m
a
r
50 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Whisky för 465.000 kronor
På torsdag lanserar The Macallan en dyrgrip

Nu på torsdag den 4 mars lanserar The Macallan Red Collection och det är en unik serie med single malt-whisky som endast kommer att sälja i begränsad upplaga. Med i gänget finns en 50-åring som har prislappen 465.000 kronor. Detta är den äldsta och mest exklusiva serien hittills från varumärket och förutom 50 finns även 40- och 60-årig whisky i trion. Gästspelar gör även The Macallan 71 Years Old, The Macallan 74 Years Old och The Macallan 78 Years Old som är de äldsta någonsin i The Macallans historia. Tumnagel
80kg
+
Bobby Green
0

unemployedwineguy testar Aviation gin
Ryan Reynolds-ginen

Skådespelaren Ryan Reynolds har många strängar på sin lyra. En av dem är hans ginmärke Aviation Gin som unemployedwineguy recenserar i följande video. Jag har själv avverkat en flaska och mitt betyg är att det är bra bas-gin att ha hemma i skåpet. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Levi's och BAPE presenterar kollektion
Släpps den 23 januari

Levix27s har slagit sina påsar ihop med det japanska varumärket A Bathing Ape (BAPE) och presenterar nu en gemensamt framtagen kollektion med kläder. Man har tagit flera av Levix27s klassiker och gett dessa en touch av BAPE. Allt släpps den 23 januari och grejerna kommer att finnas i Levix27s butik på NK i Stockholm och på nätet. Tumnagel
69kg
+
Bobby Green
0

Det här är Burger Kings nya stil
Flörtar med 70-talet

Burger King har gjort om hela sin varumärkesidentitet. Den gamla lanserades 1999 och har således fått leva i 22 år, men nu är det alltså dags för något nytt. Även fast man i det nya flörtar med 70-talet. Den nya loggan har hämtat inspiration från den logga man använde sig av under nästan 40 år. Dock ska den ha fått sig ett mer modernt uttryck och en helt ny tillhörande visuell värld. Med start imorgon kommer den nya loggan och varumärkesidentiteten att börja rullas ut och under våren kommer inredning och skyltar att bytas ut på alla restauranger runt om i landet. Tumnagel
243kg
+
Bobby Green
0
2020

Skor inspirerade av Cupra Formentor
Snabba

Cupra - Seats prestandamärke, har tillsammans med det Barcelonabaserade företaget Mikakus tagit fram snabba skor som sägs vara inspirerade av bilen Formentor. Man kan välja mellan modellen Garage i vitt eller blått eller Paddock som ska vara toppversionen. För ett par Garage får man betala 175 euro medan Paddock går loss på 189 euro. Tumnagel
62kg
+
Bobby Green
0

Amazon börjar sälja figursydda t-shirts
Ladda upp bilder på din kropp för att få den rätta passformen

Amazons varumärke "Made for You" har lanserat en ny tjänst som ska kunna förse användare med kläder som har den exakta passformen för varje användare. Detta är något Amazon kommer att åstadkomma genom att låta användarna ange uppgifter som längd och vikt samt ladda upp bilder på sina kroppar fotograferade med en 3D-scanningsfunktion i Amazons app. Därefter kommer klädesplaggen att anpassas till den individuella kroppsformen vilket förhoppningsvis gör att de sitter fint på beställarens kropp. Initialt kommer det bli möjligt att beställa figursydda t-shirts för 25 dollar styck från Made for You med den nya funktionen. Längre fram planerar dock Amazon att utöka sortimentet även till andra sorters klädesplagg skriver Fast Company. Tumnagel
40.7°
+
Wille Wilhelmsson

Stutterheim och Polestar börjar samarbeta
Erbjuder personliga hemleveranser

John Sterner är Alexander Stutterheims nya märke med stickade plagg och accessoarer där hållbarhet är i fokus. Hela produktionen finns på Öland. Som det ser ut just nu ska man inte springa i butiker vilket gjorde att Alexander bestämde sig för att erbjuda personliga hemleveranser till de kunder som beställt varor på webben. För att fortsätta på det hållbara spåret kontaktade han Polestar för att kunna genomföra leveranserna och det var så Ullexpressen föddes. En Polestar 2 packad med ulltröjor och halsdukar har därför använts för att skeppa varorna från Öland till kunder i Stockholm. Tumnagel
71kg
+
Bobby Green
0

YSUB - motsatsen till energidryck
Innehåller hampa som ska få dig att slappna av

Marknaden fullkomligt svämmar över av energidrycker av alla olika slag. Den ena med mer koffein och uppiggande saker i än den andra. Men för den som vill ha en dryck som hjälper till att slappna av då? Det här har de senaste åren blivit väldigt stort utomlands, inte minst i USA. Där blandar man i hampa och CBD (Cannabidiol) för att den som dricker ska få den motsatta effekten jämfört med en energidryck. CBD är en av hundratalet så kallade cannabinoider i cannabis-plantan. Till skillnad från den rusgivande och mer kända substansen THC är CBD inte psykoaktivt och orsakar i sig inget rus. Så istället för att bli superpigg och taggad vaggas man istället in i en slags avslappnad och lugn fas. YSUB är ett nytt finskt märke som vill uppnå den avslappnande effekten med deras kolsyrade Zen Drink. Den innehåller hampafröextrakt (ej några cannabinoider), citronmelissextrakt och kamomillextrakt. I burken finns även vitaminer (niacin, pantotensyra, B6, B12, folsyra, magnesium, jod), socker, naturliga aromer och citronjuice från koncentrat (8%). Efter en bred lansering i Finland vill man nu etablera sig som den första drycken av detta slag i övriga Norden och för tillfället kan du hitta den på fyra stycken olika ställen i Stockholm. Det går även att köpa den på nätet här och här och för en burk får man betala runt 25 kronor. Fler inköpsställen kommer att läggas till allt eftersom. Det ska även komma en sockerfri version av Zen Drink och när det är tillåtet kommer man även att släppa en CBD-dryck. Tumnagel
138kg
+
Bobby Green
0

Så tar Pharrell Williams hand om sin hy
Lär av mästaren

Pharrell Williams är 47 år gammal men ser ut som om han vore 27. Så vad är "hemligheten"? En av sakerna är att han är noga med att ta hand om sin hy, och här visar han oss sin dagliga rutin kring detta. En rutin han hållit på med i 20 år nu. Videon har han gjort för att göra reklam för sitt nylanserade hudvårdsmärke Humanrace. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Gert Wingårdh designar klocka
Tillsammans med sin son

Den välkända arkitekten Gert Wingårdh har tillsammans med sin son Rasmus Wingårdh designat en klocka för det svenska klockvarumärket Bravur. Man har utgått från modellen Scandinavia och sedan satt sin prägel på den. Inspirationen ska komma från den svenska västkusten och resultatet är vad skandinavisk design är för Wingårdhs. Wingårdh Limited Edition lanseras idag och du hittar den på länken nedan. Endast 50 stycken exemplar tillverkas och på prislappen står det 1088 euro. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0

Timberland släpper färgglada kängor
Tillsammans med Billionaire Boys Club

Timberland x BBC Bee Line är namnet på ett nytt samarbete mellan Timberland och Billionaire Boys Clubs dottermärke Bee Line. Temat är som vi kan se färg och här har man pimpat upp den klassiska kängan 6-inch Boot med färgglada sulor. Sulan finns i fem olika färger så det är bara välja vilken som passar din stil bäst. Joseph Au som är Creative Director och Designer hos Billionaire Boys Club säger följande: "The 2020 Bee Line x Timberland 6-inch Boot är inspirerad av tåliga material, och av de personer som dagligen bär Timberlands ikoniska kängor. Gummisulan är en hyllning till funktionella arbetskläder, och färgerna är inspirerade av naturen. Skon är hållbart producerad, och framtagen för att utstråla personligt uttryck och kreativitet hos den som bär dem." För tillfället finns skorna endast i Billionaire Boys Club Icecream-butiker i New York, London och Tokyo. Imorgon släpps de globalt och för ett par får man betala 2000 kronor. Tumnagel
41kg
+
Bobby Green
0

Burger King ersätter brödet med kött
Börjar säljas i Japan imorgon

Från den 20 november till och med den 3 december kommer Burger King Japan att servera Extreme Chou. Det är en burgare där man ersatt brödet med kött. Perfekt för den som vill ha i sig lite extra protein och som tycker att det här med bröd för att hålla alla ingredienser på plats bara är slöseri. Burgaren väger in på 510 gram och innehåller förutom de fyra kötten även ost, tomat, sallad, rå lök, gurka och ketchup. Alla som köper får även ett klistermärke där det står "I did it. Extreme Chou One Pound Beef Burger" så att man kan skryta för sina kompisar och så vidare. Tumnagel
151kg
+
Bobby Green
0

Skidglasögon för dig som vill se ut som en fluga
Nytt märke från Sverige

Fluga Sports är namnet på ett nytt svenskt glasögonmärke som erbjuder glasögon för alla äventyrare där ute. Inspirationen till designen kommer inte helt oväntat från insekterna och den första modellen som heter Rovfluga får dig nästan att se ut som en fluga när du bär dem. De har linser som går att byta ut om ljuset och förhållandena ändrar sig. Det ska även vara enkelt att över tid uppdatera dem med en ny rem, nya linser och ny ram istället för att köpa ett par helt nya. Glasögonen tillverkas i Italien och de utbytbara linserna kommer från Zeiss. Modellen ligger just nu uppe som ett projekt på Kickstarter där man söker strax över två miljoner kronor för att göra verklighet av den. Ett par ska bli dina för 99 euro. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
-8kg
+
Bobby Green
0

Leif GW Persson släpper Bubbel
Lanseras idag

Leif GW Persson har lanserat inte mindre än fyra stycken viner. Och det går bra, hans grejer är numera Sveriges mest sålda vinvarumärke. Tillsammans med Tegner Spirits & Wine lanserar han nu ett franskt torrt mousserande vin som är producerat på 100 procent Chardonnay. Givetvis heter det GW:s Bubbel och det ska ha en doft av citrus med mogen citron och höstmogna äpplen och en hint av smörstekt brioche. Leif säger följande: "Det är något med bubblor som gör att man blir rätt glad. I champagne, och andra mousserande viner – eller ”bubbel” som vi säger i dagligt tal – är det väldigt gott om dem. Upp till en miljon i en vanlig butelj när de är som flest och de förhöjer både smaken på vinet och stämningen hos den som dricker det. Det är utav denna enkla anledning som jag har valt att döpa mitt senaste vin till GW:s Bubbel. Ett vin avsett för det festliga tillfället." Bubblet släpps idag och för en flaska får du betala 109 kronor. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Air Jordan kommer med självsnörning
Har Nike Adapt-teknik

Skomärket Jordan presenterar nu sin allra första självsnörande modell - Air Jordan 11 Adapt. Den här har Nike Adapt-tekniken i sig och fungerar på samma vis. Stoppa i foten, tryck på knappen på sulan och snörena dras åt. Snabbt och enkelt. Släpps den 30 december och för ett par får du betala 500 dollar. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green
0

Johnnie Walker-whisky för 179.900 kronor
Finns nu på Systembolaget

Whisky-tillverkaren Johnnie Walker fyller i år hela 200 år och detta ska givetvis firas. Man gör det bland annat genom att släppa fyra stycken flaskor i begränsad upplaga och en av dessa sticker ut rejält - eftersom den kostar 179.900 kronor. För de slanten får man en Masterx27s Ruby Reserve som beskrivs som "en rik och perfekt balanserad 40-årig Scotch". Det här blir den dyraste Johnnie Walker-flaskan som någonsin har sålts på Systembolaget. John Williams som är Global Scotch Director på den brittisk dryckeskoncernen Diageo säger följande: "Vi vill visa upp denna 200-åriga resa genom att lansera dessa fyra exlusiva limited edition whiskys. De är en hyllning till vart vi kommer ifrån. Men kanske mer än så, de ger uttryck för vad vi kan åstadkomma idag och framöver. Johns glöd, vision och entrepenörskap är nyckeln till att Johnnie Walker som varumärke har växt sig så starkt genom åren. Detta lade också grunden till en ny framtid inom skotsk whisky, då hans sätt att framställa whisky på har inspirerat alla följande generationer av whiskytillverkare." Läs mer om flaskorna på länken nedan. Tumnagel
79kg
+
Bobby Green
0

Omega släpper Snobben-klocka
Specialversion av Speedmaster

Snobben är i fokus på den här nya specialversionen av Omegas klockmodell Speedmaster. Klockan hyllar utmärkelsen Silver Snoopy Award som gavs till anställda på NASA i samband med ett lyckat uppdrag. På prislappen står det 102.400 kronor. Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0

Klättermusen lanserar skidkollektion
Anpassade för äventyraren

Det svenska varumärket Klättermusen som i vanliga fall tillverkar bergsklättringsutrustning lanserar nu sin första kollektion med skidkläder. Kläderna ska vara speciellt anpassade för den som tar sig både upp och ner från berget på egen hand. I kollektionen finns baslager, mellanlager, skyddande skal, tillbehör och ryggsäckar. Du hittar allt på länken nedan. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0

Vault by Vans och Free & Easy samarbetar
Kläder och skor med retromönster

Vault by Vans har inlett ett nytt samarbete med det Los Angeles-baserade varumärket Free & Easy och här ser vi vad de har kokat ihop. I kollektionen finns klassiska Vans-skor och matchande kläder inspirerade av 70-talets paletter och nyanser. Släpps i butik och online imorgon. Tumnagel
75kg
+
Bobby Green
0

Rolls-Royce fräschar upp sin identitet
Emblemet bara för bilarna

Rolls-Royce är ju ett lyxigt märke och då måste man ju ha en bra identitet även på andra ställen än bilarna. Bolaget, som ju ägs av BMW, har nu fått en ny och uppfräschad sådan och en sak som förändras är att det emblem som sitter på bilarna från och med nu bara ska synas på just bilarna. Istället kommer man att använda RR som det ser ut nedan i tryck, på internet och i sociala medier. Även The Spirit of Ecstasy får sig en uppfräschning och kommer inte att vara lika detaljerad. Det klassiska kännetecknet kommer även att användas i olika bakgrunder. Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0

Eldorado släpper sommarkollektion
Inspirerad av juiceförpackningar

Idag släpper lågprisvarumärket Eldorado en sommarkollektion som inspirerats av deras egna juiceförpackningar. Här finns en skjorta, badbyxor, baddräkt, en scarf och ett solvisir. Spana in vad som erbjuds på länken nedan. Tumnagel
74kg
+
Bobby Green
0

Cupra har tagit fram en lampa
Tillsammans med Marset

I början av 2018 stod det klart att Seat gjorde Cupra till ett eget märke. Men de ska inte bara tillverka bilar under namnet utan även andra saker, som exempelvis lampor för hemmet. Tillsammans med belysningsföretaget Marset har man nu tagit fram den första som man kallar för Chispa by Marset for Cupra. Det är en bärbar batteridriven lampa vars design inspirerats av en sån man har i garaget när man meckar. Det går att hänga upp lampan där man vill och eftersom den är IP44-klassad kan du ha den utomhus om du vill. Vad lampan kostar vet vi tyvärr inte än, försäljningen drar igång i oktober. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Kappa öppnar webbshop i Sverige
Säjer sport- och streetwear-kläder

Sportklädesmärket Kappa har inte funnits på den Skandinaviska marknaden på flera år men nu är det dags att komma tillbaka. En ny webbshop har öppnats här i Sverige och där finns sport- och streetwear-kläder för män, kvinnor och barn. Märket grundades i Milano i Italien och det man började med var strumpor och underkläder. 1967 började man med sportkläder. Rikke Nørdum Sonne som är online-direktör för Kappa säger följande: "Kappa är ett varumärke med lång och framgångsrik historia och vi är både glada och stolta över att kunna lansera en officiell webbshop i Sverige. E-handeln har ökat kraftigt de senaste åren och speciellt under de senaste månadernas extrema förhållanden. Detta gör att det känns extra viktigt och aktuellt att kunna erbjuda en riktigt bra webbshop." Tumnagel
49kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida