m
a
r
53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Fredagsklassikern 
100kg
+
Bobby Green
0
En tur med det superlyxiga japanska sovtåget
Detta vill jag åka! 
129kg
+
Bobby Green
0
Diesel driver med influencers
Var en follower istället 
104kg
+
Bobby Green
0
Gourmet-version av Ferrero Rocher
Next level 
117kg
+
Bobby Green
0
Grandmaster Flash fick Polarpriset 2019
Första hiphopartisten som fått priset 
17kg
+
Bobby Green
0
Nu kan du köpa klockan från filmen Interstellar
Fem år senare 
112kg
+
Bobby Green
0
Läsk-klassikern XL Cola är tillbaka
Den fylligare colan 
144kg
+
Bobby Green
0
It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll)
Fredagsklassikern 
136kg
+
Bobby Green
0
Så är det att bo i Jumbojet-hotellet vid Arlanda
Som jag har undrat 
142kg
+
Bobby Green
0
Levi's Engineered Jeans gör comeback
Med en modern twist 
46kg
+
Bobby Green
0
Fridyk med Guillaume Néry runt om i världen
Ta ett djupt andetag 
116kg
+
Bobby Green
0
Raketosten är tillbaka!
Säljs i begränsad upplaga 
151kg
+
Bobby Green
0
Det bästa sättet att boarda flygplan på
Men som flygbolagen inte använder 
116kg
+
Bobby Green
0
Nya McDonald's-restauranger i landet
Bollnäs, Södertälje och Skellefteå öppnar i år 
4kg
+
Bobby Green
0
Klockmärket Kronaby begärs i konkurs
Säljer smarta klockor med klassiskt utseende 
20kg
+
Bobby Green
0
Schweppes lanserar Ginger Beer i Sverige
Recept på tre mocktails du kan göra med den 
115kg
+
Bobby Green
0
Så här ser Adidas Game Of Thrones-skor ut
Något för hardcore-fanet 
2kg
+
Bobby Green
0
Pianisten Daniil Trifonov besöker NPR
Hyfsat vass 
125kg
+
Bobby Green
0
Härlig stop motion med lera
Ny kortfilm från svensk 
101kg
+
Bobby Green
0
Ny kollektion från New Balance
Inspirerad av 90-talet 
26kg
+
Bobby Green
0
Burgare med friterad kyckling och Cheetos
Nyhet hos KFC 
60kg
+
Bobby Green
0
Massa chips blir till
Ute i det fria 
133kg
+
Bobby Green
0
Burger King driver med McDonald's
Börjar servera Not Big Macs 
201kg
+
Bobby Green
0
Darude till Eurovision Song Contest
Representerar hemlandet Finland 
209kg
+
Bobby Green
0
Legendariska hiphop-grupper kommer till Skansen
Wu-tang, Public Enemy, De La Soul 
42kg
+
Roger Åberg
0