m
a
r
65 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Tommy Hilfiger och Rossignol laddar för vintern

Tommy Hilfiger och Rossignol laddar för vintern
Släpper kollektion tillsammans

Garderoben / Kläder

Tommy Hilfiger och skidvarumärket Rossignol har gått samman och lanserar i november en gemensam kapselkollektion som man döpt till TommyXRossignol. Den innehåller fyra ikoniska skid-looks som består av tre vadderade skidjackor, två lättare skaljackor, fem koftor och två skidbyxor. Tommy Hilfiger säger följande om kollektionen:

"Skiing and winter sports have been a passion of mine since I was young. I've wanted to develop this capsule collection for a long time, and Rossignol was the ultimate partner to bring the concept to life in a really iconic way. With our shared values on quality, perfect fit and merging fashion with technical function, we've designed a signature red, white and blue collection that works from the ski slopes to après-ski."

Prismässigt kommer ytterkläderna kosta mellan 499 till 699 euro och bas-, mellanlager och byxor kommer att kosta mellan 149 och 399 euro.

Visa
Pressmeddelande
TOMMY HILFIGER LANSERAR SKIDKOLLEKTION FÖR HERRAR TILLSAMMANS MED IKONISKA ROSSIGNOL

TommyXRossignol kapselkollektionen lanseras i november 2017 och består av fyra ikoniska looks som slår samman Tommy Hilfigers logo-koncept med Rossignols fokus på förfinade och tekniska sportkläder och en trefärgad tupp-logotyp.

Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp. [NYSE: PVH], tillkännager lanseringen av TommyXRossignol, en premium kapselkollektion endast för herr, utformad tillsammans med Rossignol. Rossignol Group är världsledande inom skidindustrin och har en 108-årig historia av att blanda prestanda och elegans, komfort och förfining. Designad med en skarp, nyskapande och modern form som omfamnar Tommy Hilfigers signaturelement, kommer stilarna att finnas tillgängliga hos utvalda Tommy Hilfiger-butiker, på tommy.com och hos utvalda globala återförsäljare från och med november 2017.

“Skiing and winter sports have been a passion of mine since I was young,” säger Tommy Hilfiger. “I’ve wanted to develop this capsule collection for a long time, and Rossignol was the ultimate partner to bring the concept to life in a really iconic way. With our shared values on quality, perfect fit and merging fashion with technical function, we’ve designed a signature red, white and blue collection that works from the ski slopes to après-ski.”

Kapselkollektionen TommyXRossignol utgörs av skidkläder för män och inkluderar tre vadderade skidjackor, två lättare skaljackor, fem koftor och två skidbyxor. Signaturlogotyperna för båda varumärken existerar och röda, vita samt blåa färgpaletter betonas genom varje design för att skapa en look som omfattar både skid- och afterski andan. Rekommenderat pris för de olika stilarna varierar mellan €499 och €699 för ytterkläder och €149 och €399 euro för bas- och mellanlager samt byxor.

De fyra stilarna från TommyXRossignol kapselkollektionen premiärvisades på Pitti Immagine Uomo 10 januari, 2017. Kollektionen presenterades tillsammans med Tommy Hilfiger Edition, Tommy Hilfiger Tailored och Tommy Hilfigers huvudlinje för herr. Kapselkollektionen visades upp i en nyskapande men historisk miljö som återspeglar varumärkets passion för att blanda tradition med modernitet.
90kg
0

Tommy Hilfiger och Rossignol laddar för vintern

Släpper kollektion tillsammans

Matgeek har börjat sälja sås
Snart tillgängligt i hela landet

YouTube-profilen och mannen med en endast medelmåttig riskokare, Johan "Matgeek" Hedberg, ska har börjat sälja färdiga såser i flertalet matkedjor. Detta för att han länge jobbat med en digital produkt och saknat att jobba med en konkret vara. Därför började han, tillsammans med en ännu okänd samarbetspartner, tillverka burkar med sås. Under sommaren har man kunnat hitta dessa såser i utvalda ICA-butiker men tillgången har varit begränsad. Nu har man skalat upp produktionen och från nästa vecka ska dessa Matgeek-såser kunna hittas i alla Citygross-butiker i hela landet. I klippet ovan kan man se när Johan åker till fabriken i Motala för att provsmaka de nya såserna. Tumnagel
-23kg
+
Frode Wikesjö
0

Ett besök hos Russell's General Store
Har New Yorks bästa bacon- och äggmacka

Russellx27s General Store är en liten mysig mataffär och restaurang som ligger i den lilla staden Bovina. Här jobbar Maggie som gör goda pajer och Antonio som sägs veva ihop New Yorks bästa bacon- och äggmacka. Inget avancerat men det måste det ju heller inte alltid vara. Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0

Lil Nas X föder sitt debutalbum MONTERO
Så det är så albumsläpp fungerar?

Artisten Lil Nas X, som först blev populär med sin låt Old Town Road, har idag släppt fött sitt debutalbum MONTERO. Albumet består av 15 låtar och är 41 minuter långt. Ovan kan ni observera födseln av Lil Nas X album. Med sig på albumet har han Miley Cyrus, Elton John, Megan Thee Stallion, Doja Cat och Jack Harlow. Tumnagel
92kg
+
Hugo Engström
0

Aretha Franklins Respect är världens bästa låt
Svänger fortfarande bra

250 stycken musiker, kritiker och branschfolk har sagt sitt och efter en omröstning stod det klart att Aretha Franklins Respect är världens bästa låt. På plats nummer två hittar vi Public Enemys Fight the power och på plats tre Sam Cookes A change is gonna come. På 20:e plats hittar vi Robyn med Dancing on my own. Hela listan med 500 stycken låtar hittar ni på länken nedan. Vilken är världens bästa låt enligt dig? Tumnagel
74kg
+
Bobby Green
0

Årets julknäcke från Leksands smakar glögg
Inte knäck

För mig är det vörtbröd som gäller på jul men många äter även knäckebröd. Leksands presenterar nu årets julknäcke och det ska smaka glögg. Brödet har fått smak av de klassiska smakerna pomerans, kanel och nejlika och det börjar säljas från och med vecka 43. En förpackning är på 220 gram och kostar runt 20 kronor. Förutom glöggknäcket släpps även de klassiska julbröden Julknäcke Original och Tre kullor Julkryddor och Vört. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Nu finns Stauning Rye på Systembolaget
Ung whisky från Danmark

Stauning är ett whiskymärke från Danmark. Nu har deras Stauning Rye släppts på Systembolaget och den ska fungera lika bra som den är eller i drinkar. Företaget grundades av nio stycken vänner som alla har en passion för whisky, men ingen kunskap om hur man producerar den. Målet har dock alltid varit att göra whisky i världsklass. Stauning Rye är av klassisk amerikansk stil med 51% råg och 49% korn. Alex Munch som är en av grundarna till Stauning Whisky säger följande: "Vi tråkar inte ut vår whisky med lång lagring på fat för att uppnå en viss ålder. Whisky som inte har något att dölja vågar visa sig naken för världen. Vi är bara intresserade av modernisering om det ger vår whisky en bättre karaktär, annars håller vi fast vid den gamla traditionen. Vi eldar under våra kopparpannor, vi golvmältar lokal säd och använder torv från Jylland. Vi producerar småskaligt. Det vi däremot inte gör är att lagra ihjäl vår whisky, vi vill att fatkaraktären ska addera men inte ta över alla subtila smaker i vår new make. Det är lite som med het sås, rätt mängd förhöjer smaken men blir det för mycket brinner det mest i munnen." Du hittar whiskyn på länken nedan. För en flaska på 70 centiliter får man betala 599 kronor. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

Volvo och Casca släpper skor
Inspirerade av XC40 Recharge

Den 22 september är det World Car Free Day och för att uppmärksamma detta har Volvo tillsammans med skotillverkaren Casca tagit fram ett par skodon. Dessa ska vara inspirerade av den helt eldrivna modellen XC40 Recharge och har då alltså en klassisk skandinavisk design. Tio procent av sulan ska vara tillverkad av återvunna däck och ovansidan av återvunna PET-flaskor. Ett par blir dina för 168 dollar. Tumnagel
66kg
+
Bobby Green
0

Arket och Tretorn släpper nytt samarbete
Regnkappor och accessoarer

Arket och Tretorn presenterar nu ett nytt samarbete som består av en funktionell och minimalistisk kollektion med regnkappor och accessoarer. Och det finns grejer till alla i familjen, även hunden. Inspirationen kommer från gamla fiskarparkas och robusta regnkappor. Anna Teurnell som är Designchef hos Arket säger följande: "Det nordiska klimatet kan vara mycket oförutsägbart, men det hindrar inte nödvändigtvis människor från att leva sina liv och att vara ute i naturen så länge de har lämpliga kläder. Den här kollektionen firar regnkläder genom att ta med beprövade element från klassiska plagg och integrera dem i nya stilar för den moderna familjen." Allt släpps den 7 oktober och priserna sträcker sig från 200-1500 kronor. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

Ny serie magra ostar från Arla
Släpps vecka 39

Arla presenterar nu en serie med näringsrika magra hårdostar. De ska ha ett högt innehåll av protein, kalcium, vitamin B12 och zink. Tre olika varianter erbjuds och två av dessa kommer även som färdigskivade. Släpps i butik vecka 39. Bonusklipp nedan. Tumnagel
73kg
+
Bobby Green
0

Saturnus presenterar årets glögg
Snart är det jul igen!

Den första snön har fallit i Sverige och snart är det dags att börja koka glögg, typ. Nu presenterar Saturnus deras glögg för i år och det är alkoholfria Vintermojito som kan drickas både kall eller varm. Kanel, ingefära, kardemumma och pomerans ska blandas med smakerna limejuice och mynta. Kommer på 50-centilitersflaska till dagligvaruhandeln från och med slutet av oktober. Något pris har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
100kg
+
Bobby Green
0

Nu kan du sitta på en nallebjörn
Från sofacompany

Nallebjörnar är ju mysiga, det vet ju alla. Nu kommer Sofa Company med stora nallebjörnar för oss som kanske inte vågar kela med en i soffan. Nu finns några av deras produkter i ett tyg som är teddyliknande och som finns i den karamellbruna på bilderna. Soffan heter Paula och har plats för tre och kostar 11.999 kronor och den divanliknande soffan heter Rose och kostar 7999 kronor. Fåtöljen heter Otis och kostar 4999 kronor och Puffen heter No.9 och kostar 1499 kronor. Tumnagel
96kg
+
Roger Åberg
0

Emirates lanserar VR-app
Kolla in deras första klass-svit

Flygbolaget Emirates har lanserat en VR-app för alla dem som är intresserade av att ta sig en närmare titt inuti Emirates kabiner innan det är dags att flyga. I appen kan användaren ta del av hur det ser ut i Emirates så kallade sviter på deras flygplan samt hur det det ser ut i första klass. För många är det antagligen så nära man kommer dessa upplevelser om man inte är beredd att langa upp en herrans massa tusenlappar eller bonuspoäng, något som krävs för att testa på den äkta varan. Emirates VR-app går att använda med Oculus Rift och går att ladda ner gratis från Oculus Store. Här ovan hittas en trailer för Emirates nysläppta VR-app. Tumnagel
79kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Biograf Rigoletto öppnar med nytt koncept
Har nu 18-årsgräns

Den 30 september öppnar den anrika biografen Rigoletto på Kungsgatan i Stockholm upp återigen med ett helt nytt koncept. Nu kommer man förutom bio ha bistro och bar och det sistnämnda gör att man inför 18-årsgräns på stället. Till din film kommer du här alltså att kunna få både mat och alkoholhaltig dryck och eftersom den första filmen som visas är nya Bond-rullen No Time To Die kanske en Dry Martini passar bra, eller en Heineken. Biljetter till de första visningarna släpps imorgon. Tumnagel
193kg
+
Bobby Green
0

Nya Michelin-stjärnor till sverige
Fyra nya restauranger fick plats i guiden

Årets Guide Michelin har släppts och i den kan man se att fyra svenska restauranger har fått nya stjärnor. Restaurangerna som nu kan flasha med en stjärna är Aira i Stockholm, Project i Göteborg, Äng i Tvååker och Hotell Borgholm på Öland. Den enda restaurangen i Sverige som tidigare hade tre Michelin-stjärnor, Frantzén i Stockholm, fick behålla dessa i årets guide. Enligt guiden finns det nu en trestjärnig, fyra tvåstjärniga och 14 enstjärniga restauranger i Sverige. Tumnagel
111kg
+
Frode Wikesjö
0

Swedish House Mafia och The Weeknd teasar
Släpper snart låten Moth to a Flame

Ryktena kring en låt från Swedish House Mafia och The Weeknd stämde och på årets MTV Video Music Awards visade man följande teaser inför låten Moth to a Flame som väntas släppas snart. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av @swedishhousemafia Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

1000 - ett nytt Svenskt skidmärke
Tillverkas med förnyelsebar energi

1000 är namnet på ett nytt svenskt skidmärke signerat Åre Skidfabrik. Tillverkningen sker med förnyelsebar energi och man gör det tillsammans med RISE (Research Institutes of Sweden) som bedriver svensk forskning för hållbar tillväxt. Skidåkaren Magnus Granér som tidigare jobbat åt det amerikanska skidmärket ON3P är numera inblandad i 1000 och den första åkaren som presenteras i teamet man har skapat. Skidorna har en träkärna av poppel, bok och bambu och extra tjocka stålkanter som ska ge en längre livslängd. Just nu finns de tre modellerna Park, Allmountain och Powder att välja mellan och priserna är från 700 euro till 850 euro. Läs mer om skidorna på länken nedan. Tumnagel
101kg
+
Bobby Green
0

Ny musikvideo från Iron Maiden
Animerad sådan

Förra veckan släppte Iron Maiden en ny musikvideo tillsammans med tv-kanalen Adult Swim. Videon är för låten Stratego och är en fem minuter lång animerad metal-historia. Videon är regisserad av Gustaf Holtenäs och animerad av den brittiska studion Blinkink, Tumnagel
84kg
+
Frode Wikesjö
0

Jimmy Kimmel pratar med Metallica
Ride the Lightning

Det legendariska rockbandet Metallica gästade nyligen pratshowen Jimmy Kimmel Live! för att prata lite. Så om det låter intressant kan du kolla in intervjun i sin helhet i klippet ovan. Två bonusklipp nedan. Tumnagel
74kg
+
Frode Wikesjö
0