Omklädningsrum hos Björn Borg

Foto: Rasmus Norlander
Björn Borg lanserar nu ett nytt butikskoncept där butikerna är byggda för att likna ett omklädningsrum. Här finns de klassiska plåtskåpen som vi känner igen från alla amerikanska high school-filmer och bänkarna i trä. Den första butiken med konceptet finns i Täby Centrum i Stockholm och öppnades i måndags.
Stergios Constantakis som är International Retail Director på Björn Borg säger följande:
"Idén till det nya konceptet kom från vår vd Arthur Engel. Omklädningsrum är en kul miljö där underkläder och sportkläder naturligt kan hänga tillsammans. Det nya butikskonceptet tolkar estetiken från sportvärlden på ett modernt och naturligt sätt."
I oktober kommer samma koncept även till Finland.

Foto: Rasmus Norlander


Foto: Rasmus Norlander


Foto: Rasmus Norlander


Foto: Rasmus Norlander


Foto: Rasmus Norlander


Foto: Rasmus Norlander







Visa
Pressmeddelande
BJÖRN BORGS BUTIKER BLIR OMKLÄDNINGSRUM
Nu rullar Björn Borg ut sitt nya sportinfluerade butikskoncept. Inspirationen är hämtad från
omklädningsrum med typiska detaljer som plåtskåp och träbänkar. Först ut med det nya
konceptet blir Björn Borg-butiken i Täby Centrum.
– Idén till det nya konceptet kom från vår vd Arthur Engel. Omklädningsrum är en kul miljö
där underkläder och sportkläder naturligt kan hänga tillsammans. Det nya butikskonceptet
tolkar estetiken från sportvärlden på ett modernt och naturligtsätt, säger Stergios Constantakis,
International Retail Director på Björn Borg.
Inredningskonceptet är framtaget tillsammans med designbyrån Garbergs Project och
arkitektbyrån Arrhov Frick Arkitektkontor.
– Vi har arbetat med råa och enkla huvudmaterial som plåt, björkplywood och betong med
typiska sportdetaljer som plåtskåp och träbänkar. Viktigt för oss har varit att hitta ett koncept
som kan växa från fem till tvåhundra kvadratmeter men ändå behålla identiteten och känslan,
säger Johan Arrhov, arkitekt på Arrhov Frick Arkitektkontor.
Björn Borg har idag 57 butiker på sju marknader. Det nya inredningskonceptet lanseras även i
Finland under oktober månad. Butiken i Täby Centrum öppnades i måndags, 16/9.
Nu rullar Björn Borg ut sitt nya sportinfluerade butikskoncept. Inspirationen är hämtad från
omklädningsrum med typiska detaljer som plåtskåp och träbänkar. Först ut med det nya
konceptet blir Björn Borg-butiken i Täby Centrum.
– Idén till det nya konceptet kom från vår vd Arthur Engel. Omklädningsrum är en kul miljö
där underkläder och sportkläder naturligt kan hänga tillsammans. Det nya butikskonceptet
tolkar estetiken från sportvärlden på ett modernt och naturligtsätt, säger Stergios Constantakis,
International Retail Director på Björn Borg.
Inredningskonceptet är framtaget tillsammans med designbyrån Garbergs Project och
arkitektbyrån Arrhov Frick Arkitektkontor.
– Vi har arbetat med råa och enkla huvudmaterial som plåt, björkplywood och betong med
typiska sportdetaljer som plåtskåp och träbänkar. Viktigt för oss har varit att hitta ett koncept
som kan växa från fem till tvåhundra kvadratmeter men ändå behålla identiteten och känslan,
säger Johan Arrhov, arkitekt på Arrhov Frick Arkitektkontor.
Björn Borg har idag 57 butiker på sju marknader. Det nya inredningskonceptet lanseras även i
Finland under oktober månad. Butiken i Täby Centrum öppnades i måndags, 16/9.