Stöveln Strong nu i hipsterversion
Tretorn samarbetar med Grandpa
Att bli dyblöt om fötterna bara för att regnet öser ned är inte så kul, men samtidigt kan man ju inte knata omkring i stövlar om man bor i stan. Nu kan man det, för Tretorn och Grandpa har tillsammans tagit fram en version av klassikern Strong. Den sägs ha en mer urban känsla och vara anpassad för både svampplockning och regniga dagar i stan. Med andra ord - du kan utan problem knata in med dessa på Urban Deli och köpa ett hekto trattkantareller.
Stövlarna säljs i Grandpas butiker och på nätet för 900 kronor paret.

Visa
Pressmeddelande
TRETORN X GRANDPA – EN KLASSISK STÖVEL I NY TAPPNING DEN IKONISKA TRETORN GRÖNSTÖVEL HAR NU ANPASSATS FÖR URBAN MILJÖ
Nu finns resultatet av Tretorns och Grandpas samarbete i butik – den klassiska
grönstöveln Strong med en ny och mer urban känsla, anpassad för både svampplockning och regniga dagar i stan.
Tretorn och Grandpa har länge velat jobba ihop. De har hittills endast beundrat varandra på avstånd i väntan på det perfekta tillfället. Tillfället kom när de bestämde sig för att ta fram en ny version av Tretorns klassiska stövel Strong. De ville göra en snygg, modern stövel med urban känsla för att ge grönstöveln en given plats även i stadsmiljö. Vi blev uppvaktade av Tretorn som kom med en långsiktig plan på ett samarbete. Vi är selektiva med vilka vi samarbetar med men med Tretorn hittade vi rätt känsla direkt. Vi båda tror på långsiktighet och kvalitet, dessutom har vi stor respekt för Tretorns hållbarhetsarbete. Stöveln som vi gjort tillsammans är en nedtonad variant med alla detaljer ton i ton. Jag tycker vi fick fram en tydlig Grandpakänsla i stöveln och jag är säker på att den tilltalar våra kunder, säger Jonas Pelz, ägare och grundare av Grandpa. Önskan om att göra ett samarbete kring den klassiska grönstövlen kommer från båda företagens delade värderingar om att skapa och sälja högkvalitativa produkter som håller länge utan att för den delen tumma på stil och design.
Tretorn, med sitt 126-åriga arv som stövelmakare, har haft en viktig roll i utvecklingen av hur stövlar används idag. Både för aktiva och urbana användare. Tillsammans har vi skapat en stövel med Tretorns funktioner och kvalitet och adderat Grandpas träffsäkra känsla för stil och färg, säger Fredrik Ekström Head of Marketing and Communication Europe. Tretorns gummistövelarv sträcker sig tillbaka till 1891 då företaget producerade sin första stövel. Under de 126 åren har gummistöveln utvecklas väldigt mycket och samarbetet med Grandpa visar på att det alltid finns nya vägar och möjligheter att ta utvecklingen vidare. Grandpastöveln kommer i unisexmodell och finns att köpa på Grandpas alla butiker samt online. Rekommenderat pris 900 SEK. Utöver stöveln så säljer Grandpa Tretorns regnjackor ur deras Eco Essentials-program.
Nu finns resultatet av Tretorns och Grandpas samarbete i butik – den klassiska
grönstöveln Strong med en ny och mer urban känsla, anpassad för både svampplockning och regniga dagar i stan.
Tretorn och Grandpa har länge velat jobba ihop. De har hittills endast beundrat varandra på avstånd i väntan på det perfekta tillfället. Tillfället kom när de bestämde sig för att ta fram en ny version av Tretorns klassiska stövel Strong. De ville göra en snygg, modern stövel med urban känsla för att ge grönstöveln en given plats även i stadsmiljö. Vi blev uppvaktade av Tretorn som kom med en långsiktig plan på ett samarbete. Vi är selektiva med vilka vi samarbetar med men med Tretorn hittade vi rätt känsla direkt. Vi båda tror på långsiktighet och kvalitet, dessutom har vi stor respekt för Tretorns hållbarhetsarbete. Stöveln som vi gjort tillsammans är en nedtonad variant med alla detaljer ton i ton. Jag tycker vi fick fram en tydlig Grandpakänsla i stöveln och jag är säker på att den tilltalar våra kunder, säger Jonas Pelz, ägare och grundare av Grandpa. Önskan om att göra ett samarbete kring den klassiska grönstövlen kommer från båda företagens delade värderingar om att skapa och sälja högkvalitativa produkter som håller länge utan att för den delen tumma på stil och design.
Tretorn, med sitt 126-åriga arv som stövelmakare, har haft en viktig roll i utvecklingen av hur stövlar används idag. Både för aktiva och urbana användare. Tillsammans har vi skapat en stövel med Tretorns funktioner och kvalitet och adderat Grandpas träffsäkra känsla för stil och färg, säger Fredrik Ekström Head of Marketing and Communication Europe. Tretorns gummistövelarv sträcker sig tillbaka till 1891 då företaget producerade sin första stövel. Under de 126 åren har gummistöveln utvecklas väldigt mycket och samarbetet med Grandpa visar på att det alltid finns nya vägar och möjligheter att ta utvecklingen vidare. Grandpastöveln kommer i unisexmodell och finns att köpa på Grandpas alla butiker samt online. Rekommenderat pris 900 SEK. Utöver stöveln så säljer Grandpa Tretorns regnjackor ur deras Eco Essentials-program.