Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Välkommen! Skaffa Feber+ Mitt konto
Ikea lanserar gamingkollektionen Brännboll Släpps i september Ikea fortsätter att släppa kollektioner som kretsar kring gaming, för att göra livet hemma lite lättare för gamers. Kollektionen innehåller tjugo produkter som enligt Ikea hjälper gamers att skapa en bekväm och engagerande miljö när spelet är igång – och som smälter in i hemmet när spelet är avstängt. Kollektionen består av olika möbler, förvaringslösningar och tillbehör. Vi har bland annat sittmöbler som inkluderar en ny uppblåsbar stol som bygger vidare på Ikeas tidigare mindre lyckade försök att introducera uppblåsbara möbler. Vi har även en gamingstation, utrustad med en vikbar bordsskiva, integrerad förvaring för PC-torn och kabelhantering. Kollektionen kompletteras med ett antal förvaringslösningar, till exempel ett väggmonterat skåp, hjulförsedda sidobord och en multifunktionell korg som även fungerar som ett flyttbart fristående bord. Som komplement finns tillbehör och dekorativa element, till exempel en musmatta, en matta och en pläd. Kollektionen Brännboll lanseras på Ikea i september 2024. Priser på produkterna kommer senare. Tumnagel
128kg
0
Nu finns det Barbiecue-sås Äntligen? Det finns inte mycket som slipper undan Barbie nu för tiden. Nästa ställe som ska bli rosa är grillen, där det nu finns en rosa sås att ha på saker. Enligt Heinz så är det en majonäs med BBQ-smak och ska vara perfekt för den som vill ha lite rosa på burgaren, men det ska fungera på alla ställen där man vill ha lite extra rökighet. Hur många Barbies som har malts ner för att skapa såsen är dock oklart. Den finns just nu att köpa i Storbritannien och Spanien i begränsad upplaga. Tumnagel
60kg
0
Hur Gypsy Woman blev en världshit Crystal Waters berättar DJ Mag bjuder här på ännu ett klipp där de pratar med folk som har gjort fett feta låtar för världens dansgolv. Den här gången har de pratat med Crystal Waters om den legendariska låten Gypsy Woman. Bonusklipp nedan. Tumnagel
80kg
0
Glass för halva priset i morgon Ett vårtecken Om man har varit i någon matbutik de senaste dagarna så har man kanske märkt att priset på pinnglass har varit lite extra billigt. Ett lokalt Hemköp här i trakten sålde ut Magnum-glassar för tolv kronor och Konsum-butiken runt hörnet sålde ut samtliga GB-glassar de hade för 15 kronor styck. Dessa vårtecken brukar innebära att Pressbyråns årliga "glass för halva priset"-bonanza är nära, vilket det är. Från och med i morgon kommer nämligen all glass från GB Glace säljas för halva priset i alla Pressbyråer runtom i landet. Denna kampanj kommer att pågå under tre veckors tid och nytt för i år är att det även blir möjligt att köpa styckglass för halva priset på Uber Eats samt Foodora. Som vi tidigare rapporterat så har GB Glace nyheterna Cornetto Citron, Twister Cosmixx och Magnum Wonder – Golden toffee i år så det kanske är ett ypperligt tillfälle att prova dem utan att behöva ta ett SMS-lån. Tumnagel
226kg
0
Tut i luren! Idag är det officiella lakritsdagen! Jä eller blä? Varje år firas den internationella lakritsdagen den 12 april och det är ju idag, så tut i luren! Dagen skapades för att fira det svarta godisets historia, och vissa älskar det medan andra avskyr det. Själv undviker jag det till varje pris. Tumnagel
87kg
0
Glasögonbågar för Star Wars-älskaren Välj sida! Glasögonfirman Pair har nu släppt en hel hög med bågar som passar den som älskar Star Wars. På plussidan finns helt klart att man kan välja bland alla firmans varianter av bågar, på nedsidan finns att det hela mest verkar vara typ ett skal på bågens framsida. Prislappen ligger dock på 30 dollar, så om de hade gått att beställa dem hit till Sverige hade man kunnat göra det lite på skoj. Kvaliteten på mönstren är också lite blandade, C-3PO och R2-D2 är lite fina, men Grogu känns mest tacky. Hur som helst så finns det tre kategorier att välja mellan. Rebellerna, den mörka sidan och så Mandalorian. Tumnagel
34.7°
0
Amazon har gjort dokumentär om Blue Angels Amerikanska flygvapnets uppvisningsdivision Snart släpper Amazon MGM dokumentären Blue Angels där vi får titta lite närmare på det amerikanska flygvapnets uppvisningsdivision "Blue Angels". Blue Angels skapades för nästan 80 år sedan och brukar delta i runt 60 flyguppvisningar om året i USA och Kanada. När de inte flyger uppvisningar så brukar piloterna och andra som är delaktiga i Blue Angels besöka sjukhus, skolor och annat i USA. I dokumentären får tittarna reda på vad som krävs för att bli en så kallad "Blue Angel". Det kommer givetvis även att visas upp en hel del spektakulär flygning som filmats från både utsidan och insidan på flygplanens cockpit. Dokumentärfilmen Blue Angels kommer at börja visas på amerikanska IMAX-biografer den 17 maj. Den dyker upp på Amazon Prime veckan efter, den 24 maj. Ni hittar en trailer för filmen ovan. Tumnagel
111kg
0
Stockholms Bränneri släpper gin på burk Fyll på din glasflaska Ni har säkert läst att aluminiumburkar är bättre än glas för miljön. För att försöka minska sin klimatpåverkan en aning presenterar Stockholms Bränneri nu sin klassiska Dry Gin på burk istället. Tanken är att du köper denna och fyller på din flaska hemma, istället för att släpa hem ytterligare en glasflaska. Burken rymmer dock bara 350 milliliter och flaskan har plats för 500 milliliter så det behövs två burkar för att fylla upp den. Men är de små får man köpa två! Burken släpps den 24 april och kostar 199 kronor. Artikelnumret är 8540115. Tumnagel
141kg
0
Serietidning såld för sex miljoner dollar Världens dyraste Nu har världens hittills dyraste serietidning sålts på auktion. Det handlar om första numret av Action Comics som till slut klubbades iväg för hela sex miljoner dollar. Tidningen släpptes i juni 1938 och framsidan pryds av den nya superhjälten Superman. Många anser att denna tidning la grunden till superhjälte-fenomenet därefter. Tumnagel
91kg
0
82 procent vill ha ett fritidshus Helst i Stockholms skärgård När jag växte upp var det en del, men ganska få ändå, som alltid "åkte till landet" med sina päron. Ett landställe helt enkelt där man kunde prunka runt lite i en trädgård, grilla och nakensola utan insyn. Något som inte är lika enkelt om man bor i exempelvis en lägenhet. Bor man i en storstad kanske det är vanligare att man skaffar sig ett fritidshus men det är ju ändå ganska lyxigt om man kan lösa dubbla boenden. När jag själv bodde i lägenhet funderade jag på om en liten stuga man kunde åka till ibland skulle vara najs, men det hela föll på att jag hellre vill sitta på altanen och dricka en kall än att bygga altanen varje sommar, och laga frusna vattenrör på vintern. SBAB frågade 1000 svenskar om det här med fritidshus och 82 procent av de tillfrågade sa att de vill ha ett. Och drömmen är då att detta ligger i Stockholms skärgård och att det är lättskött och året runt-vänligt. 15 procent ville dock hellre ha ett litet hus utomlands. När det kommer till standarden ville män i högre utsträckning ha diskmaskin och vattentoalett och att huset ligger avskilt och privat. Kvinnorna värderade trädgård och att det låg nära den vanliga bostaden högre. Av de tillfrågade ägde 18 procent redan ett fritidshus och sju av tio av dessa sa att det kostade dem under 4000 kronor i månaden inklusive allt. 59 procent sa att de använde sina hus sju veckor eller mer varje år. Inte så mycket alltså, men bara tre av tio är sugna på att hyra ut huset när de inte är där. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
84kg
0
Nytt album från Billie Eilish Släpps den 17 maj Billie Eilish är nu redo att släppa sitt tredje studioalbum. Albumet, med titeln Hit Me Hard and Soft. Albumet är som vanligt skapat i samarbete med hennes bror och långvariga producent Finneas. Eilish har denna gång valt att inte släppa några singlar före albumets utgivning. Istället ger hon nu sina fans en smygtitt på albumets omslag och en kort trailer på sin Instagram och YouTube. Albumet släpps den 17 maj, det kommer att finnas tillgängligt digitalt och i fysiska format, dock i begränsad upplaga när det gäller det senare, för att spara på miljön. Tumnagel
79kg
0
Disney planerar för nytt Avatar-land Den här gången i Kalifornien Under ett aktieägarmöte förra veckan visade Disney upp konceptbilder på ett framtida Avatar-land som man har planer på att bygga upp på Disneyland Resort i Anaheim, Kalifornien. Enligt uppgifter ska det kommande Avatar-landet på Disneyland Resort skilja sig utseendemässigt från "Pandora – The World of Avatar" som Disney öppnade 2017 på Disneyx27s Animal Kingdom i Florida. Istället ska Avatar-landet på Disneyland Resort ha hämtat inspiration från den senaste Avatar-filmen Avatar: The Way of Water. Det verkar inte vara helt spikat att det faktiskt kommer att byggas ett Avatar-land på Disneyland Resort i Anaheim. Det finns med andra ord heller inga uppgifter om när ett sådant eventuellt kan komma att öppnas. Tumnagel
52kg
0
Tut i luren! Idag är det National Beer Day! "I think this would be a good time for a beer" National Beer Day är något som uppmärksammas i USA varje år den 7 april. Datumet markerar dagen då Cullen–Harrison Act trädde i kraft och det blev lagligt i USA att sälja öl med alkoholhalt på 3,2 procent. I samband med detta myntade Franklin D. Roosevelt den numera klassiska meningen "I think this would be a good time for a beer". Nu bor ju vi i Sverige, men alla tillfällen att fira något ska man ju ta - eller hur! Så skål på er och njut av ölen! Tumnagel
90kg
0
The Soundtrack of Our Lives på sommarturné Drar igång i slutet av juni Förra sommaren återförenades The Soundtrack of Our Lives och då körde de tre spelningar på sommaren och har nyligen varit ute på en liten mini-turné nu i vinter. Nu står det klart att det även blir en sommar-turné och den inleds på Strömma Farmlodge i Varberg den 28 juni och avslutas på Valhall i Skövde den 13 september. Biljetter hittas här. Tumnagel
86kg
0
Klocka med känsla av testbild Från Mido Mido har en modell som de kallar för Multifort TV Big Date. Det är en riktigt trevlig klocka där boetten har en fin rundning som bär smak av en klassisk tjock-tv från 70- eller 80-talet. Nu släpper man en specialversion där urtavlan liknar en testbild. En skön blandning mellan retro och stiligt. Upplagan är begränsad och prislappen ligger på ungefär 16.000 kronor. De andra varianterna kan ni se i filmen nedan. Tumnagel
35kg
0
Mauri blir programledare för Idol Blir även lite nya jurymedlemmar TV4:s långkörare Idol firar 20 år i höst och då kommer programmet att ledas av två programledare. Per Lernström, som har lett Idol sedan 2011, får sällskap av Mauri Hermundsson. Han säger om sitt nya jobb: - Att få jobba med Pär är en riktig dröm och jag tror att vi kan komplettera varandra bra. Nu är i och för sig Pär redan komplett, men jag lever gärna i min lilla dröm om att jag kan bidra med något. Vi har redan spelat in ett program och jag hoppas tittarna kommer märka hur kul vi har med varandra. Förutom ny programledare så kommer även de båda jurymedlemmarna Kishti Tomita och Alexander Kronlund att lämna Idol. De kommer att ersättas av Peg Parnevik och Aviciis före detta manager Ash Pournouri. Även Anders Bagge och Katia Mosally återvänder som jurymedlemmar. Programmet kommer dessutom att sändas på lördagar istället för som tidigare på fredagar när sändningarna drar igång i höst. Tumnagel
-284kg
0
Gamla arbetskläder blir tröja Fristads återvinner (lite) Vi använder en herrans massa kläder och det känns verkligen så onödigt att slänga dem, även om de är trasiga och ingen vill ha dem. Nu tar Fristads ett steg på vägen till att bli cirkulära när man släpper två tröjor som till viss del består av gamla Fristadskläder. De gamla plaggen samlas in och blandas sedan med andra textilfibrer och så syr man en ny tröja av det. Det är långt ifrån en helt cirkulär produkt eftersom det nya tyget bara består till 15 procent av gamla grejer. Men det är ett steg på vägen och sånt ska uppmuntras! Dyrt blir det däremot. Den gråa utan stort tryck kostar 874 kronor och den med feta trycket kostar 1999 kronor. Tumnagel
91kg
0
Kan man göra sina egna chips? Hur svårt kan det vara... Häromveckan så postade vi en kul video där man fick följa med till Lantchips och se hur de tillverkar deras chips. Vill man vara elak så verkade det inte så svårt. Potatis, olja, färdigt. Eller? Det tyckte Alex också och gav sig på uppgiften. Det visade sig inte vara speciellt lätt. Kör man dem på för hög värme blir de brända och bittra. Men kör man på låg värme blir de inte så krispiga. I det här fallet pratar vi förresten om klassiska, tunna potatischips och inga hipsterchips. De där som säljs billigt i affären och som borde vara de enklaste. Så Alex drar också till en chips-fabrik, en fransk sådan, och hemligheten visar sig vara potatisen. Den ska framförallt ha väldigt låg grad av stärkelse. Med rätt potatis visar det sig vara rätt enkelt att göra goda chips hemma, problemet är att man inte kan få tag på potatisen i affären... Så det enklaste och billigaste är fortfarande att köpa chips på påse. Skönt. Tumnagel
137kg
0
Mer från Universal Epic Universe Kolla in Isle of Berk Universal har släppt konceptbilder och en konceptfilm där man visar upp lite från "Epic Universe", nöjesfältet som man håller på och bygger upp vid Universal Resort Orlando i den amerikanska delstaten Florida. Epic Universe kommer att bestå av fem "världar" varav en har hämtat inspiration från filmerna om "Draktränaren". Draktränar-ön på Epic Universe kallas för Isle of Berk och ni kan ta en titt på hur den är planerad att se ut i klippet här nedanför. Det kommer bland annat att finnas en berg-och-dal-bana, ett vattenland samt en liveshow med en stor drake på Isle of Berk. Isle of Berk och de andra fyra öarna, "Celestial Park", "The Wizarding World of Harry Potter - Ministry of Magic", "Super Nintendo World" samt "Dark Universe", kommer att öppna upp på Universal Resort Orlando någon gång under 2025. Tumnagel
92kg
0
Här är nya Pantamera-låten Panta mera! Bell är en svensk artist som fick sitt stora genombrott med låten Missförstått och nu har hon fått i uppdrag att göra den nya Pantameralåten. Den beskrivs som en blanding av Jersey club-kickar och gullig hyperpop och den medföljande videon är inspirerad av japansk animation. Bonus-panta nedan. Tumnagel
57kg
0
Adidas släpper skokartongs-sko Tidigt aprilskämt? Adidas ser inte ut att ha full koll på kalendern och har nu presenterat en minst sagt udda sneakermodell kallad "The Box Shoe" via sin app Confirmed. Skorna i fråga sticker ut med en design som är inspirerad av en klassisk Adidas Originals skokartong. Den har samma blåa och vita färgschema samt det ikoniska tre-ränderna märket. Det som gör denna sko speciell är dess lådformade passform och ett utskuret hål för att stoppa i foten. Designen inkluderar även tjocka skosnören som är flätade genom skons ovandel, som är gjord av "naturlig fiber" – alltså papper. Trots att dessa sneakers definitivt kommer att dra blickar till sig, kan det bli svårt att få tag på ett par. Adidas har inte delat med sig av något pris för skorna, vilket tyder på att de är mycket exklusiva. Skon har dock produktkoden "AF0104", vilket hintar om att skon kan vara ett aprilskämt. Tumnagel
84kg
0
Här säljs mest godis i Sverige Svenskar äter mest godis i Europa Svenskar konsumerar mest godis i hela Europa med en genomsnittlig årlig konsumtion på 15 kilo per person. Så är det åtminstone om man får tro en ny sammanställning från Coop, där man även kartlagt var i Sverige suget efter godis är som störst. Enligt statistik från Livsmedelsverket och Jordbruksverket, samt data från Consumer Panel Services GfK 2022-2023, har svenskar ökat sitt köp av lösviktsgodis i volym men minskat antalet köptillfällen sedan pandemin. Nu köper svenskarna i snitt 0,64 kg lösviktsgodis per tillfälle, vilket är en ökning med nästan 15 procent jämfört med före pandemin, även om frekvensen har minskat till 7,6 gånger per år. Stora Coop Storlien och Coop Centralen i Stockholm toppar försäljningslistorna för lösviktsgodis respektive förpackat godis. Hela listan går att kika på nedan. Tumnagel
73kg
0
Här dricks det mest påskmust i Sverige Glad Must! Den här veckan är det jul igen! Nej påsk var det ja. Men vi ska i alla fall äta och dricka samma grejer som vi gör på julen i alla fall, typ. En stor grej är dock ändrad - julmusten byts ut mot påskmusten. Idag finns det mängder av olika fabrikat att välja mellan men ett märke som troligtvis återfinns på de flestas bord är ändå Apotekarnes. Denna står för cirka 80 procent av den totala påskmustförsäljningen, och förra året passerade de för första gången nio miljoner sålda liter. Den sockerfria versionen ökar mest och i år beräknas det att man säljer 3,5 miljoner liter av denna. Nu presenterar Carlsberg Sverige färska försäljningssiffror som visar var i landet det dricks allra mest av denna sprudlande dryck. Och det är i norr. Minst dricks det i Stockholm. Genomsnittet i landet ligger på 0,86 liter per person. Norra Norrland (Västerbottens+Norrbottens län): 1,28 liter per person Västra Svealand (Värmlands+Örebro+Dalarnas län): 0,99 liter per person Västra Götaland (Hallands+Västra Götalands län): 0,93 liter per person Södra Götaland (Blekinge+Skåne län): 0,87 liter per person Sydöstra Svealand (Södermanlands+Västmanlands län): 0,86 liter per person Östra Götaland (Östergötlands+Jönköpings+Kronobergs+Kalmar+Gotlands län): 0,85 liter per person Uppsala län: 0,85 liter per person Södra Norrland (Gävleborgs+Västernorrlands+Jämtlands län): 0,75 liter per person Stockholms län: 0,68 liter per person *Siffrorna är uppskattningar baserade på Carlsberg Sveriges förväntade försäljning av Apotekarnes Påskmust under helåret 2024 och historiska data. Tumnagel
108kg
0
Bubbelvatten med bubbelgumssmak Nytt från Loka Nu börjar Loka att rulla ut tre nya smaker i butik. Loka Likes Bubble Gum heter dessa och vattnet ska smaka röda bär, citrus eller melon och påminna om tuggummina vi alla tuggade som barn. Kommer i PET-flaska på 50 centiliter. Tumnagel
61kg
0
KitchenAid släpper trådlösa köksverktyg Som använder samma batteri Vi har sett konceptet i verktygsboden under många år nu, flera prylar som använder ett och samma batteri och laddas i en och samma laddare. Nu flyttas konceptet till köket när KitchenAid släpper KitchenAid Go. Sex olika prylar finns från start. Det handlar om en köksdammsugare, en kaffekvarn, en blender, en minimatberedare, en stavmixer och en elvisp. Prislappen ligger på 1799 kronor med batteri och 1599 kronor utan batteri, så skillnaden är inte så stor. Det som är udda är att ett extra batteri kostar 795 kronor. Laddningsdockan som man behöver kostar 329 kronor. Att köra saker på batteri är ju smidigt, men prylarna ser inte så biffiga ut så det ska bli intressant att se hur bra de håller måttet. Det är förresten batteriet ni ser i mitten på bilden ovan. Hela serien börjar säljas under nästa vecka. Uppdatering Man behöver inte laddningsdockan för att ladda batteriet. Istället kan man helt enkelt plugga in en USB-C-kabel i prylen för att ladda den. Laddningsdockan kan användas om man har många prylar och många batterier och ladda medan man använder prylarna. Tumnagel
190kg
0
Max Big Mac-utmanare skjuter i stolpen Vi har provat Big Classic Max gillar att busa lite och nu har man utmanat en klassiker - Big Mac. Men McDonalds kan vara lugna, det här är inget att hetsa upp sig över. Max kallar sin variant för Big Classic och man ljuger inte. Den är stor, svinstor, och dressingen är Max Original-dressing som man väl måste klassificera som klassisk. Jämfört med Big Mac är den som sagt otroligt stor, varje köttpuck är på 90 gram mot 45 gram hos McDonalds. Generellt så bangar jag aldrig en dubbelburgare, men här är det katastrof. Max "kött" är ju inte bara kött utan en hel massa andra saker, närmare bestämt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong, potatisfiber, äggvitepulver, äggpulver och rosmarinextrakt. Det är inte gott, men om burgaren har en massa annat gött i sig kan det faktiskt duga. På Big Classic fallerar det dock. Dubbelt så mycket kött betyder dubbelt så mycket dåligt kött och när det runt omkring är menlöst och tråkigt så blir det dåligt. Originaldressingen är väl ok men inget magiskt. Två ostskivor är också ok men inget magiskt. Lite saltgurka och lök finns där men det räcker inte. Salladen finns där, men sett till mängden bröd och kött är det för lite. Resultatet blir trist, svampigt och alldeles för mycket. Nu tycker jag att det är lite väl lite kött på en Big Mac, men dressingen är magisk och det är en burgare som andas barndom. Det är väl ytterst tveksamt om Big Mac hade blivit en succé om den presenterats idag, troligen inte, men Big Classic behöver den inte vara rädd för. Max har, med rätta, hyllats för deras satsningar på kyckling och vegetariska alternativ. Nu är det dags att ni ordnar upp era köttpuckar också. Det blev nämligen väldigt tydligt på den här burgaren att det behövs. Big Classic finns också i en variant med bacon på, det kanske kan liva upp lite. Det finns också en variant med plant beef. Tumnagel
-233kg
0
Tre matnyheter hos 7-Eleven Bland annat krispigare pizza Den här veckan börjar 7-Eleven att rulla ut tre nyheter på matfronten i sina butiker. Det handlar om taquitos med tre olika fyllningar (Chicken fajita, Chicken buffalo och Chili cheese), ett helt nytt pizzasortiment (Pesto Bianca, Capricciosa och Margherita) som ska ha en fluffigare och krispigare botten och banankakor gjorda på räddade bananer. De sistnämnda är samma nyhet som Pressbyrån erbjuder. Tumnagel
76kg
0
Flamin Hot blir ett eget varumärke Krydda ska sprida sig ännu mer Pepsico gör förutom läsk också en del andra saker. Bland annat snacks där man har varumärkena Cheetos, Fritos och Doritos. Många av dessa har haft smaken Flamin Hot och nu plockar man ut detta som ett eget varumärke. Förutom att vi nog kan få se kryddningen på ännu fler produkter så har man gjort om designen. Förut var det framförallt rött som gällde men nu har det blivit svart som natten. Ni kan se en äldre förpackning ovan och de nya nedan. Tumnagel
81kg
0
Chase & Status till Way Out West Ska spela skivor Ikoniska Chase & Status gjorde ett set på Boiler Room för några månader sedan. Efter det släppte man låten Baddadan (nedan) som har snurrat en hel del och nyss vann man en Brit Award som årets producent. Nu är det klart att de kommer till Way Out West där de ska spela skivor. Till Way Out kommer också Fred again.. som också gjorde ett klassiskt Boiler Room-set. Tumnagel
89kg
0
Sagrada Familia ska vara helt klar 2034 Spännande Sagrada Familia i Barcelona är en populär byggnad att spana in om man är på besök i Barcelona. Den mäktiga katedralen började byggas 1882 och den är ritad av arkitekten Antoni Gaudí. Byggnaden har så länge jag kan minnas varit under uppbyggnad och renovering då den vittrar sönder, så mycket av den täcks av byggställningar när man är där för att kika. Det fanns en förhoppning om att allting skulle vara klart till 2026 vilket är 100 år efter att Antoni gick bort. Men dessa planer grusades i och med pandemin. Nu ska man dock ha ett datum för när renoveringen ska vara slutförd och man återigen kan få se byggnaden i all sin prakt, och detta ska vara 2034. Tumnagel
98kg
0
Y3 fixar matchställ åt Real Madrid Stiligt! För Real Madrid verkar inte vanliga Adidas vara tillräckligt flådigt, så man har tagit hjälp av Y3 för sina matchställ. Eller för extraställen verkar det som, det vanliga vita matchstället verkar fortfarande vara Adidas-märkt. Det lila stället är ett fjärdeställ, så när man kommer att använda det är väldigt oklart. Dessa kommer att släppas på onsdag och det luktar lite att man släpper dessa för att kunna sälja ännu mer saker åt folk. Tumnagel
77kg
0
Krunegård ger sig ut på turné I sommar Det är snart sommar och då kommer Markus Krunegård ge sig ut på en lite annorlunda turné. Det blir inga arenor utan mindre ställen på vackra platser. Förutom de mindre ställena så kommer han också till Way Out West där han faktiskt spelar två gånger. På fredagen kör han på kvällen på Stay Out West och på lördagen spelar han på festivalområdet. Tumnagel
85kg
0
Artister tolkar Thank you for the music En hyllning till musikens förmåga Flera svenska artister har samlats för att tolka Abbas klassiska låt Thank you for the music. Medverkar gör bland annat Hooja, Björn Skifs, Tommy Körberg, Siw Malmkvist och Lena Philipsson. Musikvideon är en hyllning till musikens förmåga att förena, beröra och skapa nya minnen. Vad tycks? Originalet har ni här nedan. Tumnagel
96kg
0
Cypress Hill ska spela med London Symphony Orchestra Simpsons Already Did It The Simpsons är fenomenalt bra på att förutspå framtida händelser och nu har det hänt igen. 30 år efter Simpsons-avsnittet Homerpalooza sändes, där hip-hop-gruppen Cypress Hill spelade tillsammans med London Symphony Orchestra så ska detta nu ske på riktigt. Den 10 juli kommer Cypress Hill nämligen spela på på Royal Albert Hall i London med London Symphony Orchestra. Biljetterna släpps den 27 mars så vill man gå och titta får man passa på att köpa biljetterna då. Tumnagel
189kg
0
En Dragon Ball-temapark ska byggas Nere i Saudiarabien I veckan dök det upp en väldigt trevlig nyhet om att det ska byggas en nöjespark helt tillägnad Dragon Ball-universumet där man då ska kunna uppleva äventyren som Goku och hans vänner hittade på. En klart passande grej då Dragon Ball-mangan nu firar sitt 40-årsjubileum. Det lilla ståndet som dock kanske hade på gång när man fick höra denna fantastiska nyhet försvann nog rätt fort dock då den andra delen av nyheten är att parken kommer att byggas nere i Saudiarabien vilket ju inte låter jättesexigt. Projektet, som leds av Qiddiya Investment Company, kommer att omfatta en 500 000 kvadratmeter stor park med sju tematiserade områden uppdelade som de sju olika Drakkulorna. Konceptbilderna för parken visar flera ikoniska platser från Dragon Ball, inklusive Capsule Corporation Beerus planet, och så klart Kame-Sennins hus. Parken ska också ha en 70 meter hög berg-och-dalbana inspirerad av Shenron. Totalt kommer parken att erbjuda 30 åkattraktioner samt hotell och restauranger. Det är för tillfället oklart när parken är tänkt att öppnas. Bonusklipp nedan. Tumnagel
-86kg
0
Årets glassnyheter från GB, Sia och Triumf Cornetto Citron kommer tillbaka Förutom kanske en Double Gold Caramel Billionaire ibland så har jag på senare tid sällan varit alltför imponerad av glassutbudet som de stora glasstillverkarna erbjuder. Det återstår att se om nyheterna för 2024 från de stora glassjättarna kan ändra detta för min del återstår att se. En möjlig kandidat kan vara Cornetto Citron. GB Glass lanserade denna redan 1995 men vann nyligen en omröstning om vilken retroglass som skulle återvända. För den som inte minns den har den smak av citron och är toppad med vit choklad. GB Glace kommer också introducera tre nya Magnum-smaker och de är Euphoria (citronglass och hallonsorbet), Wonder (toffeesmak och karamelliserade mandlar), samt Chill (veganglass av blåbärssorbet). GB kommer också släppa Twister Cosmixx vilket innehåller blandade bärsmaker. Triumf Glass har nog glassen som kommer få de flesta att lyfta på ögonbrynen, nämligen Hockeypulverglass vilket då är en lakritsgräddglass med salt lakritsfyllning och doppad med lakritsöverdrag med hockeypulverströssel. De kommer också lansera två premiumglassar från Farbror Arnes-serien och de är Marshmallow samt Lemoncurd. Sia Glass ska storsatsa på serien Finaste, som kommer med fyra smaker: Sommarbär, Pistage, Mandel och Chokladkaka. De introducerar även Päronsplit, en vaniljgräddglass med päronisöverdrag, och Emil i Lönneberga, en blåbärssyltad gräddglass. För lakritsälskare kommer de också släppa glassen Saltlakrits som då, inte helt oväntat, är en saltlakritsglass. Vilken låter bäst för dig? Tumnagel
108kg
0
Kite ska köra konsert på is Intar Avicii arena nästa år När man blandar is och musik tänker jag mest på Disney-figurer som dansar runt. Den första februari nästa år blir det betydligt mer synthigt då Kite intar Avicii Arena. Spelningen kallas passande nog för Kite on ice och med på scen, förlåt isen, kommer förutom bandet även konståkare, hockeyspelare och ismaskiner att vara. Isen kommer alltså att ligga och publiken kommer att sitta runt, precis som på en hockeymatch. Kite har tidigare gjort lite annorlunda spelningar, bland annat på Cosmonova, Operan och Dalhalla. Tumnagel
86kg
0
Nytt album från Scooter Open Your Mind And Your Trousers Idag släpper Scooter sitt 21:a studioalbum och detta har fått den fantastiska titeln Open Your Mind And Your Trousers. Plattan innehåller 15 spår och bland annat är de tidigare singlarna Techno Is Back och Waste Your Youth med. I samband med albumsläppet släpper man även musikvideon till låten Posse Reloaded som är en ännu hårdare version av klassikern Posse – I Need You On The Floor som släpptes 2001. Tumnagel
95kg
0
Lenny Kravitz släpper ny singel Det här är Human Idag släpper Lenny Kravitz den nya låten Human och den kommer att finnas med på den kommande plattan Blue Electric Light som släpps den 24 maj. Tumnagel
84kg
0
Converse X Dungeons & Dragons För modemedvetna rollspelsfans? Converse har inlett ett samarbete med spelföretaget Wizards of the Coast vilket resulterat i en sko- och klädkollektion som hämtat inspiration från Dungeons & Dragons, det klassiska rollspelet som fyller 50 år i år. I kollektionen finns både höga och låga Converse såväl som t-shirts, sweatshirts, kepsar och shorts. Priserna ligger på 55 - 110 dollar för skomodellerna, cirka 35 dollar för t-shirts, 75 dollar för sweatshirts, 60 dollar för shorts och 35 dollar för en keps. Converse Dungeons & Dragons-kollektion släpps under spelmässan Gary Con som kickade igång igår i Lake Geneva, Wisconsin. Kollektionen kommer gå att köpa online från och med den 11 april. Ni hittar hela kollektionen på länken nedan. Tumnagel
87kg
0
Pressbyrån gör banankakor av svinn Svinnsmart! En undersökning från Pressbyrån visar att bananen är ett av de mellanmål som vi i störst utsträckning slänger utan att ha ätit upp, vilket givetvis är trist och ett slöseri med mat. För att råda lite bot på det här presenterar kedjan nu därför en banankaka som är gjord på bananer man har räddat som annars skulle kastas. Bara för att en banan har blivit lite brun är den ju inte kass för det. Tre smaker lanseras - en med chokladglasyr, en morotskaka med cream cheese-glasyr och en kaffe och choklad där kaffet kommer från kaffesump. Kakorna kommer att finnas hos Pressbyrån från och med den 25 mars. Tumnagel
140kg
0
Ikea gör kollektion för husdjuren Voff, mjau! Jag har en hund hemma och han älskar att bita sönder deras lilla råtta som kostar 29 kronor. Nu var det väl kanske inte riktigt tanken att det skulle bli en djurleksak, men det funkar. Våra husdjur är en stor del av vår vardag och en stor del av våra hem. Därför passar det väl utmärkt att Ikea gör en kollektion med saker för dem! Man kallar den av någon anledning för Utsådd. Här hittar man klösbrädor, leksaker, skålar, katthus och olika bäddar. Prylarna finns från och med nu på ikea.se och kommer från den 1 april att finnas på varuhuset i Malmö. Tumnagel
194kg
0
Burger King lanserar nya nuggets Skaka påse! Från och med idag kommer det att finnas en nuggets-nyhet på Burger King och denna heter Sha’King Nuggets. Det ska handla om vanliga nuggets men man får med en kryddblandning och en påse som man sedan häller ner allt i och skakar om. Detta ska ge en helt ny smakupplevelse och kryddorna Sourcream & Onion och Spicy Heat finns att välja mellan. Anledningen till att man har tagit fram dessa ska vara för att dagens ungdomar inte köper färdiga mål utan hellre mindre grejer som en cheese, pommes eller nuggets som sägs vara mest populärt. En annan kedja som för längesedan körde med kryddblandning och påse till pommesen är McDonaldx27s och detta var till burgaren El Maco. Fantastiska reklamfilmer gjordes i samband med detta. För övrigt verkar det som att gyllene måsen just nu kör El Maco som kampanj så nu finns det två olika burgarrestauranger där man kan skaka påse. Tumnagel
81kg
0
Food Review Club besöker Brunos korvbar Bra korv! En bra korv i bröd är himlen. Tydligen är det inte något som hela världen har förstått, men här tar britterna på kanalen Food Review Club sitt förnuft till fånga och besöker klassikern Brunos korvbar. Självklart var de imponerade. Gänget har förresten hängt runt lite i Sverige och ätit köttbullar och semla och grejer. Det kan ni se nedan. Tumnagel
113kg
0
Omega och Swatch gör ny specialare Med Snobben Omega och Swatch har gjort en hel radda med klockor i sin serie där varje klocka har något med en planet att göra. Kollektionen kallas för MoonSwatch och är enklare varianter av Omegas klassiker Speedmaster Moonwatch. Nu är det dags för en ny specialare – med Snobben. Kopplingen kan ses som udda, men är rätt naturlig faktiskt. Snobben var nämligen under många år maskot för Nasas Apollo-program (läs mer om det här, som ju hade sikte på just månen. Inslagen av Snobben i klockan är mycket sparsmakade, man märker det lite på urtavlan och på klockans baksida. Tumnagel
155kg
0
SodaStream släpper lyxigare kolsyremaskin I rostfritt stål För dem som tidigare velat ha en lite lyxigare kolsyremaskin har Aarke varit det naturliga valet, men nu ger sig SodaStream in i den matchen med Enso. Den nya premium-maskinen är gjord i blankt rostfritt stål, alltifrån kolsyremunstycket till droppbrickan. Den har även funktioner som gör att du slipper skruva fast flaskan i maskinen och ett system som gör det enklare att byta ut gaspatronen enkelt. Den nya maskinen finns att beställa idag och priset ligger på 2190 kronor. Tumnagel
79kg
0
Max har gjort sin egen Big Mac Det här är Big Classic Vissa saker är för bra för att inte kopiera, så nu gör Max sin egen version av McDonalds-klassikern Big Mac. I pressmeddelandet så nämner de varken McDonalds eller Big Mac vid namn, men det är den som det handlar om. Den nya burgaren kallas för Big Classic, ett i min mening rätt tröttsamt namn. Lite mer kreativa kunde man gott ha varit. Big är i och för sig lite passande eftersom den faktiskt ska vara större än Big Mac. Prisa hamburgaren I burgaren får man två biffar på 90 gram av antingen nötkött eller plant beef. Köttbitarna i originalet är på 45 gram styck. Förutom kött har man tredelat bröd, cheddarost, sweet onion, saltgurka, isbergssallad. Man kan såklart inte köra på Big Mac-dressing utan där hittar man istället Max originaldressing. Big Classic börjar säljas idag på alla Max-restauranger. Tumnagel
204kg
0
Sverige till världsfinalen i Bocuse d’Or Imponerande! Igår och idag har det varit Europafinal i Bocuse d’Or i Trondheim och där tog Gustav Leonhardt och team Sweden silver. Det betyder att de är vidare till världsfinalen som går av stapeln i Lyon i januari 2025, där man kommer att vara ett av 24 lag som tävlar. – Jag är så otroligt stolt över hela teamet! Det här är ett kvitto på att vårt hårda slit gett resultat, och att Sverige fortfarande platsar som en av världens bästa gastronomiska nationer. Nu laddar vi om för finalen i Lyon, där vi siktar mot guld, säger Gustav Leonhardt. Europafinalen bestod av två moment. Den första delen kallas för Platter-servering och det är den ni ser ovan. Här ska det så klart vara gott, men serveringen ska också vara rätt speciell. Här skulle man använda skrei, pilgrimsmussla och klippfisk. Gustav valde att leverera "skrei med ugnsrostad pilgrimsmussla x27lacqué, beurre blanc på pilgrimsmussla och en consommé på klippfisk, potatis och ingefära". Det är denna ni ser ovan. I Plate-delen, vars resultat ska vara serverat på tallrik och lite mer vad man kan få på en restaurang, skulle man använda renkött och akvavit från Linie. Här levererade Gustav "stekt biff på högrev, lättrökt renskaft, ’Jus pâte d’épices’ och brynt smör, foie gras ’brulé,’ och päron och svamp pocherade i akvavit". Det är detta ni ser nedan. Otroligt snyggt! Tumnagel
217kg
0
Så här tillverkar man chips På besök hos Lantchips Johan har varit på besök hos Lantchips och där förklarar Joseph vilka potatisar man använder, vilka temperaturer man använder när man friterar och så vidare. Vi får också se hur man helst ska öppna en Lantchips-påse. Nördigt och intressant helt enkelt! Tumnagel
175kg
0
Uniqlo börjar med reparationer Och kreativa lagningar Uniqlo har länge haft tjänsten att de kan lägga upp ens byxor men nu börjar man också med reparationer. Först ut i Sverige är flaggskeppsbutiken på Hamngatan i Stockholm. Konceptet kallas för Re.Uniqlo och består av två olika delar. Repair är just vad det låter, reparationer. Priserna ligger på mellan 29 och 249 kronor beroende på vad som ska göras. Ett hål i ett bälte kostar 29 kronor och ett par nya knappar i en skjorta 59 kronor. En grym grej är att man kan laga dunprylar, att tejpa skadan kostar 59 kronor och vill man inte att skadan ska synas kostar det 199 kronor. Även stickat och byxor går att laga, priserna ligger på mellan 199 och 249 kronor beroende på vad det är. Just nu lagar man bara Uniqlo-plagg, vilket är rimligt eftersom det är enklare att ha koll på vad som fungerar och eftersom priserna är så bra. Remake handlar om att ta ett plagg och antingen bara förbättra det eller också laga det på samma gång. Det enklaste man kan göra för att göra ett plagg lite roligare är att lägga på en brodyr. En rätt stor mängd med motiv finns och de gör det på direkten i deras maskin. Det kostar från 139 kronor och motiven är rätt stora. Man använder också en teknik som kallas för Sashiko, som enkelt förklarat är japansk, stor brodyr. Med tekniken kan man antingen bara piffa till ett plagg vilket kostar 199 kronor. Vill man samtidigt laga plagget så kostar det från 349 kronor och man får såklart bestämma hur man vill ha det. Tumnagel
290kg
0
Liseberg justerar sina priser Och har vunnit prestigefyllt pris För några dagar sedan vann den svenska nöjesparken Liseberg huvudpriset vid nöjesparkernas Oscarsgala, THEA Classic Award, under en prisceremoni i Los Angeles. Det var tredje gången i prisets 30-åriga historia som Liseberg fick ta emot priset och andra gången på två år. 1998 tog Liseberg emot en THEA Award för Spökhotellet Gasten och senast 2023 för attraktionen Underlandet. Utmärkelsen gavs med följande motivering: "Liseberg har mästerligt skapat en väv av upplevelser genom sina olika attraktioner, lummiga trädgårdar, enastående miljö, och en kalender full av säsonger, musik och evenemang. Parken drivs av en vision och ett engagemang för historieberättande, kvalité, lagarbete, empati och transparens och har övervunnit många utmaningar med motståndskraft och mod. Denna THEA Classic Award hedrar Lisebergs sekellånga arv av glädje och inspiration, och parkens bidrag till den globala gemenskapen för nöjes- och temaparksbranschen." Detta pris blev också startskottet för Liseberg att släppa sina biljetter till sommarsäsongen. Den 20 april öppnar Liseberg igen för sommarsäsongen och nytt för årets säsong är en justering i prisstrukturen. Oväntat nog så kommer priserna att sänkas en aning i år jämfört med de senaste årens priser. Enligt Liseberg var prissänkningen planerad sedan hösten 2023, och är inte en konsekvens av branden på Oceana. Tumnagel
198kg
0
Intervju med Dr. Dre, Snoop Dogg och 50 Cent Grappar som rappar Det var 30 år sedan sist men nyligen medverkade Dr. Dre i en late night-intervju och det var hos Jimmy Kimmel. Där berättade han lite om stjärnan han fått på Hollywood Walk of Fame och artister han jobbat med genom åren. I soffan fanns även legendarerna Snoop Dogg och 50 Cent och gänget snackade lite om hur de alla träffades och saker de gjort tillsammans. Dr. Dre avslöjar även att Eminem håller på med ett nytt album som kommer att släppas senare i år. Dubbla bonusklipp nedan. Tumnagel
85kg
0
Stockholms Bränneri släpper vodka Breddar sortimentet Stockholms Bränneri började sin bana med gin och sedan dess har de breddat sig med flera olika produkter. Nu kommer nästa grej och det är vodka. Stockholms Bränneri Vodka beskrivs som len och karaktärsfull, baserad på etanol av ekologiskt höstvete från Västgötaslätten. Denna har sedan omdestillerats i kopparpannorna på Södermalm ihop med lite ljung, långpeppar och citronskal. Efter destilleringen tillsätts bara vatten. Släpps idag och för en flaska på 500 milliliter får man betala 245 kronor. Alkoholhalten ligger på 38,5 procent. Tumnagel
90kg
0
Acne Studios gör sin första parfym Med Frédéric Malle Snart, närmare bestämt den 17 april, lanserar Acne Studios sin första parfym. Det gör man tillsammans med Frédéric Malle. – Frédéric Malle lyckas kombinera det klassiska med det avantgardistiska på ett perfekt sätt. För honom kommer kreativiteten alltid i första hand. Inget styrs av marknadsföring, utan enbart av viljan att skapa vackra saker, säger Acne Studios-grundaren Jonny Johansson. För att skapa parfymen tog man hjälp av Suzy Le Helley. Hon beskriver känslan man vill åt med parfymen som "Den varma känslan som en halsduk från Acne kan ge". Jonny ville att parfymen skulle bli lätt och krispig utan att använda citrus eller kännas sportig. Frédéric Malle pysslar inte med budgetparfymer och inte heller det här blir en billig historia. 50 milliliter kommer att kosta 295 dollar och 100 milliliter kommer att kosta 470 dollar. Parfymen passar både män och kvinnor. Tumnagel
82kg
0
Forskare: lakrits påverkar blodtrycket Även små mängder Forskare vid Linköpings universitet konstaterar nu att lakrits, även små mängder, höjer blodtrycket hos unga friska personer. Därför uppmanar forskarna nu att man ska hålla koll på hur mycket lakrits man konsumerar. I Sverige äter vi nästan två kilo lakrits per person och år. Det gör oss till ett av landen som äter mest lakrits i världen. Det som får blodtrycket att öka mest är ämnet glycyrrhizinsyra. Enligt EU och WHO är 100 milligram glycyrrhizinsyra per dag ingen fara. Enligt Livsmedelsverket motsvarar 100 milligram glycyrrhizinsyra runt 50 gram lakritsgodis. Studien som forskarna genomförde hittas här. Säger du lakritz eller lakkris? Tumnagel
72kg
0
9 av 10 äter vegetariskt Vegotrenden tappar dock fart En ny undersökning från Axfood visar att intresset för vegetarisk mat fortsätter att växa bland svenskar. Nästan alla, 86 procent, äter vegetariskt någon gång ibland, och mer än hälften, 57 procent, gör det minst en gång i veckan. Vegetarisk kost är särskilt populär bland unga och kvinnor. Samtidigt har antalet flexitarianer, som äter vegetariskt men inte utesluter kött helt, minskat något. Andelen som aldrig äter vegetariskt har minskat till 12 procent. Andelen flexitarianer har samtidigt minskat från 32 till 27 procent. Miljö- och klimatskäl är den största drivkraften för att äta vegetariskt, följt av hälsoskäl och etiska/djurrättsskäl. Något som har påverkat trenden på sistone är matpriserna, som har fått 11 procent att äta mer vegetariskt och 7 procent att äta mindre vegetariskt. Andelen vegetarianer och veganer håller sig stabil och ligger kvar på omkring 6 respektive 2 procent. Tumnagel
107kg
0
Justin Timberlake bakom det lilla skrivbordet Nothing but the hits Justin Timberlake tog med sig ett gäng musiker som får trängas lite för att framföra en intim konsert bakom NPR:s lilla skrivbord. Inte helt oväntat så möts vi här av en kavalkad med hits från Justins karriär. Tumnagel
131kg
0
Kolla in Casios klockhistoria Firar 50 år 1974 kom Casiotron, den första Casio-klockan. Det har Casio redan bestämt sig för att fira med en nyutgåva av denna. Nu har man också släppt en liten historia-del på deras site. Där finns det en massa heritage-modeller att kolla in och en massa historia att läsa om när de olika modellerna kom och vad de hade för funktioner. Varning för tramsig video nedan. Tumnagel
138kg
0
Fröken Snusk släpper låt med Snoop Dogg "Weed i raggarbil" Nu har Snoop Dogg släppt sin första epadunkslåt, säger Rasmus Gozzi som producerat den nya låten "Weed i raggarbil" med Snoop Dogg och Fröken Snusk. Låten beskrivs som en blandning av epadunk och gangsterrap och framförs på svenska – Snoop Dogg rappar dock som vanligt på engelska. Uppdatering 14.45: Enligt SVT ska Snoop Doggs rappvers i låten finnas med på minst fyra tidigare släppta låtar från andra artister, varav den äldsta är sju år gammal. I en kommentar säger producenten Rasmus Gozzi att han äger mastern, men att han inte kan gå in på detaljer på grund av avtalssekretess. Tumnagel
-68kg
0
En räkmacka på Arlanda kostar 299 spänn Lista visar vad de kostar på andra flygplatser En räkmacka och en stor kall öl är ju allt som behövs här i livet när man tänker efter. Och denna kombo är det många som sänker innan de ska ut och flyga. Men vad kostar egentligen en räkmacka på flygplatserna i Sverige? Det bestämde sig Zmarta för att undersöka, och "vann" gjorde Arlanda och restaurangen Sky Horizon där man för en räkmacka vill ha 299 kronor. Vill man ha en stor stark till detta adderas ytterligare 129 kronor (!) och summan slutar sedemera på 428 kronor. Rimligt? Nej. På andra sidan av skalan hittar vi Take off Café & Restaurang i Ängelholm där en räkmacka kostar 129 kronor och en stor stark 85 kronor. Hela listan med priser hittas på länken nedan. Bara på Arlanda och Landvetter säljs det tydligen varje år runt 360.000 räkmackor. Vad brukar en räkmacka kosta när du handlar om vi bortser från flygplatser? Och var finns den bästa? Min toppnotering hittills när det kommer till smak är den som serveras på Kajplats 9 i Västerås, den kostar 295 kronor. Tumnagel
-85kg
0
Nästa sida + Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration