m
a
r
1 i dag3 i går51 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Pripps Blå nu som alkoholfri
Och med ny design

Det har snart gått 60 år sedan Pripps Blå lanserades och nu har det blivit dags att även erbjuda den som helt alkoholfri. I samma veva har man uppdaterat designen och detta säger man är för att förtydliga kärnan i Pripps Blås stolta historia. Johan Kikas som är Marknadschef för avdelningen alkoholfritt säger följande: "Vår bryggmästare har tagit fram ett välbalanserat och uppfriskande lageröl. Frisk smak med lätt bitterhet i avslutningen. Inte för beskt och inte för sött. Precis som en Pripps Blå ska vara. Att vi kan lansera 0,0:an med ny design är som en perfekt bris en sommardag. Bara att hissa spinnakern och njuta." Pripps Blå 0,0% kommer till butiker nu i slutet av månaden och kommer att säljas som sexpack med 33-centilitersburkar. Flera bonusklipp nedan. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0
2020

YSUB - motsatsen till energidryck
Innehåller hampa som ska få dig att slappna av

Marknaden fullkomligt svämmar över av energidrycker av alla olika slag. Den ena med mer koffein och uppiggande saker i än den andra. Men för den som vill ha en dryck som hjälper till att slappna av då? Det här har de senaste åren blivit väldigt stort utomlands, inte minst i USA. Där blandar man i hampa och CBD (Cannabidiol) för att den som dricker ska få den motsatta effekten jämfört med en energidryck. CBD är en av hundratalet så kallade cannabinoider i cannabis-plantan. Till skillnad från den rusgivande och mer kända substansen THC är CBD inte psykoaktivt och orsakar i sig inget rus. Så istället för att bli superpigg och taggad vaggas man istället in i en slags avslappnad och lugn fas. YSUB är ett nytt finskt märke som vill uppnå den avslappnande effekten med deras kolsyrade Zen Drink. Den innehåller hampafröextrakt (ej några cannabinoider), citronmelissextrakt och kamomillextrakt. I burken finns även vitaminer (niacin, pantotensyra, B6, B12, folsyra, magnesium, jod), socker, naturliga aromer och citronjuice från koncentrat (8%). Efter en bred lansering i Finland vill man nu etablera sig som den första drycken av detta slag i övriga Norden och för tillfället kan du hitta den på fyra stycken olika ställen i Stockholm. Det går även att köpa den på nätet här och här och för en burk får man betala runt 25 kronor. Fler inköpsställen kommer att läggas till allt eftersom. Det ska även komma en sockerfri version av Zen Drink och när det är tillåtet kommer man även att släppa en CBD-dryck. Tumnagel
138kg
+
Bobby Green
0

Levde på bara burkbönor i över 40 dagar
Skön utmaning

Beau Miles bestämde sig för att bara leva på burkbönor i över 40 dagar. Det blev hela 191 stycken konservburkar när experimentet var över och här får vi reda på hur det hela gick. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Kakan Lotus Biscoff nu som glass
Låter gott

Här kommer en ny glass med kakor i. Den här gången handlar det om klassikern Lotus Biscoff som nu blandas ner i glass och den kommer att släppas i smakerna Original, Blueberry Cheesecake och Belgian Chocolate Chips. Äkta grädde, kexkräm och krispiga kakbitar ska finnas i burkarna. Ska finnas i butik från och med nästa vecka. Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola Light får ny design
Stämplade med olika populära uttryck

Coca-Cola lanserar nu ny design på burkarna till Coca-Cola Light. Med dessa vill man hylla uttrycksfullhet och inspirationen kommer från uttryck som många älskar att använda sig av - i USA i alla fall. Designen kommer att finnas under en begränsad period. Tumnagel
50kg
+
Bobby Green
0
2019

Coca-Cola Sverige lanserar nya burkar
Mer greppvänliga

Du har säkert både sett och köpt dessa burkar förut men det är först nu som de officiellt lanseras av Coca-Cola i Sverige. Innan har det handlat om import från andra ställen. Den nya burken rymmer fortfarande 33 centiliter men är smalare och högre än föregångaren, något som ska göra den mer greppvänlig. Samantha Walker som är marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverige säger följande: "Vi gläder oss åt att introducera det här nya formatet. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen." Förutom formatet ändras även designen något. Olivia Enquist som är marknadsdirektör på Coca-Cola AB säger: "Det är en ny design som ligger i linje med vår globala strategi. Den ikoniska röda färgen på Coca-Cola Original Taste blir mer framträdande även på Coca-Cola Zero Sugar. Tanken är att föra fram att de har samma goda smak, men där konsumenten kan välja med eller utan socker. Vi vill bli ännu tydligare med att visa att Coca-Cola Zero Sugar är det sockerfria alternativet till Coca-Cola Original Taste och lyfter fram ”sockerfri” på ett mer framträdande sätt på förpackningen." Produktionen sker i Jordbro utanför Stockholm och där produceras 28 stycken burkar i sekunden vilket motsvarar 102 000 burkar per timme. Tumnagel
184kg
+
Bobby Green
0
2018

