Rihanna visar kollektion med inspiration från Japan
Fenty Puma är nu presenterad

Fenty Puma har nu visats upp på New York Fashion Week. Det är en dam- och herrkollektion komplett med kläder, skor och accessoarer inspirerade av den japanska street-kulturen och som Creative Director står artisten Rihanna.
"Den här kollektionen är inte bara en representation av vem jag är och hur jag klär mig, utan utmanar även gränserna för det jag ville skapa med Puma. Jag ville ta Puma till nya platser, göra något oväntat och oförutsägbart. Kollektionen speglar den japanska gatukulturen med en oförglömlig twist. Jag har lekt med struktur och siluetter och endast jobbat med lyxiga tyger. Jag tolkade det traditionella på mitt sätt. Jag ser fram emot att dela kollektionen med modevärlden och fans."
Allt som presenterats kommer att finnas till försäljning från och med september.





















På öppningsdagen av New York Fashion Week visades den första FENTY PUMA BY RIHANNA-kollektionen.
En fullständig kollektion med skor, kläder och accessoarer för både dam och herr, skapad av Rihanna som Creative Director.
Kollektionen är inspirerad av den japanska street-kulturen med ett ungt gotiskt uttryck.
Genom att jobba med voluminösa former och proportioner, utmanar Rihanna den traditionella kvinnliga och manliga siluetten.
"Den här kollektionen är inte bara en representation av vem jag är och hur jag klär mig, utan utmanar även gränserna för det jag ville skapa med PUMA”
säger PUMAs ambassadör och Women´s creative director – Rihanna.
”Jag ville ta PUMA till nya platser, göra något oväntat och oförutsägbart. Kollektionen speglar den japanska gatukulturen med en oförglömlig twist.
Jag har lekt med struktur och siluetter och endast jobbat med lyxiga tyger. Jag tolkade det traditionella på mitt sätt. Jag ser fram emot att dela kollektionen med modevärlden och fans.”
PUMA by Rihanna AW16, under Rihannas varumärke FENTY, kommer finnas till försäljning from september 2016.
Rihannas nya album nu på Spotify
Det åttonde i ordningen
