Välkommen!
Skaffa Feber+
Artisten Frank Ocean startar nytt designmärke
Homers första kollektion ute nu
Artisten Frank Ocean tillkännagav i måndags sitt senaste projekt, ett nytt designvarumärke. Märket har döpts till Homer (främst då det består av fem tecken och .com-adressen var ledig enligt Ocean), har arbetats på i tre år och är det senaste icke-musik-projekt från Frank Ocean. Hans senaste album Blonde kom ut 2016. Ocean har tidigare även skapat möbler, sneakers och magasin. Debut-kollektionen är designad i New York och tillverkad i Italien och inkluderar smycken med 18K guld, återvunnet sterlingsilver, handmålad emalj och amerikanska diamanter. Den innehåller också ett antal silkeshalsdukar som ska vara insprierade av "barndomsobsessioner". Produkterna finns bara tillgängliga för försäljning i märkets butik i New York och priserna ligger mellan 395 och 1,9 miljoner dollar.
61kg
Casio släpper ny version av klassiskt digitalur
Stål, guld eller pac-man
Casios modell F-100 är kanske mest känd för att vara Ripleys klocka i Alien-filmen. Nu släpper man en ny version av klockan som denna gång är i stål med stålarmband. Det kommer även en gråare version, en guldversion och en Pac-Man-version. Stålversionen heter A100WE-1A och prislappen ligger på runt 700 kronor (jämför priser). Den gråare versionen heter A100WEGG-1A och guldversionen heter A100WEG-9A. Pac-Man-versionen heter A100WEPC-1B. Det är klurigare att hitta guld och Pac-Man-versionen på ett rimligt köpställe, om ni gör det så lägg gärna länken bland kommentarerna.
109kg
DRKN släpper hoodie med Ubisoft
Som inkluderar ett Rainbow 6-Siege Thermite-skin
Det svenska streetwear-märket DRKN släpper nu hoodien "6 SIEGE Thermite Black Hood" som man tagit fram tillsammans med spelutvecklaren Ubisoft. Förutom själva hoodien så får köparen även tillgång till ett exklusivt "Terminal Framework"-skin till Tom Clancyx27s Rainbow Six Siege vilket går att ladda hem via DRKN:s app. "6 SIEGE Thermite Black Hood" från DRKN x Ubisoft finns i storlekarna XXS - 3XL och kostar lite över tusenlappen.
28kg
Nu kan du köpa Lupin-kläder
Rätt stiliga sådana!
Netflix och Louvren har slagit sina påsar ihop och gjort lite saker inspirerade av serien Lupin, som nu kommit med en säsong två. Prylarna är rätt fina tycker jag och består av lite tröjor och en keps med orange tag. Man har även gjort en kudde och ett litet bord. Priserna är också ok, inte billigt men inte så att man ramlar av stolen.
54kg
Breitling och Ironman i samarbete
Tävlingen alltså
Sugen på en ny klocka? Vältränad nog för att klara av Ironman? Då är det här något för dig. Breitling och Ironman har nämligen börjat samarbeta och lanserar nu specialversioner av Endurance pro. Två versioner kommer att finnas. En röd som kommer att finnas att köpa för folk och fä och så en version i svart och guld som du måste genomföra tävlingen för att få köpa. Samarbetet är långsiktigt så fler modeller kommer att komma i framtiden.
78kg
Ett paraply som du kan bära som poncho
Om du inte har några lediga händer
Thanko har tagit fram ett paraply som kan bli en poncho. Det kan ju vara praktiskt om det börjar tokregna och/eller om man inte har några händer lediga att hålla paraplyet i. Nu är det ju så att man potentiellt får offra sin värdighet lite då man inte direkt ser supercool ut med ponchon på. Men man blöt verkar man inte bli i alla fall vilket ju alltid är något. Paraplyet kostar runt 250 kronor.
77kg
Ferrari gör sko med Puma
Spänn fast fötterna!
Puma och Ferrari har gjort en sko tillsammans och det är en rätt snygg en, om man gillar Ferrari. Modellen kallas ION F och ska faktiskt vara framtagen av Puma tillsammans med Ferrari. Modellen saknar snören och har istället ett magnetiskt spänne. Självklart hittar vi Ferrari-loggor och vissa detaljer på skorna har faktiskt lite sportbilskänsla. Finns så klart i rött och svart. Prislappen ligger 410 euro på Ferraris hemsida. Tycker man att det är för dyrt finns det ett gäng andra Ferrari-modeller hos Puma för en mer normal peng.
18kg
24 sätt att knyta en sko
Om du behöver lite variation
Att knyta skorna är något man lär sig och sedan gör man det på samma sätt år ut och år in. Vill man ha lite mer variation i sitt liv kan man prova några av de här 24 varianterna.
92kg
Lego släpper Adidas-lego
Adidas släpper Lego-sneakers
Det har varit mycket Lego-skor i år, en del snyggare än andra. Nu är det dags igen och den här gången är det lite annorlunda, för nu kommer det även ett bygge från Lego. Målet för både lego och sneaker är klassikern Superstar. Adidas har här gjort en rätt klassisk sko som har en del lego-detaljer både fram, bak och på sidan. Skon kommer att säljas här från 1 juli och prislappen ligger på 140 euro för vuxenstorlekar och mellan 55 och 75 euro för barnstorlekar. Lego har gjort ett rätt rejält bygge på 731 delar som så klart levereras i en sko-kartong. Det här bygget kommer att bli ett måste för sneakersnörden och det motiverar kanske prislappen på 1149 kronor.
50kg
Ryskt band ska göra Crocs punkigt
Crocs är väl allt annat än punkigt, men nu tar de hjälp av det ryska bandet Little Big för att bli lite creddigare. Oklart om det kommer att fungera, men ett rätt roligt försök ändå.
43kg
Swatch släpper klockor i keramik
Snällare mot miljön
Klocktillverkaren Swatch har lanserat en ny serie klockor som är tillverkade i biokeramik, ett keramikbaserat material som inte är riktigt lika ömtåligt som vanlig keramik. Swatch är antagligen mest kända för sina plastklockor men verkar med satsningen på sin biokeramiska Big Bold-serie vilja profilera sig som lite mer miljövänliga. Swatch skriver att deras variant av biokeramik innehåller två tredjedelar keramik och en tredjedel bioplast. Swatch Big Bold-klockor går att få i fem olika färger och kostar cirka 200 dollar styck.
144kg
Icebug släpper sko tillverkad av ullrester
Ull som blivit över från klädtillverkning
Det svenska skoföretaget Icebug släpper nu skon Eide Woolpower RB9X i en ny upplaga. Det handlar om en sko vars överdel är tillverkad av ullrester som blivit över från företaget Woolpowers underställstillverkning. På undersidan av skon finns Icebugs greppgummi RB9X som ska göra att användaren får ett fastare grepp på underlaget där skon används. Enligt Icebug gör ovandelen i ull även att skorna håller sig varma när det är lite kyligare ute men även känns lite svalare när det är varmt ute. Eide Woolpower RB9X finns i både i både herr- och dammodell och kostar cirka 1400 kronor paret.
133kg
Sellpy får hjälp att tvätta kläder
Och här är lite tvättips!
Sellpy är en tjänst där man får hjälp att kränga sina gamla kläder, eller om man så vill hittar nya kläder att köpa. Nu har Electrolux och Sellpy gjort gemensam sak och erbjuder kläder som har blivit tvättade, så klart i Electrolux maskin. Målet är att få fler att våga köpa begagnat! Samtidigt så bjuder man på lite tvättråd när det är dags att tvätta själv. Det första är att sänka temperaturen från 40 till 30 grader. Skulle hela Europa göra det så skulle det spara 5 miljoner ton koldioxid enligt Electrolux. Råd två är att använda flytande tvättmedel och dosera rätt, varken för mycket eller för lite. Och om plaggen bara behövs fräschas upp räcker det gott med ånga som en del moderna maskiner har.
83kg
Sandqvist ger sig ut i naturen
Det här är nya serien Hike
Vi har börjat ge oss ut i naturen och då vill vi ju ha trevliga prylar med oss. Om en vecka (26 maj närmare bestämt) släpper därför Sandqvist en ny serie med väskor som passar bättre ute i det fria. Men det är inget för den som ska ligga ute i veckor utan mer för den som ger sig ut på kortare vandringar. Midjeväskan All Terrain rymmer sju liter och kostar 795 kronor. Tote-väskan River Hike kostar 1295 kronor och rymmer 17 liter. Den mindre ryggsäcken heter Forest Hike, rymmer 29 liter och kostar 1995 kronor. Den stora ryggsäcken heter Mountain Hike, rymmer 40 liter och kostar 2995 kronor. De fyra modellerna är alla gjorda av återvunnen Robic-nylon och kommer i armegrönt och svart.
74kg
Det här är OS-truppens kollektion
Skapad av Uniqlo
Om OS i Tokyo kommer att kunna genomföras i sommar är ännu inte helt säkert, men de som kämpat för att komma dit hoppas. Uniqlo hoppas nog också, för som sponsor till den svenska truppen har man nu presenterat kollektionen som de kommer att bära. Fokus är funktionellt och mycket tid har lagts på att skapa kläder som fungerar väl i det lite annorlunda klimatet i Japan. Man har tagit fram kläder för alla typer av situationer som reskläder, häng i den fixade zonen och så vidare. Man har även tagit fram kläder för ett antal sporter (bågskytte, badminton, boccia, kanot, fotboll (dam), golf, rodd, segling, skytte, skateboard, simning, pingis och tennis. Det är ännu lite oklart om vi vanliga döda kommer att kunna köpa dessa.
39kg
Klassisk öl-kepa börjar säljas igen
Det är fint med varg
För typ hundra år sedan gjorde Norrlands Guld en väldigt lyckad nylansering där man tog den klassiska burken och gjorde den hipp igen med lite filmer om Ingemar som tog det rätt lugnt i livet. Nu släpper man kepsen till försäljning, så här en massa år senare. Den finns så klart i begränsat upplaga i deras webbshop och kostar 289 kronor.
156kg
H&M säljer vindjacka för Playstation-spelaren
Och en del andra saker till PS-kidsen
Vi missade att skriva om samarbetet mellan H&M och Playstation när det släpptes, så här kommer en liten sen update om detta. För oss fullvuxna handlar det om en vindjacka för 399 kronor som finns i svart och vitt. För småttingarna finns det en hel hög mer roliga saker, som t-shirts, bomberjackor, strumpor och massor av annat. Det mesta är riktigt snyggt och utan en massa trams.
94kg
Oakley släpper nya sportglasögon
Ett glas som täcker näsan
Oakley har ju länge gjort snabba brillor och nu har de gjort en ännu snabbare modell. Man kallar den för Kato och som ni ser så har modellen bara ett glas utan ram som dessutom sitter över näsan. Under glaset vid näsan finns det en kudde som sitter tätt runt näsan. Man får med tre olika varianter så att man ska kunna hitta sin favorit. Skalmarna går att justera så att vinkeln på glaset mot ansiktet blir som man vill att det ska vara. Kato finns i tre varianter och kostar 3070 kronor.
81kg
Citizen släpper ännu fler Star Wars-klockor
Designade som några av karaktärerna i filmerna
Förra veckan visade Citizen upp några Star Wars-klockor som hämtat sin design från de klassiska Star Wars-filmerna och nu har man visat upp ytterligare sex modeller som följer samma koncept. De nya klockorna är även de försedda med både analogt och digitalt urverk samt en termometer. Designen har inspirerats av Star Wars-karaktärerna R2-D2, C-3PO, Darth Vader, Boba Fett, en Stormtrooper samt BB-8. Klockorna kommer att släppas inom kort och priset landar på 350 dollar styck. Ni kan kolla in respektive modell lite närmare här nedanför.
163kg
Adidas 4DFWD ska putta löpare framåt
Med hjälp av 3D-utskrivna sulor
Adidas har visat upp ett par nya skor med en elastisk 3D-utskriven sula som man säger ska putta löparen framåt under löpningen. Dessutom ska sulan göra det enklare att sakta ner farten såväl som gör det bekvämare för fötterna under längre löpningar. Adidas skriver om 4DFWD: "17 år av atletdata och över fem miljoner olika gallerstrukturer har studerats för att skapa en 3D-printad, funktionell mellansula, kodad för att driva dig framåt i varje steg. För smidiga övergångar och en unik löpupplevelse." Adidas 4DFWD släpps 17 maj i en begränsad upplaga och kommer att kosta 2150 kronor. Här nedan hittas ett klipp där Adidas snackar lite mer om skorna.
97kg
Citizen släpper Star Wars-klockor
Med en mix av digitalt och analogt
Skulle du vara sugen på en Star Wars-klocka som inte kostar 1,3 miljoner kronor så släpper nu Citizen två modeller som är något överkomligare för oss med normala inkomster. Citizen kallar sina två modeller för "Rebel Pilot", till vänster i bild ovan, samt "Trench Run" och de är försedda med både digitala och analoga urverk. Förutom att visa tid och datum kan båda modellerna även visa aktuell temperatur. Den silverfärgade Rebel Pilot-modellen kostar 350 dollar medan den svarta Trench Run-modellen går för 375-dollar.
160kg
Dykarklockan gjord från plast från haven
Nu som dykarklocka
Att det finns en massa plast som smutsar ner haven är ingen nyhet och det finns en del projekt som arbetar för att ta hand om denna på olika sätt. Triwa släppte för ett år sedan sin första klocka som var gjord på plast från haven och nu är det dags för nummer två, den här gången passande nog en dykarklocka. Det är Tide Ocean Material I Schweiz som tar havsplasten och med hjälp av solenergi gör om den till granulat som sedan används för att gjuta klockorna. Tre olika färger finns (svart, blå, orange) och prislappen ligger på 1395 kronor. Premiär 11 maj.
88kg
Stan Smith kommer i Yoda-version
Nytt samarbete mellan Adidas och Disney
Adidas och Disney fortsätter sitt samarbete och släpper snart ännu ett par Star Wars-inspirerade skor. Den här gången handlar det om ett par Stan Smith Forever som pryds av både Stan Smith själv såväl som den legendariske jedi-riddaren Yoda. Skorna ska vara tillverkade till hälften av återvunnet material, något som alla skor i Adidas Stan Smith Forever-serier är. Yoda-versionen av skorna är även försedda med det klassiska Yoda-citatet "Do or do not, There is no try". Adidas Stan Smith "Yoda" släpps 5 maj, dagen efter den så kallade Star Wars-dagen, och kommer att kosta 120 dollar.
30kg
Mode-"regler" för japanska kvinnor
Rätt mycket att hålla reda på alltså
YouTube-kanalen Life Where Ix27m From intervjuar här några japanska kvinnor om hur landets rätt strikta mode-"regler". Redan från tidig ålder lär man sig att man måste klä sig och se ut på ett visst sätt i formella sammanhang. Om man inte gör det kan det lätt bli lite problematiskt.
76kg
Kanye Wests Nike Air Yeezy 1 säljs på auktion
Prototyp tros gå för en miljon dollar
Auktionshuset Sothebys kommer snart att auktionera ut en prototyp av Nike Air Yeezy vilka kan komma att bli de dyraste sneakers som någonsin sålts på en auktion. Prototypen låg till förlaga till den första versionen av Nike Air Yeezy vilka Kanye West visade upp för första gången på Grammy Awards 2008 och som började säljas i butik året därpå. Sothebys själva tror att slutpriset på skorna kommer att landa på över en miljon dollar. Skulle så bli fallet så skulle det slå det nuvarande rekordet för ett par sneakers som sattes i maj förra året när ett par Nike Air Jordan 1 som Michael Jordan själv använt gick för 615.000 dollar. Prototypen av Nike Air Yeezy kommer att visas upp av Sothebys i Hongkong senare den här månaden. De kommer sedan att säljas via en privat auktion till den som kan hosta upp mest deg för att bli ägare till vad Sothebys kallar "one of the most prized and sought-after sneakers in existence".
-3kg
Stan Smith Mylo är tillverkade av svamp
Adidas visar upp nytt koncept
Adidas har visat upp en ny version av sin klassiska tennisko Stan Smith där lädret i skon delvis är ersatt av materialet Mylo, ett naturmaterial som är framställt från svampmycel. Det hela är en del av Adidas plan att använda så mycket naturmaterial som möjligt i sin skotillverkning, något som man gör för att värna om miljön. Mylo tillverkas av biotech-företaget Bolt Thread men i dagsläget verkar det inte finnas tillräcklig tillgång på materialet för att det ska gå att producera en kommersiell version av Stan Smith Mylo. Det innebär att skon i dagsläget bara finns som ett koncept men förhoppningsvis kanske vi kan få se en lite svampigare version av Stan Smith i butikerna i framtiden. När så kan bli fallet finns det dock än så länge inga uppgifter om.
110kg
Nu drar årets försäljning av majblommor igång
Köp i butik eller i barnens webbshoppar
Idag drog årets försäljning av majblommor igång, de små pinsen som säljs för att motverka barnfattigdom i Sverige. Traditionellt har majblommor sålts av skolbarn men på grund av pandemin fick detta ställas in förra året. I år har Majblomman förändrat upplägget av försäljningen vilket innebär att skolbarn kan skapa sina egna webbshoppar där de kan sälja de fysiska Majblommor som skulle sålts förra året och samla in pengar till sin skolklass. De fysiska Majblommorna från 2020 kommer även att säljas i ICA-butiker såväl som i Majblommans egna webbshop. I videoklippet här nedanför kan ni kolla in hur skolbarn som vill sälja Majblommor kan skapa sina egna webbshoppar för att sälja dessa. Det kommer även att säljas en digital variant av Majblomman 2021 vilken alla som donerar pengar till Majblommans arbete mot barnfattigdom kommer att få. Det kan man göra genom att bidra till insamlingar som kan startas av företag och privatpersoner på Majblommans hemsida. Ni kan kolla in både förra årets fysiska Majblomma såväl som årets digitala Majblomma på bilden här ovanför.
88kg
Patagonia skippar företagsloggor på sina kläder
För att kläderna ska få längre livslängd
Klädmärket Patagonia har beslutat att framöver tacka nej till företag som vill köpa Patagonia-kläder försedda med företagens egna logotyper. Detta är något man gör av miljöhänsyn då man tror att livslängden på ett klädesplagg blir kortare om detta är försett med en företagslogotyp. I ett blogginlägg skriver Patagonia: "What we’ve learned is that adding an additional non-removable logo reduces the life span of a garment, often by a lot, for trivial reasons. People change jobs, and the extra logo makes for an awkward re-gift. People tend not to pass logoed gear down to their kids, and not everyone wants to be an advertisement on weekends, even if they’re proud to go into work on weekdays. The result? Perfectly good gear ends up forgotten in the closet—or worse, gets tossed in the trash." Enligt Patagonia så slängdes bara 2018 11,3 miljoner ton kläder på soptippen, något som man hoppas minska med initiativet att inte längre tillåta företagslogotyper på sina kläder.
216kg
Arc'teryx lanserar ryggsäcken Aerios
För vandraren
Arcx27teryx lanserar nu ryggsäckarna Aerios vilka primärt är utvecklade för de som är intresserade av att ge sig ut på en- eller flerdagsvandringar. Ryggsäckarna kommer i tre olika storlekar på 15, 30 och 45 liter styck. De är försedda med justerbart midjebälte, två sidofickor samt hållare för vandringsstavar. Bärremmarna innehåller två fickor med dragkedjor medan det finns sidorfickor, en toppficka och en intern ficka i själva ryggsäcken. Arcx27teryx Aerios dyker upp i butik i ma. Priserna kommer att landa på 1600 kronor för 15L-modellen, 2200 kronor för 30L-modellen och 2800 kronor för 45L-modellen.
81kg
MSCHF återkallar Lil Nas X djävulsskor
Efter uppgörelse med Nike
Företaget MSCHF som i slutet av förra månaden släppte skomodellen "Satan Shoes" tillsammans med Lil Nas X återkallar nu dessa. Det är något man gör efter det att Nike stämt MSCHF då Satans Shoes var baserade på Nike Air Max 97 och försedda med Nikes klassiska Swosh-logga. Då samtliga av de 666 paren av Satan Shoes sålde slut på rekordtid innebär återkallningen av skorna att MSCHF erbjuder sig att köpa tillbaka skorna från köparna till butikspriset 1018 dollar efter uppgörelsen med Nike. Nike säger i ett uttalande om uppgörelsen med MSCHF: "If any purchasers were confused, or if they otherwise want to return their shoes, they may do so for a full refund. Purchasers who choose not to return their shoes and later encounter a product issue, defect or health concern should contact MSCHF, not Nike." En advokat för MSCHF uppger att man gått med på uppgörelsen med Nike då företaget anser att man redan uppnått sitt syfte med skorna, ett syfte som advokaten säger var: "With these Satan Shoes — which sold out in less than a minute — MSCHF intended to comment on the absurdity of the collaboration culture practiced by some brands, and about the perniciousness of intolerance." De köpare som lyckades få tag på ett par Satan Shoes lär sannolikt inte heller sälja tillbaka dem till MSCHF för inköpspriset. Skorna har redan börjat säljas på eBay och där gick ett par nyligen för 5000 dollar medan en auktion som fortfarande pågår är uppe i närmare 7800 dollar för ett par.
89kg
Adidas nya sneakers går att pimpa med lego-bitar
Om du vill ha lite färggladare ränder
Förra året inledde Adidas och Lego ett samarbete och nu har de släppt en ny modell som de båda tagit fram tillsammans. Den nya modellen baseras på Adidas Ultraboost DNA-modell vilken har försetts med designelement från Lego. Skorna levereras även med lite legobitar som användaren kan använda för att designa om de tre Adidas-ränderna som finns på varje skos sida. Adidas Ultraboost DNA X Lego började säljas på Adidas sajt klockan 10:00 i morse och kostar cirka 1700 kronor.
-5kg
Rolex släpper ny generation av Explorer II
Rolex modell Explorer II är en mix av deras Explorer och GMT-Master II och släpptes första gången 1971. Senaste generationen visades upp 2011 och nu är det dags igen för en ny generation, så här tio år senare. Uppdateringen är en finputsning och den största förändringen är egentligen att den nu syns bättre i mörkret, man har nämligen uppdaterat materialet som lyser i mörkret och det ska lysa klarare och längre än tidigare.
85kg
Vans presenterar sköljbar sko
Crocs för surfare?
Idag ska man ta alla nyheter med en nypa salt men eftersom pressmeddelandet kring detta kom för några dagar sedan med embargo idag så borde det vara en riktig nyhet. Det handlar i alla fall om att Vans släpper Trek Slip-On som är en sköljbar sko. Den ser ut som en Crocs-sko typ och ska vara anpassad för surfare som kan behöva städa sina skor efter att ha varit ute bland vågorna och härjat och sedan pulsat i sanden. Då är det bara att spola av skorna så är de redo igen för nästa repa. Kommer i svart, marinblå, rosa och grön. Släpps idag men vad ett par kostar är tyvärr oklart.
70kg
Lil Nas X har gjort sko med människoblod
Religiösa blev arga
Lil Nas X har tillsammans med MSCHF gjort 666 par skor som man kallar för Satan Shoes. Det är egentligen helt vanliga Nike Air Max 97 som man har modifierat lite, bland annat med minst en droppe av mänskligt blod. Man har även fyllt sulan med röd färg. Trots att skorna sålde för 1080 dollar paret så sålde de slut direkt. Satan kan vara lite känsligt i det stundtals väldigt religiösa USA, men så här reagerar Lil Nas X på kritiken... i spent my entire teenage years hating myself because of the shit y’all preached would happen to me because i was gay. so i hope u are mad, stay mad, feel the same anger you teach us to have towards ourselves. Han har även postat en "förlåtvideo" som ni kan se nedan, som inte är så mycket förlåt alls. Nike verkar dock inte gilla kritiken riktigt lika mycket och har nu stämt MSCHF. Om det mest är för syns skull eller om man på riktigt är arga återstår att se.
97kg
Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Tillsammans med Chimi Eyewear
Kalles Kaviar och den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear har börjat samarbeta och presenterar nu en uppsättning med solglasögon i de klassiska Kalle-färgerna. Även en uppdaterad tub där Kalle också bär solglasögon kommer att finnas i matbutikerna från och med denna vecka. Vill du hellre ha solglasögonen så kommer dessa att lanseras på länken nedan och hos Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm från och med den 31 mars. Två stycken versioner erbjuds och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Vad man får betala framgår dock inte för tillfället.
48kg
Kross Studio släpper Death Star-klocka
För Star Wars-fans som har någon miljon liggande
Klocktillverkaren Kross Studio har i samarbete med Lucasfilm tagit fram en klocka vars design är baserad på Death Star, den enorma rymdbasen som delvis handlingen i den första Star Wars-filmen kretsar runt. "Death Star Tourbillon Watch" en en mekanisk klocka som förutom att ha en modell av Death Star i urtavlans mitt även har Imperial-Class Star Destroyer som timvisare och en Super-Class Star Destroyer som minutvisare. Klockan vrids upp via en dold knapp på baksidan av klockan och tickar därefter på i cirka fem dagar. Klockan levereras i ett fodral som är en replika av de förvaringslådor som används för att transportera kyber-kristaller i Star Wars. Ni hittar en bild på detta här nedanför. "Death Star Tourbillon Watch" kommer bara att tillverkas i tio exemplar och dessa kommer att kosta 150.000 dollar, motsvarande cirka 1,3 miljoner kronor, styck.
101kg
Uniqlo öppnar klädbutik i Göteborg
Den 23 april
Nu står det klart att Uniqlos tredje klädbutik här i Sverige hamnar i Göteborg. Fredagen den 23 april öppnas dörrarna till butiken som kommer att ligga på Fredsgatan 12 i kompassen. Den kommer att vara på 1000 kvadratmeter i två våningsplan och här ska man hitta grejer till män, kvinnor, barn och spädbarn.
104kg
Sov med 7-Eleven
Pyjamas i klassisk design
Gillar du 7-Elevens klassiska stil? Gillar du att sova? Då är din lycka snart gjord, för 7-Eleven släpper snart en pyjamas i limiterad upplaga. Två storlekar finns, medium och large, och ett set kostar 299 kronor. De ska finnas på alla 7-Eleven, men i mycket liten upplaga.
55kg
Klassiska Air Jordans från 1985 restaureras
Är värda en hel del kosing
Här får vi se när The Cobbler i Miami som är en butik som restaurerar skor tar sig an ett par Chicago Air Jordan 1 från 1985. Ett par skor som ska vara värderade till över 20.000 dollar.
69kg
Vault by Vans och Wacko Maria presenterar skor
Fulla med vinylskivor
Vault by Vans presenterar nu ett samarbete man gjort med det japanska modemärket Wacko Maria. Man har tagit skomodellen OG Authentic LX och sen gett denna färgerna babyblått, ljusrosa och vit och därefter prytt skorna med vinylskivor. Skorna kommer att finnas i utvalda butiker från och med den 20 mars. Vad ett par kostar är dock oklart.
61kg
Fjällräven presenterar Samlaren
Kollektion skapad av restmaterial
Samlaren är en ny kollektion från Fjällräven där allt material som använts är sådant som blivit över vid andra produktioner. Här ger man spillmaterialet nytt liv och fokus har legat på hållbarhet och innovation. Samlaren består av ett antal unika produkter som kommer att släppas i begränsat antal i återkommande kapselkollektioner. Spana in vad som erbjuds på länken nedan.
130kg
Sneakers inspirerade av Lexus IS 350 F Sport
Har vinge på hälen
Lexus har tillsammans med RTFKT tagit fram en sneaker som inspirerats av modellen IS 350 F Sport. Främst är det bilens färg och kolfiber som man har hämtat designidéer av. Skorna är även beprydda med modellbeteckningen baktill och har en liten 3D-utskriven vinge för att hälen ska få bättre downforce. Skorna är bara tillverkade i ett exemplar och är inget som kommer att säljas till konsument.
41kg
Nytt och färgglatt från Timberland
Återigen med Billionaire Boys Club
Timberland och Billionaire Boys Club följer upp de färgglada skorna som presenterades i november med en ny kollektion som fått namnet Hyper Natural. I denna finns det hiking-plagg och två stycken nytolkningar på Garrison Trail-kängan. Skorna är tillverkade i ett material som består av minst 50 procent plast från återvunna PET-flaskor. Kläderna är i 100 procent ekologisk bomull. Kollektionen släpps den 26 februari och priserna ligger på mellan 600 och 1800 kronor.
58kg
Ny officiell klockpartner för Aston Martin
Anrika Girard-Perregaux
Aston Martin meddelar nu att den anrika schweiziska klocktillverkaren Girard-Perregaux blir officiell klockpartner åt biltillverkaren. Girard-Perregaux har tillverkat klockor sedan 1791 och erbjuder idag modeller som kostar mellan 17.000 dollar och 463.000 dollar. Partnerskapet kommer att mynna ut i flera klockor i begränsade upplagor i framtiden och den första ska presenteras senare i år. Girard-Perregaux kommer även att fungera som sponsor för Aston Martins nybildade F1-team.
87kg
Träningströja med inbyggd mask
Ultimate kombo?
Under Armour säljer en ansiktsmask som heter Sportsmask. Nu har de byggt in den i en träningströja och skapat ColdGear Sportsmask Mock Long Sleeve som vi ser här. Bra grej för de som tränar mycket i pandemitider? Bör nog tvättas direkt efter varje träningspass. Tröjan blir din för 80 dollar.
68kg
TAG Heuer och Porsche släpper klocka
Din för 6000 dollar
TAG Heuer och Porsche har återigen slagit sina påsar ihop och nu har de för första gången tagit fram en klocka som fått namnet TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph. Den hyllar båda företagens historia och för rejsig känsla har urtavlan ett mönster som påminner om asfalt. Går att få antingen med ett mjukt band i kalvläder eller med vanliga länkar. På insidan sitter urverket Calibre Heuer 02 och detta har bland annat en kraftreserv på 80 timmar. Priset är 5850 dollar med läderband och 6050 dollar med länkarmband.
81kg
Vans släpper BMX-sko
Med åkaren Dakota Roche
Vans presenterar nu en BMX-sko som de tagit fram tillsammans med Dakota Roche som är en av Vans BMX-åkare. Modellen kallar man för Slip-On Pro BMX och den har något man kallar för Wafflecup BMX-teknologi. Detta ska ge bättre stöd och hållbarhet utan att offra känslan på pedalerna. I samband med skosläppet släpps även en t-shirt och en keps som matchar. Allt finns att köpa nu på länken nedan.
-5kg
Levi's släpper Pokémon-kollektion
Wille jublar
Nu kommer det som alla (Wille) har väntat på! En kollektion med Pokémon-kläder som Levix27s tagit fram för att fira Pokémons 25-årsjubileum. Kollektionen är färgglad och 90-tals inspirerad och här finns en blandning av jeans, toppar, byxor, fleecetröjor och accessoarer. Allt släpps globalt den 15 februari.
-20kg
Slipp använda händerna med Nikes nya sko
Bara att kliva i
Go FlyEase är Nikes senaste sko och uppfinning. Det här är deras första som du enkelt kan ta på och av utan att använda händerna, det är bara att kliva i skorna och trampa iväg. Det hela fungerar som så att ett spännband och ett gångjärn håller skon öppen tills du trampar ner i den. Då kommer en "språngbräda" att klicka fast din häl i låst position och skon stängs. För att öppna den igen är det bara att trampa till på hälkanten. Perfekt för dig som alltså inte har tid att lägga några sekunder på att hjälpa fötterna ner i skorna med händerna. Släpps den 15 februari för medlemmar och för ett par får man betala 120 dollar.
144kg
Dr. Martens nytolkar modellerna 1460 och 1461
Med motiv av illustratören Keith Haring
1460 och 1461 är ikoniska skomodeller i Dr. Martens utbud. Nu har man gjort en nytolkning av dessa tillsammans med den rebelliska illustratören Keith Haring. 1460 är i mjukt läder med svarta grafiska detaljer på den övre delen av skon medan hälen är målad med färgstarka figurer. 1461 är också i läder och lanseras i två olika utformningar - en med Harings design "angelic baby" i vit färg och en med hans ikoniska figurer printade över hela skon. Man lanserar även ett par 1460 för barn och dessa har en fladdermushund illustrerad på sig. Skorna släpps idag och du hittar dem i Dr. Martens butik på Katarina Bangata 15 i Stockholm och på nätet.
75kg
Ny kollektion med träningsplagg för herrar
Från Arket
Arket har nu lanserat en ny kollektion med träningsplagg för herrar som de kallar för Arket Sportswear. Kampanjen frontas av friidrottaren Michel Torneus och i kollektionen finns funktionella plagg för vardaglig träning och löpning. Den man kallar Windbreaker kostar 890 kronor, Long-Sleeved t-shirt kostar 390 kronor, Short-Sleeved t-shirt 290 kronor och för Pile vest får man betala 790 kronor. Spana in allt som erbjuds på länken nedan.
81kg
Ny galen klocka från MB&F
Skulle du vilja ha den här på handleden?
MB&F har gjort sig kända för sina knasiga klockor och den nya modellen HM9-SV är sannerligen inget undantag. Den här är en vidareutveckling av modellen Horological Machine N°9 som släpptes 2018 och inspirationen till den kommer från bil och flygdesign från 40- och 50-talet. Det här är första gången som man kan se alla de interna delarna från alla sidor och varje klocka ska ta 350 timmar att få ihop. Endast 20 stycken exemplar kommer att tillverkas och för att bli ägare till en får du snällt hosta upp 440.000 dollar. Läs mer om klockan på länken nedan.
18kg
Snart kan du hyra barnkläder från Arket
Kommer kosta 19,50 euro i månaden
På torsdag den 28 januari drar Arket igång en ny grej och det är att man kommer börja hyra ut barnkläder. Det hela sker i samarbete med e-handelsbolaget Circos som sedan tidigare riktat in sig på prenumeration och uthyrning av kläder. Tjänsten kommer att kosta 19,50 euro per månad och kunden kan därefter antingen välja ett färdigt klädpaket eller plocka fritt bland utbudet. Bonusklipp nedan.
108kg
Levi's och BAPE presenterar kollektion
Släpps den 23 januari
Levix27s har slagit sina påsar ihop med det japanska varumärket A Bathing Ape (BAPE) och presenterar nu en gemensamt framtagen kollektion med kläder. Man har tagit flera av Levix27s klassiker och gett dessa en touch av BAPE. Allt släpps den 23 januari och grejerna kommer att finnas i Levix27s butik på NK i Stockholm och på nätet.
68kg
Streetwear-kollektion från Jägermeister
Släpps den 31 januari
Jägermeister presenterar ny Best Nights som är en kollektion med streetwearkläder. Denna frontas av den svenska influencern, designern och entreprenören Lisa Anckarman och stylisten Bloody Osiris. Totalt finns det tolv stycken olika plagg och på varje finns koordinaterna till Jägermeisters huvudkontor i Wolfenbüttel i Tyskland. Tygerna är gjorda av 100 procent organisk bomull och varje plagg är tillverkat inom EU. Släpps den 31 januari och finns endast på länken nedan.
47kg
Fler nyheter i Burtons Mine77-kollektion
Massa saker för dig som gillar snö
Burton Snowboards presenterar nu fler nyheter i kollektionen Mine77. Den innehåller nya brädor, jackor, överdragsbyxor och accessoarer. Det finns även ett par lädervantar och ett par boots i mocka. Materialet i grejerna är Gore-Tex och Topo som är ett material som är extremt stretchigt. Allt finns att köpa nu och du hittar kollektionen på länken nedan.
75kg
Uniqlo U firar tio år
Presenterar ny kollektion
Den 28 januari släpps Uniqlo U SS21-kollektionen vilket markerar tioårsjubileet av Uniqlo U. Kollektionen är designad av Christophe Lemaire som är Artistic Director på Uniqlo U och hans team i Paris. Fokus i kollektionen ligger på praktisk mångsidighet vilket översätts till varma, jordnära toner med färg- och monokrom-matchning som fokus. Nytt är att Uniqlo U denna gång även kommer ha barnkläder med i utbudet. Dessa grejer släpps dock inte förrän den 25 februari.
34kg
Nya versioner av Bugatti Chiron-klockan
Har W16-motor i sig
Bugatti har återigen gått samman med klocktillverkaren Jacob & Co. och tagit fram fyra nya versioner av den tidigare Chiron-klockan de gjort. Precis som då handlar det om oerhört många olika detaljer, ett genomskinligt skal och en inbakad liten kopia av W16-motorn. Ett mästerverk man troligtvis kan lägga mycket tid på genom att bara studera delarna som rör sig. Vad man får betala framgår inte, men vanliga Chiron Tourbillon kostar 280.000 dollar och dessa lär inte vara billigare.
15kg
Skor inspirerade av Cupra Formentor
Snabba
Cupra - Seats prestandamärke, har tillsammans med det Barcelonabaserade företaget Mikakus tagit fram snabba skor som sägs vara inspirerade av bilen Formentor. Man kan välja mellan modellen Garage i vitt eller blått eller Paddock som ska vara toppversionen. För ett par Garage får man betala 175 euro medan Paddock går loss på 189 euro.
62kg
Peugeot släpper tre stycken nya klockor
Kostar mellan 129 och 149 euro
Förutom kryddkvarnar och bilar tillverkar Peugeot bland annat även klockor. Nu presenterar de tre stycken nya modeller som inte är riktigt lika dyra som den Lamborghini-klocka vi skrev om nyligen. Alla tre är varianter av modellen Armand och först ut är en på 36 millimeter med stålboett, ljusgrå urtavla och metallarmband. Kostar 129 euro. Sen har vi den lite större på 41 millimeter med borstat stål och svart läderarmband. Även denna kostar 129 euro. Sist ut är ytterligare en på 41 millimeter som också har borstat stål fast lite mörkare färg, ljust läderarmband och en baksida där Peugeot Legend är ingraverat. Denna kostar istället 149 euro.
91kg
Nästa sida
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid .
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid .
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration