m
a
r
72 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Tillsammans med Chimi Eyewear

Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Garderoben / Glasögon

Kalles Kaviar och den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear har börjat samarbeta och presenterar nu en uppsättning med solglasögon i de klassiska Kalle-färgerna. Även en uppdaterad tub där Kalle också bär solglasögon kommer att finnas i matbutikerna från och med denna vecka. Vill du hellre ha solglasögonen så kommer dessa att lanseras på länken nedan och hos Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm från och med den 31 mars. Två stycken versioner erbjuds och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Vad man får betala framgår dock inte för tillfället.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Kalles Kaviar lanserar solglasögon
Visa
Pressmeddelande
Kalles Kaviar (ja, Kalles Kaviar!) lanserar solglasögon med Chimi Eyewear
Över en miljon exemplar av den ikoniska Kalles Kaviar-tuben får lagom till vårsolen
ett nytt utseende – Kalle bär numera solglasögon. Detta sker i samband med att
Kalles Kaviar lanserar en limiterad upplaga solglasögon tillsammans med Chimi
Eyewear.

Från och med vecka 13 kommer de miljontals svenskar som köper Kalles Kaviar att mötas av en uppdaterad tub. Anledningen till den nya tuben är att Kalles Kaviar ingår ett samarbete med den svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear.

Samarbetet mellan Kalles Kaviar och Chimi Eyewear lanseras den 31 mars och kommer att finnas till försäljning i Chimi Eyewears butik på Kungsgatan i Stockholm, chimieyewear.com och på Kalles Kaviars nystartade webbshop kalles.se/shop. De specialdesignade bågarna kommer i två versioner och en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax medföljer. Glasögonen är tillverkade i italienskt acetat och stainless steel och har inspirerats av Kalles Kaviars ikoniska färger.

– I snart 70 år har Kalles Kaviar varit ett självklart och återkommande val på svenskarnas frukostbord, men mycket har hänt sedan dess och även Kalles har fått nya vänner och intressen. Vi vill med detta samarbete visa mer av Kalles personlighet och kommunicera med en yngre målgrupp som tidigare inte känt sig träffad av varumärket. Det är viktigt att vara visionär, att våga inspirera och visa mod med ett sådant ikoniskt varumärke som Kalles Kaviar, säger Alia Jassim, Brand Manager för Kalles Kaviar.

– Vi älskar Kalles Kaviar och ville göra en hommage till den ikoniska svenska klassikern.
Glasögonen är inspirerade av kaviartuben, både till färg och materialval, och de färgade
linserna är något vi jobbat med länge och gärna ville addera. Att få styla Kalle på tuben med Chimis är absolut en stor ära, säger Lea Ryrstam, Designer på Chimi.

Kampanjen, som blir startskottet för Kalles Kaviars egna webbshop, pågår mellan den 29 mars och 20 juni och rullas ut brett i digitala medier, via influencers och genom unikt
framtaget POS-material i livsmedelsbutiker runt om i hela Sverige. Under kampanjperioden är 150 Kallestuber försedda med gulddekaler som berättigar den lyckliga köparen till en vinst av ett par solglasögon från Kalles x Chimi-kollektionen.

Initiativtagare till kampanjen är kommunikationsbyrån Redgert Comms.

Kalles Kaviars webbshop: kalles.se/shop
Chimi Eyewears webbshop: chimieyewear.com

Om Kalles Kaviar
Kalles Kaviar lanserades 1954 och är idag ett av Sveriges mest älskade och välkända
varumärken. Sverige har sedan dess blivit en kaviarälskande nation. Idag äter 7 av 10 kaviar och 9 av 10 känner till varumärket. Var tredje sekund säljs det en Kalles Kaviartub, om året blir det ca 10 miljoner tuber som svenska folket njuter av på sina mackor och ägg. Kalles Kaviar har genom tiderna blivit ett starkt ikoniskt svenskt varumärke som många svenskar är stolta över. Inte minst vår egen kung Carl XVI Gustaf älskar Kalles på mackan!

Om Chimi Eyewear
Chimi grundades 2016 av vännerna Daniel Djurdjevic och Charlie Lindström, som
tillsammans drivit företaget till sin framgång. Med inspiration från arkitektur och linjer tog vännerna fram produktkatalogen som består av Core Collection, Lab Collections samt Sport Collection. Kollektionerna är inspirerade av ikoniska, klassiska silhuetter och är handgjorda av italienskt acetat. I april 2020 öppnade Chimi sin flaggskeppsbutik på Kungsgatan 6 i Stockholm, ritad av Jani Kristofersen. Utöver den framgångsrika Core Collection har Chimi flera designsamarbeten i ryggen, senast med H&M och tidigare med Christer Fuglesang och Jacob Mulrahd. Glasögonen har burits av stora namn världen över, som Beyoncé, Elsa Hosk, J Balvin, Miranda Kerr, Young Thug mfl.
48kg
0

Kalles Kaviar lanserar solglasögon

Tillsammans med Chimi Eyewear

Hur man bäst får bort kroppshår
Matt ger lite tips

Här får man lite stalltips för hur man tar bort kroppshår från lite svårare ställen. Det bjuds på tips om vilka verktyg man bör använda och vilka tekniker bör använda för att vaxning, trimning och rakning. av överkroppen. Tumnagel
45kg
+
Frode Wikesjö
0

Wes Anderson stjäl en del från andra filmer
Fast på ett smakfullt sätt

I denna video går Thomas Flight igenom hur regissören Wes Anderson tagit stark inspiration från andra filmer i många scener, och varför det är helt ok. Som Ingmar Bergman en gång sa: I’m not one of those who believe that an artist grows up out of nothing and starts to bloom with no nourishment at all. I believe we’re all part of a great hodgepodge, so we take from each other, and I’ve always been completely uninhibited in that regard. If I see something good, I steal it and make it my own. Tumnagel
111kg
+
Hugo Engström
0

Billie Eilish "Happier Than Ever" ute nu
Den 19-åriga artistens andra studioalbum

Idag släppte Billie Eilish sin senaste skiva Happier Than Ever. Hela albumet är både skrivet och producerat av Billie och hennes bror Finneas Ox27Connell. Hennes första album When We All Fall Asleep, Where Do We Go? vann bland annat en Grammy för bästa album. Nedan är musikvideon för singeln NDA. Regisserad av henne själv. Tumnagel
79kg
+
Hugo Engström
0

Hur verkliga är scener med musikproduktion?
Jack Antonoff ger sin åsikt

Jack Antonoff, som producerat album med artister som Lana Del Rey och Lorde samt är frontman i bandet Bleachers, kollar i denna video in hur realistiska scener med musikproduktion är i filmer. De kikar på scener från filmerna Bohemian Rhapsody, Love & Mercy, Pitch Perfect 2, Straight Outta Compton och Josie and the Pussycats. Tumnagel
81kg
+
Hugo Engström
0

Lite skateboardåkning med Bam Margera
Cold Call: Bam Margera

Den före detta Jackass-medlemmen Bam Margera har nog sett bättre dagar i sitt liv men han kärlek för att åka skateboard verkar finnas kvar. Här har vi ett klipp från Thrasher där Sheckler och Chris Cole besöker Bam för att åka lite bräda framför en kamera med Fisheye-objektiv. Tumnagel
102kg
+
Frode Wikesjö
0

Ny låt och musikvideo med James Blake
Say What You Will

James Blake släppte idag den första singeln från sitt kommande album Friends That Break Your Heart. Låten heter Say What You Will. I musikvideon till låten följer vi James Blake när han förföljs av Finneas (Billie Eilish bror) och hur hans karriär och liv verkar gå som på räls, medan Blakes liv är monotont och trist. Albumet släpps 10 september. Tumnagel
81kg
+
Hugo Engström
0

Ny låt med Lorde – "Stoned at the Nail Salon"
Andra singeln från kommande albumet

Den nyzeeländska artisten Lorde släppte igår sin andra singel från sitt kommande album Solar Power. Låten heter Stoned at the Nail Salon och är skriven och producerad av Jack Antonoff och Lorde själv. Albumet kommer 20 augusti. Bonusklipp: Tumnagel
77kg
+
Hugo Engström
0

Nytt album från Kanye West på fredag
Verkar det som i alla fall

Kanye West som inte släppt något nytt album sedan Jesus Is King som kom 2019, är nu på gång att släppa nytt. Albumet ska heta DONDA, efter hans mor Donda West som gick bort 2007. Kanye West har på senare år blivit känd för att annonsera album som sen inte släpps, bland annat Yandhi och Turbo Grafx 16. Det återstår att se om något album släpps på fredag. I videon ovan hörs ett klipp från låten No Child Left Behind som ska finnas med på albumet. Tumnagel
31kg
+
Hugo Engström
0

Så gör man McDonalds pommes
Ett besök i potatisfabriken

Pommes kan vara magiskt och tragiskt. Personligen gillar jag McDonalds, eller framförallt kan doften vara väldigt trevlig. Men om jag för tio år sedan kunde sänka en stor pommes utan att blinka är jag i dag rätt nöjd med en liten. Och om det för tio år sedan inte fanns så mycket annat än donkens pommes som var "rätt" finns det i dag massor av alternativ som är betydligt bättre. Det var alltså inte bättre förr. I den här videon får vi kika in i pommes-fabriken men också i chips-fabriken. Tumnagel
89kg
+
Roger Åberg
0

WOW bjuder på weekend
Minifestival

Det blev inget Way Out West i år, men gänget kan inte hålla sig från att inte göra något alls. Under de datum som WOW skulle ha ägt rum så kör man därför lite konserter. På torsdagen är det Amason + Esther, på fredagen är det Sarah Klang + Klara Keller och på lördagen är det Deportees + Grant. Biljetter släpps i morgon och man lovar pizza på köpet, ett symboliskt festivalarmband och djs. Tumnagel
76kg
+
Roger Åberg
0

Kul video med Lil Nas X
Teaser för ny låt producerad av Kanye West

Lil Nas X som tidigare i år släppte ett par modifierade Nike-skor med satan-stil (vad det nu innebär), som Nike själva inte var helt glada över då de fort stämde rapparen är tillbaka med en kul teaser för sin nya låt Industry Baby. Låten är producerad av Kanye West och Take a Daytrip. Release sker nu på fredag den 23 juli. Tumnagel
81kg
+
Hugo Engström
0

Ford presenterar parfymen Mach-Eau
Om man vill lukta som en bil

Biltillverkaren Ford har tagit fram en parfym som man kallar för "Mach-Eau" vilken man säger ska påminna om lukten från bilar. Parfymen har Ford tagit fram tillsammans med parfymtillverkaren Olfiction. Det hela är en del i Fords satsning för att övertyga bilentusiaster om att elbilar ska kunna erbjuda samma körupplevelse som fossildrivna bilar. Mach-Eau sägs lukta som en mix av bilinredning och gummi till bildäck. Ford Mach-Eau går inte att köpa utan har istället tagits fram för att luktas på i olika bilsammanhang, bland annat bilfesten Goodwood Festival of Speed där parfymen gjorde sin debut. Huruvida Ford planerar att börja sälja parfymen längre fram finns det inga uppgifter om än så länge. Tumnagel
16kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Biz Markie är död
57 år ung

Hip-hop-legenden Biz Markie dog 57 år ung under helgen. Dödsorsaken är komplikationer av sin diabetes som han kämpat mot i mer än ett år. Biz Markie är sannolikt mest känd för hitlåten Just a Friend från 1989 men också för sina beatboxing-färdigheter och generellt underhållande persona. Tumnagel
4kg
+
Frode Wikesjö
0

David Harbour äter heta kycklingvingar
Klarar Red Guardian hettan?

Skådespelaren David Harbour gästade kycklingvingprogrammet Hot Ones i veckan för att prata lite om sitt liv och sin karriär samtidigt som han äter starka kycklingvingar. Tumnagel
103kg
+
Frode Wikesjö
0

Ny låt från Swedish House Mafia
"It Gets Better"

Swedish House Mafia släppte under torsdagskvällen en ny låt med titeln It Gets Better. Detta är deras första nya singel sedan 2012. Den svenska trion ska tillsammans med Ty Dolla $ign och 070 Shake medverka i The Tonight Show med Jimmy fallon den 19 juli. Tumnagel
-26kg
+
Hugo Engström
0

Casio släpper ny version av klassiskt digitalur
Stål, guld eller pac-man

Casios modell F-100 är kanske mest känd för att vara Ripleys klocka i Alien-filmen. Nu släpper man en ny version av klockan som denna gång är i stål med stålarmband. Det kommer även en gråare version, en guldversion och en Pac-Man-version. Stålversionen heter A100WE-1A och prislappen ligger på runt 700 kronor (jämför priser). Den gråare versionen heter A100WEGG-1A och guldversionen heter A100WEG-9A. Pac-Man-versionen heter A100WEPC-1B. Det är klurigare att hitta guld och Pac-Man-versionen på ett rimligt köpställe, om ni gör det så lägg gärna länken bland kommentarerna. Tumnagel
107kg
+
Roger Åberg
0

Nu öppnar Gröna Lund på natten
Festa och åk!

I vanliga fall stänger Gröna Lund 22.00 och då är det bara att gå hem. Men under sex kvällar i augusti och september kommer man att fortsätta ha öppet och då ha fest. Night rider kallar man konceptet som Gröna Lund kör tillsammans med Heineken. Är du över 23 år är du alltså välkommen in efter 22.00 för att åka och festa. Vill du förfesta går det bra från 19.30. Slut är det redan klockan 00.00 tyvärr. Åldersgränsen är 23 år och biljetterna börjar säljas i morgon. Tre olika biljetter finns. För 295 kronor får komma in och fritt åka och köra 5-kamp. För 395 kronor får man även komma in 19.30 och har en reserverad plats i en förfestbar. Man får även en mat- och dryckvoucher på 100 spänn. För 695 får man även middag. De attraktioner som är öppna är MonsterEclipse, Ikaros, Jetline, Katapulten, Lustiga Huset, Kättingflygaren, Pop-Expressen och Twister. Det hela kommer att hända under tre helger, 19-20 augusti, 26-27 august och 2-3 september. Tumnagel
112kg
+
Roger Åberg
0

Ikea öppnar planeringsstudio i Bromma
Fler citybutiker är på gång

Ikea har traditionellt alltid varit något som legat utanför stan, men nu börjar man flytta inåt. Nästa sommar öppnar man ett cityvaruhus på 8000 kvadratmeter och i dag slår man upp portarna en planeringsstudio i Bromma Blocks. De flesta saker på Ikea kan man ju enkelt plocka själv på tag-själv-lagren, men ska man planera ett kök krävs det kanske lite hjälp. Planeringshjälp har funnits på varuhusen ett tag nu och nu öppnar man alltså en planeringsstudio där man inte kan shoppa på traditionellt sätt utan istället få hjälp med att sätta ihop ett kök men också med sovrum, badrum och förvaring. Förutom Gallerian och Bromma-butikerna så kommer man att öppna två till i Stockholm innan 2025. I planeringsbutiken jobbar 25 anställda men totalt kommer Ikea att anställa 500 personer de närmsta åren. Tumnagel
98kg
+
Roger Åberg
0