Välkommen!
Skaffa Feber+
G-shock släpper Super Mario-klocka
Inte så kul som det låter
Vi börjar den här morgonen med ett samarbete mellan Casio och Nintendo. Det låter ju superlovande och resultatet är en G-Shock-klocka med modellnamn DW-5600SMB-4. Men så värst roligt blev det inte, vi får lite färger hämtade från det första spelet, vår pixelerade hjälte på armbandet och ett 1-UP-motiv i bakgrunden på urtavlan när den lyser i mörkret. Klockan finns att hitta på Casios hemsida men går att beställa först 11 november. Prislappen ligger på 150 dollar, så dryga 1500 spänn lär den hamna på här när den kommer.
10kg
Burberry och Minecraft = sant
Digital och fysisk kollektion
Tidigare i dag så skrev jag om att Polo Ralph Lauren och Fortnite gjort saker tillsammans och det tummade ni ner ordentligt. Nu kommer nästa samarbete och det är mellan Minecraft och Burberry. Det här är inte lika vilt utan man har helt enkelt pixelerat några av Burberrys ikoniska saker som halsduken och den enkla tröjan med Burberry-loggan på bröstet. Och jag gillar det verkligen i det enkla. Nu är det säkert snordyrt och orimligt på så sätt, men den svartvita halsduken tycker jag är fantastisk. Scarfen är verkligen inget jag skulle använda, men den vore hur cool som helst på rätt tant. Kollektionen går att handla på några få butiker runt om i världen.
-56kg
Rolex nya är vattentät till 11.000 meter
James Cameron jublar
För tio år sedan dök James Cameron ner i Marianergraven och bottnade på 10.908 meter. Då hade han med sig en experimentell klocka från Rolex och så här tio år senare så har denna utvecklats till en klocka som Rolex sätter i produktion. Namnet på klockan är Oyster Perpetual Deepsea Challenge och den är faktiskt vattentät till 11.000 meter. För att testa detta har man tagit fram en trycktank tillsammans med Comex så att klockorna verkligen håller vad de lovar. Klockan är byggd i titan av nivå 5 vilket är första gången för Rolex. En heliumutlösningsventil finns så att man kan få ut de små heliumatomer som kan leta sig in i klockan när man stiger upp från djupen. Prislappen kommer att ligga runt en kvarts miljon.
141kg
Polo Ralph Lauren byter ut hästen mot en lama
Gör saker tillsammans med Fortnite
Digitala outfits är ju en stor del av Fortnites framgång och nu kör man ett samarbete med Polo Ralph Lauren. Och jag måste säga att det är rätt kreativt. I spelet kan man så klart skaffa sig olika outfits och det finns även lite olika tillbehör. Men Ralph Lauren har också varit lite roliga med sin klassiska logotyp, ni vet den där en polospelare sitter på sin häst. Nu sitter han så klart på en lama. Man har också gjort några klädesplagg i den riktiga fysiska världen som använder varianter av lamaspelaren.
-84kg
Samsung gör mobil med Maison Margiela
Minimalism deluxe
Samsung har tidigare gjort specialversioner av sina lurar tillsammans med Thom Browne. De har varit rätt fina, men inget som har stuckit ut speciellt mycket. Nu ska man istället göra något tillsammans med Maison Margiela och sticka ut gör väl inte direkt den här heller, men den kan bli cool. Än så länge har vi bara fått se en teaserbild och telefonen som kommer att få behandlingen är Galaxy Z Flip4.
94kg
Jacob & Co släpper ny Gudfadern-klocka
Med inbyggd speldosa
För att fira att filmen Gudfadern fyller 50 år så har klocktillverkaren Jacob & Co tagit fram en ny extravagant klocka med just Gudfadern-tema. Förutom att klockan kan visa tiden har den också en massa Gudfadern-referenser samt en liten speldosa som då så klart spelar ledmotivet från Gudfadern. Endast 50 exemplar kommer tillverkas och inte helt oväntat kommer den kosta en hel del. 500 000 dollar kommer de gå för så det är väl bara slå till när nästa lön kommer.
-120kg
Nu kommer ännu ett par Simpsons-skor
Där Homer backar in i en buske
Efter att Adidas förra veckan släppt ett par skor med Marge Simpson som motiv ser det nu ut som att vi kommer får ännu ett par Simpsons-skor. Denna gång är det Homer Simpson vi ser på hälen av skon, i den välkända scenen där han backar in i en buske, som till och med blivit en meme. När skorna släpps och vad de kommer att kosta återstår att se. Skulle du kunna tänka dig att gå runt med en meme på hälen?
154kg
Fjällräven kompletterar sin klassiska dunjacka
Expedition får nya kompisar
En kall natt bestämde sig Fjällräven-grundaren Åke Nordin för att han aldrig mer ville frysa. Sagt och gjort skapade han dunjackan Expedition och den håller fortfarande både stilen och funktionen. Eftersom serien är en sån succé så har man breddat den över åren och även i år har det kommit till ett antal nya produkter. Expedition är ju känd för att vara riktigt tjock och härlig men nu finns det en X-Lätt version som finns både som skjorta och väst. Fryser du om benen kan ett par knickers i dun vara riktigt varmt och mysigt. Finns i mörkgrön och ljusblå. Är fötterna kyliga så finns också ett par nya booties som nog gör sig bäst i stugan.
84kg
Adidas avslutar samarbetet med Kanye West
Företaget tolererar inte antisemitism
Adidas avbryter med omedelbar verkan sitt samarbete med artisten Kanye West. Ye, som Kanye West nuförtiden heter, har under den senaste tiden varit i blåsväder, främst på grund av en rad antisemitiska uttalanden i intervjuer och på sociala medier. Adidas skriver i ett pressmeddelande: Adidas does not tolerate antisemitism and any other sort of hate speech. Ye’s recent comments and actions have been unacceptable, hateful and dangerous, and they violate the company’s values of diversity and inclusion, mutual respect and fairness. After a thorough review, the company has taken the decision to terminate the partnership with Ye immediately, end production of Yeezy branded products and stop all payments to Ye and his companies. adidas will stop the adidas Yeezy business with immediate effect. This is expected to have a short-term negative impact of up to €250 million on the company’s net income in 2022 given the high seasonality of the fourth quarter. Andra organisationer som avbrutit sina samarbeten med Kanye West är agenturen CAA, modemärket Balenciaga och klädkedjan Gap.
370kg
Spektrum släpper miljövänligare skidglasögon
90 procent biobaserade
Svenska Spektrum gör solglasögon, MTB-brillor och skidglasögon. Nu har de tagit fram en modell som de kallar för Östra Bio Plus. 90 procent av glasögonen ska vara biobaserade material, vilket ju är bra. Linsen är gjord av Zeiss och är gjord av cellulosa, ramen är gjord av risinolja och strapen av hampa. Linserna går att byta ut om man vill göra det. Prislappen ligger på 1899 kronor.
90kg
Adidas släpper nya Marge Simpson-skor
Roger och Wille jublar
Skorna ni ser här finns sedan tidigare i en barn-version men nu släpps de även för vuxna, så att både Wille och Roger blir nöjda. Det hela är ett samarbete mellan The Simpsons och Adidas och Superstar-modellen ska alltså efterlikna Marge Simpsons fantastiska hår. Marge är själv med på bild och låter sitt hår svalla över hela dojjan. När de släpps och vad de då kommer att kosta framgår dock inte just nu.
136kg
Ny Bugatti-klocka i kolfiber
En smart sådan
Bugatti har återigen gått samman med klocktillverkaren VIITA för att ta fram något att ha på armen. Det här sägs vara den första smarta klockan i världen med hus helt tillverkat i kolfiber, så det kan man ju berätta för polarna när man visar upp den. Bugatti Carbone Limited Edition som skapelsen kallas för har ett batteri på 540 mAh som ska hålla sig i upp till 15 dagar vid normal användning. Kör man med GPS på och "alltid på"-läget kortas tiden istället till 2-3 dagar. Klockan kan förutom tid exempelvis användas för att mäta accelerationstider och varvtider när du är ute och brummar. 2500 exemplar blir till och på prislappen står det 2590 euro.
70kg
Patek Philippe uppdaterar klassiker
Nautilus förfinas
Patek Philippes klassiker Nautilus uppdateras en smula. Tre modeller finns att beskåda på länken nedan, men det är 5811/1G-001 som är snyggast tycker jag. Man beskriver det som en evolution av klockans design, som är lika gammal som jag är och föddes 1976. Senast man ändrade denna var 2006. Klockan är gjord i vitt guld och har vuxit med en millimeter. Man har även förändrat hur armbandet fungerar och detta är numera också i vitt guld. Urtavlan har också fått en lite mörkare blå färg. Sugen på en? Då får du samla ihop 63.500 dollar.
106kg
Erling Haaland blir ansikte utåt för Breitling
Strikern ny ambassadör
Erling Haaland har gjort stor succé i premier league och har sparkat in 15 mål på nio matcher. Inte oväntat då att han blir poster boy för diverse varumärken och nu går Breitling ut med att man har signat honom. Erling blir en av deras sportambassadörer där vi sedan tidigare hittar basketspelaren Giannis Antetokounmpo, snowboardaren Chloe Kim och NFL-spelaren Trevor Lawrence. – Erling Haaland is exactly what we look for in a squad member, säger Georges Kern, vd på Breitling. He’s a powerful performer, he’s got tremendous character, he’s completely authentic and down to earth—Erling is the absolute embodiment of Breitling’s casual and inclusive luxury. Erling säger att han älskar klockor och redan innan var ett stort fan av varumärket. – If you know my style, you know I always go for a clean look that can take me between my public and private life. The new Breitling I’m representing is exactly that: a watch that works for everything that I do. I can’t wait to introduce it next week and to finally wear it myself. En ny kampanj med Erling och de andra kommer snart.
58kg
TAG Heuer firar Porsche Carrera RS 2.7
Med klocka, så klart
TAG Heuers Carrera har inte fått sitt namn efter Porsches bilmodell utan båda har fått sina namn efter biltävlingen Carrera Panamericana, så visst hör de ihop. Hur som helst så var det i onsdags 50 år sedan Porsche visade upp sin Carrera RS 2.7 på bilmässan i Paris. Det måste ju firas, så därför har TAG Heuer gjort en specialmodell i två olika färger. Båda färgerna är hämtade från Porschen, en blå och en röd. Den blåa varianten kommer att göras i 500 exemplar och den röda i 250 exemplar. Den blåa är byggd i stål medan den röda fått roséguld istället.
92kg
Loewe visar upp pixelkläder
När du vill se ut som Minecraft
När det spanska modehuset Loewe häromveckan presenterade sin kommande vårkollektion så visade man upp ett par plagg som kunde varit hämtade direkt från Minecraft eller något annat pixligt spel. Ni kan kolla in en t-shirt och en hoodie i pixelstilen här ovanför. I den inbäddade tweeten nedan kan ni se de tillhörande byxorna som även de gick i ett pixligt maner. Vad kläderna kommer att kosta när de släpps finns det än så länge inga uppgifter om. I Loewes nuvarande kollektion kostar en t-shirt runt 3000 kronor och hoodies går loss på cirka 6000 - 9000 kronor. I videoklippet nedan kan ni kolla in hela Loewes vårkollektion för 2023.
-22kg
Klädkollektion från Gordon's gin
Hyllar Stockholmskulturen
I våras lanserade Gordonx27s en helt alkoholfri gin. Nu presenterar tillverkaren Staycation Squad som är en klädkollektion som hyllar Stockholmskulturen. Genom kläderna vill man uppmuntra fler att upptäcka den lokala kulturen som finns kring dem. I kollektionen finns en t-shirt, en crew neck och en tote bak. Illustrationerna har Stockholmsikonen Leo Lyxx gjort.
65kg
Nu finns det löparkläder för heavy metal-fans
Roark och Motörhead samarbetar
Gillar du rock och löpning? Lugn, nu finns det kläder för dig. Serien kallas för Motörhead x Roark Run Amok och vi här i Sverige kan välja mellan ett par shorts, tre kortärmade t-shirts, en långärmad t-shirt och två kepsar. Det verkar finnas en skjorta och lite annat också. Grejerna är ett givet måste för dig som diggar spellistan nedan.
81kg
Omegas nya håller koll på tiden på Mars
Perfekt!
Omega var ju första klockan på månen och nu är det dags för ännu en Speedmaster med rymdtema. Den här gången är det den röda planeten som står i fokus med deras nya Speedmaster X-33 Marstimer. Klockan är framtagen tillsammans med European Space Agency (ESA). Klockan kan så klart hålla koll på tiden, men inte bara här på jorden utan även på planeten Mars. Tanken är att den ska vara forskare till hjälp med ett gäng funktioner. Den har bland annat en funktion som är baserad på ett patent från ESA som gör att man kan hålla koll på dygnet på Mars. Det dygnet är tydligen 39 minuter längre än vårt på jorden. På insidan hittar vi Omegas 5622 Calibre. Klockan är 45 mm och byggd i titan. Två armband följer med plus ett fint fodral. Prislappen ligger på 77.400 kronor.
115kg
Kika på sneaker som inte finns med denna sajt
This sneaker does not exist
This sneaker does not exist är en perfekt sajt för dig som vill scrolla runt bland sneakers som egentligen inte finns. Sajten är skapad av Stan van der Vossen och använder en maskininlärningsmodell för att generera olika sneakerdesigns. I dagsläget ska det finnas cirka 2000 olika skor, men det ska i framtiden utökas. Genom att klicka på valfri sko går det också att anpassa den med tre olika reglage: normal – futuristisk, låg kreativitet– hög kreativitet och ljusare färg – mörkare färg.
80kg
NASA och Kojima Productions släpper klocka
Space Ludens är tillverkad av Anicorn
Klockföretaget Anicorn har tagit fram en klocka tillsammans med NASA och Hideo Kojimas företag Kojima Productions vilken man snart kommer att börja sälja i en begränsad upplaga. Den analoga klockan kallas för "Space Ludens" och ska ha hämtat inspiration från Kojima Productions maskot Ludens, en astronaut klädd i en så kallad "Extra-Vehicular Creative Activity Suit". Man skriver om klockan: "Ludens is the KOJIMA PRODUCTION studio icon and mascot designed by Yoji Shinkawa that was originally born from the idea of an astronaut exploring a digital space. ANICORN designed SPACE LUDENS with KOJIMA PRODUCTIONS using the NASA logo as one of the design motifs, it is a perfect alignment with the concept of “bringing fun into the unknown universe”. The timepiece is fundamentally induced by the Ludens EVA (Extra-Vehicular Activity) Creative Suit." Space Ludens kommer bara att säljas i 600 exemplar och hundra av dessa kommer att levereras med den Ludens-mask som syns på bilden längst ner i artikeln. Klockorna kommer att börja säljas 27 september men än så länge har man inte avslöjat vad priserna kommer att landa på. Anicorn har dock tidigare gjort lite NASA-inspirerade klockor och priserna för dessa ligger oftast på över 1000 dollar styck.
117kg
Skor från 7-ELEVEN OCH CROCS
Lotteri om vem som får köpa
Crocs senaste samarbete är med 7-Eleven och tillsammans har de tagit fram tre mycket vackra (?) skapelser att gömma dina fötter i. Det handlar om en vit sandal, en "vanlig" svart Foppatoffla och en fetare japansk variant. Ingen av skorna går att köpa över disk utan du måste delta i ett lotteri för att få chansen att köpa ett par. Och du får bara köpa ett par per person så ingen hoarding här.
48kg
Klocka med urtavla av Norrländsk meteorit
Ska ut i rymden nästa höst
Tidlös är namnet på en svensk klocktillverkare som nu presenterar en specialversion av modellen Marin. Den har fått en urtavla tillverkad av den svenska meteoriten som upptäcktes i orten Muonionalusta i Pajala 1906. Endast fem exemplar kommer att släppas och förutom den speciella urtavlan kommer klockorna att göra en rymdresa. Detta kommer att ske i samarbete med det svenska rymdbolaget Esrange i samband med uppskjutningen av Suborbital Express 4 under hösten 2023. Efter rymdfärden kommer en av klockorna att auktioneras ut hos den anrika auktionsfirman Phillips.
87kg
Casio och Honda släpper klocka
Rejsig
Casio Edifice EQB-2000HR Honda Racing Red Edition är namnet på en ny klocka som Casio och Honda har tagit fram tillsammans. Den har inspirerats av Hondas mest framgångsrika prestandabilar och är väl tänkt för personen som gillar bilar och racing. Armbandet är i svart Alcantara med röda sömmar - något som ska föra tankarna till sportstolarna i en Civic Type R. Släpps den 30 september och kostar 563 dollar.
68kg
RUF och Highsnobiety släpper kollektion
Bra mek-kläder
Idag släpper Highsnobiety tillsammans med den klassiska biltillverkaren RUF en kollektion med kläder och en klocka. Totalt finns det 26 olika grejer att köpa - från hoodies till kepsar och byxor. Allt hittar ni på länken nedan.
66kg
Nya löparskor från MCLaren
Spring lika snabbt som bilarna, typ
McLaren har tillsammans med Athletic Propulsion Labs (APL) tagit fram ett par löparskor som fått namnet McLaren HySpeed. Skorna kostar 450 dollar paret och de erbjuds i fem olika färger som alla speglar McLarens färgval på något vis. I mitten av sulan finns en kolfiberplatta som ovanpå sig har en beläggning som ska göra avstampet i steget rappare. Så med dessa på sig kommer alla att kunna kuta svinsnabbt, typ. Går att beställa på länken nedan nu.
48kg
Shoppa lite Roland-merch
Snygg 808-tröja!
Klassiska synt-tillverkaren Roland har lite kläder och saker man kan köpa, vilket jag upptäckte i dag. Inte jättemycket, men den klassiska loggan och lite japanska tecken gör att jag blir intresserad. Såklart har de också 808-motiv för den som gillar den klassiska trummaskinen.
121kg
H&M släpper Stranger Things-kläder
Låtsats som att du bor i Hawkins
För dig som bara inte kan få nog av Netflix-serien Stranger Things har H&M släppt lite kläder i äkta Hawkins-anda för dig som vill låtsas som att du går, eller har gått, på Hawkins High School. Priserna sträcker sig från 199 kronor för en t-shirt till 999 kronor för en basebolljacka.
91kg
Så här tvättar du dina skor
Nike släpper guide
Nike säljer ju en del skor som många vet, men till skillnad från andra klädesplagg finns det inte direkt några tvättråd på skorna. De har nu iallafall laddat upp ett par videor där de visar hur vi ska sköta och göra rent våra skor på bästa sätt. Hur tvättar du dina skor?
86kg
Varför japanska jeans är så dyra
I alla fall Momotaros
Jeans är något de flesta äger. De kan kosta allt från någon krona på loppis till massvis med tusenlappar om de kommer från finare märken. Ett sådant märke är japanska Momotaro som har byxor som kan kosta mer än 20 000 kronor. Men hur kan ett par byxor, som ser ganska normala ut, vara så dyra? Det är något som Insider försöker besvara i klippet ovan.
89kg
Världens tunnaste mekaniska klocka
Skapad av Richard Mille
Många klockor är "oj" eller "wow" men den här rackaren är tametusan "WOW!". Det handlar om en klocka skapad av Richard Mille som kallas för RM UP-01 Ferrari och ska vara världens tunnaste. Det bara några månader efter att Bulgari gjorde vad som då var världens tunnaste klocka. Bulgaris klocka var 1,8 millimeter tjock och den här från Richard Mille är 1,75 millimeter tjock. Trots den extrema tunnheten så är klockan alltså helt mekanisk och visar timmar, minuter, sekunder och har en funktionsväljare. Kronan för att ställa in tiden är också på fronten av klockan. Hur klockan fästs på armbandet är också riktigt coolt. RM UP-01 Ferrari är på riktigt och kommer att säljas, om än i begränsad upplaga på 150 exemplar. Prislappen undrar ni som känner er sugna, 1,888 miljoner dollar. Som hittat.
183kg
Breitling presenterar ny SuperOcean Slow Motion
Dykarklockan får uppdaterad design
Breitling säljer en sportig dykarklocka som heter SuperOcean. Nu kommer den i en omdesignad version som fått det klassiska namnet Superocean Slow Motion. Den här ska återspegla den minimalistiska estetiken hos den ursprungliga SuperOcean Slow Motion från 60- och 1970-talet. Den har dock fått nya moderna funktioner och en ljus färgpalett. Kommer i storlekarna 36, 42, 44 och 46 och urtavlan matchas med boett i stål, stål-guld eller brons. Kostar från 49.000 kronor.
75kg
Chimi släpper saker för poolen
Och snorklingen
Chimi, som till vardags gör glasögon och solglasögon, vill nu också äga stranden. Det svenska märket har därför gjort lite produkter som passar bra där och i poolen. Ett par simglasögon (som finns i svart, vitt och orange för 500 kronor), en scuba mask (som finns i svart och vitt för 900 kronor) och en snorkelmask (som finns i svart och vitt för 900 kronor). Otroligt snygga tycker jag och kul att också dessa typer av produkter får lite modeinfluenser. Hur bra de är återstår att se.
82kg
Klocka som matchar Huracán GT3 EVO2
Från Roger Dubuis
Roger Dubuis var klocksponsor på årets Goodwood Festival of Speed och för att fira detta presenterades följande klocka som inspirerats av tävlingsbilen Lamborghini Huracán GT3 EVO2. Den mäter 45 millimeter och färgerna och hexagon-mönstren ska alltså föra tankarna till modellen och till biltillverkaren överlag. Endast 88 stycken exemplar kommer att bli till men vad det står på prislappen har vi inte fått reda på ännu.
57kg
Tombogo och Saucony släpper tre-i-ett-sneakers
The Butterfly
Märkena Tombogo och Saucony har nu skapat ett par mångsidiga sneakers som kan transformeras till tre olika typer av skor. Skon heter "The Butterfly" och är en unisex-sko som kan kan bli en tunn strump-liknande sko, en toffla eller en vanlig sneaker. När skon går att köpa och vad den kommer att kosta är än så länge okänt.
20kg
Omega öppnar butik i Stockholm
Klocktillverkarens första i Sverige
I slutet av året kommer klocktillverkaren Omega att öppna en "boutique" på Biblioteksgatan i Stockholm. Det här blir deras första officiella butik i Sverige och där kommer man att hitta modeller som Speedmaster, Seamaster, De Ville och Constellation-kollektioner. Vdn Raynald Aeschlimann säger följande: "Omega är alltid engagerade i att ge den bästa möjliga shoppingupplevelsen. Den nya boutiquen i Stockholm kommer att representerar och erbjuda det bästa ur vårt sortiment och dessutom göra det mer tillgängligt för våra befintliga kunder och potentiella nya. Det är här din Omega-resa börjar och den kommer att göra ett fantastiskt första intryck på alla som går in genom dörren."
145kg
Åre-baserade Spektrum visar nya Raw-serien
Lite miljövänligare glasögon
Spektrum är ett svenskt bolag baserat i Åre och man har levererat prylar till professionella skid- och snowboardåkare sedan 2013. Nu släpper man en ny serie som man kallar för RAW som inte påverkar naturen så mycket. Rimligt eftersom de används just där, i naturen. Man använder en ny lins från Carl Zeiss som heter Zeiss Bio. Den är helt ny och är gjord från biobaserad nylon som ska vara mycket trevligare mot naturen. Utsläppen är 50 procent mindre än för traditionella linser. Man får med en tonad med spegelglas och en klar lins. Själva bågarna är i dess grundform, därav namnet raw. Det handlar alltså om ett material som varken är blekt eller färgat och det är ju trevligt. RAW kommer i två varianter, Blank (den rundare) och Blankster (den kantigare) och prislappen ligger på 2299 kronor.
82kg
Levi's visar årets Pride-kollektion
För jämställdhet och lika rättigheter
Nu presenterar Levix27s deras Pride-kollektion för i år. Årets kampanj hyllar generationerna av ledare - tidigare, nuvarande och framtida som är i framkanten av kampen för jämställdhet och lika rättigheter. I samband med att kollektionen lanseras skänker Levix27s 100.000 dollar till OutRightAction International som är en global organisation som arbetar för att främja mänskliga rättigheter för HBTQ+-personer över hela världen.
70kg
Skor gjorda av spillbitar från jeans
Nytt från Icebug
Det svenska företaget Icebug presenterar nu Reuse v1 som är en sneaker gjord med denim som blivit över i svenska Nudie Jeans produktion. Ett smart sätt att återvinna material som annars gått till spillo. Icebug har tidigare även tagit fram en sko med överdel i ullrester från svenska Woolpowers produktion av underställ. Sulan på den nya skon är gjord av 62 procent naturgummi. Ett par blir dina för 1399 kronor.
96kg
Puma hyllar Porsche 911 Carrera RS 2.7
Med nya mocka-skor
Puma och Porsche har tillsammans tagit fram ett par mocka-skor för att hylla den ikoniska modellen 911 Carrera RS 2.7 som i år fyller 50. När den lanserades var det den snabbaste tysk-tillverkade bilen med sin toppfart på 245 km/h. 500 exemplar av varje färg (det finns tio stycken att välja mellan) blir till och alla är inspirerade av de lackalternativ man kunde få bilen i på 70-talet. Ett par kostar 120 euro. Köper du får du även gratis inträde till Porsche Museum resten av året.
91kg
Det här är Eldorados sommarkollektion
Frysta ärtor är i centrum
Eldorado har nu presenterat en ny sommarkollektion och den går i grönt. Grejerna lanseras på länken nedan den 15 juni och det som finns är keps (275 kronor), tofflor (350 kronor), skjorta (300 kronor) och ett set för 500 kronor.
38kg
Solglasögon av vattenbuffelhorn
Nytt från Maybach
Gorden Wagener är chefsdesigner hos Mercedes och nu presenterar han och Maybach en omgång med solglasögon. De är självklart väldigt exklusiva och tillverkade i exotiska material - titan, guld, platina och hornen från asiatiska vattenbufflar. Kollektionen släpps i sommar och den kommer att säljas via Maybach Icons of Luxury. Priserna börjar på 2880 dollar för ett par.
-90kg
Ny hållbar kollektion från Timberland
"För en grönare framtid"
Earthkeepers by Raeburn är en ny kollektion från Timberland och deras globala Creative Director Christopher Raeburn. Den är designad med en grönare framtid i åtanke och man kombinerar funktion med hållbarhet. Skorna har GreenStride-sulor som är framtagna med 75 procent sockerrör och naturligt gummi och kläderna är i ReBOTL-tyg som till 100 procent är tillverkat av återvunna plastflaskor. Det finns även Tencel x Refibra-tyg som är tillverkat av trämassa och bomull. Allt som erbjuds och vad grejerna kostar hittar ni på länken nedan.
51kg
Breitling hyllar modellen Cosmonaute
60 år sedan rymdresan i år
För 60 år sedan hade astronauten Scott Carpenter en Breitling Navitimer Cosmonaute när han cirkulerade runt jorden tre varv. För att hylla och fira detta lanseras en ny version av klockan. I kampanjen har man även med just den klocka som Scott bar. Detta är första gången som Breitling visar upp klockan efter att ha varit förvarad i deras arkiv i många år, den skadades vid landningen som ni kan se bland bilderna. Den nya klockan kommer i två utföranden - Stainless steel & Platinum - Black för 119.050 kronor eller Stainless Steel & Alligator leather som kostar 115.450 kronor. Endast 326 exemplar av varje kommer att bli till.
81kg
Nike gör sko med Tom Sachs
NikeCraft General Purpose Shoe
Nike släpper nu skon General Purpose Shoe (GPS) tillsammans med konstnären Tom Sachs. Skorna ska representera tio års samarbete mellan Nike och Tom Sachs. NikeCrafts produkter ska vara designade och konstruerade för att fungera till alla aktiviteter i ditt liv och bli snyggare ju mer de slits. Skorna ska finnas tillgängliga på Nikecraft.com från den 10 juni för 110 dollar, oklart om de kommer gå att köpa i Sverige dock.
103kg
Det här är Swedish House Mafia och Ikeas samarbete
Först ut är nya versioner av Frakta
Nu visar Ikea upp de första produkterna från samarbetet med Swedish House Mafia, fler kommer dock att visas under årets upplaga av Milan Design Week. I höst lanseras hela kollektionen och den innehåller bland annat tre nya versioner av den klassiska kassen Frakta, 20 olika möbler, accessoarer för blivande musikproducenter och olika inredningslösningar. Nyversionerna av Frakta består av en väska där du kan ha kablar och annat för musikskapande, en väska för datorn och en för vinylskivorna.
31kg
Gucci och Oura gör smart ring tillsammans
Samla data lite snyggare
Oura gör en ring som är rätt ball, de mäter av en massa hälsodata bara genom att sitta på fingret och batteriet ska räcka upp mot en vecka. Smidigt alternativ för den som vill ha koll på kroppen men inte vill ha en smart klocka. Nu har man gjort ett samarbete med Gucci så att man kan få sin ring i Gucci-stil. Det är så klart lite flådigare men också lite dyrare. En vanlig ring kostar 314 / 419 euro beroende på material och Gucci-varianten kostar 950 euro.
51kg
Gröna gummi-tofflor från Gucci
När ditt par från Ullared är slut
Ni vet såna där fula gummi-sandaler folk skrotar runt i sommartid? Köpta på Ullared eller någon mack när man är ute på vägarna bara för att ha något luftigt på fötterna, inte för att det är snyggt direkt. Såna har nu Gucci börjat sälja, i grönt. Självklart med en Gucci-prislapp - 490 dollar. Vad tycker ni om ni måste välja - såna här eller Crocs?
46kg
Nike ACG släpper sin sommarkollektion
Ut i vildmarken
Nu släpper Nike ACG sin sommarkollektion som inkluderar cargo khaki-shorts, trailbyxor, en packbar isolerad jacka, nya ACG Lowcate och en handfull grafiska t-shirts. Nike ACG mål ska ha varit att designa någonting både snygg och hållbar utrustning för utomhusbruk, med mångsidiga plagg inspirerade av Spirit Lakes karga landskap i Washington State. Kollektionen släpps den 28 maj i Europa och är tillgänglig nu i utvalda länder enligt Nike.
80kg
Studio Barnhus gör strumpor med Happy Socks
Mixmatchad design
Studio Barnhus är en Stockholmsbaserad musikstudio, DJ-trio och festkollektiv. Nu presenterar de och Happy Socks en kollektion med strumpor som tagits fram. I samband med detta släpps även låten L.S.B. Ett par strumpor blir dina för 159 kronor.
74kg
Sneakers gjorda på kaffesump
Återvinn ftw
Nespresso och det franska skovarumärket Zéta har efter åtta månaders testande nu lyckats få fram veganskt läder av återvunnen kaffesump. Av detta har de skapat skorna Re:Ground som har sumpen i lädret och i sulorna. Resten av skon består av 80 procent återvunna material. Ett par kostar från 155 euro.
105kg
Solglasögon gjorda helt av papper
Från Sverige
De här nya solglasögonen från det svenska företaget Zerpico har bågar helt tillverkade av återvunnet papper. Nu har de tagit fram tre stycken prototyper och vill via Kickstarter få hjälp med att lansera dessa. Man söker 127.000 kronor och har i skrivande stund precis passerat 100.000 kronor. För 70 euro ska du få dig ett par och de kommer då att levereras i augusti.
89kg
Funktionellt och skräddat från Tiger
Ska funka för alla
Tiger släpper nu en kapselkollektion som man kallar för ALL Vol 1. I den får vi se en ganska så befriande mix av helt vardagliga plagg som möter skräddade saker med en twist. Som ni ser så är det en hel del oversized och jeansen är vida. Alla plagg fungerar både för tjejer och killar och ska titta ut i affärerna 26 maj.
23kg
Ny kollektion från Tommy Jeans
Förgglada Pop Drop
Om du behöver lite mer färg i ditt liv kanske Tommy Jeans nya kollektion Pop Drop är något för dig. Det finns kläder för både dam och herr och tanken är att man ska mixa och matcha bland utbudet precis hur man vill. Det finns windbreakers, hoodies, sweatshirts och sweatpants och inte ett enda plagg är i någon tråkig färg. Kläder för dig som vill synas alltså. Allt släpps idag.
45kg
Myrqvist släpper skor tillsammans med Audi
Framtagna för bilkörning
Det svenska skomärket Myrqvist presenterar nu en sko som de har tagit fram tillsammans med Audi. Som väntat handlar det om en bilsko speciellt designad för när du ska ut och köra bil. Men det är inte sportiga doningar för när du ska köra racing, utan för när du ska komma fram med något lite elegantare på fötterna. Sulan har massa gummipiggar på sig som ska ge bättre grepp mot pedalerna. Modellen är handgjord i svart mocka Portugal, heter Tofta - Audi Edition, släpps imorgon och för ett par får du betala 1999 kronor.
62kg
Nya skor från Vans
Med genomskinlig sula
EVDNT UltimateWaffle är namnet på Vans senaste skor. Skon har en genomskinlig yttersula med en inbyggd UltraCrush-innersula. Den har ett inre stabiliserande skaft som ska ge mer dämpning, hållbarhet och stöd till foten. Skon ska ha en strumpliknande passform vilket ska göra att den inte blir jobbig att ha på sig en hel dag. Ovansidan är i stickad mesh som andas och sen har den även läderöverdrag och gummidetaljer. Kommer i blått eller lavendel och finns både för vuxna och barn. Ska finnas att köpa nu och ett par kostar 1299 kronor.
77kg
Uniqlo och Marni släpper samarbete
Mycket färg och mönster
Uniqlo och det italienska modehuset Marni har en gemensam kollektion på gång. Den kommer att släppas den 19 maj och innehåller färgstarka och lekfulla plagg i sann Marni-anda. Totalt kommer det att finnas nio plagg för dam, tio för herr och en accessoar. Allt som kommer att erbjudas hittar ni på länken nedan.
72kg
Klassiska Vans får Gingham-mönster
Rutigt
Vans modeller Authentic, Sk8-Hi och Classic Slip-On uppdateras i år med Gingham-mönster. Skorna får blandade tryck och broderidetaljer som körsbär och getingar. Ska finnas att köpa online och i butiker nu.
75kg
DHL och New Black gör kläder tillsammans
Oväntat!
Sugen på att se ut som ett bud? Då är dagen räddad! DHL och New Black har nämligen slagit sina rätt olika påsar ihop och gjort en liten kollektion. En tote-väska, en väldigt gul tröja och en stor skjorta hittar man i kollektionen. Roligt och lite galet.
14kg
Eldorado lanserar dramaten-väska
Tillsammans med artisten Mwuana
Matvarumärket Eldorado presenterar nu sitt första designsamarbete. Det handlar om en vit dramaten-väska som den svenska rapartisten Mwuana varit med och tagit fram under ett års tid. Det finns ett fack för dator och man kan koppla loss väskan från vagnen och bära den på ryggen om man vill. Väskan kostar 999 kronor och du kan från och med den 25 april klockan 12:00 köpa den på länken. Bonusklipp nedan.
63kg
Nästa sida
+
Per månad
39 kr
Betala löpande per månad. Ingen bindningstid .
Starta prenumeration
Per år
299 kr
Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid .
Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig.
Starta gratis provperiod
Engångsköp
349 kr
Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish.
Köp utan prenumeration