4 i går52 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Champagne i kolfiber hyllar Bugatti-modell En flaska du kan tappa i stengolvet Våren 2019 presenterade Bugatti La Voiture Noire som är en Chiron i ett annat ännu exklusivare, och svart, skal. En bil som endast tagits fram i ett exemplar. För att hylla denna har Champagne Carbon och Bugatti tillsammans tagit fram champagnen La Bouteille Noire. Flaskan, som givetvis är i kolfiber, kommer i en låda som också den är i kolfiber. Flaskan tog 150 timmar att ta fram och den rymmer 15 liter. Lådan har inte mindre än 14 stycken fläktar i sig som alla cirkulerar runt kall luft så att bubblet håller optimal temperatur hela tiden. Insidan är klädd med Havana Brown-läder och upplyst med hjälp av LED-lampor. Något pris på skapelsen vet vi tyvärr inte än. Så här säger Alexandre Mea som är vd för Champagne Carbon: "On this occasion, we have chosen a 2000 Vintage blend of 60% Chardonnay and 40% Pinot Noir. Celebrating the beginning of a new millennium, the year 2000 was marked by a relatively mild winter followed by a succession of summer temperatures throughout the flowering period. It’s characterized by rich notes of vegetables, pepper, and white fruits – the result of the finest Grands Crus that the Champagne vineyards offer us. Each one brings its own surprises to magnify this cuvee." Flaskan och dess låda står just nu utställd tillsammans med bilen i London. Bonusklipp nedan. Tumnagel
62kg
0
Klocka från Girard Perregaux och Aston Martin Grönt är skönt I början av året skrev vi att den anrika klocktillverkaren Girard Perregaux och biltillverkaren Aston Martin skulle börja ta fram klockor tillsammans. Nu presenteras den första skapelsen och den heter Laureato Chronograph Aston Martin Edition. Laureato är namnet på Girard Perregaux lite sportigare klockor och man lanserade den första 1975. Sport passar ju Aston Martin bra så därför föll valet på att vidareutveckla denna typen. Urtavlan går i Aston Martin Green som är en liten flört med British Racing Green. Färgen läggs på i 21 stycken olika omgångar och resultatet består av sju stycken lager som bildar ett ganska så trevligt mönster. Ska föra tankarna till Aston Martins gamla logotyp och sömmarna de har på sina stolar i bilarna. Endast 188 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje har en prislapp på 18.100 dollar. Tumnagel
83kg
0
Porsche Design ska börja designa lyxhotell Kommer att ha minst 150 rum Porsche Design och den tyska hotellkedjan Deutsche Hospitality har ingått ett partnerskap vilket gör att du inom kort kommer att kunna bo på ett hotell designat av just Porsche Design. Ett antal Steigenberger Porsche Design Hotels kommer att slå upp portarna runt om i världen och alla kommer att vara i lyx-segmentet. Marcus Bernhardt som är chief executive hos Deutsche Hospitality säger följande: "Our two companies unite the very best of both worlds. Porsche Design brings a unique design philosophy to the partnership. And there is scarcely any company in the hotel business other than Steigenberger which has brought so much quality, service and passion to bear over a period of more than 90 years. With these strengths, we create a new and exciting product that will encourage people to rediscover the hotel sector." När det första hotellet öppnar är dock oklart för tillfället. Tumnagel
73kg
0
Ny singel från Band of Horses Det här är Crutch Den 21 januari nästa år släpper det amerikanska indierockbandet Band of Horses sin första nya skiva på fem år - Things Are Great. Nu delar de med sig av plattans första singel som heter Crutch. Tumnagel
85kg
0
Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform Loggan är numera även en varm kram Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
0
Matgeek har börjat sälja sås Snart tillgängligt i hela landet YouTube-profilen och mannen med en endast medelmåttig riskokare, Johan "Matgeek" Hedberg, ska har börjat sälja färdiga såser i flertalet matkedjor. Detta för att han länge jobbat med en digital produkt och saknat att jobba med en konkret vara. Därför började han, tillsammans med en ännu okänd samarbetspartner, tillverka burkar med sås. Under sommaren har man kunnat hitta dessa såser i utvalda ICA-butiker men tillgången har varit begränsad. Nu har man skalat upp produktionen och från nästa vecka ska dessa Matgeek-såser kunna hittas i alla Citygross-butiker i hela landet. I klippet ovan kan man se när Johan åker till fabriken i Motala för att provsmaka de nya såserna. Tumnagel
-193kg
0
Justin Bieber-dokumentär på väg Justin Bieber: Our World Justin Bieber: Our World är en ny dokumentär om popstjärnan där vi får följa med in i den ikoniska artistens privatliv när han förbereder sig inför en unik konsert på nyårsafton 2020. Dokumentären kommer till Amazon Prime Video den 8 oktober. Tumnagel
60kg
0
H&M gör reklam med Maisie Williams För återvinningskonceptet Looop H&M har lanserat en ny reklamkampanj tillsammans med Maisie Williams, skådespelerskan som kanske främst är känd för sin roll som Arya Stark i HBO:s fantasyepos Game of Thrones. Williams själv och en avatarversion av henne används i reklamfilmen för att uppmärksamma H&M:s återvinningskoncept "Looop" och hon kommer även att representera H&M i rollen som "Global Sustainability Ambassador". Williams säger själv om samarbetet med H&M: "I am excited to finally share the news of my partnership with H&M as Global Sustainability Ambassador and cannot wait for you all to see what we have been working on. In this role, I will be working closely with experts within H&M to drive sustainability initiatives and shape the path towards an accessible and circular fashion future. The longterm goal is to use 100 percent recycled or other sustainably sourced materials for textiles across the full H&M Group brands by 2030. It’s time to take action and create more viable production circuits in fashion to protect our planet for the next generation." Förutom i reklamfilmen kommer den digitala versionen av Maisie Williams även att dyka upp på något som kallas för "H&M Looop Island" vilket är en ö som hittas i Nintendos populära spel Animal Crossing från och med idag. Tumnagel
89kg
0
Fira Rieslings födelsedag med Edward Blom Håller föreläsning och vinprovning Institutet Wines of Germany har förklarat den 13 mars 1435 som officiell födelsedag för den tyska druvan Riesling. Det innebär att på lördag nästa vecka så fyller druvan hela 586 år vilket givetvis måste firas. Gastronomen och Tysklandskännaren Edward Blom kommer då att hålla en föreläsning och vinprovning live på Facebook. Vinerna som provas kommer från de fem regionerna där mest Riesling odlas i Tyskland: Rheingau, Pfalz, Mosel, Rhein-hessen och Württemberg. Det hela kommer att äga rum mellan klockan 17.00 och 18.00 på länken nedan. Tumnagel
83kg
0
Ny officiell klockpartner för Aston Martin Anrika Girard-Perregaux Aston Martin meddelar nu att den anrika schweiziska klocktillverkaren Girard-Perregaux blir officiell klockpartner åt biltillverkaren. Girard-Perregaux har tillverkat klockor sedan 1791 och erbjuder idag modeller som kostar mellan 17.000 dollar och 463.000 dollar. Partnerskapet kommer att mynna ut i flera klockor i begränsade upplagor i framtiden och den första ska presenteras senare i år. Girard-Perregaux kommer även att fungera som sponsor för Aston Martins nybildade F1-team. Tumnagel
87kg
0
Nästa sida