m
a
r
1 i dag3 i går63 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Stutterheim och Polestar börjar samarbeta
Erbjuder personliga hemleveranser

John Sterner är Alexander Stutterheims nya märke med stickade plagg och accessoarer där hållbarhet är i fokus. Hela produktionen finns på Öland. Som det ser ut just nu ska man inte springa i butiker vilket gjorde att Alexander bestämde sig för att erbjuda personliga hemleveranser till de kunder som beställt varor på webben. För att fortsätta på det hållbara spåret kontaktade han Polestar för att kunna genomföra leveranserna och det var så Ullexpressen föddes. En Polestar 2 packad med ulltröjor och halsdukar har därför använts för att skeppa varorna från Öland till kunder i Stockholm. Tumnagel
71kg
+
Bobby Green
0

Mat.se kör igång butik särskilt för riskgrupper
Färdiga kassar med snabbare leverans

Nu i helgen öppnar Mat.se en ny onlinebutik som är speciellt framtagen för de människor som befinner sig i riskgrupper - äldre personer med högt blodtryck, hjärt- och kärlsjukdomar, lungsjukdom eller diabetes. I den nya butiken kommer man att sälja tre stycken olika färdigpackade mat- och hygienkassar som levereras hem till dörren nästa vardag efter beställningen. Kassarna innehåller basvaror som räcker för en person i en vecka. Standardkassen kostar 499 kronor, vegokassen 549 kronor och hygienkassen 315 kronor. Till en början kommer 500 stycken beställningar per vecka att levereras i Stockholm och Göteborg. Tumnagel
268kg
+
Bobby Green
0
2018

100 nya McDonald's-restauranger inom 5 år
Stor expansion i Norden

Nu presenterar McDonaldx27s en expansionsplan och den har som ambition att man inom fem år ska ha öppnat 100 stycken nya restauranger i Norden. Om tio år ska den siffran istället vara 200. Sverige är den största marknaden i gruppen och i Norden ska expansionen skapa upp till 5000 stycken nya jobb. Christer Åberg som är koncernchef på McDonaldx27s Norden säger följande: "Vi ser stor tillväxtpotential på alla fyra marknaderna, med god tillväxt i alla länder. Under de kommande åren kommer vi att göra betydande investeringar för att ta till vara på marknadspotentialen. Vi serverar 150 miljoner gäster om året och visionen är att nå 200 miljoner per år i Norden." Man investerar även i att uppgradera befintliga restauranger. Köken byggs om för tillagning på beställning och fler och fler ställen får digitala skärmar från var man beställer maten själv. Thomas Kelly som är VD på McDonaldx27s i Sverige säger följande: "Gästernas förväntningar förändras och vi utvecklas med våra gäster för att erbjuda en relevant och modern upplevelse. Vi började nyligen med bordsservering, något som gästerna verkligen uppskattat. Nästa steg är att erbjuda våra gäster möjlighet till hemleverans, vilket gör McDonald’s i Sverige ännu mer tillgängligt och samtida." Tumnagel
-113kg
+
Bobby Green
0
2014