m
a
r
69 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ny Victoria's Secret-butik öppnar i Stockholm
Ska börja sälja underkläder i Gallerian

Den välkända amerikanska underklädeskedjan Victoriax27s Secret kommer nu att öppna en flaggskeppsbutik i Stockholm rapporterar Dagens Industri. Victoriax27s Secret har redan en butik i Westfield Mall of Scandinavia utanför Stockholm men där säljer man än så länge bara accessoarer och skönhetsprodukter. Den nya Victoriax27s Secrets-butiken kommer att öppna upp i klädbutiken Monkis gamla lokaler i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. Där kommer man, precis som i USA och på andra platser där Victoriax27s Secret finns, att även börja sälja underkläder till kvinnor. Victoriax27s Secret drog igång sin verksamhet i USA 1977 men på senare tid ska försäljningssiffrorna ha dalat, något som sägs bero på att många har börjat tycka att deras koncept känns aningen förlegat. Tumnagel
63kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Sean Evans visar starka såser
De som kommer användas i nästa säsong av Hot Ones

Nästa vecka återvänder pratprogrammet Hot Ones till YouTube-kanalen First We Feast. Programmet går ut på att diverse kändisar ska svara på frågor medan de äter ett gäng heta kycklingvingar. Som vanligt med nya säsonger av Hot Ones så är det också ett nytt gäng såser som gästerna kommer få smaka. I klippet ovan går programmets värd, Sean Evans, genom vilka såser som kommer bränna munnar i säsong 10 av Hot Ones. Såserna som är med i detta program brukar alltid få ett rejält uppsving i försäljningen och brukar också medföra att svenska återförsäljare börjar ha dem i lager så man kan leka Hot Ones hemma. Tumnagel
89kg
+
Frode Wikesjö
0

Tretorn och Makia presenterar kollektion
Peace Islands

Peace Islands är namnet på ett samarbete mellan det svenska regn- och sneakersvarumärket Tretorn och det finska streetwear-märket Makia. Kollektionen fokuserar på på fred och hållbarhet och det handlar om seglarkläder med inspiration från Åland. Det finns regnplagg, stövlar, stickade tröjor och accessoarer och en del av försäljning kommer att gå till arbetet med att rädda Östersjön. Allt som erbjuds finns på länken nedan. Tumnagel
115kg
+
Bobby Green
0

Atomik Vodka är gjord på vete från Tjernobyl
Är dock inte radioaktiv

Forskare från Ukraina och Storbritannien har tagit fram en vodkasort som man framställt av vete som växt runt kärnkraftverket Tjernobyl, ett kärnkraftverk som drabbades av en allvarlig härdsmälta 1986 vilken ledde till att hela området fick evakueras. Man kallar vodkan för Atomik och man försäkrar att den inte innehåller några farliga doser av radioaktivitet. Det enda radioaktiva ämne man kunde uppmäta efter vodkan destillerats var små mängder av kol-14 men dessa halter var inte högre än vad de skulle varit i någon annan typ av drink enligt forskarna. Man siktar nu på att eventuellt börja sälja Atomik och planerar att 75 procent av överskottet från försäljningen ska gå tillbaka till Tjernobyl för att bidra till arbetet med miljön där. Tumnagel
82kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Intressant om priserna på konsertbiljetter
Live Nation har sålt mängder på andrahandsmarknaden

Billboard går i en artikel igenom problemet med biljettpriser och andrahandsmarknaden. Det har genom lite läckta telefonsamtal kommit fram att Live Nation, som arrangerar konserter både i USA och Sverige, helt enkelt har sålt massor av biljetter på andrahandsmarknaden åt artister. Detta istället för att sälja dem direkt till besökarna. Det kan ses som elakt och ont, vilket det på sätt och vis är. Men det är vissa artister, enligt Live Nation ett mindre antal, som har velat detta för att kunna kontrollera priserna. Om de flödar ut biljetter på andrahandsmarknaden till ett rätt rimligt pris gör det att andra säljare på andrahandsmarknaden också måste hålla ett rimligt pris för att få sina biljetter sålda och på så sätt sticker priserna inte iväg. Enligt Live Nation vill artisterna inte ha för höga priser i den vanliga försäljningen för att inte verka giriga. Samtidigt vill man inte att andrahandsmarknaden håller för låga priser, för då går försäljningen av de vanliga biljetterna dåligt. Det verkar dock som att man är på väg bort från detta, inte helt etiskt korrekta tilltaget. Istället justerar man tillgång och efterfrågan med lite mer dynamisk prissättning, VIP-biljetter och liknande. Det finns inte samma risk att priser sticker till höga höjder på andrahandsmarknaden om det samtidigt finns biljetter till samma peng där man får specialbehandling. Samtidigt så är artister i dag duktiga på att börja sälja biljetter till sina riktiga fans lite tidigare, exempelvis till de som följer en artist på Spotify. Det är oklart om Live Nation i Sverige har gjort samma sak. Tumnagel
30kg
+
Roger Åberg
0

Pride-kollektion från Polo Ralph Lauren
Välj mellan fem stycken plagg

Polo Ralph Lauren presenterar nu en Pride-kollektion man tagit fram tillsammans med Stonewall Community Foundation. Freeskier-stjärnan Gus Kenworthy frontar kampanjen tillsammans med flera andra gay-ikoner inom olika världar. En del av inkomsten från försäljningen ska gå till olika LGBTQIA+-organisationer. I kollektionen finns fem stycken könsneutrala plagg för barn och vuxna - pikétröja, hoodie, t-shirt, keps och väska. Priser och mer information finns på länken nedan. Tumnagel
71kg
+
Bobby Green
0

Japansk parfym blir din för 10.799 kronor
Det här är Di Sers kronjuvel Kyara

Det japanska nischparfymhuset Di Ser lanserade förra månaden sina parfymer hos Gents som det fjärde globala försäljningsstället online. Nu adderas kronjuvelen Kyara till utbudet. Doften är skapad av Yasuyuki Shinohara och huvudnoterna i den är ros, oud, indiskt sandelträ och patchouli. Den är baserad på parfymråvaran Oud som kommer från en väldigt sällsynt typ av agarträd. För en flaska som rymmer 33 milliliter får man betala 10 799 kronor. Tumnagel
61kg
+
Bobby Green
0

Sommarchips från OLW återvänder
Sålde slut snabbt sist

Förra sommaren skickade OLW ut chipssmakerna Creamy Summer BBQ och Grilled Cheddar Chillies i butikerna, men bara under en begränsad tid. Folk verkade gilla dem såpass mycket att de nu gör en comeback, dock återigen under en begränsad period. Sofia Johard som är Produktchef hos OLW säger följande: "Just smaken vet vi är a och o när det kommer till val av snacks. Dessa två chips försäljningssuccé är verkligen bevis på det. Inspirationen till chipssmakerna kommer från amerikanska södern med deras starka BBQ-tradition och tar fasta på gemenskapen och matglädjen runt sommarens grillstunder. Det är kul att konsumenten blivit alltmer nyfiken på att testa nya och lite hetare smakkombinationer - och vi vill gärna bidra till ytterligare smakäventyrlighet." Lanseringen sker under vecka 15. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Lime har tagit fram en hjälm med Closca
Lanseras på måndag

På måndag kommer sparkcykeltjänsten Lime tillsammans med den spanska hjälmtillverkaren Closca lansera en hjälm som de tagit fram tillsammans. Den kommer att visas upp under Paris Fashion Week där man kommer att ha en digital pop-up-butik. Där kommer 500 stycken limiterade och specialdesignade Closca x Lime-hjälmar finns till försäljning under ett dygn. Tumnagel
25kg
+
Bobby Green
0
2018

H&M skrotar Cheap Monday
Klassiskt jeansmärke går i graven

H&M berättar nu att man kommer att skrota Cheap Monday. Det är tio år sedan man köpte Fabric Scandinavien AB som drev kedjorna Weekday och Monki och där Cheap Monday var ett av märkena som man sålde. I dag har Cheap Monday en egen affär i London och onlineförsäljning, men nu är det alltså slut på det klassiska märket med dödskallen. Eller snart är det slut, verksamheten ska vara stängd till 30 juni nästa år. Tumnagel
28kg
+
Roger Åberg
0

Motörhead släpper rom
Mera sprit från heavy metal-legendarerna

Heavy metal-bandet Motörhead har ännu en gång lånat ut sitt namn till en sprittillverkare och den här gången handlar det om att kränga rom. Nästa månad kommer Motörhead Premium Dark Rum att börja säljas på Systembolaget via företaget Umidas dotterbolag Brand For Fans rapporterar Dagens Industri. I ett pressmeddelande skriver Umbida: "Den nya produkten Motörhead Premium Dark Rum estimeras bidra med ett tillskott på upp till 3 miljoner kronor i nettoomsättning per år enbart från den svenska marknaden. Nästa år breddas Motörhead-portföljen kraftigt med målet att fyrdubbla dess försäljning till 25 Mkr i nettoomsättning under 2019." Sedan tidigare Motörhead bland annat satt sitt namn på vin, vodka och whisky. Tumnagel
76kg
+
Wille Wilhelmsson
0

McLaren och Belstaff presenterar klädkollektion
Ser ju faktiskt helt okej ut

Biltillverkaren McLaren presenterar nu ett samarbete man gjort med klädföretaget Belstaff. Det handlar inte om grejer draperade i McLarens logga utan om kläder som man faktiskt inte behöver skämmas över att ha på sig. I kollektionen finns skinnjackor, tröjor, skjortor och byxor för både dam och herr. Allt ska finnas till försäljning nu och vad som erbjuds ser ni på länken nedan. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida