Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Tillsammans med Chimi Eyewear

Kalles Kaviar och den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear har börjat samarbeta och presenterar nu en uppsättning med solglasögon i de klassiska Kalle-färgerna. Även en uppdaterad tub där Kalle också bär solglasögon kommer att finnas i matbutikerna från och med denna vecka. Vill du hellre ha solglasögonen så kommer dessa att lanseras på länken nedan och hos Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm från och med den 31 mars. Två stycken versioner erbjuds och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Vad man får betala framgår dock inte för tillfället.
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Försök igen





































Visa
Pressmeddelande
Kalles Kaviar (ja, Kalles Kaviar!) lanserar solglasögon med Chimi Eyewear
Över en miljon exemplar av den ikoniska Kalles Kaviar-tuben får lagom till vårsolen
ett nytt utseende – Kalle bär numera solglasögon. Detta sker i samband med att
Kalles Kaviar lanserar en limiterad upplaga solglasögon tillsammans med Chimi
Eyewear.
Från och med vecka 13 kommer de miljontals svenskar som köper Kalles Kaviar att mötas av en uppdaterad tub. Anledningen till den nya tuben är att Kalles Kaviar ingår ett samarbete med den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear.
Samarbetet mellan Kalles Kaviar och Chimi Eyewear lanseras den 31 mars och kommer att finnas till försäljning i Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm, chimieyewear.com och på Kalles Kaviars nystartade webbshop kalles.se/shop. De specialdesignade bågarna kommer i två versioner och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Glasögonen är tillverkade i italienskt acetat och stainless steel och har inspirerats av Kalles Kaviars ikoniska färger.
– I snart 70 år har Kalles Kaviar varit ett självklart och återkommande val på svenskarnas frukostbord, men mycket har hänt sedan dess och även Kalles har fått nya vänner och intressen. Vi vill med detta samarbete visa mer av Kalles personlighet och kommunicera med en yngre målgrupp som tidigare inte känt sig träffad av varumärket. Det är viktigt att vara visionär, att våga inspirera och visa mod med ett sådant ikoniskt varumärke som Kalles Kaviar, säger Alia Jassim, Brand Manager för Kalles Kaviar.
– Vi älskar Kalles Kaviar och ville göra en hommage till den ikoniska svenska klassikern.
Glasögonen är inspirerade av kaviartuben, både till färg och materialval, och de färgade
linserna är något vi jobbat med länge och gärna ville addera. Att få styla Kalle på tuben med Chimis är absolut en stor ära, säger Lea Ryrstam, Designer på Chimi.
Kampanjen, som blir startskottet för Kalles Kaviars egna webbshop, pågår mellan den 29 mars och 20 juni och rullas ut brett i digitala medier, via influencers och genom unikt
framtaget POS-material i livsmedelsbutiker runt om i hela Sverige. Under kampanjperioden är 150 Kallestuber försedda med gulddekaler som berättigar den lyckliga köparen till en vinst av ett par solglasögon från Kalles x Chimi-kollektionen.
Initiativtagare till kampanjen är kommunikationsbyrån Redgert Comms.
Kalles Kaviars webbshop: kalles.se/shop
Chimi Eyewears webbshop: chimieyewear.com
Om Kalles Kaviar
Kalles Kaviar lanserades 1954 och är idag ett av Sveriges mest älskade och välkända
varumärken. Sverige har sedan dess blivit en kaviarälskande nation. Idag äter 7 av 10 kaviar och 9 av 10 känner till varumärket. Var tredje sekund säljs det en Kalles Kaviartub, om året blir det ca 10 miljoner tuber som svenska folket njuter av på sina mackor och ägg. Kalles Kaviar har genom tiderna blivit ett starkt ikoniskt svenskt varumärke som många svenskar är stolta över. Inte minst vår egen kung Carl XVI Gustaf älskar Kalles på mackan!
Om Chimi Eyewear
Chimi grundades 2016 av vännerna Daniel Djurdjevic och Charlie Lindström, som
tillsammans drivit företaget till sin framgång. Med inspiration från arkitektur och linjer tog vännerna fram produktkatalogen som består av Core Collection, Lab Collections samt Sport Collection. Kollektionerna är inspirerade av ikoniska, klassiska silhuetter och är handgjorda av italienskt acetat. I april 2020 öppnade Chimi sin flaggskeppsbutik på Kungsgatan 6 i Stockholm, ritad av Jani Kristofersen. Utöver den framgångsrika Core Collection har Chimi flera designsamarbeten i ryggen, senast med H&M och tidigare med Christer Fuglesang och Jacob Mulrahd. Glasögonen har burits av stora namn världen över, som Beyoncé, Elsa Hosk, J Balvin, Miranda Kerr, Young Thug mfl.
Över en miljon exemplar av den ikoniska Kalles Kaviar-tuben får lagom till vårsolen
ett nytt utseende – Kalle bär numera solglasögon. Detta sker i samband med att
Kalles Kaviar lanserar en limiterad upplaga solglasögon tillsammans med Chimi
Eyewear.
Från och med vecka 13 kommer de miljontals svenskar som köper Kalles Kaviar att mötas av en uppdaterad tub. Anledningen till den nya tuben är att Kalles Kaviar ingår ett samarbete med den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear.
Samarbetet mellan Kalles Kaviar och Chimi Eyewear lanseras den 31 mars och kommer att finnas till försäljning i Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm, chimieyewear.com och på Kalles Kaviars nystartade webbshop kalles.se/shop. De specialdesignade bågarna kommer i två versioner och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Glasögonen är tillverkade i italienskt acetat och stainless steel och har inspirerats av Kalles Kaviars ikoniska färger.
– I snart 70 år har Kalles Kaviar varit ett självklart och återkommande val på svenskarnas frukostbord, men mycket har hänt sedan dess och även Kalles har fått nya vänner och intressen. Vi vill med detta samarbete visa mer av Kalles personlighet och kommunicera med en yngre målgrupp som tidigare inte känt sig träffad av varumärket. Det är viktigt att vara visionär, att våga inspirera och visa mod med ett sådant ikoniskt varumärke som Kalles Kaviar, säger Alia Jassim, Brand Manager för Kalles Kaviar.
– Vi älskar Kalles Kaviar och ville göra en hommage till den ikoniska svenska klassikern.
Glasögonen är inspirerade av kaviartuben, både till färg och materialval, och de färgade
linserna är något vi jobbat med länge och gärna ville addera. Att få styla Kalle på tuben med Chimis är absolut en stor ära, säger Lea Ryrstam, Designer på Chimi.
Kampanjen, som blir startskottet för Kalles Kaviars egna webbshop, pågår mellan den 29 mars och 20 juni och rullas ut brett i digitala medier, via influencers och genom unikt
framtaget POS-material i livsmedelsbutiker runt om i hela Sverige. Under kampanjperioden är 150 Kallestuber försedda med gulddekaler som berättigar den lyckliga köparen till en vinst av ett par solglasögon från Kalles x Chimi-kollektionen.
Initiativtagare till kampanjen är kommunikationsbyrån Redgert Comms.
Kalles Kaviars webbshop: kalles.se/shop
Chimi Eyewears webbshop: chimieyewear.com
Om Kalles Kaviar
Kalles Kaviar lanserades 1954 och är idag ett av Sveriges mest älskade och välkända
varumärken. Sverige har sedan dess blivit en kaviarälskande nation. Idag äter 7 av 10 kaviar och 9 av 10 känner till varumärket. Var tredje sekund säljs det en Kalles Kaviartub, om året blir det ca 10 miljoner tuber som svenska folket njuter av på sina mackor och ägg. Kalles Kaviar har genom tiderna blivit ett starkt ikoniskt svenskt varumärke som många svenskar är stolta över. Inte minst vår egen kung Carl XVI Gustaf älskar Kalles på mackan!
Om Chimi Eyewear
Chimi grundades 2016 av vännerna Daniel Djurdjevic och Charlie Lindström, som
tillsammans drivit företaget till sin framgång. Med inspiration från arkitektur och linjer tog vännerna fram produktkatalogen som består av Core Collection, Lab Collections samt Sport Collection. Kollektionerna är inspirerade av ikoniska, klassiska silhuetter och är handgjorda av italienskt acetat. I april 2020 öppnade Chimi sin flaggskeppsbutik på Kungsgatan 6 i Stockholm, ritad av Jani Kristofersen. Utöver den framgångsrika Core Collection har Chimi flera designsamarbeten i ryggen, senast med H&M och tidigare med Christer Fuglesang och Jacob Mulrahd. Glasögonen har burits av stora namn världen över, som Beyoncé, Elsa Hosk, J Balvin, Miranda Kerr, Young Thug mfl.