m
a
r
6 i dag5 i går51 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Kazakstan har ny slogan
Borat approves

Kazakstan har fattat att landet sedan den första Borat-filmen bara förknippas med just Borat. Istället för att vara sura över detta har Kazakhstan Travel nu istället tagit det hela till sig och lanserat en ny slogan. Givetvis har man valt "Very nice!" som är något som Borat ofta säger. Och som vi kan se i videon verkar det finnas massa very nice saker att se och göra i landet. Bonusklipp nedan. Tumnagel
407kg
+
Bobby Green
0
2019

Läsk-klassikern XL Cola är tillbaka
Den fylligare colan

Nostalgibryggeriet Vasa Bryggeri återlanserar nu en riktig läsk-klassiker - XL Cola. Colan lanserades i Sverige 1985 och jag minns den i alla fall som något som smakade som isglassen Igloo fast i smält form. Sloganen var Extra Large Taste och man sa att den hade fylligare smak än andra cola-läsker. Erbjuds som både fullsockrad och sockerfri i storlekarna 33, 50 och 150 centiliter. Den officiella lanseringsdagen är imorgon. Tumnagel
145kg
+
Bobby Green
0
2017

Happy Socks gör strumpor med Steve Aoki
Färgglatt var det här!

I dag släpper Happy Socks en kollektion med strumpor och kalsonger som de tagit fram tillsammans med DJ:n Steve Aoki. Grejerna är en hyllning till att sprida färger och att flytta gränserna i kreativiteten. Det finns tre stycken mönster och det ena är en tårtbit som refererar till hans tårtkastande på hans publik, nästa hans syn på livet och skivbolagets slogan "By any means neccessary" och den sista en illustrerad vinylskiva. För ett par kalsonger får man betala 250 kronor, ett trepack med strumpor kostar 300 kronor. Tumnagel
62kg
+
Bobby Green
0
2015

Om kalla företag gjorde kalla öl
just drink it!

Hur hade det sett ut om diverse kända varumärken också hade gjort öl? Nikes öl är rätt självklar, Just drink it. Facebook handlar om att koppla ihop människor men jag hade hellre druckit en Nokia öl med sloganen Connecting people. Dagens Apple hade förresten inte döpt den till iBeer utan till Apple Beer. Tumnagel
54kg
+
Roger Åberg
0

Fiender sluter fred i McDonalds-reklam
Karaktärer från spel, film och TV

McDonalds har ju kört på sin slogan Ix27m loving it i massor av år nu och nu fortsätter man på kärlekstemat. Man tar hjälp av en hel drös med karaktärer som Super Mario och Jokern där de sluter fred med sina forna fiender och blir sams över lite McDonaldsmat. McDonalds tappar i försäljning och måste satsa på att hitta in till framförallt de som är födda runt millenniet. Tumnagel
91kg
+
Roger Åberg
0
2014

McDonald's får extra slogan nästa år
Lovin' Beats Hatin

Nästa år sjösätter McDonaldx27s en ny reklamkampanj och i samband med det adderar kedjan ytterligare en slogan bredvid Ix27m Lovin It - Lovinx27 Beats Hatin. Den nya sloganen ersätter alltså inte den gamla utan den är framtagen för att trycka lite extra på det här med Internethat och liknande. Kärlek övervinner hat. Med den nya sloganen hoppas McDonaldx27s att kunna nå ut till ännu fler. Nedan ser vi musikvideon till Justin Timberlakes låt Ix27m Lovinx27 It som är en del av kampanjen som lanserades 2003. Tumnagel
53kg
+
Bobby Green
0

Att matcha slogans med rätt företag

Varje år spenderar marknadsförare miljoner på att hitta rätt slogans för sina produkter och tjänster. Men hur fungerar de egentligen? För att ta reda på det gick AdWeek ut på New Yorks gator och testade hur bra vanliga människor är på att matcha kända slogans med rätt företag. Tumnagel
85kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Max nya pommes frites mer än potatis
Men är det farligt med lite gurkmeja?

Bland hamburgernördar har Max länge fått kritik för att deras "kött" inte bara är kött utan en herrans massa andra saker. Kollar man på innehållsförteckningen hittar man svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, potatismjöl, koksalt, torrmjölk, potatisfibrer, köttfond (vatten, nötben, koksalt), potatisstärkelse och kryddextrakt (rosmarin). Hos konkurrenten McDonalds är kött bara nötkött - i alla fall säger de det. Nu har det börjat storma runt Max nya pommes som man kallar för Crispy Fries. I dem hittar vi inte bara potatis och olja utan även modifierad potatisstärkelse, majsstärkelse, rismjöl, salt, majsmjöl, kurkumin och paprikaoleoresin. Onödigt? Kanske, men speciellt farligt är det väl knappast med lite salt och färgämne från gurkmeja (kurkumin) och paprika (paprikaoleoresin). Kurkumin har till och med visat sig motverka cancer... Anledningen till att man har i just färgämnena är troligen för att få dem så fint gula som de är på bilden, potatis har ju annars en förmåga att vara naturligt grå och trist. Det är dock trist att Max försöker måla upp en bild med slogans som "naturligt goda" när det inte bara är ren potatis som det handlar om. Tycker du att det spelar någon roll om det bara är potatis i pommesen? Tumnagel
-7kg
+
Roger Åberg
0

Ät stek på stående fot
I Tokyo

Tid över verkar inte vara någon som man har för mycket av i Tokyo så där ska det vara trendigt att äta mat på stående fot utan att sätta sig ner och nu har det öppnat ett ställe där man kan äta sin stek utan att behöva sätta sig ner. Med sloganen "Without appetizer, come straight to enjoy steak and wine!" lockar "Ikinari! Steak" med australiensisk stek. Storleken bestämmer du helt själv, du betalar 5 yen per gram stek, för 300 gram stek med lite sallad och soppa ska landa på 1000 yen (lite över 60 spänn). Briljant. (Steken på bilden kommer från ett annat ställe). Tumnagel
132kg
+
Roger Åberg
0
2013

En Velociped för framtiden

Den höghjulade velocipeden var den första pedaltrampade cykeln som fanns. Den har sedan länge fasats ut och ersatts av något mer ergonomiska varianter med två hjul som är lika stora. DING3000 och BASF väljer dock att gå tillbaka till rötterna för cyklar och de har nu tillsammans byggt en klassisk velociped för framtiden, komplett med eldrift. Concept 1865 som prototypen kallas för är helt och hållet byggd i plast och den har bland annat trampor utan kullager och punkteringsfria däck. Anledningen till bygget sägs vara att man vill utforska nya material på nya ställen, och hela konceptet går under sloganen "Rethinking Materials". Tumnagel
71kg
+
Bobby Green
0

Gör det bara

Nikes slogan är som vi alla vet Just Do It och just nu kör de en stor kampanj kring de orden. De uppmanar alla att bara göra det, oavsett vad du det är du har tänkt att ta dig för. Tumnagel
173kg
+
Bobby Green
0

Lunaround Watch
"Phased by the moon"

Lunaround Watch från företaget Yanko Design är en klocka där en måne agerar timvisare. Den gör en full rotation på 12 timmar och under månen kan du skymta varje ny timme digitalt också. Yanko Design har en slogan som säger "Form Beyond Function" och även om den här kreationen ser smidig ut så är den väl framförallt ganska snygg. Den kostar $140 och innanför skalet sitter inte helt oväntat ett kvartsverk, men det gör den inte mindre tuff! Tumnagel
89kg
+
Carl Victor
0

Alla är välkomna till Vegas
Även straighta

En ny reklamkampanj för Vegas försöker visa hur öppenhjärtliga de är i Vegas och att alla minsann är välkomna dit. Istället för att köra en slogan om hur gay-vänlig staden är kör man på att vanligt folk (även de med usel klädsmak) minsann är välkomna. I slutändan är nog alla välkomna till Vegas, bara de göra av med pengar. Tumnagel
80kg
+
Roger Åberg
0