m
a
r
4 i går55 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
2018

I <3 NY
Milton skapade den ikoniska symbolen

Ingen har ju missat "symbolen" I <3 NY. Den finns på t-shirtar och annat världen över. Milton Glaser designade den 1977 som en del i en marknadsföringskampanj och det hela mynnade ut till att bli ett världskänt varumärke för staden. Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0

Det här är den dyraste japanska hojen som sålts
Förserie av Honda CB750

1968 byggde Honda fyra stycken förserie-versioner av modellen CB750 som de använde i marknadsföringssyfte. Endast två stycken finns kvar och en av dem har nu klubbats iväg i Storbritannien. Den gick för 161.000 pund vilket gör att det här är den dyraste japanska hojen som någonsin har sålts på auktion. "The bike was first shown publicly in Europe at the Brighton Motorcycle show on April 5, 1969, also appearing on the cover of the May, 1969 issue of Motorcycle Mechanics. The auction house claims that this bike does not share a single part with the production model and has been in the same private collection for the past 35 years. It was undergoing a restoration when the owner passed away." Fantastisk hoj som var den första att benämnas som "superbike". Utseendemässigt ser den precis ut som en motorcykel ska göra utan krusiduller. Själv är jag mycket nöjd med att vara ägare till ett exemplar från 1975. På samma auktion fanns även John Lennons gamla Monkeybike vi tidigare har skrivit om. Den gick till slut för 57.500 pund vilket placerar den i topp tio dyraste japanska hojar sålda på auktion. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0

Happy Meal ska bli mer hälsosam
McDonald's förändrar barnmenyn

McDonaldx27s meddelar nu att de under de kommande åren kommer att göra förändringar i barnmenyn Happy Meal och anledningen sägs vara hälsoskäl. Från halvårsskiftet kommer man i USA inte längre att visa cheeseburgare eller chokladmjölk tillsammans med happy meal-menyer, och genom att inte visa detta räknar McDonaldx27s med att produkterna kommer att beställas mer sällan. Det går fortfarande att göra såklart, men då måste gästerna själva ta initiativet. Man säger också att man tänker erbjuda mer balanserade happy meal-menyer genom att förenkla ingredienserna. 2022 ska hälften av de happy meals som listas på menyer innehålla max 600 kalorier och av dessa ska max tio procent komma från mättat fett och max tio procent från tillsatt socker. Tumnagel
181kg
+
Bobby Green
0
2017

Om marknadsföringen av OK Soda
Floppen från Coca-Cola

På 80-talet lanserade Coca-Cola New Coke. Det blev ett misslyckande. Nya tag togs på 90-talet när man presenterade OK Soda. Den floppade också. Hur man marknadsförde den var något helt nytt och just detta tar sig Thomas Flight en titt på i det här klippet. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0
2016

Snygga spelkort från Facebook
Berättar om marknadsföringstips

Hur får man ut små marknadsföringstips på Facebook på ett enkelt och roligt sätt? Man gör så klart en stilig kortlek. Eller det kanske inte alls är så klart, men resultatet blev väldigt fint. Kortleken är skapad av en byrå som heter Human After All och man tryckte mer än 1000 lekar som skickades ut till olika reklambyråer och liknande. Tumnagel
79kg
+
Roger Åberg
0

Pharrell Williams blir delägare i G-Star Raw
Efter två års samarbete

Vi har tidigare skrivit om att Pharrell Williams samarbetat med G-Star RAW och nu efter två år står det klart att han går in som delägare i jeansvarumärket. Pharrell kommer att vara involverad i allt från kollektioner till marknadsföring och affärsstrategier. "G-Star är ett oberoende och progressivt företag. Jag är övertygad om att de kommer vara det definierande jeansmärket på 2000-talet. Jag ser fram emot att vara del av det målet och att vara med och forma G-Stars framtid." On top of my business. As of today, proud to be a co-owner of @GStarRAW pic.twitter.com/dc3YARX0om— Pharrell Williams (@Pharrell) February 9, 2016 Tumnagel
80kg
+
Bobby Green
0
2015

Roskilde gör enorm reklam
400 kvm stor väggmålning

Musikfestivaler jobbar ständigt med att utveckla och förbättra sin marknadsföring och Roskilde sticker med sin senaste satsning ut från mängden. Tumnagel
146kg
+
Johan Rosén
0
2014

David Beckham tar gärna av sig kläderna
Reklamklippsamling

Sedan David Beckham började trappa ner på fotbollsspelandet har han ägnat mycket av sin tid åt en ny bransch – marknadsföring. Världsstjärnan har figurerat i reklamfilmer för bland annat Pepsi, Samsung, Adidas och Burger King. Ja, och H&M förstås. Häromsistens var han delaktig i lanseringen av Haig Club Whisky tillsammans med hans kompis Guy Ritchie. Ovan ser du en samling klipp från Beckhams olika tv-reklamer. Tumnagel
73kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Hur Blair Witch Project förändrade filmvärlden
Kort dokumentär

När The Blair Witch Project kom 1999 gjorde den succé redan innan premiären. Marknadsföringskampanjen fördes till stor del online och folk hade svårt att avgöra om det var verklighet eller påhittat. Det var någonting nytt och spännande som hände i filmvärlden. Filmen blev den mest lönsamma genom tiderna – ur en budget på 25 000 dollar drog den in över 250 miljoner dollar. Regissörerna Daniel Myrick och Eduardo Sánchez öppnade dörren till found footage-filmer, en genre som fortfarande lever och frodas. Academy Originals har släppt en bakom kulisserna-dokumentär om filmen som bland annat tar upp hur den påverkade och förändrade delar av filmbranschen. Tumnagel
91kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Läskbolagen ska minska kalorikonsumtionen
Folk måste dricka mindre läsk

De tre största läsktillverkarna i världen (Coca-Cola, PepsiCo och Dr Pepper Snapple Group) har gemensamt lovat att de ska se till att amerikaners kalorikonsumtion från läsk minskas med 20 procent till år 2025. Det hela ska göras genom förändrad marknadsföring, bättre distribution och framförallt tydligare paketering så att man verkligen vet vad det är man häller i sig. Fler låg eller icke-kaloridrycker ska introduceras, samtidigt som förpackningarna ska bli mindre. Tumnagel
132kg
+
Bobby Green
0

Nu får bollkallarna en uppkopplad tröja
Premiär under US Open

Att kläder, speciellt sportkläder, blir mer och mer teknologiska vet vi och nu ger sig Ralph Lauren in på banan i dubbel bemärkelse. Under US Open som startar i dag kommer alla bollkallar att bära en speciell tröja som mäter hjärtat, andningen och stressnivån. Ska bli intressant att se om de verkligen använder detta till något eller om de bara låter det vara ett marknadsföringsknep för Ralph Lauren. Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0

Miljötänkt, nja

Vi fick precis det nya Nespresso-kaffet Carte Noire från Mondelêz International till redaktionen för att testa och se om det håller en högre kvalitet än de klassiska nespressokapslarna. Vi har ännu inte testat kaffe då det nyss kom hit men vi måste ändå passa på att klaga lite direkt. Nespressokapslar är alltså paketerat i lufttäta kapslar som ska göra att kaffet hålls superfräsht (det är en av anledningarna Nespresso använder i sin marknadsföring) men utöver det så är dessa kapslar även paketerade var för sig i någon form av aluminiumpapper som går direkt till sopkorgen. Detta är varken smidigt eller bra för miljön så de förtjänar lite ris för detta redan innan kaffet är testat då vanliga nespressokapslar redan är lite på gränsen om man tänker på miljön. Tumnagel
85kg
+
Gordon Andersson
0

Bilder från sista säsongen av Mad Men

AMC har släppt nio nya foton från den sista säsongen av Mad Men, vars första halva har premiär den 13 april. Det råder flygtema precis som vid tidigare marknadsföring, och vi får se en klädmässig övergång mot det fräsiga 1970-talet. Det ryktas om att säsongen till stor del kommer att utspela sig i Los Angeles. Tumnagel
98kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Färgstarkt i Framers lookbook

Inspireras du av färger och gillar tatuerade tjejer samt är i behov av glasögon är tyska glasögonföretaget Framers lookbook en inspirationskälla för dig. Sedan 2009 har de varje år gjort lookbooks med samma fotomodeller. Tjejerna är rejält tatuerade och färgstarka men killarna har en betydligt lägre profil. Framers VD Matthias Busche säger: "Vi vill ge etiketten " Handmade in Germany " en ny betydelse på marknaden för glasögon . Inte billig import . Inte mainstream och anpassad design. Inte gigantiska marknadsföringsutgifter och överdrivna vinstmarginaler. Det innebär ett ekologiskt och socialt ansvar , att veta villkoren för produktion och namnen på de människor som har gjort våra glasögon". Tumnagel
80kg
+
Åsa Wikström
0
2013

Marknadsföringsbudget blir till hjälp
I Filippinerna

Casey Neistat fick frågan vad han skulle göra för marknadsföring till filmen The Secret Life Of Walter Mitty och hans svar blev att hjälpa de drabbade i Filippinerna. Sagt och gjort, han tog budgeten på 25 000 dollar och åkte ner för att köpa och dela ut mat, verktyg och läkemedel. Tumnagel
275kg
+
Roger Åberg
0

Trailer för S.
J.J. Abrams mystiska bok

J.J. Abrams verkar vara nästan lika bra på marknadsföring som på att göra film. För några veckor sedan landade en mystisk trailer för ett hemligt projekt från honom och Bad Robot på nätet, som fick stor uppmärksamhet. Nu har det bekräftats att det handlar om en bok, S., som regissören utvecklat med hjälp av författaren Doug Dorst, och en ny trailer har släppts. Bokens handling är fortfarande ganska oklar, men det blir spännande att se om de redan nu planerar en filmatisering eller om den får stå på hyllan ett tag först. Tumnagel
92kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Kortfilm Biomorph
Extremt kort

Den här korta Biomorph-filmen regisserades av Henrik Bjerregard Clausen och 12 studenter från 3D College Denmark. Tanken med teasern var att visa hur coola grejer man kan göra om man pluggar på 3D College Denmark, och är alltså en del i en slags marknadsföringskampanj för skolan. Inspirationen till filmen kom bland annat från Blizzards StarCraft och World of Warcraft. Tumnagel
196kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Vi provkör BMW 4-serie coupé
Den sitter där den ska i kurvorna

BMW fortsätter leverera nya modeller på löpande band och nu har man börjat använda siffran fyra. Först ut är 4-serie coupé och BMW levererar verkligen. Bilen är vacker som få, inte lika fet och svulstig som 6-serien men det är ju inte meningen heller. Man har dock lånat lite av känslan i rumpan på bilen från sexan, men att den heter 4 är nog mest ett marknadsföringstrick. I dag har vi tryckt på runt Lissabon på smala, kurviga vägar och det är verkligen en fröjd att köra denna godbit. Modellen vi körde i dag är 435:an med sina 306 hästar som räcker gott och väl. Sexan låter mycket trevligt, som sig bör, men är du sugen så blir du fattig - coupén börjar på 473 500 kronor. Är du snål och väljer 420d kommer du undan med 380 000 kronor men det alternativet känns, utan att ha kört den, inte riktigt rätt i magen. I morgon blir det lite bana - mer om det senare! Tumnagel
209kg
+
Roger Åberg
0

Man of Steel-inspirerade glasögon

Har du svårt att släppa Man of Steel, men vet inte vad nästa steg i hypevågen ska bli nu när marknadsföringskampanjen lider mot sitt slut och premiären inte är förrän den 26 juni? Är du glasögonbärare kan vi tipsa om att haffa ett par billiga brillor av Warby Parker, som skapat en kollektion med Stålmannen som största inspirationskälla. Du kan alltså gå runt med samma look som Clark Kent – för bara 95 dollar. Tumnagel
98kg
+
Josephine Sjöqvist
0
Nästa sida