-
m
a
r
4 i dag7 i går53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Play
Sinnet / Reklam

Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 men de har aldrig haft en svenskproducerad reklamfilm. Nu släpps den första någonsin tillsammans med reklamkampanjen "Allt vi delar förenar oss". Med filmen vill man visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts.

Visa
Pressmeddelande
Coca-Cola hyllar gemenskap i sin första svenska reklamfilm

Idag lanserar Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap. Coca-Cola förmedlar budskapet ”Allt vi delar förenar oss” i en rikstäckande reklamkampanj under hösten.

Med reklamkampanjen ”Allt vi delar förenar oss” vill Coca-Cola visa vad som händer när människor i olika generationer och subkulturer möts. Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953 och i filmen görs historiska nedslag där grupper som tycks verka olika, möts och förenas. Från 60-talets tydliga olikheter mellan hippies och det etablerade samhället till 80-talets mer musikaliska subgrupper som hårdrockare och syntare, fram till dagens ungdomskultur iscensatt på den lokala pizzerian.

– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Coca-Cola har en lång historia av att lyfta sina värderingar gemenskap och inkludering i sin marknadsföring. Medborgerliga rättigheter, prideveckor och olika religiösa högtider är några av många engagemang som företaget och dess varumärken aktiverar. I somras syntes Coca-Cola genom sitt lokala partnerskap med Svenska Fotbollförbundet då utvalda landslagsspelare syntes på specialtillverkade 33cl- burkar och med en aktivering där alla svenskar kan supporta sin hemmaklubb. Den nya svenskproducerade kampanjen är ännu ett steg för Coca-Cola i Sverige att genom sin kommunikation stärka sin lokala relevans.

Kampanjperioden löper från den 10 september – 14 oktober. Kampanjen är utvecklad och producerad tillsammans med Jung Relations och Carat.
90kg
0

Coca-Colas första svenska reklamfilm

Hyllar gemenskap

Populäraste
Världens minsta McDonald's har öppnat
Endast för bin 
Tumnagel
124kg
+
Bobby Green
0
Ny veganost från Valio
Kommer i skivor och som riven 
Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0
Banksy trollar i Venedig
Ställer ut lite konst 
Tumnagel
117kg
+
Bobby Green
0
Max presenterar köttburgare utan kött
Delifresh Plant Beef lanseras idag 
Tumnagel
156kg
+
Bobby Green
0
En tron som har sett skit
Rolig reklam från IKEA 
Tumnagel
123kg
+
Roger Åberg
0
Ölryggsäck med anti-skakteknik
Kuta utan att ölen exploderar 
Tumnagel
119kg
+
Bobby Green
0
Vi har smakat på Unbelievable Whopper
Högst trovärdig! 
Tumnagel
372kg
+
Roger Åberg
0
Omega firar 50 år sedan månlandningen
Med specialversion av Speedmaster 
Tumnagel
112kg
+
Bobby Green
0
Beyond Burger ska nu finnas på Coop
Rullar ut denna veckan 
Tumnagel
148kg
+
Bobby Green
0
Burger Kings köttlösa burgare släpps imorgon
Lanseras på åtta utvalda restauranger 
Tumnagel
347kg
+
Bobby Green
0
Danny MacAskill kopplar på en vagn bakom cykeln
Perfekt barnvakt 
Tumnagel
148kg
+
Bobby Green
0
Videon till Lil Nas X låt Old Town Road
Den med Billy Ray Cyrus 
Tumnagel
16kg
+
Bobby Green
0
Senaste
Baccara - Yes Sir, I Can Boogie
Fredagsklassikern 
Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0
Går det att göra gourmet-Doritos?
Claire klarar allt 
Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0
Badbrallorna som döljer din ribba
Pornhub lanserar hjälpmedel 
Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0
Det här är Esther
Med låten Follow me home 
Tumnagel
84kg
+
Roger Åberg
0
Ny singel från Diplo och Octavian
New Shapes 
Tumnagel
78kg
+
Bobby Green
0
Världens minsta McDonald's har öppnat
Endast för bin 
Tumnagel
124kg
+
Bobby Green
0
Ny smak från glassmärket Grom
Hasselnöt 
Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0
Ny veganost från Valio
Kommer i skivor och som riven 
Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0
Banksy trollar i Venedig
Ställer ut lite konst 
Tumnagel
117kg
+
Bobby Green
0
Max presenterar köttburgare utan kött
Delifresh Plant Beef lanseras idag 
Tumnagel
156kg
+
Bobby Green
0
En tron som har sett skit
Rolig reklam från IKEA 
Tumnagel
123kg
+
Roger Åberg
0
Nu kan du bo i Spice Girls-bussen
Spice up your life! 
Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0