Erika fotas både som tjej och som kille

Det svenska jeansvarumärket Crocker presenterar nu sin senaste kollektion och de väljer att göra det med modellen Erika Linder - som visar upp både dam- och herrkläderna. Bilden vi ser här ovan är alltså på samma person.
Eleonore Säll som är marknadschef på JC säger följande:
"Erika är en inspirerande och modig person som är en förebild för många - precis den typ av person som vi på Crocker vill arbeta med. Det kändes kittlande att göra en typ av kampanj som sällan görs i Sverige, och på vårt sätt utmana bilden av det traditionella. Förutom vi som jobbade med plåtningen var det faktiskt ingen som visste, eller gissade, att det var samma person på alla bilder innan vi avslöjade hemligheten, berättar Eleonore Säll."
Erika Linder har tidigare bland annat medverkat i Katy Perrys musikvideo och i tidningar som Vogue, Candy och V Magazine. Så här säger hon om bilderna:
"Det som lockade mig mest med kampanjen var just att jag skulle få chansen att fotograferas som både tjej och kille i samma bild - det var verkligen en häftig känsla att se det färdiga materialet. Dessutom passar Crockers klassiska denimmode mig väldigt bra, jag är en typisk jeans- och t-shirt person och bär skinnjacka i princip varje dag."
Kläderna kommer att lanseras i JC:s butiker den 24 februari.


















Svenska jeansvarumärket Crocker lanserar inför vårsäsongen en bildkampanj
som utmanar modevärldens traditioner. I kampanjen syns den svenska
stjärnmodellen Erika Linder för första gången någonsin som ansiktet utåt för
både dam- och herrkollektionerna.
- Erika är en inspirerande och modig person som är en förebild för många –
precis den typ av person som vi på Crocker vill arbeta med. Det kändes
kittlande att göra en typ av kampanj som sällan görs i Sverige, och på vårt
sätt utmana bilden av det traditionella. Förutom vi som jobbade med
plåtningen var det faktiskt ingen som visste, eller gissade, att det var samma
person på alla bilder innan vi avslöjade hemligheten, berättar Eleonore Säll,
marknadschef på JC.
Erika Linder har under de senaste åren gjort en internationell karriär med sin
androgyna look. Hon har bland annat setts i popstjärnan Katy Perrys musikvideo,
samt i tidningar som Vogue, Candy och V Magazine. I vårens Crocker-kampanj har
hon för första gången fotograferats som tjej och kille i samma bildserie. Erika
kommenterar kampanjen:
- Det som lockade mig mest med kampanjen var just att jag skulle få chansen
att fotograferas som både tjej och kille i samma bild – det var verkligen en
häftig känsla att se det färdiga materialet. Dessutom passar Crockers
klassiska denimmode mig väldigt bra, jag är en typisk jeans- och t-shirt
person och bär skinnjacka i princip varje dag.
Vårens Crocker-kampanj med Erika Linder lanseras i JC:s butiker i Sverige den 24/2
och i annonskampanjer från och med den 17/2.