Quantcast
m
a
r
57 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Froosh lanserar nya juicer

Froosh lanserar nya juicer
Mumsigt

Strupen / Dryck

Froosh presenterar nu tre stycken nya juicer i sitt sortiment - Orange, mandarin & cupuacu, Pineapple, passionfruit & rooibos och Apple, kiwi & guava. Alla produceras av 100 procent färsk frukt. De innehåller inget konserveringsmedel, är fria från koncentrat och tillsatser och är helt utan tillsatt socker. Petra Winberg som är varumärkes- och kategoriansvarig för Froosh säger följande:

"Vi är stolta över våra nya juicer som följer trenden med spännande smakkombinationer, som oftast finns i juicebarer, och passar bra att ta i farten. Våra produkter innehåller enbart 100 % frukt och grönsaker och gör det enklare att få i sig de frukter du behöver under dagen. Vi tar helt enkelt känslan från juicebarerna direkt till butikerna, nära konsumenterna."

Juicerna finns i storlekarna 150, 250 och 750 milliliter. Priset för mellanstorleken ligger runt 18 kronor.

Visa
Pressmeddelande
Froosh vill ta juicebaren nära dig – lanserar nya juicer med unika ingredienser

Froosh lanserar nu tre nya juicer som ska göra det lättare att få tillgång till högkvalitetsjuice direkt från affären. Juicen produceras av 100% färsk frukt och kommer i tre olika varianter: Orange, mandarin & cupuacu, Pineapple, passionfruit & rooibos, Apple, kiwi & guava.

Froosh nya juicer är växtbaserade, innehåller inget konserveringsmedel, är fria från koncentrat och tillsatser och helt utan tillsatt socker.

- Vi är stolta över våra nya juicer som följer trenden med spännande smakkombinationer, som oftast finns i juicebarer, och passar bra att ta i farten. Våra produkter innehåller enbart 100 % frukt och grönsaker och gör det enklare att få i sig de frukter du behöver under dagen. Vi tar helt enkelt känslan från juicebarerna direkt till butikerna, nära konsumenterna, säger Petra Winberg, varumärkes- och kategoriansvarig för Froosh.

Tre unika smakkombinationer
Orange, mandarin & CUPUACU – Innehåller apelsin, mandarin och superfrukten Cupuacu. Frisk citrussmak som passar bra till frukosten.
Pineapple, passionfruit & ROOIBOS – Med ananas, passionsfrukt och trendigt rött rooiboste som är rikt på antioxidanter.
Apple, kiwi & GUAVA – Familjevänligt val med äpple, kiwi och guava, rik på vitamin C.
De nya juicerna kommer i tre praktiska storlekar: 150ml, 250ml och 750ml som finns i butikernas i kyldiskar. De fungerar bra som ett fräscht mellanmål under dagen och passar bra i picknickkorgen eller i träningsväskan – ett bra mellanmål när man är på språng. Juicen kan förvaras kyld eller rumstempererad, men smakar godast väl kyld.

Rekommenderat pris för 250ml flaskan är ca. 17,90kr.

För mer produktinformation, vänligen kontakta:
Petra Winberg, varumärkes- och kategoriansvarig, Froosh
+46 73 070 90 11, petra.winberg@fazer.com

För mer pressinformation, vänligen kontakta:
Christine Kullgren, kommunikationsdirektör, Fazer Sverige
+46 73 062 32 13 christine.kullgren@fazer.com

Froosh

Froosh lanserades 2008 i Sverige och är kända för sina färgglada, högkvalitativa smoothies som enbart innehåller ren frukt och grönsaker. Froosh är det ledande smoothievarumärket i Norden och ägs sedan 2017 av Fazer. Froosh är en väsentlig del av Fazers senaste affärsområde, Fazer Lifestyle Foods, som erbjuder hälsosamma växtbaserade produkter av hög kvalitet, i första hand till den nordiska marknaden. Hållbarhet har en betydande roll hos Fazer Lifestyle Foods. Fazer Lifestyle Foods arbetar med att minska matsvinnet och hitta hållbara förpackningslösningar, är banbrytande inom växtbaserade produkter och möjliggör en växtbaserad livsstil utan kompromisser.

Fazer-koncernen

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Northern Magic. Made Real.

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.
87kg
0

Froosh lanserar nya juicer

Mumsigt

The Pharcyde - Drop
Fredagsklassikern

1995 släppte gruppen The Pharcyde låten Drop. Musikvideon till den är lite speciell eftersom gruppen rörde sig baklänges och sjöng låten baklänges när man spelade in. Sen när allt var klart spelade man även upp materialet baklänges vilket gör att allt går åt rätt håll, fast ändå inte. Ett lustigt resultat som regissören Spike Jonze ligger bakom. Bonusklipp nedan. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0

Nils Oscar återlanserar dubbel-IPAn Hop Yard
Med finslipat recept

Öltillverkaren Nils Oscar återlanserar nu klassikern Hop Yard som släpptes för första gången 2010. Det är en dubbel-IPA som förutom generösa mängder humle nu får ett finslipat recept och ny grafik på etiketten. Ska passa bra att dricka bara som den är eller till grillat kött eller lagrad hårdost. Finns att köpa nu. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Nytt allt är en remix-klipp
Vad gör sociala medier med oss egentligen?

Kirby Ferguson har i många år snackat om att världen saknar originalitet och att allt bara går runt och runt hela tiden. I hans Everything is a Remix-klipp pratar han om allt från filmer, music och teknik som bara kopierar saker som redan finns om och om igen. Nu har han släppt ett nytt klipp och i det snackar han om hur sociala medier och Internet remixar våra personligheter. Han berättar även hur man ska undvika att hamna i den fällan. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green
0

Nya regnkläder från Explorer Vodka
Hyllar den svenska sommaren

Imorgon släpps Medvind och det är en kollektion med regnkläder från sprittillverkaren Explorer som hyllar den svenska sommaren. Här finns en klassisk regnjacka, en vattentät bucket hat och en väska i slitstarkt regnjacketyg. Namnet Medvind är inspirerat av skeppet som finns på flaskans etikett - en etikett som för övrigt designades av Sigvard Bernadotte redan 1958. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Idrottare om viktiga händelser i deras liv
Trailer för Greatness Code

I den nya serien Greatness Code som är i sju delar får vi träffa idrottarna LeBron James, Tom Brady, Alex Morgan, Usain Bolt, Shaun White, Katie Ledecky och Kelly Slater som alla berättar om det som varit mest avgörande för deras karriärer. Serien har premiär den 10 juli. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Konstnären som designat Radioheads omslag
Det här är Stanley Donwood

Stanley Donwood, eller Dan Rickwood som han egentligen heter, har sedan 1994 varit den som skapat alla Radioheads albumomslag och affischer. I det här klippet pratar han lite om sina verk genom åren. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green
0

Xanté nu med karibisk rom
"Modern lyx och elegans"

Päronlikören Xanté kommer nu i en ny version som heter Xanté Rum & Pear. Här har man blandat i karibisk rom och den ska fungera att dricka precis som den är med is eller som ingrediens i en rom-baserad drink. "Med Xanté Rum & Pear adderar vi en modern lyx och elegans till Xantéfamiljen, utan att bli dammiga och traditionsbundna. Vi fortsätter göra saker på vårt sätt och skulle aldrig låta idéer om hur saker och ting ”borde” göras hindra oss. Nu utvecklade vi en lyxig likör med smak av päron och karibisk rom, den blev en lysande, och då ska folket få ta del av den." Artikeln har nummer 82861-02 och för en flaska på 500 milliliter får man betala 254 kronor. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

James Blake gör cover på Come As You Are
Lugn och skön

En av James Blakes följare på Instagram efterfrågade en lugn cover på Nirvanas klassiker Come As You Are och James levererade då detta. Originalet har ni nedan. Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0

Tre spelbord i ett
Tar upp rimligt med plats

Drömmen är att äga en Ferrari, ha en pool och kanske ett eget flygplan. Eller bara kunna bo så stort så att man kan ha ett rum för en onödigt stor sak att umgås kring. Men ska man välja biljard, pingis eller shufflepuck? Med det här bordet från Triumph behöver man inte välja. Prislappen, på Walmart av alla ställen, ligger på 858 dollar så man ska kanske inte tro att det ersätter det bästa av biljardbord och pingisbord, men det duger nog åt glada amatörer. Tumnagel
115kg
+
Roger Åberg
0

Ny chans att köpa legendariska sneakers
Klarna och HighSnobiety kör raffle

Har ni varit inne och nosat på sneakersvärlden de senaste åren så har ni troligtvis stött på åtråvärda skor som Adidas Yeezy Boost 750 OG, Acronym x Nike Presto Mid och Virgil Abloh x Nike Air Jordan 1 Chicago. Skorna släpptes i ett väldigt begränsat antal och folk köpte skorna som galningar och sålde vidare dessa för tusentals dollar. Nu har Klarna och HighSnobiety meddelat att de kommer ge sneakerfans en ny chans att lägga vantarna på de legendariska skorna i en ny raffle som kommer dra igång på torsdag. Mer specifikt kommer det gälla dessa modeller som du kommer ha chans att lägga vantarna på för butikspris: Adidas Originals Yeezy Boost 750 OG (2015) Acronym x Nike Presto Mid (2016) Virgil Abloh x Nike Air Jordan 1 Chicago (2017) Sean Wotherspoon x Nike Air Max 97/1 (2017) Daniel Arsham x Adidas Futurecraft 4D (2018) Utlottningen kommer starta på torsdag 14:00 och kommer vara öppen fram till 6 juli. De som vinner lottdragningen kommer meddelas 30 juli. Tumnagel
31.5°
+
André Stray

Under Armour släpper mask för träning
Sålde slut på en timme

I Sverige pågår diskussionen om mask är nödvändigt eller inte men i många andra länder är det tvång på mask. Om man ska träna är det viktigt att hitta en som verkligen passar och nu släpper Under Armour sitt alternativ. Enligt dem så är deras mask bra för luftflödet, ska sitta bra och inte kännas så varm. Den går också att tvätta och därmed återanvända, vilket är bra med tanke på att den kostar 30 dollar. Första omgången sålde hur som helst slut på en timme och de finns just nu bara på förhandsorder i USA. Tumnagel
75kg
+
Roger Åberg
0

Mer skate med Manramp
Det är dags igen

Det är nu några år sedan vi senast såg den mänskliga skateboardrampen och hans vänner. Nu är gänget tillbaka med nya äventyr och så här ser det ut 2020. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Skaparen av I love New York-loggan är död
Hej då Milton Glaser

Milton Glaser, skaparen av den ikoniska I love New York-loggan, är död. Han dog på sin födelsedag, som var i går, och blev 91 år gammal. Förutom att ha skapat New York-loggan känner vi även igen logotyper som Brooklyn Brewery och DC Comics och den psykedeliska postern med Bob Dylan. Glaser startade även New York Magazine tillsammans med Clay Felker. Tumnagel
76kg
+
Roger Åberg
0

Problemet med att vara vegan år 2020
Har det blivit moraliskt fel?

AwakenWithJP skojar och gör satir av mycket som händer i vår värld och i det här klippet tar han upp alla problem som veganer har just nu. Tumnagel
37kg
+
Bobby Green
0

Ny svensk funkpop-musik
Det här är Tomodes debutsingel

Tomode är ett nytt svenskt funkpop-projekt som idag släpper sin debutsingel Destiny No. 20 som ni kan lyssna på här. Man beskriver soundet som "en tidsresa från 70-talets discoglöd rakt in i den moderna popens själ med analoga syntar, rytmgitarrer och medryckande melodier". Tumnagel
109kg
+
Bobby Green
0

Eldorado släpper sommarkollektion
Inspirerad av juiceförpackningar

Idag släpper lågprisvarumärket Eldorado en sommarkollektion som inspirerats av deras egna juiceförpackningar. Här finns en skjorta, badbyxor, baddräkt, en scarf och ett solvisir. Spana in vad som erbjuds på länken nedan. Tumnagel
73kg
+
Bobby Green
0

Chesney Hawkes - The One and Only
Fredagsklassikern

Fredag igen och dags för ännu en oförglömlig klassiker. Den här veckan blir det Chesney Hawkes med låten The One and Only som släpptes 1991. Den hamnade i topp tio på Billboard Hot 100:s singellista i maj 1991 och på svenska Tracks blev låten listans femte största hit 1991. Bonusklipp nedan som är hela filmen Buddyx27s Song som Chesney medverkade i. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Fasta och fest under Ramadan
Så funkar det

Ramadan är en helig fastemånad som är en av islams fem pelare. Under 29 eller 30 dagar måste alla muslimer fasta från gryning till solnedgång. I det här klippet får vi lära oss lite mer hur det hela fungerar, och vilken fest man ställer till med när Ramadan väl är över. Tumnagel
-14kg
+
Bobby Green
0