det bättre.”

- Christopher Raeburn, Global Creative Director, Timberland
Bakom kampanjen för Drop 2 står det kreativa New York City-baserade kollektivet ONLUNCHBREAK. Ett kollektiv grundat av regissören Thuan Tran med syftet att föra samman unga talanger för att förändra kulturen för filmskapande och reklam. Den lokala fotografen Tyler Kohlhoff (@tylerkohlhoff) har tillsammans med filmfotografen Malt Disney (@MaltDisney) skapat visuellt material för att ge liv till kollektionens historia om en djärv och nytänkande framtid.

Drop 2 består av 48 olika plagg förr dam och herr, och kommer att finnas tillgänglig online på tommy.com, timberland.se, samt hos utvalda återförsäljare från och med 9 november.
Lewis Hamilton släpper kollektion Tillsammans med Tommy Hilfiger Formel 1-världsmästaren Lewis Hamilton är bland annat ambassadör åt Tommy Hilfiger och nu presenterar de den gemensamma kollektionen TommyXLewis. Den 1 augusti lanseras grejerna och där ingår kläder, skor, accessoarer och underkläder. Hittills har man bara visat hur loggan ser ut. Tommy Hilfiger säger följande: "Lewis är modig och driven i allting han gör, från racing och extremsport till mode. Det här samarbetet är någonting helt nytt för oss, men samtidigt går det helt i linje med vad som är Tommy Hilfiger’s DNA. Det här resultatet kan man bara uppnå om man samarbetar med personer som delar ens värderingar och drivkraft. Jag känner mig oerhört stolt och jag ser fram emot att få presentera kollektionen med resten av världen." Tumnagel
16kg
0
Ny omgång av Tommy Hilfigers Coca-Cola-kläder Släpps den 5 april 1986 designade Tommy Hilfiger en kollektion med kläder som var fulla med Coca-Cola-tryck. Nu lanserar man en uppdaterad version av kollektionen. Avery Baker som är Chief Brand Officer på Tommy Hilfiger Global säger följande: "Tommy Jeans Coca-Cola capsule collection hyllar en ikonisk milstople i Tommy Hilfigers historia. Coca-Cola kollektionen som vi lanserade på 80-talet var färgstark och lätt att känna igen. Årets upplaga bygger på originalkollektionen och hyllar den optimistiska och ungdomliga andan av båda varumärkena, samtidigt som det adderats en modern street-style twist för nästa generation. Sedan Coca Cola-kollektionen ursprungligen lanserades har Tommy Hilfiger fortsatt att vara en pionjär i att förena mode med popkultur." Släpps den 5 april i utvalda Tommy Jeans-butiker och på nätet. Tumnagel
56kg
0
Tommy Hilfiger-klassiker från 90-talet är tillbaka Hängselbyxa ftw! Nostalgi är kul och det vill Tommy Hilfiger spela på med den nya unisex-kollektionen Tommy Jeans Archive. I den återlanserar man några riktiga klassiker såsom hängselbyxan och rugby-tröjan. Båda saker som Britney Spears och Snoop Dogg burit i sina dagar. I kollektionen finns sju stycken plagg och alla ska finnas att köpa nu. Tumnagel
16kg
0
44kg 0 Bobby Green Bobby Green
tis. 9 nov 2021, 11:00
Timberland och Tommy Hilfigers andra släpp Finns att köpa från och med idag
44kg
0