Jon Olssons kamoflage-design på burk
Red Bull med nytt mönster

Jon Olsson började samarbeta med Red Bull redan i början av 2000-talet så de har hängt ihop ett bra tag nu. Jons signum när det kommer till design har blivit det kamoflagemönster han ofta använder på sina bilar, det egna väskmärket, prylar och till och med sitt hus. Nu hamnar det även på den klassiska energidrycksburken. För den svenska marknaden kommer det att tillverkas 6,5 miljoner burkar med designen och de börjar rulla ut i butiker denna vecka. Tillsammans med burkarna kommer en kampanj där man kan tävla om att få hänga med Jon under en dag. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green
0

Carlsberg lanserar en ofiltrerad lager
behåller råvarornas naturliga smaker

Carlsbergs största nyhet på många år är Carlsberg Unfiltered - en ofiltrerad lageröl. Världspremiären blir här i Sverige och det handlar om en öl där man skippat filtreringsprocessen för att behålla råvarornas naturliga smaker. Den här ska ha ännu tydligare humletoner, fylligare karaktär och större smak än originalet. Ölet kommer att finnas i dagligvaruhandeln i fyrpack med 50 centiliters-burkar och alkoholstyrkan 3,5 procent. På utvalda restauranger kommer den som fatöl och har då istället styrkan 4,5 procent. Tumnagel
137kg
+
Bobby Green
0

Ny design på Norrlands Guld
Det norrländska landskapet lyfts fram

Norrlands Guld presenterar nu en ny design på sina burkar och flaskor. Man säger att burkarna ska ha blivit mer ergonomiska tack vare sin matta lack samtidigt som det norrländska landskapet på etiketterna blir tydligare. Stefan Garvander som är produktchef hos Norrlands Guld säger följande: "Ölen verkar gå hem i stugorna så vi vill inte förändra utan snarare varsamt förbättra Norrlands vinnande koncept genom att förstärka det finaste vi har: vårt norrländska ursprung. Det är helt enkelt samma goda öl i en lite finare förpackning." Den nya designen rullas ut i butiker från och med nästa vecka. Tumnagel
166kg
+
Bobby Green
0

Omnipollo ett av världens bästa bryggerier
Plats 6 av 24.000

När Ratebeer sammanfattar 2017 får man fram en topp-tio-lista som innehåller de absolut bästa bryggerierna i världen. På den hittar vi våra svenska stoltheter Omnipollo, på plats sex för att vara exakt. På plats nio hittar vi våra danska vänner Mikkeller. Med på topp 100 hittar vi också Dugges och Stigberget. Med på Ratebeer finns 24.000 bryggerier, så konkurrensen är stenhård. Omnipollo startades av konstnären Karl Grandin, som gör alla fantastiska burkar och flaskor, och bryggaren Henok Fentie, som skapar all fantastisk öl. Man startade 2011 och nu säljer man öl i 45 länder, omsätter 45 miljoner och brygger 2 miljoner liter i år. Nyligen startade man Omnipollos GBG i Göteborg och sedan tidigare finns Omnipollos hatt i Stockholm. Tumnagel
271kg
+
Roger Åberg
0
2017

Coca-Cola kör kampanj för samkönade äktenskap
Två burkar bildar ordet Love

För första gången på 131 år har Coca-Cola använt sitt signatur-typsnitt Spencerian för något annat logotypen. För en specialkampanj som man kör i Australien för människors rätt att gifta sig med vem de vill har man gjort så att två burkar kan forma ordet Love med den klassiska texten. Som ni ser har även o:et en regnbåge i sig. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0

Den sista analoga grafikmaskinen
Vi har Scanimate att tacka för mycket

I slutet på 60-talet tog Computer Image Corporation i Denver fram Scanimate. Det var en maskin som man skapade analoga datoranimationer med, och det mesta i animationsväg som visades på TV-burkarna på 70- och 80-talet skapades med denna mackapär. Endast tio stycken tillverkades och ingenjören Dave Sieg har den sista som fungerar i sin ägo. I det här klippet visar han Viceland vad den kunde göra. Tumnagel
171kg
+
Bobby Green
0

Ny Fanta-smak lanseras i Sverige
Zero Blackcurrant

Denna vecka lanserar Fanta den nya smaken Zero Blackcurrant i svenska butiker och den ska som väntat ha smak av svarta vinbär. Till en början kommer burkarna att se ut som här ovan och det är för att fira Halloween. På dem finns en Snapchat-kod som man kan scanna och på så vis låsa upp läskiga filter med skräcktema. Fram till den 11 november kan man låsa upp filter och de ska bli läskigare och mer skrämmande ju närmare Halloween vi kommer. Smaken kommer i tre olika förpackningar - 1,5 liters PET-flaska, 33-centiliters burk och 6-pack med burkar. Tumnagel
145kg
+
Bobby Green
0

Kylklampen som är specialgjord för ölburkar
Eller flaskor. Eller läsk.

Öl och den allra flesta drickan är ju godast kall, men hur håller man den kall? Med is eller kylklamp så klart. Och då måste ju den här vara allra bäst. Den är gjort för sex burkar eller flaskor och ska enligt bröderna som uppfunnit den hålla kylan bättre och längre. Ett pack kostar rätt häftiga 29 dollar. Om man tror på idéen är det bara att backa på Kickstarter. Tumnagel
213kg
+
Roger Åberg
0

Absoluts alkoläsk kommer nu till Sverige
Finns i två smaker

Absolut släppte i december förra året nyheten Mixt som är en färdigblandad alkoläsk. Snart kommer den till Sverige och det finns två stycken olika smaker att välja mellan - Blueberry & Lime och Cloudberry & Apple. I andra länder finns det fyra smaker och dessa kommer då i aluminiumburkar, till Sverige blir det alltså färre smaker och en glasflaska med skruvkapsyl istället. Drycken är lätt kolsyrad och naturligt smaksatt med bär, frukter och Absolut Vodka Original. Alkoholhalten är 4,5 procent och en flaska rymmer 275 milliliter. Lanseringen sker den 28 april och då hittar du den på länken nedan eller på Systembolaget. Priset för en flaska ligger på 21,90 kronor. Tumnagel
147kg
+
Bobby Green
0

Jacka med plats för all dricka du behöver
Och lite till

Förutom att vara vindtät så ska jackan Särmä Windproof Smock med sina många fickor kunna svälja en hel del flaskor och burkar, som vi får demonstrerat för oss här. Jackan finns att köpa på länken nedan och den blir fin för 70 euro. Tumnagel
109kg
+
Bobby Green
0

Att surfa under norrsken
Kallt men vackert

Här får vi följa med fotografen Chris Burkard till Island där han lyckas fånga surfare under skenet från norrskenet. Det är som ni kan gissa kallt men ska man få något så får man också lida. Tumnagel
153kg
+
Roger Åberg
0
2016

Fina Fantaburkar till Halloween
Iluustrerade av Noma Bar

Inför Halloween gjorde Coca-Cola lite nya burkar och flaskor till Fanta. Illustrationerna är gjorda av Noma Bar och smakerna är snyggt inflikade, som apelsinskivorna i dödskallens ögon. Tumnagel
134kg
+
Roger Åberg
0

Kall dricka på en minut
Hypercool fixar biffen

Det finns inget tråkigare än varm dricka, den ska vara iskall. Men hur gör man då om man inte orkar vänta på att frysen ska göra jobbet? Hypercool säger sig vara ett alternativ, och med denna lilla bärbara kylväska ska du kunna få kall dricka på bara en minut. Eller iskall på 90 sekunder. Den går på batterier och ska klara av att kyla upp till 18 stycken burkar på en laddning. Det hela fungerar som så att man fryser själva botten som burkarna ligger på, sedan lägger man i dem, drar igång en liten motor som får dem att snurra och efter en minut ska de alltså vara kalla. Är du snabb med att beställa blir en Hypercool din för 79 dollar. Tumnagel
125kg
+
Bobby Green
0

Någon som är sugen på majs?
Matt Stonie käkar tolv burkar

Tävlingsätaren Matt Stonie fortsätter att sätta i sig sjuka mängder mat och annat konstigt och det senaste han har sänkt är tolv stycken burkar med majskorn. Tumnagel
76kg
+
Bobby Green
0

Coca-Cola ändrar sin design
Alla förpackningar blir röda

Nu gör Coca-Cola om designen på sina flaskor och burkar. Det röda från det klassiska originalet flyttar även in hos Light, Zero och Life, även om alla ändå behåller lite av sina egna färger. Företaget kallar förändringen för "One-Brand" och Mexiko blir först ut med att få dessa på hyllorna. Om den nya designen även kommer till Sverige återstår att se. Tumnagel
128kg
+
Bobby Green
0

Dockan Chops lirar trummor
Med "lite" hjälp från sin master

Dockan Chops spelar här trummor till Rushs låt Tom Sawyer. Det fanns dock inget set i hans storlek så ett par aluminiumburkar får göra jobbet. Tumnagel
121kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida