m
a
r
6 i går68 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
Metallica spelar på Ullevi nästa sommar
På fredag släpps biljetterna 
116kg
+
Bobby Green
0
Fanta med smak av blodapelsin
Säljs under en begränsad tid 
147kg
+
Bobby Green
0
Skrivbordet för dig som älskar Aventador
Ta in superbilen på kontoret 
15kg
+
Bobby Green
0
Lil Pump visar upp sin smyckesamling
Dyra grejer 
-122kg
+
Bobby Green
0
Delicatoasken gör comeback
Innehåller en nyhet 
264kg
+
Bobby Green
0
Robyns nya album släpps den 26 oktober
Heter Honey 
185kg
+
Bobby Green
0
Årets tema för Musikhjälpen presenterat
Alla har rätt att funka olika 
120kg
+
Bobby Green
0
Gatumat för 1 dollar
Billigt! 
112kg
+
Bobby Green
0
Årets Blossa har smak av Limoncello
Och medelhavskryddor 
163kg
+
Bobby Green
0
Varix WC - ny sneaker från Vans
Släpps i slutet av månaden 
42kg
+
Bobby Green
0
Därför säger vi ok
Ok? 
105kg
+
Bobby Green
0
Ny KÄK-burgare på Circle K
En starkare variant med salsa 
33kg
+
Bobby Green
0
Mumin-kläder för Rädda Barnen
Släpps på lördag 
137kg
+
Bobby Green
0
En liten tur med en Porsche 964 Carrera RS
Odödlig klassiker 
114kg
+
Bobby Green
0
Dokumentär om Bill Murray på gång
Här är trailern 
139kg
+
Bobby Green
0
Snyggt formade tårtor
Briljera när det är kalasdags 
117kg
+
Bobby Green
0
Garant presenterar blödande vegan-burgare
Nytt i frysdisken 
174kg
+
Bobby Green
0
Tut i luren! Idag är det Kebabens dag!
Middagen är räddad, igen 
120kg
+
Bobby Green
0