m
a
r
2 i dag46 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Cervera och Mumin släpper samarbete
Med en massa adventsgrejer

Tillsammans släpper Cervera och Moomin Characters serien Cervera x Mumin som består av glöggprodukter i transparent glas med juligt motiv inspirerade av Tove Janssons Granen, från boken Det osynliga barnet från 1962. I serien ingår även pepparkakor i en pepparkaksburk i plåt med samma julmotiv samt en ekologisk alkoholfri glögg. Maria Norinder, sortiments- och inköpschef Cervera säger: ”Vi är glada över att kunna presentera den här serien som vi gjort tillsammans med Moomin Characters, inte minst eftersom vännerna från Mumindalen är så omåttligt populära bland Cerveras kunder. Därför är det extra roligt att kunna erbjuda dessa speciella glöggprodukter för den ståndande adventssäsongen.” Den nya serien finns nu till försäljning på Cerveras hemsida och i Cerveras 70-tal butiker i Sverige. Tumnagel
100kg
+
Hugo Engström
0

Mondo Duplantis får egen Red Bull-burk
Börjar dyka upp i butiker nu

Den amerikansk-svenske stavhopparen Mondo Duplantis har dubbla världsrekord, OS-guld och totalseger i Diamond League och anses just nu vara en av Sveriges mest uppskattade idrottare. Därför har Red Bull valt att föreviga honom på deras burkar under hösten. Andra ansikten som har synts på burkarna genom åren är längdskidåkaren Markus Hellner, freestyleskidåkaren Jon Olsson och snöskoterproffset Daniel Bodin. Burkarna ska börja hitta ut till butiker från och med den här veckan. Tumnagel
128kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform
Loggan är numera även en varm kram

Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
+
Bobby Green
0

Matgeek har börjat sälja sås
Snart tillgängligt i hela landet

YouTube-profilen och mannen med en endast medelmåttig riskokare, Johan "Matgeek" Hedberg, ska har börjat sälja färdiga såser i flertalet matkedjor. Detta för att han länge jobbat med en digital produkt och saknat att jobba med en konkret vara. Därför började han, tillsammans med en ännu okänd samarbetspartner, tillverka burkar med sås. Under sommaren har man kunnat hitta dessa såser i utvalda ICA-butiker men tillgången har varit begränsad. Nu har man skalat upp produktionen och från nästa vecka ska dessa Matgeek-såser kunna hittas i alla Citygross-butiker i hela landet. I klippet ovan kan man se när Johan åker till fabriken i Motala för att provsmaka de nya såserna. Tumnagel
-193kg
+
Frode Wikesjö
0

Alkoholfritt ekologiskt mousserande vin
På smalburk

Om man känner för lite mousserande vin men inte vill ha alkohol och dessutom inte så mycket kanske denna på burk kan passa? Det är Oddbird som idag lanserar en helt ny ekologisk mousserande blanc de blancs i slim can från Frankrike på Systembolaget. Vinet består av 100 procent ekologisk Chardonnay som odlats i Languedoc-Roussillon i Frankrike. Smaken ska vara frisk och fruktig med inslag av gröna äpplen, honung, lime och en viss örtighet. Burken är på 250 milliliter, kostar 28 kronor och har artikelnummer 19041. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0

Brooklyn Brewery släpper Spritz på burk
Geni eller fail?

I dag regnar det och längtet efter en spritz är på rekordlåga nivåer. Men när solen skiner och man är ledig kan det vara fantastiskt med en Aperol Spritz eller en Campari Spritz. Nu kommer det på burk från Brooklyn Brewery och om den är god är det genialiskt, men jag är försiktigt skeptisk. Brooklyns version är inte Aperol spritz på burk utan en maltbaserad produkt som genomgår bryggning. Fördelen med det är att det inte är en sockerbomb på samma nivå som en vanlig spritz, faktiskt halva mängden kalorier. Ska bli intressant att testa! Tumnagel
128kg
+
Roger Åberg
0

Pripps lanserar en alkoholfri radler
Alkoholfri ljus lager bryggd med citronlemonad

Carlsberg Sverige har lanserat Pripps Radler 0,0% vilket är en alkoholfri ljus lager bryggd med citronlemonad. serveras iskall. Antingen direkt ur burken, eller i ett glas med mycket is och en citronskiva. Johan Kikas, som är marknadschef för alkoholfritt på Carlsberg, hade detta att säga om ölen: "Radler är en dryck som både uppskattas av öldrickare, och de som hellre väljer andra alternativ. I Pripps Radler 0,0% har vi hittat en fin balans mellan det friska och beska, för de som vill ha ett törstsläckande alkoholfritt alternativ som inte är för sött. Ambitionen är att Pripps Radler 0,0% ska bli en ny alkoholfri favorit för många" Radler-öl är rätt populärt i varmare klimat och är oftast bäst när den serveras iskall. Om denna Pripps-variant är drickbar eller ej återstår se då vi ej provat den ännu. Pripps Radler 0,0% släpptes i butik förra veckan och kostar cirka 13 kronor. Tumnagel
117kg
+
Frode Wikesjö
0

Klassisk öl-kepa börjar säljas igen
Det är fint med varg

För typ hundra år sedan gjorde Norrlands Guld en väldigt lyckad nylansering där man tog den klassiska burken och gjorde den hipp igen med lite filmer om Ingemar som tog det rätt lugnt i livet. Nu släpper man kepsen till försäljning, så här en massa år senare. Den finns så klart i begränsat upplaga i deras webbshop och kostar 289 kronor. Tumnagel
156kg
+
Roger Åberg
0

Tre nya glasspinnar från 3 Vänner
Ska finnas i butik nu

I slutet på februari förra året presenterade glasstillverkaren 3 Vänner glass på pinne efter att bara ha erbjudit detta i burk tidigare. Då lanserade man smakerna Chokladtryffel, Gräddkola, Mjölkchoklad & Nötter, Choklad, Hallon & Vit Choklad, Nötter & Kolasås (Vegan) och Mintchoklad (Vegan). Nu presenterar man tre stycken nya pinnar och dessa är Mandarin & YogurtChoklad, Kex & Choklad och Lakrits & Hallon. Alla tre nyheter ska finnas i butik från och med denna vecka. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green
0

Ramlösa lanserar funktionsvatten
Berikat med vitaminer och antioxidanter

Ramlösa Funktionsvatten är en nyhet som kommer i tre versioner - Fokus, Vitamin och Balans. De börjar rullas ut i butik från och med denna vecka och det man kan vänta sig är kolsyrat vatten som berikats med vitaminer, antioxidanter och energi från naturen. Thom Ståhl som är varumärkeschef på Ramlösa säger följande: "Konsumenterna efterfrågar ett funktionsvatten som står för det naturliga och hälsofrämjande, och som inte känns konstgjort. Ramlösa har försett svenskarna med naturligt mineralvatten i flera hundra år. Vi är otroligt glada över att presentera tre nya produkter där det funktionella innehållet – från koffein till vitaminer – har naturligt ursprung." En burk som är på 33 centiliter kostar runt 24 kronor. Tumnagel
13kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida