m
a
r
67 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Nya solglasögon från Kering
Första egna kollektionen

Holding-bolaget Kering som äger Balenciaga presenterar nu en egen kollektion med solglasögon. De kommer att säljas exklusivt på Dover Street Market med start den här månaden. Glasögonen designas, marknadsförs och distribueras av Kering Eyewear men kommer att ha Balenciaga-logotyper på sig. Det billigaste paret går loss på 230 pund. Visa det här inlägget på Instagram Balenciaga Spring 19 Eyewear collection launches Wednesday 2nd January at Dover Street Market and on the DSML E-SHOP @balenciaga Ett inlägg delat av DOVER STREET MARKET LONDON (@doverstreetmarketlondon) 1 Jan 2019 kl. 3:32 PST Tumnagel
-19kg
+
Bobby Green
0
2017
2015

Acne visar upp årets solglasögon
En hel kollektion

För första gången sedan klädmärket Acne (Ambition to Create Novel Expressions) startades 1997 släpper de nu en hel solglasögonkollektion. Tidigare har märket släppt enstaka solglasögon, men denna gång gäller det sju modeller. Jonny Johansson, creative director på Acne, förklarar att han fått inspiration från musik- och filmikoner. Kollektionens alla modeller går att hitta med olika färger på glaset. Solglasögonen finns att hitta på Acnes hemsida. Tumnagel
-8kg
+
Johan Rosén
0

Hapter
Unika glasögon efter gammal förlaga

Vad som skiljer Hapter från andra glasögon tillverkare? Så här svarar grundarna Erik Balzan och Mirko Forti på frågan. "Allt naturligtvis. Specifikt vad gäller produkten, är Hapter bärare av kulturella och hantverksmässiga tillverkningsprocedurer av unikt värde, som utvecklats ur århundraden av hantverkskunnande. Tänk bara den fantastiska och komplicerade processen att skapa det råa, kraftiga tyg som vi har på bågen. Med utgångspunkt från bomullsträdet väljs bomullen ut, sedan kommer faserna av spinning, skevning, vävning och färgning. Och detta är bara bågens yta ..." Läs hela intervjun i Eyewear Magazine. Tumnagel
53kg
+
Åsa Wikström
0

Urban Space
Svenskdesignade bågar från anrikt företag

Det genuina svenska glasögonföretaget Scandinavian Eyewear har designat glasögon ända sedan 1948. Ambitionen har ända sedan starten varit att designa och tillverka glasögon av högsta kvalitet och med en tydlig skandinavisk känsla. Med sitt klassiska varumärke Skaga lanserar man i vår en serie bågar under temat Urban Space, vilket ska belysa kontrasten mellan konstgjort och naturligt, modernt och gammalt samt trä och metall. Namnen på bågarna är döpta efter fastighetsbeteckningar i Stockholm. Här ser vi Lotsen, diplomaten och Prinsen. De runda ser fräscha och moderna ut, medan stackars Prinsen ger ett mer slätstruket intryck. Väldigt många svenska glasögonbärare har någon gång ägt eller i alla fall provat en Skagabåge och de går att hitta i de flesta svenska optikbutiker, utom hos lågpriskedjorna. Tumnagel
78kg
+
Åsa Wikström
0

I love ugly
Debutant i glasögonsammanhang

Från Nya Zeeland kommer märket I love ugly som nyligen har släppt sin debutkollektion av glasögon och solglasögon. Kaxiga retromodeller med både runda och kantiga Clubmasterliknande bågar. Materialet är bomullsacetat med kraftiga gångjärn och man poängterar att skalmarna har en metalltråd ingjuten för stabilitetens skull. I och för sig har alla acetatbågar det men det är en detalj som skiljer sig från billigare plaster. Ska vara " designed for the independent mind" enligt hemsidan. Priset ligger runt €120 i shopen. Tumnagel
79kg
+
Åsa Wikström
0
2014

A Bathing Ape
Följer upp sin första glasögonkollektion

Det japanska streetwearmärket A Bathing Ape, ofta förkortat till BAPE, är kansk extra aktuella just nu i och med sommarens Apornas Planet: Uppgörelsen. En genomgående och återkommande tagline i märkets reklam är "ape shall never kill ape", en referens till Apornas Planet-filmerna. Märkets logotyp och tema har sitt ursprung i de första filmerna. Tidigare i år släppte A Bathing Ape sin första glasögonkollektion och nu är det dags för höstsläppet. Glasögonbågarna har tydligt femtio- och åttiotals retrostuk medan solglasögonen hämtar inspiration främst i åttio- och nittiotalet. Svart, grått och brunt är grundfärgerna men färgspegelglasen piggar upp kollektionen. Som dekoration finns BAPEs aphuvud-logga och R-loggan. Finns till försäljning i Japan samt i märkets flaggskeppsbutiker världen över. Tumnagel
85kg
+
Åsa Wikström
0

OTIS Eyewear
Inspirerade av 60-talet

Australienbaserade OTIS har sextiotalet som inspirationskälla för sina "Nowhere To Run" solglasögon. En fin blandning av pilot, runt och så den klassiska nyckelhålsnäsan till det. Handgjorda i Italien. Materialet är acetat och linserna är mineralglas med 100% UVA- och UVB-skydd. Väldigt reptåligt glas men något tyngre än plastdito. Finns i onlinebutiken för $ 180 USD. Tumnagel
74kg
+
Åsa Wikström
0
Nästa sida