m
a
r
4 i går52 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Kurt Klaus spanar in smarta klockor
Har jobbat på IWC i över 60 år

Klocktillverkaren IWC Schaffhausen har lanserat en ny kampanj bestående av tre stycken korta reklamfilmer där Kurt Klaus, som varit på företaget i över 60 år, spanar in såna där smarta klockor. Är de så smarta egentligen? I slutet av varje klipp lyfter man fram IWC:s klocka Portugieser Perpetual Calendar som Klaus utvecklade på 80-talet. Tumnagel
120kg
+
Bobby Green
0

Heinz-flaskor med Ed Sheerans tatuering
Det senaste i reklamkampanjen

Ed Sheeran älskar verkligen ketchup och i synnerhet den som kommer från tillverkaren Heinz. I sin senaste kampanj trycker Heinz hårt på detta och nästa grej är att flaskorna kommer att prydas med samma tatuering som Ed har på armen. Det finns endast 150 stycken av dessa och alla är signerade. För att få en måste man vinna i en tävling eller så kan man vara med och buda på en auktion i London som äger rum ikväll. Pengarna som dras in kommer att skänkas till välgörande ändamål. Tumnagel
-50kg
+
Bobby Green
0

Diesel driver med influencers
Var en follower istället

Det är enkelt att retas med influencers och det är precis vad Diesel gör i sin senaste kampanj Be a Follower. I den får vi se sociala medier-personer som har lite svårare att göra saker än oss andra dödliga. Tumnagel
107kg
+
Bobby Green
0
2018

Coca-Colas första svenska reklamfilm
Hyllar gemenskap

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0

Analys av 50 år med Coca Cola och Pepsi-reklam
Så har rivalerna marknadsfört sig

I det här klippet analyserar ett par reklamexperter 50 år av reklamkampanjer mellan ärkerivalerna Coca-Cola och Pepsi. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0
2017

Lämna Kimi Räikkönen i fred
Han vet vad han dricker

Den inte så pratglade racerföraren Kimi Räikkönen har gjort två nya reklamfilmer för Original Long Drink som tillverkas av det finska bryggeriet Oy Hartwall Ab. Kimi är känd för att vara duktig på att köra bil, men även för andra saker - exempelvis som när han sa åt sitt team att lämna honom i fred under ett race eftersom han visste vad han höll på med. Det är bland annat en av sakerna man plockat upp i den nya reklamkampanjen, fast twistat det hela till att istället handla om att han vet vad han dricker. Tumnagel
194kg
+
Bobby Green
0

Salong Betong-Danne frontar whiskykampanj
Tillsammans med mästerkocken Robert

Whiskymärket Highland Park har gjort en ny reklamkampanj som man döpt till Modern Day Viking Soul. Den frontas av Daniel Beijner från Salong Betong och mästerkocken Robert Sandberg som jobbat på både Noma och Frantzén. Med kampanjen vill man gestalta sin positionering som "The Orkney Single Malt with Viking Soul" och lyfta fram dagens moderna vikingar. Inte vikingar i den bemärkelsen att man åker runt på skepp, slåss med svärd, härjar och dricker mjöd utan "personer som vågat gå sin egen väg och haft modet att segla ut på okänt vatten för att nå sina drömmar." Det tycker man passar bra in på Daniel och Robert och har därför tagit fram två filmer där de berättar om motivation, passion och drivkraft. Tumnagel
78kg
+
Bobby Green
0

Eminems nya album släpps 17 november
Heter Revival

Ryktena om att Eminem skulle släppa ett nytt album i år stämmer och nu får vi reda på när, och vad det heter. En påhittad reklamkampanj kring en drog kallad Revival dök upp på nätet i slutet av förra månaden och det hela är alltså en grej från artistens PR-gäng. Revival är namnet på hans nya platta och det kommer att släppas den 17 november. En av singlarna som kommer att vara med heter Walk on Water och troligtvis kommer vi att få ta del av den snart. Tumnagel
130kg
+
Bobby Green
0

Ikea skojar med Apple-citat i ny reklamkampanj
This charges everything

Ikea har tidigare drivit med Apple i sina reklamkampanjer men i den senaste som man gjort tillsammans med Acne hyllar man snarare teknikföretaget på ett finurligt sätt. Kampanjen fokuserar på Ikeas nya prylar som erbjuder trådlös laddning och i synnerhet bordslampan Riggad. Man har använt sig av välkända Apple-citat och gett dessa en twist på reklambilderna. I dagsläget erbjuder Ikea golvlampor, bordslampor och sängbord med inbyggda laddytor för smarta telefoner och liknande. Tumnagel
261kg
+
Bobby Green
0

Promillegrillen - en grill med alkolås
Inget kul ska man få ha längre

När det vankas grill är det många av oss som gärna tar något gott att dricka samtidigt som vi vänder på den där köttbiten eller vad de nu är som ligger där och tillagas. Men enligt varumärket Welsh Lamb tar alkoholen bort fokuset från det som är viktigt - det som ska grillas. Maten blir därför inte lika bra och så kan vi ju inte ha det. Därför har man tagit fram Promillegrillen - en grill med inbyggt alkolås vars gas inte sätts på om den som ska grilla är berusad. Det hela är en humoristisk reklamkampanj för Welsh Lambs produkter och grillen som endast finns i ett exemplar går faktiskt att buda hem här. Tumnagel
25kg
+
Bobby Green
0

Erik Lundin gör musiken till Zlatans reklam
För A-Z Sportswear

Zlatans Ibrahimovics klädmärke A-Z Sportswear har gjort en ny reklamkampanj och musiken till den står rapparen Erik Lundin för. Låten heter Gold och den är producerad av Nils "Nisj" Svennem Lundberg. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0

Vince Staples i ny reklamkampanj
Converse lanserar videoserien Forever Chuck

Converse kör nu under våren en videoserie de kallar Forever Chuck. Den är framtagen för att hylla ung kultur och i den senaste frontar gör rapparen Vince Staples. Serien handlar om skomodellen Chuck Taylor och dess ikoniska status som vuxit fram genom tre olika fenomen - film, hiphop från Los Angeles och mode. Tumnagel
77kg
+
Bobby Green
0

Snoop Dogg i Adidas nya reklamkampanj
Tillsammans med massa andra kändisar

I Adidas nya reklamkampanj Original Is Never Finished får vi se en hel hög med olika kändisar göra reklam för märket. Snoop Dogg, Dev Hynes, Stormzy, Mabel, Kareem Abdul-Jabbar, Brandon Ingram, Petra Collins, Gonz och Lucas Puig exempelvis. Kampanjen vill lyfta fram en ny generation av kreatörer som ska ifrågasätta vad originalitet egentligen innebär. Alegra O’Hare som är VP of Global Communications hos Adidas säger följande: "Everything we do for adidas Originals is a work in progress, as true creativity is never finished. We are constantly challenging ourselves and breaking down the boundaries that limit imagination; we hope to inspire all creators to do the same. We first raised this idea in 2015 through our work, questioning the very meaning of the word." Tumnagel
96kg
+
Bobby Green
0
2016

Bentolåda i klockan
Perfekt när du inte har tid att äta

Bento, eller Bentolåda som de flesta kanske kallar det, är en liten förpackning med mat för en person. Vad vi kallar en lunchlåda alltså. Nu har ett gäng bestående av en klocktillverkare, en plastikkirurg, en kock och en diorama-specialist tillsammans tagit fram en Bentoklocka. Varför? För att du när du är på språng snabbt ska kunna få i dig lunchen bara genom att ta en snabb titt på klockan, och sedan öppna dess lock och sätta i dig innehållet. Perfekt när tiden tryter. Tyvärr är detta endast en reklamkampanj från det japanska jordbruksföretaget Takii Seeds och inget som gemene man kommer att kunna ha på armen. Tumnagel
80kg
+
Bobby Green
0
2015

Ta en Snickers baserat på humöret
21 olika hungersymptom på förpackningen

Trött, grinig, dramatisk, förvirrad? Oavsett hur du känner dig så ska Snickers vara lösningen. Precis som i deras tidigare reklamkampanjer stoppar man vad det nu än är man känner genom att plöja in choklad i kakhålet, och nu kommer detta budskap även till förpackningen. Det finns 21 stycken olika hungersymptom tryckta på förpackningen för att du ska ta rätt eller ge rätt till din vän för att bota det tillfälliga syndromet. Introducing, the Hunger Bars - #SNICKERS bars with hunger symptoms on the wrapper. Stores just got more #satisfying. pic.twitter.com/fwDrhFxUyu— SNICKERS® (@SNICKERS) 21 september 2015 Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0

Alla anledningar att sluta röka är bra anledningar
Beskrivs rätt bra med den här reklamkampanjen

Funderar du på varför du ska sluta röka men har svårt för att komma på en anledning till varför du ska göra det? Svaret är enkelt - det behövs ingen anledning. Du behöver alltså inte skylla på att ciggpaketet inte går ner i dina smala brallor eller att du inte kan separera dina fingrar eftersom de har blivit kära i varandra. Ytterligare ett klipp från kampanjen finns här nedan. Tumnagel
130kg
+
Bobby Green
0

David Göttler berättar om sina bergsbestigningar
Frontar reklamkampanj för The North Face

I sin senaste reklamkampanj har The North Face tagit hjälp av alpinisten David Göttler som fått berätta om sina expeditioner som bergsbestigare. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0

En Harley kan köras av alla, på flera sätt
Ny reklamkampanj vill slå hål på myter

Harley-Davidsons nya reklamkampanj Roll Your Own är framtagen för att försöka ta bort den stereotypa bilden över vem som kör en Harley, och hur de kör dem. Det är inte bara skäggiga, tatuerade gängmedlemmar med butter uppsyn som befinner sig på fel sida lagen som kör hojarna, utan alla möjliga människor. Och bara för att man kör Harley betyder det inte att man är förpassad till raka asfaltsvägar och sunkiga syltor. Tumnagel
77kg
+
Bobby Green
0
2014

KIA tar hjälp av Wolverine
Gör hård version av Sorento

KIA kanske inte är det hårdaste märket och för att fixa till detta har KIA tagit hjälp av Wolverine. Man har dels använt honom i en reklamkampanj men man har även gjort det här konceptet eller vad man nu ska kalla det. Man använder Wolverine och de andra i X-men för att sponsra Australian Open nästa år och i december ska det dyka upp en film med KIA, Rafael Nadal och X-men. Tumnagel
5kg
+
Roger Åberg
0

McDonald's får extra slogan nästa år
Lovin' Beats Hatin

Nästa år sjösätter McDonaldx27s en ny reklamkampanj och i samband med det adderar kedjan ytterligare en slogan bredvid Ix27m Lovin It - Lovinx27 Beats Hatin. Den nya sloganen ersätter alltså inte den gamla utan den är framtagen för att trycka lite extra på det här med Internethat och liknande. Kärlek övervinner hat. Med den nya sloganen hoppas McDonaldx27s att kunna nå ut till ännu fler. Nedan ser vi musikvideon till Justin Timberlakes låt Ix27m Lovinx27 It som är en del av kampanjen som lanserades 2003. Tumnagel
53kg
+
Bobby Green
0

Fin reklamfilm för Grant's
#IOU

Whiskymärket Grantx27s har precis påbörjat en ny reklamkampanj där de vill (deras ord) inspirera människor att hylla de som hjälpt dem att nå framgång. Det första de släpper i denna nya kampanj är reklamfilmen ovan och även om jag inte ser någon koppling till drycken i fråga så tyckte jag det var en fin reklamfilm som kan vara värd att se. Tumnagel
83kg
+
Gordon Andersson
0

Jay Z sjunger i remix av Jungle

I den pampiga låten Jungle av Jamie N Commons och X Ambassadors hoppar nu Jay Z in och lägger några meningar för att lyfta gunget ytterligare. Låten har tagits fram speciellt för Beats By Dres reklamkampanj som de kör under World Cup. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0
2013

David Bowie för Louis Vuitton
Kortfilmskampanj

David Bowie spelar i en reklamkampanjskortfilm för det franska modemärket Louis Vuitton. Filmen heter Lx27Invitation Au Voyage och regisserades av Romain Gavras, som tidigare regisserat flera av M.I.A.:s musikvideor. Titta ovan! Tumnagel
82kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Det är något speciellt med en 911

Jeff Zwart är Porsche. De senaste 20 åren är de han som har varit den kreativa hjärnan bakom Porsches reklamkampanjer. Han har filmat och fotat allt från motorsport till de senaste produktionsbilarna. Hans speciella band till 911 fick han när han som tonåring fick lära sig att köra bil i hans pappas 901:a. Här berättar han sin historia och min dröm om att en dag äga en 911 (helst en Carrera 3.2 från 80-talet) blev om möjligt ännu starkare. Tumnagel
124kg
+
Bobby Green
0

Läskeblasken Solo gör skön reklamkampanj

Solo är en av Norges mest klassiska läskeblask och här har vi deras senaste reklamkampanj, en ganska rolig sådan. Solo bestämde sig för att bygga världens största flaskpost och skickade ut denna på havet. Nu kan man följa flaskan via en gps-sändare och samtidigt tävla om ett helt gäng flaskor Solo genom att gissa var flaskan kommer att nå land. Tumnagel
146kg
+
Gordon Andersson
0

Vodka med koffein

Vi vet att ryssar gillar att dricka vodka och helst inte blanda ut den med något. Drinken Red Bull och vodka är dock svår att motstå tydligen men inte för att den är så god utan för att även ryssar blir trötta och vill ha i sig en energidryck på partajet. Nu kommer dock lösningen för de som inte vill blanda ut sin vodka men ändå få i sig energin från en energidryck. Russian Bear Energy Fusion är en vodka med koffein, taurin och guarana, alltså en energidryk i 37,5-procentigt vodkaformat. Okej, det kanske inte riktigt är anledningen till varför denna vodka kom till då företaget bakom faktiskt säger att den är gjord för att blandas ut med äppeljuice eller annat gott. Det blir alltså en energidrycksdrink som du själv kan välja smak på. Dessutom så är denna vodka är från Sydafrika och inte Ryssland. Den släpps i Sydafrika vid månadsskiften och det är nästan så att jag vill testa den… men bara nästan. Obs! bilden är en tidigare reklamkampanj för deras vanliga vodka då vi inte hittade några bra bilder på den nya vodkan. Tumnagel
108kg
+
Gordon Andersson
0
Nästa sida