m
a
r
3 i går71 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Köp Silvio Berlusconis gamla båt
Din för elva miljoner dollar

Den italienska finansmannen och politikern Silvio Berlusconi har tidigare ägt båten vi ser här. Den är döpt till Morning Glory och just nu ligger den ute till försäljning, för elva miljoner dollar. För pengarna får man en lyxig segelyacht som byggdes åt mediamogulen Rupert Murdoch 1993 och sedan såldes till Silvio 1999 för 7,2 miljoner dollar. Sedan dess har den uppgraderats på flera fronter och 2010 gjorde man en helrenovering. Båten mäter 48,2 meter och vill man inte köra med segel finns 850 hästar starka MAN-dieslar som gör jobbet. Annonsen hittar ni på länken nedan. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0

Västkustborna köper mest påskmust
Dé é ju så gött!

Nu till helgen är det ju som ni säkert alla vet påsk och då är det dags att duka fram julbordet igen. Några saker har bytts ut och julmusten heter påskmust istället, men annars är det mesta sig likt. Just påskmust bäljas det mycket av nu och sedan 2005 har konsumtionen ökat från fyra till över tio miljoner liter per år. Bara i fjol ökade även försäljningen av sockerfri påskmust med nästan 60 procent. Apotekarnes must är marknadsledande (står för 68,4 procent av den totala försäljningen) och deras förförsäljning visar att det är västkustborna som köper mest påskmust i Sverige. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0
2019

Lågprismärket Eldorado fyller 50 år
Firar med att öppna konceptbutik

Ni känner nog alla till Axfoods lågprismärke Eldorado. I år fyller de hela 50 år och detta firas bland annat genom att man smäller upp en konceptbutik med kläder och prylar. Butiken finns på A House i Stockholm och den är öppen den 10 december mellan klockan 10.00 och 19.00. Här kommer man förutom kläder att hitta Eldorado-konst och adventsljus. All försäljning går oavkortat till Musikhjälpen. Tumnagel
109kg
+
Bobby Green
0

Lantmännen lanserar ekologisk vetevodka
Första gången

När det står 4 december i almanackan lanserar Lantmännen en ekologisk vetevodka på Systembolaget och på utvalda restauranger. Basen är vete från Västergötland och vodkan ska ha en mjuk, ren och diskret karaktär med toner av tropisk frukt och ljust bröd. Mackmyra står för buteljering, försäljning och distribution av vodkan. Magnus Kagevik som är chef Division Energi på Lantmännen säger följande: "Detta är en mycket spännande lansering. Spannmål är grunden till allt som Lantmännen gör, men det här är första gången som Lantmännen tillverkar vodka under eget varumärke. Tack vare Lantmännen Reppes kompetens inom hållbar förädling av vete och tillverkning av dryckessprit, i kombination med lokalproducerade råvaror från våra svenska lantbrukare i regionen, kan vi erbjuda en helt unik produkt på marknaden." Lantmännen Vetevodka har artikelnummer 82207. Alkoholhalten är på 40 procent och för en flaska som rymmer 500 milliliter får man betala 249 kronor. Tumnagel
144kg
+
Bobby Green
0

Ny Victoria's Secret-butik öppnar i Stockholm
Ska börja sälja underkläder i Gallerian

Den välkända amerikanska underklädeskedjan Victoriax27s Secret kommer nu att öppna en flaggskeppsbutik i Stockholm rapporterar Dagens Industri. Victoriax27s Secret har redan en butik i Westfield Mall of Scandinavia utanför Stockholm men där säljer man än så länge bara accessoarer och skönhetsprodukter. Den nya Victoriax27s Secrets-butiken kommer att öppna upp i klädbutiken Monkis gamla lokaler i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Där kommer man, precis som i USA och på andra platser där Victoriax27s Secret finns, att även börja sälja underkläder till kvinnor. Victoriax27s Secret drog igång sin verksamhet i USA 1977 men på senare tid ska försäljningssiffrorna ha dalat, något som sägs bero på att många har börjat tycka att deras koncept känns aningen förlegat. Tumnagel
64kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Sean Evans visar starka såser
De som kommer användas i nästa säsong av Hot Ones

Nästa vecka återvänder pratprogrammet Hot Ones till YouTube-kanalen First We Feast. Programmet går ut på att diverse kändisar ska svara på frågor medan de äter ett gäng heta kycklingvingar. Som vanligt med nya säsonger av Hot Ones så är det också ett nytt gäng såser som gästerna kommer få smaka. I klippet ovan går programmets värd, Sean Evans, genom vilka såser som kommer bränna munnar i säsong 10 av Hot Ones. Såserna som är med i detta program brukar alltid få ett rejält uppsving i försäljningen och brukar också medföra att svenska återförsäljare börjar ha dem i lager så man kan leka Hot Ones hemma. Tumnagel
89kg
+
Frode Wikesjö
0

Tretorn och Makia presenterar kollektion
Peace Islands

Peace Islands är namnet på ett samarbete mellan det svenska regn- och sneakersvarumärket Tretorn och det finska streetwear-märket Makia. Kollektionen fokuserar på på fred och hållbarhet och det handlar om seglarkläder med inspiration från Åland. Det finns regnplagg, stövlar, stickade tröjor och accessoarer och en del av försäljning kommer att gå till arbetet med att rädda Östersjön. Allt som erbjuds finns på länken nedan. Tumnagel
115kg
+
Bobby Green
0

Atomik Vodka är gjord på vete från Tjernobyl
Är dock inte radioaktiv

Forskare från Ukraina och Storbritannien har tagit fram en vodkasort som man framställt av vete som växt runt kärnkraftverket Tjernobyl, ett kärnkraftverk som drabbades av en allvarlig härdsmälta 1986 vilken ledde till att hela området fick evakueras. Man kallar vodkan för Atomik och man försäkrar att den inte innehåller några farliga doser av radioaktivitet. Det enda radioaktiva ämne man kunde uppmäta efter vodkan destillerats var små mängder av kol-14 men dessa halter var inte högre än vad de skulle varit i någon annan typ av drink enligt forskarna. Man siktar nu på att eventuellt börja sälja Atomik och planerar att 75 procent av överskottet från försäljningen ska gå tillbaka till Tjernobyl för att bidra till arbetet med miljön där. Tumnagel
82kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Intressant om priserna på konsertbiljetter
Live Nation har sålt mängder på andrahandsmarknaden

Billboard går i en artikel igenom problemet med biljettpriser och andrahandsmarknaden. Det har genom lite läckta telefonsamtal kommit fram att Live Nation, som arrangerar konserter både i USA och Sverige, helt enkelt har sålt massor av biljetter på andrahandsmarknaden åt artister. Detta istället för att sälja dem direkt till besökarna. Det kan ses som elakt och ont, vilket det på sätt och vis är. Men det är vissa artister, enligt Live Nation ett mindre antal, som har velat detta för att kunna kontrollera priserna. Om de flödar ut biljetter på andrahandsmarknaden till ett rätt rimligt pris gör det att andra säljare på andrahandsmarknaden också måste hålla ett rimligt pris för att få sina biljetter sålda och på så sätt sticker priserna inte iväg. Enligt Live Nation vill artisterna inte ha för höga priser i den vanliga försäljningen för att inte verka giriga. Samtidigt vill man inte att andrahandsmarknaden håller för låga priser, för då går försäljningen av de vanliga biljetterna dåligt. Det verkar dock som att man är på väg bort från detta, inte helt etiskt korrekta tilltaget. Istället justerar man tillgång och efterfrågan med lite mer dynamisk prissättning, VIP-biljetter och liknande. Det finns inte samma risk att priser sticker till höga höjder på andrahandsmarknaden om det samtidigt finns biljetter till samma peng där man får specialbehandling. Samtidigt så är artister i dag duktiga på att börja sälja biljetter till sina riktiga fans lite tidigare, exempelvis till de som följer en artist på Spotify. Det är oklart om Live Nation i Sverige har gjort samma sak. Tumnagel
30kg
+
Roger Åberg
0

Pride-kollektion från Polo Ralph Lauren
Välj mellan fem stycken plagg

Polo Ralph Lauren presenterar nu en Pride-kollektion man tagit fram tillsammans med Stonewall Community Foundation. Freeskier-stjärnan Gus Kenworthy frontar kampanjen tillsammans med flera andra gay-ikoner inom olika världar. En del av inkomsten från försäljningen ska gå till olika LGBTQIA+-organisationer. I kollektionen finns fem stycken könsneutrala plagg för barn och vuxna - pikétröja, hoodie, t-shirt, keps och väska. Priser och mer information finns på länken nedan. Tumnagel
71kg
+
Bobby Green
0

Japansk parfym blir din för 10.799 kronor
Det här är Di Sers kronjuvel Kyara

Det japanska nischparfymhuset Di Ser lanserade förra månaden sina parfymer hos Gents som det fjärde globala försäljningsstället online. Nu adderas kronjuvelen Kyara till utbudet. Doften är skapad av Yasuyuki Shinohara och huvudnoterna i den är ros, oud, indiskt sandelträ och patchouli. Den är baserad på parfymråvaran Oud som kommer från en väldigt sällsynt typ av agarträd. För en flaska som rymmer 33 milliliter får man betala 10 799 kronor. Tumnagel
61kg
+
Bobby Green
0

Sommarchips från OLW återvänder
Sålde slut snabbt sist

Förra sommaren skickade OLW ut chipssmakerna Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies i butikerna, men bara under en begränsad tid. Folk verkade gilla dem såpass mycket att de nu gör en comeback, dock återigen under en begränsad period. Sofia Johard som är Produktchef hos OLW säger följande: "Just smaken vet vi är a och o när det kommer till val av snacks. Dessa två chips försäljningssuccé är verkligen bevis på det. Inspirationen till chipssmakerna kommer från amerikanska södern med deras starka BBQ-tradition och tar fasta på gemenskapen och matglädjen runt sommarens grillstunder. Det är kul att konsumenten blivit alltmer nyfiken på att testa nya och lite hetare smakkombinationer - och vi vill gärna bidra till ytterligare smakäventyrlighet." Lanseringen sker under vecka 15. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Lime har tagit fram en hjälm med Closca
Lanseras på måndag

På måndag kommer sparkcykeltjänsten Lime tillsammans med den spanska hjälmtillverkaren Closca lansera en hjälm som de tagit fram tillsammans. Den kommer att visas upp under Paris Fashion Week där man kommer att ha en digital pop-up-butik. Där kommer 500 stycken limiterade och specialdesignade Closca x Lime-hjälmar finns till försäljning under ett dygn. Tumnagel
25kg
+
Bobby Green
0
2018

H&M skrotar Cheap Monday
Klassiskt jeansmärke går i graven

H&M berättar nu att man kommer att skrota Cheap Monday. Det är tio år sedan man köpte Fabric Scandinavien AB som drev kedjorna Weekday och Monki och där Cheap Monday var ett av märkena som man sålde. I dag har Cheap Monday en egen affär i London och onlineförsäljning, men nu är det alltså slut på det klassiska märket med dödskallen. Eller snart är det slut, verksamheten ska vara stängd till 30 juni nästa år. Tumnagel
28kg
+
Roger Åberg
0
Nästa sida