m
a
r
3 i dag2 i går49 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Vault by Vans och Free & Easy samarbetar
Kläder och skor med retromönster

Vault by Vans har inlett ett nytt samarbete med det Los Angeles-baserade varumärket Free & Easy och här ser vi vad de har kokat ihop. I kollektionen finns klassiska Vans-skor och matchande kläder inspirerade av 70-talets paletter och nyanser. Släpps i butik och online imorgon. Tumnagel
75kg
+
Bobby Green
0

Rolls-Royce fräschar upp sin identitet
Emblemet bara för bilarna

Rolls-Royce är ju ett lyxigt märke och då måste man ju ha en bra identitet även på andra ställen än bilarna. Bolaget, som ju ägs av BMW, har nu fått en ny och uppfräschad sådan och en sak som förändras är att det emblem som sitter på bilarna från och med nu bara ska synas på just bilarna. Istället kommer man att använda RR som det ser ut nedan i tryck, på internet och i sociala medier. Även The Spirit of Ecstasy får sig en uppfräschning och kommer inte att vara lika detaljerad. Det klassiska kännetecknet kommer även att användas i olika bakgrunder. Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0

Eldorado släpper sommarkollektion
Inspirerad av juiceförpackningar

Idag släpper lågprisvarumärket Eldorado en sommarkollektion som inspirerats av deras egna juiceförpackningar. Här finns en skjorta, badbyxor, baddräkt, en scarf och ett solvisir. Spana in vad som erbjuds på länken nedan. Tumnagel
75kg
+
Bobby Green
0

Cupra har tagit fram en lampa
Tillsammans med Marset

I början av 2018 stod det klart att Seat gjorde Cupra till ett eget märke. Men de ska inte bara tillverka bilar under namnet utan även andra saker, som exempelvis lampor för hemmet. Tillsammans med belysningsföretaget Marset har man nu tagit fram den första som man kallar för Chispa by Marset for Cupra. Det är en bärbar batteridriven lampa vars design inspirerats av en sån man har i garaget när man meckar. Det går att hänga upp lampan där man vill och eftersom den är IP44-klassad kan du ha den utomhus om du vill. Vad lampan kostar vet vi tyvärr inte än, försäljningen drar igång i oktober. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Kappa öppnar webbshop i Sverige
Säjer sport- och streetwear-kläder

Sportklädesmärket Kappa har inte funnits på den Skandinaviska marknaden på flera år men nu är det dags att komma tillbaka. En ny webbshop har öppnats här i Sverige och där finns sport- och streetwear-kläder för män, kvinnor och barn. Märket grundades i Milano i Italien och det man började med var strumpor och underkläder. 1967 började man med sportkläder. Rikke Nørdum Sonne som är online-direktör för Kappa säger följande: "Kappa är ett varumärke med lång och framgångsrik historia och vi är både glada och stolta över att kunna lansera en officiell webbshop i Sverige. E-handeln har ökat kraftigt de senaste åren och speciellt under de senaste månadernas extrema förhållanden. Detta gör att det känns extra viktigt och aktuellt att kunna erbjuda en riktigt bra webbshop." Tumnagel
49kg
+
Bobby Green
0

Nytt från Tyler, The Creator och Levi's
Prickigt värre

Varje år, den 20 maj, firar Levix27s 501® Day för att uppmärksamma och hylla världens mest ikoniska klädesplagg - de klassiska 501-jeansen. I år har man gått samman med Tyler, The Creators varumärke Golf Wang och tagit fram en kollektion med Levi’s 501® ´93 och en Trucker Jacket. Jeansen kostar 140 euro medan jackan går loss på 175 euro. Kollektionen släpps imorgon. Tumnagel
13kg
+
Bobby Green
0

Håkan väljs in i Swedish music Hall of fame
Även Lill Lindfors

Ytterligare tio svenska artister har nu valts in i Swedish music Hall of fame och dessa är Håkan Hellström, Lill Lindfors, Infinite Mass, Povel Ramel, Karin Dreijer, Tant Strul, Pugh Rogefeldt, Max Martin, Ingela ”Pling” Forsman och Georg Riedel. På listan finns nu 56 stycken svenska artister och band som valts in sedan man började med utmärkelsen 2011. Kraven för att få en plats är att man skivdebuterat för minst 20 år sedan, haft stort inflytande på musikutvecklingen i Sverige och gjort "betydande insatser för svensk musik". Tumnagel
12kg
+
Bobby Green
0

Två nya Festis-smaker
Raspberry Lemon och Blueberry Pear

Från och med denna vecka rullas två nya Festis-smaker ut i butik och dessa är Raspberry Lemon och Blueberry Pear. Hallon, citron och blåbär, päron alltså. Wiveca Fribert som är varumärkesansvarig för Festis säger följande: "Raspberry Lemon och Blueberry Pear är båda resultat av konsumenters efterfrågan av sockerfria Festis-smaker. Sockerfria drycker ökar generellt och därför tror vi verkligen att de två sockerfria nyheterna kommer uppskattas, både av redan Festis-frälsta såväl som nya Festis-älskare." Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0

Guinness släpper IPA i amerikansk stil
Bjuder på traditionella smaker

För två år sedan släppte Guinness sin första IPA och nu är det dags för en ny medlem i denna kategori. Den här heter Guinness Blonde IPA och är en IPA i amerikansk stil. Den ska kombinera humlesmaker från USA:s västkust med krispiga och friska toner från den irländska kustlinjen. Ölet bryggs med humlesorterna Centennial, Citra och Cascade och vid bryggningen använder man Guinness egen jäst. Wilhelm Biörck som är ansvarig för varumärket Guiness på Carlsberg Sverige säger följande: "Guinness Blonde IPA är allt du vill ha från en traditionell IPA men balanserad med allt du förväntar dig av Guinness, det vill säga kvalitet, hantverk och tradition. Om man ska placera Blonde IPA på en smakkarta så får den en tämligen unik position, med en något lägre komplexitet och även om den såklart är präglad av humlen så är den inte lika dominerande som i många andra välkända IPA-sorter." Alkoholhalten ligger på 5 % och burken rymmer 44 centiliter. Ska finnas att köpa nu enligt pressmeddelandet men Systembolaget säger att den lanseras först den 9 mars. Priset för en burk är 24,90 kronor. Tumnagel
98kg
+
Bobby Green
0

Varför är Fjällräven så dyrt?
Och är de miljövänliga?

Fjällräven är ett klassiskt svenskt märke som man ofta ser i andra delar av världen. För 10-15 år sedan var det nästan alltid en svensk person som bar en Kånken om man såg den utomlands, men i dag kan det lika gärna vara en amerikan eller tysk eller japan. Om man hänger på Times Square i New York är det i dag inte omöjligt att man ser reklam för bolaget tillsammans med andra multinationella bolag. I den här filmen får vi dels en liten historielektion om Fjällräven men man går också genom om deras pris verkligen är rimligt och framförallt om man lever upp till sin ekologiska aura. Tumnagel
137kg
+
Roger Åberg
0

TAG Heuer firar 160 år
Med specialversion av Carrera

1860 grundades klocktillverkaren TAG Heuer vilket gör att man i år firar hela 160 år. Detta gör man bland annat genom att lansera en specialversion av märkets mest ikoniska modell - TAG Hauer Carrera. Den släpptes för första gången 1964 och inspirationen kom från en av världens farligaste biltävlingar - Carrera Panamericana i Mexiko. Specialversionen heter TAG Heuer Carrera 160 Years Silver Limited Edition och den får en något större boett än originalet, 39 millimeter istället för 36. På insidan är det också nytt och här sitter urverket Caliber Hauer 02. Originalet har ett Valjoux 72. Istället för plexiglas täcks även urtavlan av safirglas. Baksidan är också öppen så att man kan se hur klockan jobbar. Endast 1860 stycken exemplar kommer att tillverkas och prislappen ligger på 6450 dollar. Lanseras i juni och ska gå att förhandsbeställa nu. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green
0

Schwinn visar Stranger Things-cykel
Inspirerad av Lucas Sinclair

Lucas Sinclair är namnet på en av karaktärerna i serien Stranger Things. Nu har serien tillsammans med cykeltillverkaren Schwinn tagit fram en cykel inspirerad av den Lucas trampar runt på så att du också kan göra det. Det är en Schwinn Predator single speed som utrustats med klistermärken, väska och ficklampa. Den har även ett skrev-skydd på ramen som flörtar med serien. Cykeln blir din för 249 dollar. Annat nytt på Stranger Things-fronten är det här Airbnb-boendet i St Louis som hämtat inspiration från serien. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0
2019

Lågprismärket Eldorado fyller 50 år
Firar med att öppna konceptbutik

Ni känner nog alla till Axfoods lågprismärke Eldorado. I år fyller de hela 50 år och detta firas bland annat genom att man smäller upp en konceptbutik med kläder och prylar. Butiken finns på A House i Stockholm och den är öppen den 10 december mellan klockan 10.00 och 19.00. Här kommer man förutom kläder att hitta Eldorado-konst och adventsljus. All försäljning går oavkortat till Musikhjälpen. Tumnagel
108kg
+
Bobby Green
0

Lantmännen lanserar ekologisk vetevodka
Första gången

När det står 4 december i almanackan lanserar Lantmännen en ekologisk vetevodka på Systembolaget och på utvalda restauranger. Basen är vete från Västergötland och vodkan ska ha en mjuk, ren och diskret karaktär med toner av tropisk frukt och ljust bröd. Mackmyra står för buteljering, försäljning och distribution av vodkan. Magnus Kagevik som är chef Division Energi på Lantmännen säger följande: "Detta är en mycket spännande lansering. Spannmål är grunden till allt som Lantmännen gör, men det här är första gången som Lantmännen tillverkar vodka under eget varumärke. Tack vare Lantmännen Reppes kompetens inom hållbar förädling av vete och tillverkning av dryckessprit, i kombination med lokalproducerade råvaror från våra svenska lantbrukare i regionen, kan vi erbjuda en helt unik produkt på marknaden." Lantmännen Vetevodka har artikelnummer 82207. Alkoholhalten är på 40 procent och för en flaska som rymmer 500 milliliter får man betala 249 kronor. Tumnagel
144kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida