Välkommen!
Skaffa Feber+
Suitsupply kommer till Sverige
Öppnar i Stockholm imorgon
Suitsupply är ett av världens mest kända modevarumärke för män och imorgon öppnar de sin första butik i Sverige, i Mood Stockholm. Butiken är på 890 kvadratmeter och här ska du kunna hitta kostymer, jackor, skor, ytterkläder och accessoarer. Det kommer även att finnas en Custom Made to Measure-avdelning där du kan få grejerna skräddarsydda.
166kg
Designen bakom Nike Air Max 1
Med byggnader som inspiration
Tinker Hatfield jobbade först som arkitekt hos Nike men efter detta gav han sig även på att designa skor. Han använde byggnaderna som inspiration, bland annat Pompidou Centre i Paris. Den byggnadens design påverkade till slut hur designen på Air Max 1 blev - en av Nikes mest ikoniska skomodeller.
89kg
Maens senaste klocka är redan en succé
Finansierades på tre minuter
Maen Watches släppte nyligen sin nya klocka Hudson Automatic på Kickstarter och efter bara tre minuter hade man fått finansieringen man sökte - strax över 400 000 kronor. I skrivande stund är summan uppe i nästan två miljoner kronor och enligt uppgift ska det här vara det mest crowdfundade klockprojektet på Kickstarter i Sverige. Klockan går att få som 38 eller 42 millimeter och den har ett schweiziskt ETA 2824-2-urverk på insidan. Är du snabb och beställer nu får du en klocka för 349 euro och den ska då skickas i september. Läs mer på länken nedan.
80kg
Virgil Abloh gör Converse Chuck Taylor
Har genomskinlig ovansida
Converse visar nu upp ett samarbete man gjort med den amerikanska modedesignern Virgil Abloh. Det är den ikoniska modellen Chuck Taylor som fått en genomskinlig ovansida som visar detaljer från siluettens orginaldesign från 1970-talet. Skon kommer inledningsvis endast att säljas på converse.com och hos Off-White men när vet vi inte än. Priset är i alla fall 130 euro per par.
62kg
Ny version av Dr. Martens 1461
Kardborre istället för snörning
Dr. Martens och det New York-baserade varumärket Engineered Garments har samarbetet och resultatet är en specialutgåva av den ikoniska 1461-modellen. Det man har gjort är att ge skorna kardborreband istället för traditionell snörning men låtit den ikoniska gula sömmen längs yttersulan vara kvar. Skon släpps den 28 april i sex stycken militär-inspirerade färger. Priset ligger på 439 dollar paret.
-41kg
Uniqlo visar upp höstkollektionen
I höst öppnar första Sverige-butiken!
I höst, oklart exakt när, så öppnar Uniqlos första butik i Sverige, närmare bestämt vid Kungsträdgården i Stockholm. Men igår var de på smygbesök och vi fick kolla in den första kollektionen som kommer att säljas här. På plats var även Yuki Katsuta som basar över all design och utveckling på bolaget. Man finns redan i dag i 19 länder och har 1900 affärer, så man ska kanske tycka att det är på tiden att man öppnar i Sverige. Men vi ska inte känna oss så dissade, deras utmarsch i Europa är knappt startad. Ni som har sett Uniqlo tidigare kommer inte att bli så förvånade av det som kommer till hösten. Den första kollektionen följer Uniqlos mantra, enkelt och mycket basvaror. Till hösten gillar jag verkligen färgerna och det känns intressantare än vad det har gjort på ett tag. Mycket lovande helt enkelt! Exakt när man slår upp portarna vågar man inte säga, det är fortfarande det mycket luddiga "i höst" som gäller.
123kg
Fem myror är fler än fyra elefanter-kläder
Nostalgitripp!
Idag släpps en kollektion med kläder som A Day’s March tagit fram i samarbete med illustratören och konstnären Owe Gustafson. Du kanske inte har koll på vem Owe är men du har garanterat sett hans grejer - det är nämligen han som illustrerat det man ser i Fem myror är fler än fyra elefanter. I kollektionen finns tolv stycken olika plagg och alla har de välkända figurerna på sig för att på riktigt kicka igång nostalginerven. Priserna ligger mellan 400 till 1 000 kronor. Owe säger följande: "Fem myror är fler än fyra elefanter sändes första gången 1973. Det är fyrtiofem år sedan, mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Jag har arbetat som illustratör, grafisk formgivare, konstnär och författare. Under en lång period var jag tämligen trött på att ständigt förknippas med Fem myror. Idag är jag glad och stolt över min medverkan. Då och då har jag fått förfrågningar om att medverka i kommersiella projekt, men oftast tackat nej. När mina gamla elever från RMI Berghs hörde av sig, var jag till en början tveksam. Men eftersom jag gillar deras produktion och deras något udda företagsnamn (som tände något hos min kreativa ådra!) tackade jag ja."
210kg
Happy Socks släpper solglasögon
Tillsammans med Sunday Somewhere
Happy Socks är så mycket mer än bara färgglada strumpor nu för tiden. Nyss lanserade de en omgång med badbyxor och nu är det dags för nästa sommarmåste - solglasögon. Brillorna är framtagna tillsammans med varumärket Sunday Somewhere och de släpps den 1 maj. Det finns fyra stycken modeller att välja mellan och de heter Fading Sun, Put the Lime in the Coconut, Pink Flamingo (169 euro paret) och Fun in the Sun (209 euro).
27kg
De här skorna är tillverkade av tuggummi
Bör dock ej tuggas på
Så fort man traskar på en gata ser man massa nedtrampade tuggummin överallt som folk inte verkar ha vett till att slänga i papperskorgen istället. För att ta vara och återvinna en del av dessa har Explicit Wear tillsammans med Gumdrop tagit fram ett par skor som innehåller just tuggummin, i detta fall bortskrapade från gator i Amsterdam. Till fyra par återvinns ungefär ett kilo som då är med och bildar skons sula. Skorna kallas för Gumshoe, släpps i juni och kommer att kosta 190 euro paret. Kommer i svart, rött eller bubbelgumsrosa.
124kg
Ny kollektion från Tyler, The Creator
Återigen tillsammans med Converse
Tyler, The Creator och Converse lanserar nu en ny GOLF le FLEUR-kollektion och precis som tidigare är det stilrent och klara färger som gäller. Här är dock färgerna något mer lågmälda än tidigare. Skorna är baserade på modellen One Star och kommer i mocka och de fem färgerna svart, vitt, grönt, blått och rött. Förutom dessa släpps även t-shirts och sweatshirts i ljusgrått, vitt, grönt och blått. Grejerna är unisex och allt släpps den 26 april.
72kg
Flyprint - ny 3D-printad överdel från Nike
Utvecklad tillsammans med långdistanslöpare
Inför London Maraton som är nu på söndag har Nike tagit fram Zoom Vaporfly Elite Flyprint - den första skomodellen från tillverkaren där man använder den nyutvecklade 3D-printade textilöverdelen Flyprint. Materialet är utvecklat tillsammans med långdistanslöparen Eluid Kipchoge. På söndag kommer han och Mo Farah att ha skorna på sig när de springer. Det nya materialet absorberar mindre vatten, och blir på så vis lättare. Skon är elva gram lättare än De Eluid hade på sig när han sprang Berlin Maraton förra året. Läs mer om skorna på länken nedan.
93kg
McDonald's-tishor från Uniqlo
Ger dig rabatt på Big Mac
För att fira att Big Mac har serverats i 50 år har McDonaldx27s tillsammans med Uniqlo tagit fram fyra stycken t-shirts med tryck. Har du någon av dessa på dig när du knatar in och beställer ett Big Mac-mål på någon av ställena i Japan får du dessutom 100 yen i rabatt under en begränsad tid. T-shirtsen släpps den 23 april i Uniqlos butiker i Japan men kommer även att säljas online, så via internet kanske du kan få tag i en om du är sugen.
76kg
Nytt från Vault by Vans och LQQK Studio
Kläder och skor
Vault by Vans senaste designsamarbete är med designkollektivet LQQK Studio som är baserat i Brooklyn. Kollektionen består av skor och diverse plagg där vissa är i genomskinligt material. Annars är det starka färger och nostalgiska tillbakablickar från Vans-arkivet som gäller. Kollektionen är unisex och den släpps globalt den 21 april.
86kg
Nya skor från Nike och Ronaldinho
Hyllar spelarens tid i Milan och Barcelona
Fotbollsspelaren Ronaldinho släpper nu sin andra kollektion av 10R Legend X tillsammans med Nike. Med skorna vill man hylla tiden han spelade i Milan och Barcelona. Skorna som hyllar Milan är röda med en svart Swoosh, de som hyllar Barcelona-tiden är vita med en guldig Swoosh. Finns att köpa nu och på prislappen står det 90 pund per par.
53kg
Weekday och Fila presenterar samarbete
Släpps imorgon
Weekday presenterar nu ett samarbete man tagit fram tillsammans med sportvarumärket Fila. I kollektionen finns ett tjugotal olika produkter som alla innehåller lite av vardera varumärke. Inspirationen sägs komma från estetiken hos Filas funktionella sportkläder och Weekdays minimalistiska modeperspektiv. Grejerna släpps i butik imorgon klockan 17.00 och finns tillgängliga via nätet den 19 april. Läs mer på länken nedan.
69kg
Tre nya klockor från Bell & Ross
Samarbete med Renault F1
Klocktillverkaren Bell & Ross har återigen gått samman med Renault F1 för att ta fram ett par klockor. Denna gång är de tre till antalet och modellerna kallas för BR 03-94 R.S.18, BR-X1 R.S.18 och BR-X1 R.S.18 Tourbillon. Klockorna ska kombinera de båda företagens intressen för ingenjörsskap, mekanik, fart, prestanda och sportig design. BR-X1 Tourbillon är toppmodellen i trion och den har bland annat en varvtidtagare. Prislappen ligger på rätt så saftiga 165 000 euro och endast 20 stycken exemplar kommer att tillverkas. BR-X1 R.S.18 är lite billigare och för den får man betala 18 900 euro. Den mäter 45 millimeter och kommer att tillverkas i 250 stycken exemplar. Billigast är BR 03-94 som kostar 5900 euro. Den är 42 millimeter och man kommer att ta fram 999 stycken. Läs allt om klockorna på länken nedan.
63kg
Lewis Hamilton släpper kollektion
Tillsammans med Tommy Hilfiger
Formel 1-världsmästaren Lewis Hamilton är bland annat ambassadör åt Tommy Hilfiger och nu presenterar de den gemensamma kollektionen TommyXLewis. Den 1 augusti lanseras grejerna och där ingår kläder, skor, accessoarer och underkläder. Hittills har man bara visat hur loggan ser ut. Tommy Hilfiger säger följande: "Lewis är modig och driven i allting han gör, från racing och extremsport till mode. Det här samarbetet är någonting helt nytt för oss, men samtidigt går det helt i linje med vad som är Tommy Hilfiger’s DNA. Det här resultatet kan man bara uppnå om man samarbetar med personer som delar ens värderingar och drivkraft. Jag känner mig oerhört stolt och jag ser fram emot att få presentera kollektionen med resten av världen."
16kg
Jackan som inbjuder till kramar
Vi borde kramas mer!
Modeföretaget Monki vill att folket ska kramas mer och har därför tillsammans med ODD Company tagit fram The Hug Trench. Den här sägs vara världens första kram-optimerade jacka. Den har kramfickor man kan sticka in händerna i, touchsensorer och en uppblåsbar axel att vila huvudet på. Jackan är tyvärr inte till salu utan mer en kul grej där man har lekt med teknik för att få fram ett budskap. Läs mer om den på länken nedan.
69kg
Sneakershopping med Noah Schnapp
Vad gillar Stranger Things-skådisen?
Noah Schnapp är en av skådespelarna i den omåttligt populära serien Stranger Things. Här får vi hänga med honom när han shoppar lite nya sneakers.
63kg
Converse och Sneakersnstuff släpper samarbete
Kläder och skor
Converse och Sneakersnstuff har tagit fram en gemensam kollektion med både kläder och skor och så här ser grejerna ut. Man tar tagit den ikoniska skomodellen One Star och gett den en modern version av det klassiska kamouflagetrycket. Här finns även foder i getläder. Kommer i lila och grönt och ett par blir dina för 1000 kronor. På klädsidan hittar vi en Goretex-jacka (3500 kronor), en långärmad t-shirt (400 kronor) och en vanlig t-shirt (350 kronor). Den 12 april släpps kollektionen i Sneakersnstuffs butiker, på sneakersnstuff.com och på Converse.com. Grejerna ska även finnas hos utvalda återförsäljare.
59kg
För dig som är grymt seriös med ditt visslande
Eller är kvarterets låtsaspolis
Vissa saker är hantverk i sin födelse och sedan blir de massproducerat plastskit som kostar en krona. Självklart tappar man något på vägen, något som den här produkten försöker rädda. Det här är en visselpipa gjort i samma stil som polisen använder när de pekar med hela handen. Den är gjord i mässing och bollen i den är gjord av kork. Halsbandet är gjort i läder. Helt enkelt väldigt vackert. Gjord av Visvim till deras vår/sommar-kollektion. 285 dollar.
73kg
Skjortor av återvunnen plast från haven
Gant presenterar Beacons Project
Gant tillsammans med varumärket Seaqual har nu lanserat Beacons Project och det är en kollektion med skjortor som innehåller återvunnen plast från havet. Seaqual samlar upp och gör om plasten till fibrer som man sedan kan skapa skjortorna av. Även knapparna och förpackningarna är gjorda av återvunnet material. Brian Grevy som är Chief Marketing Officer på Gant säger följande: "På Gant motiveras vi av ett mål – Never Stop Learning. Detta ger drivkraft varje dag för att arbeta för världen vi lever i. Genom Gant Beacons Project lanserar vi en helt ny process för att skapa vackra produkter med ett medvetet och hållbart tillvägagångssätt som bara kommer att växa och utvecklas med tiden. Vi är fast beslutna att ta ansvar för att göra vår planet bättre och för att havets tillstånd är mänsklighetens tillstånd." Priset på skjortorna är 1599 kronor styck. Finns för både herr och dam och hittas på länken nedan.
165kg
H&M:s senaste designas av influencers
Smyglansering av Nyden
Nyden är namnet på H&M:s nya varumärke där kläderna ska designas tillsammans med influencers. Kläderna riktar sig speciellt till millennials, eller Generation Y som vi säger här i Sverige. De influencers som är inblandade i projektet kallas för "tribe leaders" och bland annat är skådespelaren Noomi Rapace och tatueringsprofilen Doctor Woo med och inspirerar modet som skapas. Den stora lanseringen har inte skett än men man har börjat smyglansera ett par t-shirts som går att hitta på länken nedan.
-1kg
Ny klocka från Tid
Nu finns det modeller för alla
Det svenska klockmärket Tid presenterar nu en tredje och den minsta modellen i kollektionen man kalla för No.1. Modellen heter No.1 33 och med den ska man kunna erbjuda en klockstorlek för alla. Ola E. Bernestål som är vd på företaget säger följande: "This latest addition of the No.1 33 watch is another democratic addition to our steadily growing collection. The new watch is giving us the opportunity to truly offer a watch for everyone, highlighting the fact that our full range of watches and wristbands is making it possible to create over 300 different combinations. The watches have a built-in durability since they may be used as a companion year after year, just being easily updated with new wristbands." Klockan släpps i mitten på april och precis som namnet avslöjar har den en boett som mäter 33 millimeter. Vad prislappen kommer att ligga på vet vi tyvärr inte för tillfället.
75kg
Vans och A Tribe Called Quest gör skor
Hyllar låtar och album
Vans och det ikoniska hiphop-kollektivet A Tribe Called Quest har tillsammans tagit fram en exklusiv skokollektion. Inspirationen ska komma från konst, stil och musik. Varje sko är en hyllning till en ikonisk låt eller ett album från gruppen och modellerna man har tagit sig an är Slip-On, UltraRange, Old Skool, Authentic, Sk8-Hi och Era. Skorna lanseras den 6 april och kommer att finnas både för vuxna och barn. Bonusklipp nedan.
94kg
Strumpan som är precis tillräckligt lång
Snart lågskosäsong
Om man sportar låga skor på sommaren kanske man inte tycker att det är supersnyggt med en ful strumpa som sticker upp ur skon. Då köper man låga strumpor. Men ibland syns de ändå och man börjar fundera på om det verkligen är värt att leva på det här viset. Det är där NOSO kommer in i bilden. Det är en ytterst kort strumpa som bara omfamnar dina tår och en liten del av fronten på foten. Med dessa på kommer du alltid kunna gå runt och påskina att du är helt barfota i skon, fast du inte är det. Strumporna ligger uppe på Kickstarter och beställer du nu ska du få ett par för tre dollar.
-360kg
Happy Socks släpper badbyxor
Deras första
För första gången lanserar nu Happy Socks, som är mest kända för sina strumpor, en kollektion med badbyxor. Temat är tropiskt och byxorna har bland annat vattenmeloner, palmer och bananer på sig. Sex olika designalternativ finns och de ingår i den kommande SS18-kollektionen som släpps den 1 april. Storlekarna är S, M, L och XL och på prislappen står det 499 kronor.
93kg
Den här klockan passar till din Chiron Sport
Detaljrik och dyr
För tre veckor sedan visade Bugatti upp Chiron Sport - en lite fräsigare version av modellen som fått ännu bättre köregenskaper. Nu visar Parmigiani Fleurier en klocka som matchar bilen, precis som de gjorde när Chiron presenterades för första gången. Inuti huset finns det inte mindre än 300 stycken små komponenter som rör sig och hyllningen till bilen ska man få i form av det röda Alcantara-armbandet och kolfibern på sidorna om huset. Klockan släpps i juni och priset tros ligga omkring 300.000 dollar.
51kg
Alex & Sigge ger sig in i klädbranschen
Lanserar kollektion med Stayhard
Podcastduon Alex & Sigge lanserar tillsammans med Stayhard snart klädkollektionen "Alex & Sigge - Barndomsminnen". De båda är besatta av sin barndom så temat för kollektionen kanske inte kommer som en överraskning. Dessa kläder ska vara deras starkaste minnen från den tiden. Det finns sex stycken plagg att välja mellan och så här säger duon om det hela: "För mig handlar det om nostalgi och minnesbilder. Jag har väldigt starka bilder av min barndom. Allt från smaker till dofter och sådant, men också av specifika klädesplagg, tyger och olika texturer." - Alex "Mitt val föll på tre plagg som under barndomen haft tydliga symbolvärden för mig och som jag minns väldigt starkt – plaggsymbolen för vuxenvärlden, plaggsymbolen för friskhet och käckhet och plaggsymbolen för intellektet." - Sigge. Lanseringen sker den 6 april och då släpps de två första produkterna, som vi inte än vet vad det är än. I samband med det kommer även sex stycken korta videoklipp där Alex och Sigge på ett humoristiskt sätt kommer att visa storyn bakom plaggen.
-359kg
Nomos visar ny klocka
Det här är Glashütte Autobahn
Klocktillverkaren Nomos visar nu upp den nya modellen Glashütte Autobahn. Den är framtagen i samarbete med inredningsarkitekten Werner Aisslinger. Klockan har Nomos automatiska urverk Neomatik Caliber på insidan och den kommer i tre stycken olika versioner. Materialet är rostritt stål och storleken på boetten mäter 41 millimeter. Priset är satt till 4800 dollar.
92kg
Vans återlanserar fyra ikoniska skomodeller
Nytt liv i klassiker
Vans Anaheim Factory Collection är en hyllning till märkets 50 år i skobranschen. Man har tagit fyra av sina mest ikoniska modeller och piffat till dem lite. Skorna är Slip-On 47 DX, Mid Skool 37 DX för herr, Style 29 DX och Style 17 DX för dam. Färgerna är Vans vintage-toner och alla skor har UltraCush-sulan som ska ge extra bra komfort. Finns att köpa nu och du hittar dem på länken nedan.
87kg
Omegan som låg i en byrålåda i över 40 år
Auktioneras ut - för minst 400.000 kronor
Den 19 april anordnar Bukowskis den stora klockauktionen Important Timepieces och huvudattraktionen är klockan vi ser här ovanför. Det är en Omega Speedmaster 2915-3 som legat bortglömd i en byrålåda i över 40 år och som nu alltså ska auktioneras iväg. Utropspriset är 400.000 kronor. Sedan klockan köptes 1959 har den haft en och samma ägare, helt och hållet bevarad i originalskick och med tillhörande korrekt låda och certifikat. Säljaren är rally-entusiast och såg i den amerikanska tidningen Sports Cars Illustrated en annons för klockan och blev genast förälskad. Han försökte beställa klockan direkt från USA men utan framgång. Samma julafton fick han dock klockan av sin far som hade lyckats beställa klockan via Omegas representant i Skandinavien. Förra hösten auktionerades en Omega Speedmaster 2915-1 ut av Bukowskis och den gick till slut för 2.266.250 kronor vilket blev ett nytt världsrekord. Kommer den här kunna bräcka det tror ni?
97kg
Nu öppnar Carlings en roligare denimaffär
Det här är MAD
Det finns inte överdrivet många roliga klädbutiker för män, men nu drar Carlings sitt strå till stacken. Med nya konceptet MAD, som står för Music, Art och Denim, ska man försöka göra det lite roligare att handla jeans. Och spontant tycker jag att man är något på spåren. Butiken, som öppnar på lördag, har tre delar. Den ena är en popup-del som kommer att bytas ut då och då. När butiken öppnar har man vintagesaker där, en del riktiga godbitar faktiskt. Den andra delen är en lightbox där en konstnär får visa upp, och sälja, sina saker. Just nu hittar man Ben Reyer där. Båda dessa kommer att bytas ut ungefär en gång i månaden. Det enda som är beständigt är denim-delen, men innehållet kommer att förändras under året. Man kan alltså inte räkna med att hitta samma sortiment hela tiden utan säsong och tender ska få påverka utbudet. Vill man så kan de fixa till uppläggningar och sånt i butiken. MAD by Carlings öppnar på lördag och adressen är Götgatan 32 i Stockholm.
105kg
McLaren och Richard Mille släpper klocka
Nytt dyrt samarbete
McLaren har tillsammans med klocktillverkaren Richard Mille tagit fram ett armbandsur som man har döpt till RM 11-03 McLaren Automatic Flyback Chronograph. Klockan presenterades nyligen i Genève och tanken är att först och främst erbjuda den till McLarens Ultimate Series-kunder. 500 stycken exemplar tillverkas och varje har en prislapp på 190.000 dollar. För den slanten får man en klocka i kolfiber och titan med orange inslag och ett automatiskt RMAC3-urverk.
14kg
Vans och Rains samarbetar
Inspirerat av industrimiljöer
Den 16 mars släpper Vans ett samarbete som de har gjort med det Köpenhamnsbaserade klädmärket Rains. Man kallar kollektionen för Vans X Rains och den är inspirerad av Köpenhamns industriella miljöer, speciellt industriområdet på ön Refshaleøen som ligger utanför Köpenhamn. Tre stycken par skor finns och det är modellerna Slip-On (899 kronor), Sk8-Hi (1.099 kronor) och Old Skool (999 kronor) man har utgått från. Materialen är canvas, läder, mocka och gummi. Alla har den ergonomiska sulan Ultracush Lite.
82kg
Strumpor som hyllar graffitikonsten
Happy Socks samarbetar med Montana Cans
Montana Cans säljer färg som man kan använda till graffitikonst och nu har Happy Socks släppt två par strumpor inspirerade av just detta. Strumporna har mini-sprayflaskor och rinnande färg på sig. Självklart kommer de i en förpackning som ska föra tankarna till en sprayburk. Finns att köpa nu på länken nedan och hos utvalda återförsäljare.
68kg
Skorna som kan beställa pizza
Och pausa tvn
Förra året släppte Pizza Hut ett par skor som man kunde beställa pizza med. Man kallade dem för Pie Tops och nu är uppföljaren här! Förutom lite nya färger så har den en ny funktion, de kan nämligen pausa tvn. Så att man inte missar något när man går till dörren för att hämta pizzan. Genialiskt?
80kg
Lacoste bytte ut sin logga
Uppmärksammade utrotningshotade djur
För första gången sedan Lacoste drog igång 1933 har de bytt ut sin logotyp krokodilen. Istället ersattes den av utrotningshotade djur för att uppmärksamma arbetet organisationen International Union for Conservation of Naure (IUNC) gör. Kollektionen består av totalt 1.775 stycken pikétröjor och antalet tröjor som producerats i varje serie motsvarar hur många djur som finns kvar av just den arten. Priset var 1.500 kronor styck och alla är redan slutsålda.
320kg
André 3000 lanserar ny sneakerskollektion
Börjar säljas på måndag
Hiphopartisen och skådespelaren André 3000 har som vi tidigare skrivit blivit Creative Collaborator på Tretorn. På måndag, den 5 mars, lanseras hans första sneakerskollektion på Tretorns hemsida. Tio stycken modeller kommer att finnas för både dam och herr. Inspirationen har André hämtat från sin egna uppväxt, då han ofta satt och skissade och skapade egna varianter av Tretorns klassiska sneaker Nylite. "My first pair of Tretorns were in middle school and since then the Nylite has always had a place in my closet. For this collaboration, I was able to go into Tretornx27s archive and have a play. The capsule collection translates my daydream sketches to the real world." Priserna ligger mellan 1.000 och 1.400 kronor.
71kg
Nytolkningar av Thunderbolt och Chuck 70
JW Anderson och Converse samarbetar
JW Anderson och Converse har återigen samarbetat och denna gång har de tagit fram nytolkningar av sko-ikonerna Thunderbolt och Chuck 70. Man kallar kollektionen för Simply_Complex och för Thunderbolt har man jobbat med både denim och mocka. Chuck 70 har fått inspiration från traditionella bruna herrskor. "Vi har utgått från att vi arbetar med en sneaker, men har sedan introducerat detaljer och ett mockamaterial som gör att det blir en nyfiken version av Chuck, det gör den till mer av en statement-sneaker. För mig är de perfekta till chinos, jeans och en vit t-shirt." Grejerna släpps imorgon och du hittar dem bland annat på länken nedan.
78kg
Levi's släpper replika av Einsteins skinnjacka
Så att du kan försöka se lika cool ut
Albert Einstein var inte bara ett geni, han var även en modeikon. Typ. En gammal bild visar när han sitter och chillar och låter hjärncellerna jobba i en skinnjacka, och en replika av denna jacka har nu Levix27s Vintage Clothings tagit fram. För två år sedan auktionerades hans jacka ut och den klippte då Levi Strauss & Co så att de kunde göra en kopia av den. Jackan som erbjuds i en begränsad upplaga kallas för Einstein Menlo Cossack och i Sverige kommer du att hitta den hos Caliroots. 500 stycken exemplar kommer att tillverkas och på prislappen står 1.200 dollar.
158kg
Syskonbråket som skapade Adidas och Puma
Så blev märkena till
Adidas och Puma skapades för att de två bröderna Adolf och Rudolph Dassler helt enkelt inte kunde komma överens. I det här klippet får vi reda på historien.
104kg
Vans-prylar med SvampBob Fyrkant-tema
Finns för både barn och vuxna
Vans premiumlinje Vault by Vans släpper nu ett samarbete man gjort med figuren SvampBob Fyrkant. I kollektionen finns skor, kläder och skateboards med kitschiga tolkningar av de ikoniska karaktärerna SvampBob, Patrick och Plankton. Gällande skorna så är det modellerna Sk8-Hi, Authentic och Slip-On som gäller och det finns storlekar för både barn och vuxna. Den 24 februari släpps kollektionen hos utvalda återförsäljare och priserna ligger mellan 400 och 2.100 kronor.
87kg
Vans och Metallica släpper kollektion
Temat är svart
Vans och musikgruppen Metallica har tillsammans tagit fram en unisex-kollektion med skor, kläder och accessoarer. Det här är tredje gången gruppen har gjort något tillsammans med Vans och denna gång har man velat att allt ska osa heavy metal. Skomodellen Sk8-Hi kommer därför i svart med gruppens logga i vitt tryckt på sidan, Vans Slip-On är också de i svart med loggan över hela foten. Färgen på t-shirten och kepsen är som väntat också svart. Grejerna släpps på fredag och kommer att finnas i Vans egna butiker, på Vans.com och på Metallicas hemsida Metallica.com.
78kg
Nu kan du köpa Adidas Archive M1
Den sköna retroklockan
I december förra året presenterade Adidas den retrohärliga klockan Archive M1. Nu går den att köpa och du får ett exemplar för 1.250 kronor. Fyra färger finns att välja mellan och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bäst. Vilken är din favorit?
105kg
Lamborghini visar vår/sommar-kollektion
Matcha bilen
Min förutfattade mening är att folk som köper kläder med massa Ferrari-loggor på inte äger någon Ferrari. Om samma även gäller Lamborghini är oklart, men nu har de i alla fall släppt sin vår/sommar-kollektion för året. Och som tur är ser grejerna hyfsat anständiga ut. De är dock prissatta på samma vis som bilarna. Läderjackan går loss på 9.425 kronor medan väskan mannen på bilden håller i handen blir din för 8.200 kronor. En stickad v-ringad tröja kostar 4.050 kronor och vill du ha en scarf med tryck kostar den 1.238 kronor. Vad som erbjuds hittar ni på länken nedan.
60kg
Två nya färger på Vans UltraRange
Rött och grått
För ett år sedan lanserade Vans skomodellen UltraRange. Från den 15 februari kommer den i två nya färger - rött och grått, och så här ser skorna ut. Skulle du vara sugen på ett par får du hosta upp 999 kronor.
81kg
En Big Mac att sätta på fingret
Nu kan du vinna en Bling Mac
McDonaldx27s firar som vi tidigare har skrivit 50 år med Big Mac i år. För att ytterligare fira detta har hamburgerkedjan tillsammans med juveleraren Nadine Ghosn tagit fram en exklusiv ring i 18-karats guld. Bling Mac som den är döpt till är värderad till hela 12.500 dollar och den kan bli din. Om du bor i USA vill säga, för det är där tävlingen kring ringen hålls. Allt du behöver göra är att visa din kärlek för Big Mac på Twitter och tagga @McDonalds och #BlingMacContest. Tävlingen pågår fram till den 14 februari (Alla hjärtans dag) och vinnaren blir den som skriver den roligaste och mest romantiska tweeten.
74kg
Ny svensk klocka visar dygnets soltimmar
Massiv och vacker!
Bröderna Simon och Filip Bolmgren har skapat BOLM, ett nytt svenskt klockmärke. Det har vi sett några av de senaste åren, men bröderna försöker göra något nytt. Deras modell Daylight kommer i tre färgvarianter men alla tre fokuserar på antalet soltimmar vi har per dygn, något som det just nu är dåligt med här i Sverige. Vrider man på den yttre delen av klockan kan man hålla koll på just antalet soltimmar i Stockholm, Los Angeles och Tokyo. Klockan sex på klockan hittar vi en jordglob som visar om det är dag eller natt. Prislappen ligger på 3995 kronor.
141kg
Balenciagas Crocs sålde slut
Så klart...
När Balenciaga i höstas gjorde ett samarbete med Crocs var det många som tappade hakan. Ut på catwalken kom modellerna med tio centimeter höga gummitofflor. Nu har skorna börjat säljas, eller förbokningen har kickat igång i alla fall. Prislappen låg på 850 dollar och alla är nu slutsålda. Så klart.
-29kg
Nu kommer klockan gjord av gamla vapen
Från Triwa
Vi har tidigare skrivit om Humanium, metallen som är gjord av gamla vapen. Sista mars kommer man att kunna köpa sig en klocka från Triwa i metallen. När det närmar sig release får vi veta mer om pris och sånt.
196kg
Happy Socks inspireras av Keith Haring
Nya strumpor och underkläder
Happy Socks presenterar nu ett samarbete man gjort med den ikoniska popkonst-legenden Keith Haring. Han lever dock inte längre så kollektionens design baseras på några av hans mest kända konstverk. Precis som väntat är det färgglatt och kollektionen innehåller både strumpor och underkläder. Vad som erbjuds hittar ni på länken nedan.
83kg
Converse visar samarbete med Vince Staples
Hyllar albumet Big Fish Theory
Den 24-årige rapparen Vince Staples har tillsammans med Converse tagit fram en liten kollektion bestående av skor och kläder. Det här är den första av två och den hyllar artistens album Big Fish Theory. Samma motiv som finns på plattan hittar man på sneakern Chuck 70x27s och på en hoodie som kommer i två olika färger. Kollektionen ska finnas tillgänglig nu och för den låga skon får du betala 1.000 kronor, den höga kostar 1.100 kronor och tröjan ligger på 900 kronor.
84kg
Sneakers med gulliga Porgs på
Något för Star Wars-fantasten
Efter den senaste Star Wars-filmen verkar folk digga Porgs riktigt mycket. Nu har Po-Zu tagit fram ett par sneakers med de gulliga djuren på och det finns två stycken modeller att välja mellan. Den låga skon vill man ha 59 pund för medan den höga kostar 69 pund. Förhandsbeställa går bra att göra nu och leverans väntas ske någon gång i maj.
45kg
Doritos släpper ketchup-kollektion
Visa din kärlek för smaken
Doritos har en påse där chipsen har smak av ketchup. För att hylla detta har Doritos Canada tagit fram en kollektion med kläder så att du kan visa exakt hur mycket du älskar dessa chips. Här finns kepsar, hoodies, t-shirts och en väska. Priserna sträcker sig från 24 dollar till 117 dollar. Varje onsdag släpper man ett nytt plagg via Doritos kanadensiska hemsida och man kommer att hålla på mellan den 31 januari till och med den 28 februari.
48kg
Epic React Flyknit - ny löparsko från Nike
Har en ny sorts dämpning
Nike visar nu upp den nya löparskon Epic React Flyknit och den ska ha ett helt nytt skum i sig. Detta ska ge mer stöd vid varje steg, göra att skon känns lätt under foten och minska slitaget på skon. Två stycken löparskor med detta släpps i februari och den vi ser här är den första som visas upp.
97kg
Hos Fix Your Kicks restaureras sneakers
Slitna dojjor får nytt liv
När ett par skor är slut åker de oftast i soptunnan. Men det behöver inte vara så, man kan låta dem få nytt liv igen. Då kan man exempelvis gå till Fix Your Kicks i Chicago som är en modern typ av skomakare där fokus ligger på att restaurera sneakers, och främst Air Jordans. Här jobbar Joshua Marin som lärt sig yrket från sin pappa och farfar och i det här klippet får vi se hur han jobbar.
103kg
Den här 73-åringen är sjukt hipster
Går det att vara mer hipster?
Charles Allcroft är 73 år och helt galet hipster. Här får vi träffa honom.
104kg
Tatueraren Dr. Woo gör Converse-skor
Släpps imorgon
Dr. Woo är en världskänd tatuerare och han har nu gått samman med Converse och satt sin prägel på modellen Chuck 70. Han själv har ägt många par och brukade alltid rita på dem. De han har tagit fram nu har påsydda spindlar, spindelväv på plösen och en fluga på tån. Där finns även de ikoniska ögonen som är hans logga. Skorna kommer i svart eller vitt och de kommer att säljas för 1.700 kronor paret hos utvalda återförsäljare från den 20 januari.
69kg
Idag släpps nya versioner av GOLF le FLEUR
Skor från Tyler, The Creator och Converse
Idag släpper Tyler, The Creator och Converse tillsammans den senaste versionen av skon GOLF le FLEUR. Det är en signatursneaker i mocka som kommer i färgerna Geranium Pink, Bachelor Blue och Jade Lime. Priset för ett par är 1.000 kronor och du hittar dem hos Sneakersnstuff, Naked, Wood Wood, Patta, golfwang.com och på Converse.com. Förutom skorna kommer även två stycken klädesplagg från Converse Essentials på samma tema, i detta fall handlar det om en hoodie och t-shirt. Hoodien kostar 850 kronor medan t-shirten går för 350 kronor.
75kg
Nästa sida
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid .
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid .
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration