Night Rider återkommer till Gröna Lund
Lite vuxnare nöjespark
Förra året så gnuggade Gröna Lund geniknölarna hur man trots pandemiregler skulle kunna få in fler folk i parken. Lösningen blev att ha öppet längre och göra en vuxenversion på kvällarna. När familjerna har lekt klart så tömmer man parken och öppnar istället för alla över 23 år som vill ha skoj utan skrikande ungar. Konceptet som kallades för Night Rider blev en succé och de flesta datumen sålde slut. Nu kör man i år igen under sex kvällar i augusti, biljetterna släpps på torsdag. Själva åkandet sker på nio utvalda attraktioner mellan 22 och midnatt och vill man hänga innan dess så kan man från 20.00 antingen käka middag eller förfest. Nytt för i år är att man också adderar en efterfest som man kallar för Playground. Jag testade Night Rider en gång förra året och måste säga att det var rätt roligt. 1500 personer får plats och alla åker ju inte attraktioner hela tiden så man kan räkna med betydligt mindre köer än i vanliga fall. Trist förra året var att öldrickandet var begränsat till vissa platser och man vill ju kunna gå runt i parken även med en öl i handen.
gronalund.com
Passet,
Upplevelser,
gröna lund,
night rider
122kg
0Roger Åberg
tis. 14 jun 2022, 09:55
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid.
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid.
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration