m
a
r
5 i går49 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Beastie Boys gillar inte reklamfilm
Vill inte att deras musik används

Vi postade reklamfilmen för GoldieBlox på Feber för ett tag sedan, en skön reklamfilm som vill att flickor kan göra annat än leka med dockor. GoldieBlox döpte filmen till GoldieBlox, Rube Goldberg & the Beastie Boys vilket gör att man kan ana att Beastie Boys gett ok till att deras musik är med i filmen - något som inte har skett. Like many of the millions of people who have seen your toy commercial “GoldieBlox, Rube Goldberg & the Beastie Boys,” we were very impressed by the creativity and the message behind your ad. We strongly support empowering young girls, breaking down gender stereotypes and igniting a passion for technology and engineering. As creative as it is, make no mistake, your video is an advertisement that is designed to sell a product, and long ago, we made a conscious decision not to permit our music and/or name to be used in product ads. When we tried to simply ask how and why our song “Girls” had been used in your ad without our permission, YOU sued US. När Beastie Boys ville att GoldieBox skulle plocka ner reklamfilmen valde de att, i någon form av aggressivt försvar, stämma Beastie Boys. Vilket blir extra bisarrt när man får reda på att Adam Yauch, medlemmen i Beastie Boys som dog nyligen, har det till och med inskrivet i sitt testamente att musiken inte ska användas i kommersiella syften. Tumnagel
32kg
+
Roger Åberg
0