m
a
r
3 i dag4 i går52 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Nya Audi RS6 går som en skållad R8

Nya Audi RS6 går som en skållad R8
Foto: Bobby Green
Garaget / Bilen

Nu i veckan stack jag till München en sväng för att provköra helt nya Audi RS6 och S3 (mer om den bilen i en annan artikel). Det jag visste att jag hade att vänta mig var en fläskig toksnabb kombi, eftersom RS6 nu endast finns i Avant-utförande, och att det i Tyskland finns en väg som heter Autobahn. En kombination som är svårslagen och en plats där man alltså för en gångs skull kan testa en bils toppfart. Om det inte vore för att det regnade förstås...

Inledning

Att dyka genom molntäcket med planet och se att regnet öser ner var ju inte det roligaste direkt, men inte mycket att göra åt. Efter en kort genomgång fick vi springa ut på lekplatsen och välja bilar, jag och min co-driver siktade in oss på en av de få mattlackerade RS6:orna som fanns och hoppade in. Jag började i passagerarstolen för ovanlighetens skull. Vi följde den inprogrammerade rutten och efter en stund var både vi och motorn varma och det var dags att börja testa vad bilen gick för. Dynamic Mode on.

Körkänsla

Som passagerare upplever man ju åkturen på ett något annorlunda vis än som förare. Jag upplevde ett ordentligt sug i magen vid varje gaspådrag, vilket oftast inte är lika framträdande när jag själv är den som sitter bakom ratten. Det märktes redan i Comfort-läget att den här bilen ruvar på mängder av kraft som bara ville släppas lös och givetvis skulle vi bevilja detta. 560 hästar kom sparkandes i ryggen och kraften känns nästan oändlig. Det matar på hela tiden, växel efter växel, tills den åttonde kuggar i och hastigheten bara fortsätter att stiga. Det våtstänkta underlaget gjorde att vi av säkerhetsskäl höll tillbaks lite trots att det var fri fart, men hade det bara varit torrt hade det inte varit några som helst problem att segla upp till toppfarten på 305 km/h. Utan att det hade blivit obekvämt.

Åkturen rakt fram är så fantastiskt väl maskerad och odramatiskt att man snabbt blir oerhört fartblind. Helt plötsligt körde vi i 250 km/h, och samtalade i vanlig samtalston som om vi "fiskörde" i 130 km/h på svensk motorväg. Inte ens motorn gav ifrån sig något ljud, så länge man inte var tung på gasen. Bilen bara sköt fram som en missil på räls. Som väntat. Men det är just det här med fartblindheten, och hur sjukt snabbt man kommer upp i olagliga hastigheter med den här bilen.

Turen fortsatte av från motorvägen och in på lite mindre vägar, och det är här man märker att RS6 Avant är ett stort åbäke. Lite småbyar passerades och man fick på sina ställen hålla koll på var däcken befann sig vid möte, för att repa de där 21 tum stora fälgarna skodda med 285-däck (runtom) var inget någon utav oss ville. På dessa vägar kändes bilen nästan lite för stor, och för snabb. Vid lite mer aktiv körning kommer man helt enkelt upp i fart alldeles för snabbt, och måste då stå på bromsen igen. Och när man väl gör det stannar bilen, direkt. Testexemplaret var utrustad med keramiska bromsar (tillval, 100 300 kronor extra) som tog upp hela utrymmet innanför framfälgarna och som bettade något otroligt bra. Totalt överdrivet att ha ett par såna här bromsar på en bil av denna sort, men det såg fett ut, och funkade riktigt bra.

Trots sin storlek ligger bilen dikt an mot vägen. Det fick mina inälvor känna på när snabba filbyten testades. Det är smått fantastiskt att en kärra med en tjänstevikt på över två ton (-90 kilo jämfört med föregångaren) kan förflytta sig såpass snabbt, utan någon som helst rullning i karossen eller liknande. Som ett magnetsuddi på en whiteboard. Den monstruösa effekten, samma som i R8 GT, är ju också det en smått bisarr sak. Den här bilen gör alltså 0-100 km/h på bara 3.9 sekunder, vilket är samma som för R8 V10 Coupé. Det är lite svårt för hjärnan att ta in. Men det märks när man trycker på. Du trycks framåt av effekten samtidigt som kroppen trycks bakåt i stolen. Och allt detta samtidigt som du är omgiven av massa lyx, sitter i bekväma stolar, kan ha ett gäng ungar i baksätet och shoppingpåsar i bagage-utrymmet. Gotta love 2013.

Motor

Att Audi bytt ut V10:an mot en dubbelturbo-V8:a kanske grämer vissa. Men det är bara att leva med. Och när den nya spisen dessutom är bättre på alla möjliga sätt och vis (förutom då att man inte länge kan säga att man har en V10:a) så finns det ju egentligen inget att klaga på. Visst, den här har 20 hästar mindre än föregångaren, men den både går snabbare, drar mindre och släpper ut mindre. Det kan det vara värt i mina ögon. Förbrukningen har sänkts med 30 % och en RS6 Avant drar nu på pappret så lite som 0.98 liter per mil och släpper ut 229 gram CO2 per kilometer. Siffror som köparen av en RS-modell kanske inte bryr sig överdrivet mycket om, men det är ju en klar förbättring. Motorn är dessutom mindre vilket ger en lägre tyngdpunkt och i sin tur en bättre viktfördelning. De små turbo-snurrorna sitter placerade ovanpå motorn vilket gör att avgasrören fram till dessa kan göras mycket kortare. Det här gör att fläktarna börjar snurra tidigare och man slipper ketchup-effekten. Gasresponsen är blixtsnabb men om man bråkade lite och körde växellådan i manuellt läge på någon av de högre växlarna hände det inte mycket om man tryckte fullt i lägre hastigheter. Då behövdes det ett par sekunder innan motorn vaknade till liv igen. Detta var också märkbart när man inte körde i Dynamic-läget och hade såsat en stund, och sedan trampade fullt. Då var det precis som om att man petade på en sovande björn med en pinne, och det tog några ögonblick innan den började frusta.

Ljudet

RS-modellerna låter alltid trevligt men nu för tiden är ljudet delvis "fejkat". Motorljudet förstärks nämligen via högtalarna då bilen i sig är så bra ljudisolerad. Lite tråkigt tycker jag och i vissa lägen låter det hela lite väl artificiellt. Den här motorn har cylinderavstängning så när man inte trycker på stängs halva cylinderbanken av. Men för att man inte ska skämmas kompenseras ljudet upp så att det fortfarande ska låta som en V8:a. Det gör det inte, utan blir istället något slags konstigt buller istället för skön motorsång. Ett ljud man som tur är inte upplever allt för ofta men när det väl dyker upp är det inte så roligt. Bilen låter mest i Dynamic-läget och då morrar den på riktigt gött. Det går att få till rätt rejäla knallar vid nedväxlingar och vid stadigt tryck på gaspedalen rasar det ner härligt ljud även vid uppväxlingar. Vi tog reda på om det här bara gällde när man satt inne i bilen men som tur är låter den lika trevligt utifrån. Dock är den på tok för tyst vid långsam körning och när man ligger på en högre växel. Här ligger Mercedes med sina AMG-bilar ljusår före, och jag hoppas att tillverkare som Audi och BMW någon gång tar rygg och gör samma med sina prestandamodeller. Jag menar, ljudet finns ju där, så varför dölja det?

Avslutning

Återigen levererar Audi en komplett familjeracer för den som vill kunna åka toksnabbt utan att kompromissa på vare sig komfort eller utrymme. En lyxpralin att nöta hundratals mil i, utan att behöva veckla ihop sin kropp och få skavsår på skinkorna. Utseendemässigt ett stort kliv jämfört med föregångaren, som i sin tur var ganska så lik bilen den efterträdde. Enkelt att beskåda då alla tre generationer fanns uppställda på plats där vi hämtade bilarna. I mina ögon är den första generationen en riktigt kaxig sleeper, den här nya kan du inte gömma dig i. Speciellt inte med full-led-strålkastarna (21 900 kronor extra) som är argare än den där björnen vi väckte förut, ett ansikte man ska passa sig för om det dyker upp i backspegeln.

Bilen går att beställa nu och den kommer till Sverige i juni. Hur många som är sålda är oklart, men bli inte förvånade om de till hösten ändå rullar ett par på gatorna. Eller varför inte banan, sportdiff är nämligen standard i Sverige. Som vi vet så finns det alltid människor med gott om pengar.

Och nej, Quattro-loggan måste man inte ha där nere i grillen, den är tillval. Och den matta lacken kostar nästan 50 000 kronor extra.

Fakta Audi RS6 Avant:

Motor: V8, 4.0 liter, dubbla turbo, 560 hästkrafter, 700 Newtonmeter.
Växellåda: Åttastegad automat.
Drivning: Fyrhjulsdrift.
Prestanda: 0-100 km/h på 3.9 sekunder, toppfart 250 km/h (305 km/h med Dynamic plus-paketet).
Bromsar: Kolfiberkeramiska skivor i dimensionerna 420 millimeter (fram).
Däck: 285/30 R 21 bak och fram.
Mått: Hjulbas 2.91 meter, längd 4.97 meter, bredd 1.93 meter, höjd 1.46 meter, vikt 2 010 kilo, bensintank 75 liter, förbrukning 0.98 liter per mil blandad körning, CO2-utsläpp 229 gram per kilometer.
Pris: 1 050 000 kronor.

Läs mer
Visa
Pressmeddelande
Revolutionerande prestanda:

Nya Audi RS 6 Avant
• Kraftfull V8 med dubbelturbo: 4.0 TFSI på 560 hk och 700 Nm
• Lägre vikt för ännu bättre effektivitet och prestanda
• 0 - 100 km/h på 3,9 sekunder – topphastighet 305 km/h

Nya Audi RS 6 Avant levererar revolutionerande prestanda. Bilen har blivit både lättare och effektivare jämfört med föregångaren och prestandan har förbättrats ytterligare. 0 till 100 km/h går på 3,9 sekunder och topphastigheten ligger på 305 km/h. 4.0 TFSI utvecklar hela 560 hk med en imponerande snittförbrukning på endast 9,8 liter per 100 kilometer.

Nya Audi RS6 Avant är en högprestandabil för vardagsbruk. För bilens kompromisslösa sportiga karaktär och egenskaper svarar quattro GmbH, ett helägt dotterbolag till AUDI AG. Företagets RS-modeller utgör själva spjutspetsen i modellprogrammet där förkortningen ”RS” är beteckningen på de mest kraftfulla versionerna i en modellserie. Det innebär quattro permanent fyrhjulsdrift, extremt goda vägegenskaper, en diskret design och full funktion i vardagen. 4.0 TFSI, som introducerades i fjol, är ett perfekt exempel på Audis downsizingteknik i högprestandaklassen. I nya Audi RS 6 Avant levererar dubbelturbo-V8:an med sin cylindervolym på 3.993 cm3
inspirerande kraft i alla körsituationer. Den maximala uteffekten på 560 hk uppnås i varvtalsområdet 5.700 till 6.600 v/min och vridmomentet ligger på 700 Nm hela vägen från 1.750 till 5.500 v/min. Motorresponsen är omedelbar, främst tack vare de två stora turboladdarna med sina dubbla inloppskanaler. Turboaggregaten sitter tillsammans med laddluftkylaren monterade i V:et mellan cylinderbankarna. Topplockens avgassida sitter också de på insidan, och inloppssidan utvändigt. Det här resulterar i en kompakt konstruktion och korta gasvägar med minimala strömningsförluster.Den specifika RS-motorstyrningen bidrar tillsammans med det ostrypta insugssystemet till den resoluta responsen från de 8 cylindrarna. 4.0 TFSI bjuder på ett sportigt, maffigt ljud. Med hjälp av de omställbara klaffarna i avgasröret kan man, när man så önskar,få ljudet ännu fylligare. Som tillval erbjuds också ett sportavgassystem.

Med den kraftfulla V8-dubbelturbon accelererar nya Audi RS 6 Avant från 0 till 100 km/h på klassbästa 3,9 sekunder. I standardkonfiguration är topphastigheten elektroniskt begränsad till 250 km/h. Med Dynamic-paketet (tillval) höjs denna till 280 km/h, och med Dynamic plus-paketet till hela 305 km/h.

Mätt enligt den vanliga europeiska körcykeln, drar RS 6 Avant i snitt endast 9,8 liter bränsle per 100 km. Det standardmonterade start/stopp-systemet och den innovativa temperaturhanteringen bidrar till den låga förbrukningen som sänkts med ca 40 % jämfört med den tidigare modellen.En banbrytande effektivitetsteknologi i Audi RS 6 Avant är det s.k. cylinder-ondemand-systemet (eller kort och gott COD). Då belastningen på motorn endast är låg eller medelhög, kopplar systemet bort insugs- och avgasventilerna till cylindrarna 2, 3, 5 och 8. 4.0 TFSI fungerar då som en 4-cylindrig motor, till dess föraren accelererar tillräckligt kraftigt igen. De verksamma cylindrarnas effektivitet ökar, eftersom arbetspunkterna förskjuts mot högre belastning. Övergången mellan 4- och 8-cylindersdrift tar endast ett par hundradelar av en sekund. Det enda man som förare märker av detta är en indikering på instrumentpanelen. COD-tekniken sänker bränsleförbrukningen enl. ECE med ca 5%. Ännu större besparingar – på ca 10% – är möjliga när man kör i lite lugnare hastigheter. Aktiva motorlager med fasförskjutna motsvängningar kompenserar för de vibrationer som uppstår vid 4-cylindersdrift. 4.0 TFSI är kopplad till en 8-stegad tiptronic-växellåda med extra korta växlingstider. Automatväxellådan har två lägen: D och S. Vill man växla själv kan man använda växlingspaddlarna på ratten eller växelspaken som har en unik RSdesign. De lägre växlarna är korta för verkligt sportig prestanda, medan de långa utväxlingsförhållandena i de högre växlarna sänker bränsleförbrukningen. RS 6 Avant är utrustad med quattro permanent fyrhjulsdrift där själva hjärtat i den vektorbaserade momentfördelningen utgörs av en självspärrande mellandifferential med ett förhöjt spärrvärde. Temperaturen regleras av en oljekylare. Om man så vill, kan sportdifferentialen steglöst fördela motorns drivkraft mellan bakhjulen för att öka smidigheten och stabiliteten ytterligare.

Nya RS 6 Avant är den första RS-modellen från Audi som är utrustad med en speciellt anpassad luftfjädring som standard. Den dynamiska inställningen för den adaptiva luftfjädringen på RS 6 sänker karossen med 20 mm. Systemet kombinerar luftfjädring med dämpningsreglering och anpassar sig efter vägförhållandena, körstilen och det läge som valts på Audi drive select med vilket föraren själv iflera steg kan påverka bilens köregenskaper. Audi erbjuder också det styvare systemet ”sportfjädring plus” med Dynamic Ride Control (DRC) som ett alternativ till den adaptiva luftfjädringen. Systemet består av stålfjädrar och justerbara 3-vägs-stötdämpare som via en central ventil sitter kopplade diagonalt via oljeledningar för minskade karossrullningsrörelser. Ett annat tillval är den dynamiska styrningen som har steglös styrkraft och utväxling. Detta system kan också integreras i Audi drive select och är precis som den standardmonterade elektromekaniska servostyrningen anpassad speciellt för RS 6 Avant.

Bromsarna bjuder på kompromisslös prestanda. De fyra ventilerade bromsskivorna är av en viktbesparande konstruktion och har en vågliknande kontur. Skivorna fram har en diameter på 390 millimeter med svartlackerade 6-kolvs bromsok som även kan väljas röda. Som tillval finns dessutom kolfiberarmerade keramikbromsar med en diameter på 420 mm. Bromsoken är då lackerade i antracitgrått. Den elektroniska stabiliseringskontrollen (ESC) har ett speciellt sportläge och kan även kopplas ur helt.

Nya Audi RS 6 Avant levereras som standard med smidda, högglanspolerade 20"-fälgar med dubbel 7 ekersdesign. Som tillval finns gjutna 21"-fälgar i tre olika utföranden: högglanspolerade silver, polerade svarta, resp. polerade titanlook. Karossen består till 20% av aluminium och innehåller många komponenter av höghållfast stål. Nya Audi RS 6 Avant väger ca 100 kg mindre än den förra modellen. Det förbättrade effekt/vikt-förhållandet bidrar till ännu bättre köregenskaper med högre prestanda och lägre förbrukning.

Ett antal speciella RS-designdetaljer framhäver det distinkta utseendet. Det man lägger märke till först är de matta aluminiumdetaljerna på karossen, den svarta högglanspolerade kylargrillen, stötfångarna, skärmarna, tröskelbreddarna och den stora takspoilern. En diffusor och två stora, elliptiska avgasrör ger bakpartiet dess
speciella karaktär.

Två stylingpaket – Matt aluminium eller Carbon – gör det möjligt att individualisera ytterligare. Nya Audi RS 6 Avant kan fås i nio olika lacker, däribland exklusiva Daytonagrå matt. Tillval från Audi Exclusive erbjuder ännu fler möjligheter till individualisering. Den sportiga och eleganta förarplatsen i nya Audi RS 6 Avant är helt inriktad på föraren. Instrumenten är svarta med vita tavlor och röda visare. Den treekrade multifunktionsratten med sin platta nederdel, de belysta instegslisterna, varvräknaren, MMI-displayerna och förarinformationssystemet pryds alla av ett RSemblem.

En nyhet i förarinformationssystemets RS-meny är växlingsstapeln. Ju högre varvtal, desto fler gröna segment tänds upp. Stapeln går över i rött och börjar att blinka när varvtalet börjar närma sig det röda strecket. Displayer för växelläge, turbotryck och oljetemperatur avrundar tillsammans med en digital hastighetsmätare det speciella förarinformationssystemet för RS 6.

Fotstödet, pedalerna och reglagen på MMI navigation har aluminiumoptik. Den dekorativa ramen runt den infällbara monitorn går i pianolacksvart, och de invändiga dörrhandtagen har en läcker design med dubbla lister – en klassisk RSfiness. Kolfiberinlägg är standard – som tillval finns ytterligare sex material att välja mellan. Det standardlevererade svarta innertaket kan också fås i månsilver eller svart Alcantara.

Sportstolar med utökade sidostöd, integrerade nackskydd och RS 6-emblem är standard. De är klädda i en kombination av svart Alcantara och läder, och mittsektionerna pryds av diamantmönstrade sömmar. Sätena kan också fås klädda i högklassigt, rutmönstrat Valcona-läder i svart eller månsilver. Som tillval erbjuds elmanövrerade deluxsäten med minnesfunktion. Audi RS 6 Avant levereras som standard med två sportigt skålade baksäten. Som tillval finns ett baksäte med plats för tre personer. Lastutrymmet har en volym på upp till 1.680 liter.

Nya Audi RS 6 Avant levereras med en generöst tilltagen standardutrustning bl.a. innehållande xenon plus-strålkastare, LED-bakljus, däcktryckskontroll, belysta instegslister och det vanliga förarinformationssystemet. Med ombord finns även parkeringssystem plus, farthållare, automatisk luftkonditionering med 4 zoner, MMI
navigation plus med MMI touch och Audi sound system med 10 högtalare. Som tillval finns LED-strålkastare med unik design, keramiska bromsar fram och bak, sportdifferential på bakaxeln liksom sportchassi plus med Dynamic Ride Control (DRC). Även Dynamic-, Dynamic plus- och komfortpaketen liksom praktisk taget alla topptillval i modellserien kan också fås till RS 6 Avant. Hit hör en head-up display, de avancerade förarhjälpsystemen och även Bang & Olufsen Advanced Sound System som har 15 högtalare och en total uteffekt på 1.200 Watt. Bluetooth biltelefon online – det perfekta komplementet till MMI navigation plus – ger
tillgång till Internetbaserade Audi connect-tjänster i bilen.
347kg
0

Nya Audi RS6 går som en skållad R8

Mauri träffar personer som saknar viktiga sinnen
Lukt, smak, hörsel och syn

I sitt senaste klipp har Mauri träffat Kenneth som saknar lukt och smak, Florian som är döv och Lovisa som är blind för att få reda på hur deras liv påverkas av att de saknar dessa sinnen. Speciellt när det kommer till matlagning. Tumnagel
81kg
+
Bobby Green
0

Pripps Blå nu som alkoholfri
Och med ny design

Det har snart gått 60 år sedan Pripps Blå lanserades och nu har det blivit dags att även erbjuda den som helt alkoholfri. I samma veva har man uppdaterat designen och detta säger man är för att förtydliga kärnan i Pripps Blås stolta historia. Johan Kikas som är Marknadschef för avdelningen alkoholfritt säger följande: "Vår bryggmästare har tagit fram ett välbalanserat och uppfriskande lageröl. Frisk smak med lätt bitterhet i avslutningen. Inte för beskt och inte för sött. Precis som en Pripps Blå ska vara. Att vi kan lansera 0,0:an med ny design är som en perfekt bris en sommardag. Bara att hissa spinnakern och njuta." Pripps Blå 0,0% kommer till butiker nu i slutet av månaden och kommer att säljas som sexpack med 33-centilitersburkar. Flera bonusklipp nedan. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Därför är Stockholm så kreativt
Intervju med tre internationella talanger

Det sägs att Stockholm är en av de mest kreativa och innovativa platserna i världen. Staden producerar flest "unicorns" per capita efter Silicon Valley och rankas av generation Z som en av de mest intressanta bland drömdestinationer. Varför är det på detta viset? I den korta filmen The Secret Formula of Stockholm söker man efter hemligheten bakom stadens kreativitet genom att intervjua tre internationella talanger som bor i staden. Tumnagel
77kg
+
Bobby Green
0

I Systembolagets nya butik kan du köpa kyld öl
Alkoholfri på tapp

I köpcentret Nordstan som ligger i Göteborg har Systembolaget nu öppnat en specialbutik som man döpt till Ölstudion by Systembolaget. Här ska man erbjuda runt 500 stycken nya ölsorter ur det tillfälliga sortimentet och en hel del lokala öl. Kronan på verket är dock att du kan få kyld öl på tapp. Men inte i ett glas som du kan mingla runt med, och inte med alkohol i. Istället handlar det om att personal i butiken tappar upp alkoholfri öl på glasflaska som du sedan kan ta med dig hem, eller dricka på stan om du skulle känna för det. Butiken är ett test som kommer att pågå under tre års tid. Om det hela faller väl ut kan denna typ av butik dyka upp på fler ställen. Tumnagel
134kg
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Idag är det National Irish Coffee Day!
Passar bra i kylan

Förutom slantar på kontot är det idag även National Irish Coffee Day. Irish Coffee är en alkoholhaltig kaffedrink som består av irländsk whiskey, socker, varmt kaffe och vispgrädde. Känns ju perfekt att sörpla på i vinterkylan som ligger över landet just nu. Gillar man inte kaffe kan man ju alltid byta ut detta mot ännu mer whiskey. Tumnagel
98kg
+
Bobby Green
0

Hemglass lanserar Sandwich Semla
Börjar säljas idag

En del menar att man bara får äta semlor på Fettisdagen som i år inträffar på tisdag den 16 februari. Men så är det ju inte såklart och semlor brukar dyka upp ungefär på nyårsdagen eller i närheten i alla fall. Varje år är det många som försöker vara lite kreativa kring semlan och presentera den i nya versioner, även om originalet alltid är bäst. Nu presenterar Hemglass en version och det är Sandwich Semla. Här har vi två stycken kex med kardemummasmak och mellan dessa ligger det gräddglass med smak av semla och rippel som ska ha smak av mandelmassa. Låter ju inte alls så dumt faktiskt. Ska finnas i Hemglassbilarna från och med idag så ni vet vad ni ska göra när ni hör den klassiska signalen plinga utanför er bostad. Tumnagel
134kg
+
Bobby Green
0

Ny galen klocka från MB&F
Skulle du vilja ha den här på handleden?

MB&F har gjort sig kända för sina knasiga klockor och den nya modellen HM9-SV är sannerligen inget undantag. Den här är en vidareutveckling av modellen Horological Machine N°9 som släpptes 2018 och inspirationen till den kommer från bil och flygdesign från 40- och 50-talet. Det här är första gången som man kan se alla de interna delarna från alla sidor och varje klocka ska ta 350 timmar att få ihop. Endast 20 stycken exemplar kommer att tillverkas och för att bli ägare till en får du snällt hosta upp 440.000 dollar. Läs mer om klockan på länken nedan. Tumnagel
41kg
+
Bobby Green
0

unemployedwineguy testar Aviation gin
Ryan Reynolds-ginen

Skådespelaren Ryan Reynolds har många strängar på sin lyra. En av dem är hans ginmärke Aviation Gin som unemployedwineguy recenserar i följande video. Jag har själv avverkat en flaska och mitt betyg är att det är bra bas-gin att ha hemma i skåpet. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Vice träffar mannen bakom All Gas No Brakes
Andrew intervjuar "intressanta" amerikaner

Om ni har hängt på internet de senaste åren finns det chans att ni någon gång har sett något från Andrew Callaghans YouTubekanal All Gas No Brakes. På denna kanal åker han omkring i USA och intervjuar folk och spanar in olika kulturer. Den gemensamma nämnaren är att folket han träffar väldigt ofta har väldigt starka åsikter om olika saker som alla i hela världen kanske inte håller med om. Det är mycket MURICA och liknande. Nu den senaste tiden har det även, inte helt oväntat, handlat mycket om pandemin. Vice har träffat Andrew i South Dakota där han spanade in en årlig motorcykelträff som innehöll en hel del intressanta personer. Bonusklipp och kanalens första klipp nedan. Tumnagel
114kg
+
Bobby Green
0

Med Balldo kan du ha sex med pungen
Aj?

I och med att man följer massvis med olika medier för att hitta saker att skriva om så hittar man ibland lite underliga produkter. Som Balldo, till exempel. Det är en sexleksak användaren trär över sin pung och som gör att du kan penetrera din partner med pungen. Balldo är gjord i mjuk silikon med en inre kärna som håller hela paketet stabilt även när man stöter på rejält. Håligheten för pungen ska vara stor nog att passa majoriteten av testiklarna, vilket är bra antar jag. Balldo är för tillfället i prototypfas, men räds icke äventyrliga sexentusiaster! En crowdfundingkampanj kommer dra igång inom kort och årets sextjofräs kommer ni möjligtvis kunna lägga vantarna på någon gång i framtiden. Eller inte alls. Det beror väl helt på hur bra det går för gänget att samla ihop kosing. I videon nedan, som ni troligtvis inte kan ses här på på grund av Youtubes nya åldersrestriktioner, kan ni se hur det hela fungerar. Tumnagel
39.0°
+
André Stray

Snart kan du hyra barnkläder från Arket
Kommer kosta 19,50 euro i månaden

På torsdag den 28 januari drar Arket igång en ny grej och det är att man kommer börja hyra ut barnkläder. Det hela sker i samarbete med e-handelsbolaget Circos som sedan tidigare riktat in sig på prenumeration och uthyrning av kläder. Tjänsten kommer att kosta 19,50 euro per månad och kunden kan därefter antingen välja ett färdigt klädpaket eller plocka fritt bland utbudet. Bonusklipp nedan. Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0

Marc et Claude - I Need Your Lovin'
Fredagsklassikern

Fredag igen och dags att veva igång helgen med lite härlig musik. Denna vecka dyker vi in i en riktigt mysig tranceklassiker skapad av den tyska duon Marc et Claude - I Need Your Lovinx27. Låten släpptes år 2000 och samplar The Korgis låt Everybodyx27s Got To Learn Sometime. Bonusklipp nedan. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0

Nat gör lite kyckling i ugn
Och svär en hel del

I sitt senaste klipp gör Nat en kyckling i ugn samtidigt som han svär som bara den, som vanligt. Tumnagel
76kg
+
Bobby Green
0

Ny singel från Billie Eilish
Tillsammans med Rosalía

Här har vi låten Lo Vas A Olvidar som är ett samarbete mellan Billie Eilish och Rosalía. Tumnagel
74kg
+
Bobby Green
0

Levi's och BAPE presenterar kollektion
Släpps den 23 januari

Levix27s har slagit sina påsar ihop med det japanska varumärket A Bathing Ape (BAPE) och presenterar nu en gemensamt framtagen kollektion med kläder. Man har tagit flera av Levix27s klassiker och gett dessa en touch av BAPE. Allt släpps den 23 januari och grejerna kommer att finnas i Levix27s butik på NK i Stockholm och på nätet. Tumnagel
70kg
+
Bobby Green
0

Dokumentär om Serj Tankian
Sångaren i System Of A Down

I dokumentären Truth to Power får vi följa Serj Tankian som är sångare i metalbandet System Of A Down. Allt från exklusiva intervjuer till backstage-material ska finnas med. Släpps den 19 februari. Tumnagel
113kg
+
Bobby Green
0

Jakten på det bästa grillkäket
John Lewis är dedikerad

Har ni tagit fram grillen för året än? Inte? Snart är det dags och här kanske ni kan få lite inspiration till vad ni ska slänga på den. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0

Gorillaz om instrumenten som spelas lät korrekt
Stökigt

När Gorillaz spelar på sina instrument kommer det olika ljud som bildar musik. Men om ljuden faktiskt överensstämde med hur bandet spelade i sina videos skulle det kanske låta så här. Tumnagel
138kg
+
Bobby Green
0