m
a
r
5 i dag54 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Nya BMW M3 och M4 är fantastiska
Men jag vill ha mer

Nya BMW M3 och M4 är fantastiska
Foto: Bobby Green
Garaget / Bilen

Äntligen är de här! I blått och guld. Nya BMW M3 och M4 som M3 coupé numera går under. Effekten har skruvats upp ytterligare men man har skalat bort två cylindrar. V8:an är alltså ett minne blott vilket rör upp en del känslor hos entusiaster. Men hur påverkar det körglädjen egentligen? En bil med över 430 hästar måste göra något riktigt dåligt för att anses som tråkig och de som verkligen vill köra V8 kan ju nu med glädja börja hänga på begagnatmarknaden där priserna förhoppningsvis sjunker något i och med dessa introduceringar. Jag har testkört både nya M3 och M4 och även om de båda är rätt så fantastiska skapelser bjuder de tyvärr inte på några direkta överraskningar.

Inledning
Missförstå mig rätt nu. Det är sällan en ny bil i den här kategorin är dålig, men de tenderar att vara ganska så platta och hyfsat likadana varandra. Mercedes, Audi och BMW kämpar hela tiden mot varandra och det gör det nästan svårt för dom att sticka ut åt något håll. Det är ingen som riktigt vågar gå sin egna väg och slutprodukterna har i princip alltid samma effekt, förbrukning och prislapp. Det blir inte särskilt spännande. I slutändan handlar det lite om vad du som kund vill att det ska vara för emblem i fronten och på bakluckan. Jag vill ha mer! Jag vill att en bil för dessa pengar ska göra att jag går ner på knä och börjar gräva efter guld för att kunna köpa den. En bil som talar till mig, nästan skriker efter mig. Som jag bara måste ha, oavsett hur det går till. Inte för att impa på någon annan, utan för att jag och bilen blivit förälskade i varandra.

Körkänsla
Personbilar med stora motorer eller sportbilar med personbilsutseende? M3 och M4 är garanterat det senare av de påståendena även om de har syskon som ser ungefär likadana ut. Dessa två i de mest skrikiga färgerna är knappast något man kan vara diskret i och efter bara några minuter i varje bil åkte det upp kameror som fotade och filmade min framfärd. Bilarna är inte oväntat heta som bara den och det är många som har väntat på efterföljarna till E90 och E92 och nu är de äntligen här. Lättare, styvare, två cylindrar färre men mer effekt, lite mer attityd och väldigt mycket mer avancerad teknik.

M3 och M4 är för vem som helst - med mycket pengar då vill säga. Alla kan köra dessa bilar och många skulle nog vara helt nöjda med att aldrig ens koppla ur något system eller låta motorn varva ur. Det är verkligen bilar som fungerar för alla vardagliga tillfällen. De lastar bra, har godkända platser för fyra personer, är bekväma och är man inte så tung med högerdojjan blir det heller ingen löjlig förbrukning. Detta är bilar som du kan köra ner till Ringen, avverka några varv, och sen köra hem igen. Och det är också tanken.

De officiella siffrorna säger 431 hästar och 550 Nm men BMW ljuger. Fast åt fel håll. Det har nämligen visat sig att motorn ger mer effekt än så, och att BMW:s siffror var lite för blygsamma. 465 hk och runt 580 Nm är det som egentligen gäller. Rätt mycket skillnad och en viktig detalj när man står och snackar vid bensinpumpen. Om jag hade kunnat känna skillnad på 431 eller 465 hästar? Tveksamt, men det är ju alltid trevligt när det är mer än vad man trott från början. De hästar som finns där under huven vet i alla fall vad de sysslar med. Bilen trycker på riktigt bra vid gaspådrag och känns oerhört stabil på vägen. Som väntat. Motorn vill bara ha nästa växel hela tiden och när man tror att det är dags för nästa finns det några varv till att utnyttja. Växlingarna i M-lägena är lite oväntat rätt markanta, även om de inte direkt är i Lamborghini Aventador-klass. Men det känns när nästa kugg slängs i och det ger en bekräftelse som är rätt så tillfredställande. Det ska kännas när man kör bil och det gör det här. Det känns inte att man kör en turbomotor och något turbolagg märker man inte av. Motorn svarar direkt och känns hela tiden alert.

När man börjar komma upp i högre hastigheter försvinner känslan dock lite. Det är i de lägre farterna när man drar på hastigt som man verkligen känner kraften. Står man still och trampar iväg sätter sig bilen på ett sätt som bara strikt bakhjulsdrivna bilar gör. Det känns som att den gräver sig ner i asfalten för att hitta fäste och visst går det lite på sniskan iväg. Barnsligt kul och här är det härligt att inte massa elektronik går in och sabbar det roliga. Visst tillåts inte vad som helst och datorerna backar givetvis upp om det börjar barka åt fanders men lite lekstuga då och då har ju ingen tagit någon skada av. Det finns till och med en burnout-funktion som ska hjälpa dig att få till snygga rökmoln efter bilen. Detta testades dock aldrig och nu så här i efterhand ångrar jag det bittert. Så ja, det går att busa lite med bilen men det är nästintill alltid den som bestämmer hur det ska gå till.

Svänga bör man annars kan det gå illa. Som tur är gillar både M3 och M4 att göra detta. Det är nästan omöjligt att känna någon skillnad mellan bilarna, M4:an väger bara marginellt mer och de beter sig i mina ögon exakt likadant. De svarar bra på varje rattrörelse och känns enkla att placera på vägen. Fjädringen kan kännas lite hård i längden kanske men man vet ju vad man köper när man införskaffar en sån här. Den måste ju funka på bana också och då får man ta att det blir lite sämre komfort ibland. De stora hjulen med sina två lager med eltejp runt gör ju sitt också.

Ljud
Ja. Nya M3 och M4 låter som ett tvspel inifrån men där kan vi sluta klaga. När jag hörde de första ljudklippen i samband med att bilarna presenterades blev jag besviken och tyckte att de lät på tok för lite, och för konstigt. V8-mullret var ju som väntat borta men när man tänker tillbaka på E46 M3 minns man ju hur ljuvligt den sexan lät, så varför skulle dessa vara så mycket sämre? Turbo. Dessa stressfläktar tenderar att suga i sig mer än luft - ljud. Och så är även fallet här, men det som kommer ur de fyra piporna där bak är ändå inte så illa pinkat.

Vid kallstart är det ett rått fladdrande rätt så burkigt ljud som kanske inte är så charmigt, men när motorn väl jobbat upp sig i temperatur kan den få ur sig en hel del sköna toner. Responsen på gasen är riktigt rapp och står man och torrgasar lite blir man glad att man nästan kan motorcykelgasa. I bilarna var knappen M1 på ratten där man tryckte för att ställa dem på tårna - antispinnen stängdes av, gasresponsen rampades upp och växellådan ställde in sig på att få attacksmälla i växel efter växel. Tryckte man på den öppnades även spjällen i avgassystemet - något som också var extra tydligt om man gjorde det vid stillastående. Bilarna låter mysigt utan knappen intryckt men jättemysigt när man väl går in i M Mode så att säga. Det ganska rispiga ljudet blev genast mycket mullrigare, dovare och framförallt argare. Det fick motorn att låta större än vad den faktiskt är.

Under färd är bilen relativt tyst men kuggar man ner ett par växlar morrar den gott när man drar på igen. Ibland bjöds man även på sköna avgasknallar vid hastiga nedväxlingar med mycket motorbroms, mycket likt de man får i nya M5 även om den sitter inne med en V8:a. Här ger motorn även mellangas helt automatiskt, så det behöver du inte tänka på. Den absolut bästa ljudupplevelsen fick jag mellan ett par husväggar med M4:an när jag jämsides med en annan bil fällde ner gaspedalen rätt så hastigt. Det kompakta utrymmet mellan husen, bilen bredvid och det faktumet att jag körde med rutorna nere förhöjde ljudet såpass att jag höll på att kissa på mig av glädje. Helt plötsligt lät bilen som en M3 CSL! Vad hände?! Från att ha låtit bra men inte "som förr" ljöd det nostalgiska toner utan dess like från rören och jag misstänker att alla runt omkring hoppade av glädje. Det gjorde åtminstone jag inuti bilen. Så synd att jag inte fick detta på film eller kan dela med mig av upplevelsen i mer än ord.

Turboaggregaten gör ju sig självklart påminda även ljudmässigt. Det är ett jäkla visslande när man gasar på och det känns lite konstigt att sitta i en ny och modern bil med denna Fast & Furious-känsla. Man sitter nästan och väntar på dumpljudet och letar febrilt efter kranen till lustgasen. Men det är väl bara att vänja sig. Nya Mini Cooper S låter som den är toktrimmad och ingen har väl missat att Pagani Huayra låter som den nyser varje sekund? Men ljudet gör även att det känns mer som att motorn jobbar, man hör den tydligt och kan se lite förbi den förstärkta klangen som ljuder ur högtalarna.

Exteriör
En 428i med M-Paket stod bredvid vid rödljuset. Paketet är rätt så tjockt men visst skiljer det sig mot M4 som man direkt ser att det är något extra med. Den djupa fronten sväljer det mesta - lösa hundar, okopplade barn och en och annan grävling. De fyra piporna där bak, de breda höfterna, kolfibertaket och de gula oken som avslöjar att det sitter keramiska bromsar (69 000 kronor extra) är också givna saker som avslöjar bilen. När det kommer till M3:an känns den nästan tjockare på något vis, man blir glad i själen när man kikar i backspeglarna och ser de breda skärmarna över bakhjulen - detta utmärker sig inte lika mycket på M4 i mina ögon. Sen ser nästan M4:an lite hög ut jämfört med det större syskonet och jag som vanligtvis föredrar en coupé tycker att det är mer harmoni i linjerna hos M3:an.

Interiör
Relativt sparsmakat som det brukar vara i en BMW. Lite kolfiberdetaljer här och var, den smäckra lilla växelspaken som nästan ser underdimensionerad ut och en treekrad tjock ratt att hålla fast i. Lägg till ett par skålade sportstolar (med porriga M-emblem som lyser när det är mörkt!) till ingredienserna och du har det du behöver. Heads-up-displayen är underbar - speciellt i M-läge. I övrigt finns allt annat man kan förvänta sig, och givetvis hundra roliga extra M-saker att pilla med. Mängder av inställningar gör att man nästan inte orkar ändra på något utan låter allt vara i standardläge. Sport på allt om man trycker på M2 på ratten, och Sport Plus på allt om man trycker på M1. Det räcker.

Som vanligt lämpar sig M-lägena bäst på bana, men fungerar såklart även vid stadskörning om man håller lite koll och inte blir för hungrig på gasen vid rödljusen. Manuellt läge känns tryggast och det är också då man har bäst kontroll så att inte växellådan helt plötsligt får för sig att växla upp i en kurva eller liknande. Paddlarna fungerar prima eller spaken om man föredrar att växla med en sådan - och till skillnad från många andra har BMW fattat att det är växla upp genom att dra spaken mot dig som gäller. Ingen av bilarna hade manuell låda men detta går att få för den som vill vispa runt själv.

Avslutning
Nykomlingarna är bättre på alla möjliga vis. Som väntat alltså. Det är bara att ta att tillverkarna kommer att klippa bort cylindrar och börja turbomata, det går inte att förhindra. Prestandan blir ju bara bättre på alla plan ändå - så om man vill ha det som det var förr får man väl helt enkelt köpa det som tillverkades förr. Framtiden går inte att stoppa. Med det sagt hade jag nog ändå hoppats på att bilarna skulle bjuda på något extra, för nu är de lite som komplicerade maskiner där du som förare har som enda uppgift att hålla i dig i ratten och styra. Resten sköts automatiskt åt dig. Jag gillar att bli utmanad av bilar och inte att köra simulatorer där mycket har tappat sin känsla. Nya BMW M3 och M4 är fantastiska skapelser men de får det tyvärr inte att kittla i min köptarm. Även om jag skulle ha pengarna. Det här lär vara de bästa som byggts men frågan är om de är de roligaste?

Fakta BMW M3:
Motor: Rak sexa, 3.0 liter, dubbelturbo, 431 hästkrafter, 550 Newtonmeter.
Växellåda: Dubbelkopplingslåda med sju växlar.
Drivning: Bakhjulsdrift.
Prestanda: 0-100 km/h på 4.1 sekunder, toppfart 250 km/h (elektroniskt begränsad).
Bromsar: Keramiska skivor i okänd dimension.
Däck: 255/40 ZR19 fram och 275/40 ZR19 bak.
Mått: Hjulbas 2.81 meter, längd 4.67 meter, bredd 1.87 meter, höjd 1.43 meter, vikt 1 595 kilo, bensintank 60 liter, förbrukning 0.83 liter per mil blandad körning, CO2-utsläpp 194 gram per kilometer.
Pris: 686 000 kronor.

Fakta BMW M4:
Motor: Rak sexa, 3.0 liter, dubbelturbo, 431 hästkrafter, 550 Newtonmeter.
Växellåda: Dubbelkopplingslåda med sju växlar.
Drivning: Bakhjulsdrift.
Prestanda: 0-100 km/h på 4.1 sekunder, toppfart 250 km/h (elektroniskt begränsad).
Bromsar: Keramiska skivor i okänd dimension.
Däck: 255/40 ZR19 fram och 275/40 ZR19 bak.
Mått: Hjulbas 2.81 meter, längd 4.67 meter, bredd 1.87 meter, höjd 1.38 meter, vikt 1 572 kilo, bensintank 60 liter, förbrukning 0.83 liter per mil blandad körning, CO2-utsläpp 194 gram per kilometer.
Pris: 699 000 kronor.

Läs mer
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Nya BMW M3 och M4 är fantastiska
241kg
0

Nya BMW M3 och M4 är fantastiska

Men jag vill ha mer

Ung Cancer kampanjar på Sveriges golfbanor
Så att vi ska kolla våra bollar

Ung Cancers "Kolla Bollarna"-kampanj fortsätter och i år kommer man att promota den på Sveriges golfbanor skriver man i ett pressmeddelande. I kampanjen "Slå ett slag för testikelcancer" uppmanas män att kontrollera sina testiklar för att upptäcka om det kan eventuellt kan finnas några otäckheter där. Kampanjen innehåller information om hur självexaminering av pungen går till för att upptäcka symptom, samt var man kan söka hjälp och vilka steg en eventuell behandling omfattar. Emma Tonnes, Generalsekreterare Ung Cancer, säger om deras senaste kampanj: "Via golfbanorna når vi ut med ett viktigt budskap som annars riskerar att hamna i skymundan. Dessutom på ett sätt som når nya grupper av människor och avdramatiserar ett ämne som kan vara känsligt." Ung Cancer samarbetar med MoreGolf Mastercard Tour i "Slå ett slag för testikelcancer"-kampanjen och kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt. Tumnagel
83kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Festis presenterar sommarens smaker
Peach Mango och Kiwi Pineapple

Man kan väl säga att sommaren är någorlunda runt hörnet och inför den så har Festis presenterat två nya smaker som vi kommer att kunna börja avnjuta redan den här veckan. Det handlar om Peach Mango som kommer att ha smak av persika och mango samt den sockerfria Kiwi Pineapple där man kombinerat smaken av kiwi-frukt och ananas. Tumnagel
85kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Prince släpper nytt album i sommar
Här kan ni lyssna på Welcome 2 America

I sommar kommer det ett nytt album med Prince, artisten som lämnade oss för snart fem år sedan. Det nya albumet "Welcome 2 America" kommer att innehålla musik som Prince spelade in 2010 men som sedan aldrig släpptes. Enligt Prince keyboardist och musikaliske ledare Morris Hayes så ville Prince spara den inspelade musiken till sina framtida barn. När Prince dog 2016 efterlämnade han dock varken barn eller något testament och därför släpps musiken nu. Här ovanför kan ni lyssna på ett smakprov från "Welcome 2 America" och här nedanför tar sig 60 Minutes Overtime ett snack med Morris Hayes och sångerskan Shelby J. om albumet, ett album som släpps i sin helhet 30 juli. Tumnagel
83kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Avicii får minnesplats i Humlegården
Ska ha varit artistens favoritpark

Tidigare i år meddelade Östermalms stadsdelsnämnd att någon form av av minnesplats för artisten Tim "Avicii" Bergling skulle placeras i stadsdelen och nu är det klart att denna hamnar i Humlegården, en park i Stockholms centrala delar. Minnesplatsen kommer att placeras i närheten av den staty av Carl von Linne som finns i parkens mitt men exakt hur minnesplatsen till Avicii kommer att utformas är än så länge inte klart. Enligt Tim Berglings pappa Klas Bergling så var Humlegården Tims favoritpark. Han säger vidare om vad minnesplatsen kommer att betyda för familjen till DN: "Det är ju så att när man har förlorat en familjemedlem i självmord så behöver man nästan lura sig själv att den personen lever för att orka bära sorgen och saknaden. Det här kommer att öka Tims närvaro för oss, öka den känslan att han finns här med oss och är närvarande." Minnesplatsen för Tim "Avicii" Bergling är planerad att invigas i april 2022. Tumnagel
110kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Flådig cykel i kolfiber och guld
Oväntat snygg kombo

Extans har tagit fram den här tokiga cykeln, helt byggd i kolfiber och med detaljer i äkta guld. Resultatet skulle kunna bli rejält smaklöst, men kombinationen fungerar faktiskt tycker jag. Självklart har den växlar och sånt av högsta kvalitet och totalt så väger den in på 9,5 kilo. Pris okänt, 19 stycken kommer att göras. Tumnagel
85kg
+
Roger Åberg
0

DMX är död
Legendarisk rappare blev 50 år

Tidigare i veckan lades Earl Simmons, aka DMX, in på sjukhus efter en hjärtattack orsakad av en överdos. Nu nås vi av nyheten att inte klarade sig ur detta utan nu bekräftats avliden. DMX hade en unik stil och var kanske mest känd för låten X Gonx27 Give It to Ya från soundtracket till filme Cradle 2 the Grave, men störst var han nog på 90-talt. Earl Simmons blev 50 år gammal. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av snoopdogg (@snoopdogg) Tumnagel
44kg
+
Roger Åberg
0

Dave Grohl släpper boken The Storyteller
Lyssna på ett utdrag från den här

Musikern Dave Grohl, som spelat i både Nirvana och Queens of the Stone Age såväl som grundat det egna bandet Foo Fighters, släpper i höst boken "The Storyteller". I boken kommer Grohl att dela med sig av sin historia och saker han upplevt under sin uppväxt och karriär i några av världens mest kända rockband. Han skriver själv om "The Storyteller". "A collection of memories of a life lived loud. From my early days growing up in the suburbs of Washington, DC, to hitting the road at the age of 18, and all the music that followed, I can now share these adventures with the world, as seen and heard from behind the microphone. Turn it up!" Dave Grohls "The Storyteller" släpps i både textbok- och ljudboksformat 5 oktober. Ni kan lyssna på ett utdrag där Grohl läser lite ur boken själv här ovanför. Tumnagel
112kg
+
Wille Wilhelmsson
0

MSCHF återkallar Lil Nas X djävulsskor
Efter uppgörelse med Nike

Företaget MSCHF som i slutet av förra månaden släppte skomodellen "Satan Shoes" tillsammans med Lil Nas X återkallar nu dessa. Det är något man gör efter det att Nike stämt MSCHF då Satans Shoes var baserade på Nike Air Max 97 och försedda med Nikes klassiska Swosh-logga. Då samtliga av de 666 paren av Satan Shoes sålde slut på rekordtid innebär återkallningen av skorna att MSCHF erbjuder sig att köpa tillbaka skorna från köparna till butikspriset 1018 dollar efter uppgörelsen med Nike. Nike säger i ett uttalande om uppgörelsen med MSCHF: "If any purchasers were confused, or if they otherwise want to return their shoes, they may do so for a full refund. Purchasers who choose not to return their shoes and later encounter a product issue, defect or health concern should contact MSCHF, not Nike." En advokat för MSCHF uppger att man gått med på uppgörelsen med Nike då företaget anser att man redan uppnått sitt syfte med skorna, ett syfte som advokaten säger var: "With these Satan Shoes — which sold out in less than a minute — MSCHF intended to comment on the absurdity of the collaboration culture practiced by some brands, and about the perniciousness of intolerance." De köpare som lyckades få tag på ett par Satan Shoes lär sannolikt inte heller sälja tillbaka dem till MSCHF för inköpspriset. Skorna har redan börjat säljas på eBay och där gick ett par nyligen för 5000 dollar medan en auktion som fortfarande pågår är uppe i närmare 7800 dollar för ett par. Tumnagel
87kg
+
Wille Wilhelmsson
0

I dag är det gin och tonic-dagen
Hur blandar du din?

Gin och tonic är ju rackarns gott och en drink som är väldigt enkel att få helt ok. Sen kan man nörda ihjäl sig hur mycket som helst men frågan är om det lönar sig. Lite bra gin, lite bra tonic och lite gurka brukar räcka för mig. Min bästa gin och tonic har jag druckit på en hotelbar i Amsterdam. När drack du en riktigt bra GT och hur gör du för att få den så där riktigt bra. Nedan får ni se en annorlunda version på GT. Tumnagel
96kg
+
Roger Åberg
0

Massive Attacks Blue Lines fyller 30 år
En till klassiker

Dagens andra klassiker blir Massive Attack och deras platta Blue Lines som numera är 30 år gammal. Plattan måste väl räknas som en av de moderna klassikerna. Hängde man i skivaffärer kring 1991 var det här ett självklart köp och det var nog också uppföljarna Protection och Mezzanine. Bandets bas har väl varit 3D (Robert Del Naja), Daddy G (Grant Marshall) och Tricky (Adrian Thaws) men har hela tiden använt massor av gästartister, som Shara Nelson här ovanför i Unfinished Sympathy. Tumnagel
93kg
+
Roger Åberg
0

The Avalanches-platta firar 20 år
Klassiker remixas

The Avalanches platta Since I left you är en riktig klassiker och nu firar den 20 år. För att fira det så kommer gruppen att släppa en ny version av plattan i juni som innehåller remixar av Stereolab, MF DOOM, Leon Vynehall, Black Dice, Carl Craig, och Sinkane. Just nu har man släppt en remix som ni kan höra nedan, resten kommer alltså senare. Man släppte även förköp på en vinylversion med fyra skivor igår, men den tog slut direkt. Tumnagel
94kg
+
Roger Åberg
0

Liseberg öppnar upp som promenadpark
Om man vill besöka Liseberg utan att åka något

Liseberg meddelade idag att man kommer att öppna upp nöjesfältet som promenadpark för att fler ska kunna få uppleva våren på Liseberg trots de rådande pandemi-restriktionerna. Det innebär att parken kommer att vara öppen för besökare även utanför ordinarie öppettider. Då kan besökarna knalla runt på Liseberg och kolla in trädgårdar, planteringar och lekplatser men att inga åkattraktioner kommer att vara igång. Andreas Andersen, vd på Liseberg, säger om initiativet till att öppna upp Liseberg som promenadpark: "Med en så kraftig begränsning av antalet gäster som restriktionerna medför ser vi att en stor del av våra besökare inte kommer ges möjlighet att besöka Liseberg under våren. Att öppna promenadpark på förmiddagarna är ett sätt att göra parken tillgänglig för fler under en svår tid." Liseberg planerar att öppna upp någon gång i vår men något exakt premiärdatum är än så länge inte spikat. Det kommer att vara gratis att besöka Liseberg under förmiddagar när nöjesfältet kommer att fungera som promenadpark. Tumnagel
164kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Så gjorde Moby nya versionen av Porcelain
Reprise Version

Porcelain är en av Mobys mest kända låtar och nu har Moby spelat in en ny version av den. Den här gången är den inte alls elektronisk utan med orkester och hela rasket. Med på sång är också Jim James. Ovan kan ni ser Moby berätta om hur den nya versionen kom till och nedan kan ni lyssna på den och se originalvideon. Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0

Netflix arrangerar Snabba Cash-konsert
Med Timbuktu, Silvana Imam och andra

Igår hade Netflix svenska tv-serie Snabba Cash premiär och i morgon kommer Netflix att köra en digital "Snabba Cash"-konsert för att uppmärksamma det. På konserten kommer 1.Cuz, Greekazo, Mwuana, Timbuktu, Silvana Imam, Lilla Namo, Erik Lundin, Stor samt Linda Pira att uppträda. Förutom musikuppträdanden kommer även Evin Ahmad, Alexander Abdallah, Dada Fungula Bozela och Ayan Ahmed tillsammans med Snabba Cash regissör Jesper Ganslandt dyka upp på eventet. De kommer bland annat berättar om skapandet av serien i intervjuer ledda av konferencier Amie Bramme Sey. Netflix "Snabba Cash – The Music Event" släpps den 9 april kl 19:00 på Netflix YouTube-kanal vilken hittas på länken här nedanför. Tumnagel
-126kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Adidas nya sneakers går att pimpa med lego-bitar
Om du vill ha lite färggladare ränder

Förra året inledde Adidas och Lego ett samarbete och nu har de släppt en ny modell som de båda tagit fram tillsammans. Den nya modellen baseras på Adidas Ultraboost DNA-modell vilken har försetts med designelement från Lego. Skorna levereras även med lite legobitar som användaren kan använda för att designa om de tre Adidas-ränderna som finns på varje skos sida. Adidas Ultraboost DNA X Lego började säljas på Adidas sajt klockan 10:00 i morse och kostar cirka 1700 kronor. Tumnagel
-6kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Rolex släpper ny generation av Explorer II

Rolex modell Explorer II är en mix av deras Explorer och GMT-Master II och släpptes första gången 1971. Senaste generationen visades upp 2011 och nu är det dags igen för en ny generation, så här tio år senare. Uppdateringen är en finputsning och den största förändringen är egentligen att den nu syns bättre i mörkret, man har nämligen uppdaterat materialet som lyser i mörkret och det ska lysa klarare och längre än tidigare. Tumnagel
84kg
+
Roger Åberg
0

Marcus snickrade sin egen soffa
Kopia av en dyr klassiker

Norrgavels träsoffa av rak modell är en riktigt snygg sak, men också väldigt dyr. Säkert värd pengarna och hantverket, men 31.400 kronor är ändå en slant. Marcus Carlsson tyckte att det var en bättre och roligare idé att snickra ihop den, så det gjorde han. På vardagsrumsgolvet. Tumnagel
106kg
+
Roger Åberg
0

Guns N' Roses kommer till Sweden Rock 2022
Tredje gången gillt?

Sweden Rock meddelade idag att rockbandet Guns Nx27 Roses är inbokade att uppträda på den svenska rockfestivalen 2022. Guns Nx27 Roses har varit inbokade till både 2020 och 2021 års upplaga av Sweden Rock, som både dock har blivit inställda på grund av pandemin. Sweden Rock 2022 pågår 8 - 11 juni nästa år. Bonuslåt nedan. Tumnagel
78kg
+
Wille Wilhelmsson
0