m
a
r
4 i går53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
Julreklam med Elton John
Julklappen som förändrade allt 
132kg
+
Bobby Green
0
Mer vegetariskt hos OKQ8
Burgare och korv 
120kg
+
Bobby Green
0
Ett gammalt skruvstäd får nytt liv
Härligt att se 
245kg
+
Bobby Green
0
Så skär man världens dyraste skinka
Expert karvar Jamón Ibérico 
105kg
+
Bobby Green
0
Neo-EX är världens första digitala kollektion
Få nya outfits att visa upp för dina följare 
55kg
+
Bobby Green
0
Nytt Bobber-koncept från Royal Enfield
Med inspiration från 1938 
160kg
+
Bobby Green
0
Nudelexpert gör Soba-nudlar
Mums! 
106kg
+
Bobby Green
0
Unik rosa choklad från Fazer
Produceras av ruby-kakaobönor 
136kg
+
Bobby Green
0
Ural visar eldriven sidovagnsmotorcykel
Ingen kommer undan elen 
109kg
+
Bobby Green
0
Harley-Davidson LiveWire i produktionskläder
Första Harleyn som låter som en symaskin 
126kg
+
Bobby Green
0
Husqvarna Vitpilen 701 med kåpa
Det här är Aero Concept 
126kg
+
Bobby Green
0
Kymco överraskar med eldrivna SuperNEX
Har manuell låda och ljudförstärkare 
132kg
+
Bobby Green
0
Tut i luren! Idag är det kladdkakans dag!
Äntligen är det dags igen! 
104kg
+
Bobby Green
0
BMW presenterar ny S 1000 RR
Går nu att få med M Performance-delar 
111kg
+
Bobby Green
0
Så var det att filma när Alex Honnold klättrade
Tänk om han ramlar? 
103kg
+
Bobby Green
0
Eldrivna Arc Vector är presenterad
Komplett med smart klädsel och hjälm 
118kg
+
Bobby Green
0
Eldriven retro-motorcykel från Sverige
Ska kosta under 10.000 dollar 
209kg
+
Bobby Green
0
Ny ofiltrerad öl från Falcon
Lanseras den 1 december 
104kg
+
Bobby Green
0
Alex Honnold pratar om sin bergsbestigning
Klättrade El Capitan utan rep 
115kg
+
Bobby Green
0
Rammstein kommer till Sverige
Uppträder i augusti nästa år 
192kg
+
Bobby Green
0
Chris Cornell framför Black Hole Sun
Klipp från 2007 
132kg
+
Bobby Green
0
Kalsonger från Björn Borg och Ryan Hawaii
Nytt samarbete 
31kg
+
Bobby Green
0
Lyxiga innetofflor från svenskt par
Passar till vardag och till fest 
10kg
+
Bobby Green
0
Vans visar samarete med NASA
Skor och kläder med rymdtema 
127kg
+
Bobby Green
0