-
m
a
r
5 i går60 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Play
Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
90kg
0

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Populäraste
Hur är maten på ett svenskt fängelse?
Mauri testar 
Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0
Det gäller att hålla ordning på det privata
Comedy Central skojar till det 
Tumnagel
114kg
+
Roger Åberg
0
Nike gör Stranger Things-skor
Temafest! 
Tumnagel
57kg
+
Bobby Green
0
Jesper Tjäder åker skidor på en byggnad
Kul grej 
Tumnagel
116kg
+
Bobby Green
0
Veronica Maggio byter skärmtid mot osläppt låt
Lägg från dig telefonen om du vill lyssna 
Tumnagel
127kg
+
Bobby Green
0
Hårolja med öldoft
Passar till huvudet och skägget 
Tumnagel
60kg
+
Bobby Green
0
Nike presenterar Air Max 270 React
Första Air med nya skumenheten 
Tumnagel
0kg
+
Bobby Green
0
Så här ser det ut om filmen saknar en Gaffer
Intressant om ljusteknik 
Tumnagel
111kg
+
Bobby Green
0
Vans Harry Potter-kollektion nu i butik
Skor, kläder och assessorer 
Tumnagel
-25kg
+
Bobby Green
0
Periskop-glasögon för korta människor
Perfekt på festivaler? 
Tumnagel
129kg
+
Bobby Green
0
Kaffekoppar och muggar av kaffe
Smart! 
Tumnagel
177kg
+
Bobby Green
0
Fejkade Rolex-klockor börjar bli väldigt bra
Svårt att se skillnaden 
Tumnagel
104kg
+
Bobby Green
0
Senaste
Alkoholfri dryck med smak av humle
Nytt från Lagunitas 
Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0
Musikvideon till Robyns låt Ever Again
Dans med stativ 
Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0
Claire gör gourmet-Twix
Går det att göra en bättre version? 
Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0
Hur är maten på ett svenskt fängelse?
Mauri testar 
Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0
Vetenskapen bakom en golfsving
Varför kan man inte slå en boll över 400 meter? 
Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0
Det gäller att hålla ordning på det privata
Comedy Central skojar till det 
Tumnagel
114kg
+
Roger Åberg
0
Mackmyra lanserar Moment Skogshallon
whisky med smak av sommarbär 
Tumnagel
88kg
+
Bobby Green
0
Wes - Alane
Fredagsklassikern 
Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0
Pallar Trevor Noah heta kycklingvingar?
Upp till bevis! 
Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0
Wes Andersons syn från ovan
Här i kronologisk ordning 
Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0
Hör Frida Kahlo prata
Unik inspelning hittad 
Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0
Nike gör Stranger Things-skor
Temafest! 
Tumnagel
57kg
+
Bobby Green
0