m
a
r
65 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ny kollektion från Rafael Nadal och Tommy Hilfiger
Skräddarsydda kostym- och skjortmodeller

Ny kollektion från Rafael Nadal och Tommy Hilfiger
Garderoben / Kläder

Förra året ingick tennisspelaren Rafael Nadal i ett samarbete med Tommy Hilfiger och det första man presenterade var underkläder och parfymer. Nu breddar man utbudet med kollektionen THFLEX - Rafael Nadal Edition. En kollektion som innehåller skräddarsydda kostym- och skjortmodeller i italienskt tyg - designat för rörelse, komfort och resor.

Kläderna släpps i Tommy Hilfigers flaggskeppsbutiker och på tommy.com i morgon.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Ny kollektion från Rafael Nadal och Tommy Hilfiger
Visa
Pressmeddelande
TOMMY HILFIGER ANNOUNCES THFLEX RAFAEL NADAL EDITION
TAILORED CAPSULE COLLECTION AND GLOBAL ADVERTISING CAMPAIGN

Made for modern movement, the limited-edition suits inspired by Rafael Nadal fuse sartorial tailoring and performance fabrics.

Tommy Hilfiger, which is owned by PVH Corp. [NYSE: PVH], announces the
launch of the THFLEX Rafael Nadal Edition capsule collection. Featuring modern suiting and shirting styles, the collection is tailored with precision fit and crafted from innovative Italian-made fabrics designed for performance. The designs are inspired by Tommy Hilfiger’s global brand ambassador, Rafael Nadal, and the quest for a suit that’s sophisticated and sharp but at the same time made for movement, comfort and travel. The THFLEX capsule collection will be available at Tommy Hilfiger stores in Europe, North America, Asia, and Latin America, and on tommy.com, starting Spring 2016.

“Last year we launched our partnership with Rafael Nadal with an amazing underwear and fragrance advertising campaign and incredible pop-up tennis event in New York City,” said Tommy Hilfiger. “This season we’re continuing to innovate our Tommy Hilfiger Tailored collection with the THFLEX Rafael Nadal Edition capsule collection. Inspired by Rafa himself, the designs combine our signature sartorial aesthetic with performance fabrics – it’s all about modern movement with precision
fit and functionality.”

Engineered for performance and tailored to move, the capsule collection includes an exclusive selection of single-breasted and double-breasted suits. These pieces are designed using a line of high-performance Italian-made fabrics that combine
tailored sophistication with innovative cloth finishes. The result creates a strong stretch that guarantees a high level of comfort while maintaining a compact hand-feel, and improved crease-resistance keeps fabric wrinkle-free, even after hours of wear. A
special finish helps to maintain the natural breathability of the fine wool, which supports temperature regulation. The THFLEX Rafael Nadal Edition collection also includes six limited-edition shirt styles, available in shades of blue and white
and featuring micro-check, stripe and solid finishes, and a specialty silk tie offering in Tommy Hilfiger’s signature navy, red and white palette with iconic multi-width diagonal stripes.

The dedicated Tommy Hilfiger Tailored ad campaign will feature Nadal facing off in a competitive, high-stakes tennis match while wearing THFLEX, demonstrating the suits’ movability, versatility and comfort. The print and digital campaign will launch
in March with a multi-media program including online, print, outdoor and social media channels. Nadal’s first campaigns for Tommy Hilfiger underwear, Tommy Hilfiger Tailored and TH Bold fragrance launched globally in August 2015 with a pop-up tennis tournament held in the heart of New York City. The 14-time Grand Slam winner challenged some of New York’s best-dressed opponents in a one-of-a-kind, rapid-fire tennis competition with a fun, sexy twist. In several rounds of tennis, Nadal faced off against celebrities and top models; each time a team scored a point their opponents removed a piece of clothing, eventually unveiling the new Tommy Hilfiger men’s and women’s underwear designs. Actresses Jane Lynch and Lake Bell hosted the event from the umpire’s seat as Nadal took victory in three consecutive games.
101kg
0

Ny kollektion från Rafael Nadal och Tommy Hilfiger

Skräddarsydda kostym- och skjortmodeller

Matgeek har börjat sälja sås
Snart tillgängligt i hela landet

YouTube-profilen och mannen med en endast medelmåttig riskokare, Johan "Matgeek" Hedberg, ska har börjat sälja färdiga såser i flertalet matkedjor. Detta för att han länge jobbat med en digital produkt och saknat att jobba med en konkret vara. Därför började han, tillsammans med en ännu okänd samarbetspartner, tillverka burkar med sås. Under sommaren har man kunnat hitta dessa såser i utvalda ICA-butiker men tillgången har varit begränsad. Nu har man skalat upp produktionen och från nästa vecka ska dessa Matgeek-såser kunna hittas i alla Citygross-butiker i hela landet. I klippet ovan kan man se när Johan åker till fabriken i Motala för att provsmaka de nya såserna. Tumnagel
-23kg
+
Frode Wikesjö
0

Ett besök hos Russell's General Store
Har New Yorks bästa bacon- och äggmacka

Russellx27s General Store är en liten mysig mataffär och restaurang som ligger i den lilla staden Bovina. Här jobbar Maggie som gör goda pajer och Antonio som sägs veva ihop New Yorks bästa bacon- och äggmacka. Inget avancerat men det måste det ju heller inte alltid vara. Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0

Lil Nas X föder sitt debutalbum MONTERO
Så det är så albumsläpp fungerar?

Artisten Lil Nas X, som först blev populär med sin låt Old Town Road, har idag släppt fött sitt debutalbum MONTERO. Albumet består av 15 låtar och är 41 minuter långt. Ovan kan ni observera födseln av Lil Nas X album. Med sig på albumet har han Miley Cyrus, Elton John, Megan Thee Stallion, Doja Cat och Jack Harlow. Tumnagel
92kg
+
Hugo Engström
0

Aretha Franklins Respect är världens bästa låt
Svänger fortfarande bra

250 stycken musiker, kritiker och branschfolk har sagt sitt och efter en omröstning stod det klart att Aretha Franklins Respect är världens bästa låt. På plats nummer två hittar vi Public Enemys Fight the power och på plats tre Sam Cookes A change is gonna come. På 20:e plats hittar vi Robyn med Dancing on my own. Hela listan med 500 stycken låtar hittar ni på länken nedan. Vilken är världens bästa låt enligt dig? Tumnagel
74kg
+
Bobby Green
0

Årets julknäcke från Leksands smakar glögg
Inte knäck

För mig är det vörtbröd som gäller på jul men många äter även knäckebröd. Leksands presenterar nu årets julknäcke och det ska smaka glögg. Brödet har fått smak av de klassiska smakerna pomerans, kanel och nejlika och det börjar säljas från och med vecka 43. En förpackning är på 220 gram och kostar runt 20 kronor. Förutom glöggknäcket släpps även de klassiska julbröden Julknäcke Original och Tre kullor Julkryddor och Vört. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Nu finns Stauning Rye på Systembolaget
Ung whisky från Danmark

Stauning är ett whiskymärke från Danmark. Nu har deras Stauning Rye släppts på Systembolaget och den ska fungera lika bra som den är eller i drinkar. Företaget grundades av nio stycken vänner som alla har en passion för whisky, men ingen kunskap om hur man producerar den. Målet har dock alltid varit att göra whisky i världsklass. Stauning Rye är av klassisk amerikansk stil med 51% råg och 49% korn. Alex Munch som är en av grundarna till Stauning Whisky säger följande: "Vi tråkar inte ut vår whisky med lång lagring på fat för att uppnå en viss ålder. Whisky som inte har något att dölja vågar visa sig naken för världen. Vi är bara intresserade av modernisering om det ger vår whisky en bättre karaktär, annars håller vi fast vid den gamla traditionen. Vi eldar under våra kopparpannor, vi golvmältar lokal säd och använder torv från Jylland. Vi producerar småskaligt. Det vi däremot inte gör är att lagra ihjäl vår whisky, vi vill att fatkaraktären ska addera men inte ta över alla subtila smaker i vår new make. Det är lite som med het sås, rätt mängd förhöjer smaken men blir det för mycket brinner det mest i munnen." Du hittar whiskyn på länken nedan. För en flaska på 70 centiliter får man betala 599 kronor. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

Volvo och Casca släpper skor
Inspirerade av XC40 Recharge

Den 22 september är det World Car Free Day och för att uppmärksamma detta har Volvo tillsammans med skotillverkaren Casca tagit fram ett par skodon. Dessa ska vara inspirerade av den helt eldrivna modellen XC40 Recharge och har då alltså en klassisk skandinavisk design. Tio procent av sulan ska vara tillverkad av återvunna däck och ovansidan av återvunna PET-flaskor. Ett par blir dina för 168 dollar. Tumnagel
66kg
+
Bobby Green
0

Arket och Tretorn släpper nytt samarbete
Regnkappor och accessoarer

Arket och Tretorn presenterar nu ett nytt samarbete som består av en funktionell och minimalistisk kollektion med regnkappor och accessoarer. Och det finns grejer till alla i familjen, även hunden. Inspirationen kommer från gamla fiskarparkas och robusta regnkappor. Anna Teurnell som är Designchef hos Arket säger följande: "Det nordiska klimatet kan vara mycket oförutsägbart, men det hindrar inte nödvändigtvis människor från att leva sina liv och att vara ute i naturen så länge de har lämpliga kläder. Den här kollektionen firar regnkläder genom att ta med beprövade element från klassiska plagg och integrera dem i nya stilar för den moderna familjen." Allt släpps den 7 oktober och priserna sträcker sig från 200-1500 kronor. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

Ny serie magra ostar från Arla
Släpps vecka 39

Arla presenterar nu en serie med näringsrika magra hårdostar. De ska ha ett högt innehåll av protein, kalcium, vitamin B12 och zink. Tre olika varianter erbjuds och två av dessa kommer även som färdigskivade. Släpps i butik vecka 39. Bonusklipp nedan. Tumnagel
73kg
+
Bobby Green
0

Saturnus presenterar årets glögg
Snart är det jul igen!

Den första snön har fallit i Sverige och snart är det dags att börja koka glögg, typ. Nu presenterar Saturnus deras glögg för i år och det är alkoholfria Vintermojito som kan drickas både kall eller varm. Kanel, ingefära, kardemumma och pomerans ska blandas med smakerna limejuice och mynta. Kommer på 50-centilitersflaska till dagligvaruhandeln från och med slutet av oktober. Något pris har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
100kg
+
Bobby Green
0

Nu kan du sitta på en nallebjörn
Från sofacompany

Nallebjörnar är ju mysiga, det vet ju alla. Nu kommer Sofa Company med stora nallebjörnar för oss som kanske inte vågar kela med en i soffan. Nu finns några av deras produkter i ett tyg som är teddyliknande och som finns i den karamellbruna på bilderna. Soffan heter Paula och har plats för tre och kostar 11.999 kronor och den divanliknande soffan heter Rose och kostar 7999 kronor. Fåtöljen heter Otis och kostar 4999 kronor och Puffen heter No.9 och kostar 1499 kronor. Tumnagel
96kg
+
Roger Åberg
0

Emirates lanserar VR-app
Kolla in deras första klass-svit

Flygbolaget Emirates har lanserat en VR-app för alla dem som är intresserade av att ta sig en närmare titt inuti Emirates kabiner innan det är dags att flyga. I appen kan användaren ta del av hur det ser ut i Emirates så kallade sviter på deras flygplan samt hur det det ser ut i första klass. För många är det antagligen så nära man kommer dessa upplevelser om man inte är beredd att langa upp en herrans massa tusenlappar eller bonuspoäng, något som krävs för att testa på den äkta varan. Emirates VR-app går att använda med Oculus Rift och går att ladda ner gratis från Oculus Store. Här ovan hittas en trailer för Emirates nysläppta VR-app. Tumnagel
79kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Biograf Rigoletto öppnar med nytt koncept
Har nu 18-årsgräns

Den 30 september öppnar den anrika biografen Rigoletto på Kungsgatan i Stockholm upp återigen med ett helt nytt koncept. Nu kommer man förutom bio ha bistro och bar och det sistnämnda gör att man inför 18-årsgräns på stället. Till din film kommer du här alltså att kunna få både mat och alkoholhaltig dryck och eftersom den första filmen som visas är nya Bond-rullen No Time To Die kanske en Dry Martini passar bra, eller en Heineken. Biljetter till de första visningarna släpps imorgon. Tumnagel
193kg
+
Bobby Green
0

Nya Michelin-stjärnor till sverige
Fyra nya restauranger fick plats i guiden

Årets Guide Michelin har släppts och i den kan man se att fyra svenska restauranger har fått nya stjärnor. Restaurangerna som nu kan flasha med en stjärna är Aira i Stockholm, Project i Göteborg, Äng i Tvååker och Hotell Borgholm på Öland. Den enda restaurangen i Sverige som tidigare hade tre Michelin-stjärnor, Frantzén i Stockholm, fick behålla dessa i årets guide. Enligt guiden finns det nu en trestjärnig, fyra tvåstjärniga och 14 enstjärniga restauranger i Sverige. Tumnagel
111kg
+
Frode Wikesjö
0

Swedish House Mafia och The Weeknd teasar
Släpper snart låten Moth to a Flame

Ryktena kring en låt från Swedish House Mafia och The Weeknd stämde och på årets MTV Video Music Awards visade man följande teaser inför låten Moth to a Flame som väntas släppas snart. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av @swedishhousemafia Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

1000 - ett nytt Svenskt skidmärke
Tillverkas med förnyelsebar energi

1000 är namnet på ett nytt svenskt skidmärke signerat Åre Skidfabrik. Tillverkningen sker med förnyelsebar energi och man gör det tillsammans med RISE (Research Institutes of Sweden) som bedriver svensk forskning för hållbar tillväxt. Skidåkaren Magnus Granér som tidigare jobbat åt det amerikanska skidmärket ON3P är numera inblandad i 1000 och den första åkaren som presenteras i teamet man har skapat. Skidorna har en träkärna av poppel, bok och bambu och extra tjocka stålkanter som ska ge en längre livslängd. Just nu finns de tre modellerna Park, Allmountain och Powder att välja mellan och priserna är från 700 euro till 850 euro. Läs mer om skidorna på länken nedan. Tumnagel
101kg
+
Bobby Green
0

Ny musikvideo från Iron Maiden
Animerad sådan

Förra veckan släppte Iron Maiden en ny musikvideo tillsammans med tv-kanalen Adult Swim. Videon är för låten Stratego och är en fem minuter lång animerad metal-historia. Videon är regisserad av Gustaf Holtenäs och animerad av den brittiska studion Blinkink, Tumnagel
84kg
+
Frode Wikesjö
0

Jimmy Kimmel pratar med Metallica
Ride the Lightning

Det legendariska rockbandet Metallica gästade nyligen pratshowen Jimmy Kimmel Live! för att prata lite. Så om det låter intressant kan du kolla in intervjun i sin helhet i klippet ovan. Två bonusklipp nedan. Tumnagel
74kg
+
Frode Wikesjö
0