m
a
r
4 i går64 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Reebok och tennismärket Prince samarbetar
Släpper skor och kläder

Reebok och tennismärket Prince presenterar nu en tennisinspirerad sko- och klädkollektion som även flörtar lite med staden Miami. Här ska man ha mixat en stil som ska passa både på och utanför tennisbanan. Allt lanseras den 10 september. Priser och mer information hittar ni i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Nu kommer växtbaserad fisk till svenska butiker
Hooked lanserar Toonish

Det svenska foodtech-företaget Hooked lanserar nu sin första växbaserade fiskprodukt i svenska butiker. Det handlar om produkten "Toonish" vilket är en växtbaserad tonfisk som är gjord på certifierad soja- och veteprotein, solrosolja och alger. Toonish-rörorna kommer att säljas i de tre smakerna tomat, tomat & chili samt tomat & vitlök. I ett pressmeddelande skriver Hooked att man även jobbar på att ta fram ett växtbaserat laxsubstitut. Hookeds Toonish kommer att börja säljas i Coops och CityGross butiker, över stora delar av Sverige, via Mathem samt i utvalda Ica- och Hemköpbutiker. Tumnagel
87kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Få hem Iron Maidens skiva direkt när den släpps
Senjitu lanseras Two minutes to midnight

I morgon natt kommer Iron Maidens nya skiva "Senjitu" släppas och då kan du få denna levererad direkt hem till dörren. Skivan släpps två minuter i midnatt 2 september, en referens till Iron Maidens klassiska låt "Two minutes to midnight". Genom ett samarbete med budföretaget Wolt så ska det bli möjligt att få hem skivan nästan exakt när den släpps skriver Wolt i ett pressmeddelande. För att få hem "Senjutsu" i natt så måste man bo i Stockholm och beställa skivan via Wolts app eller webbsida. Därefter ska skivan levereras hem till dörren någon gång mellan midnatt den 2 september och ca kl. 01:00 den 3 september. Tumnagel
90kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Gröna Lund och Liseberg öppnar i juni
Snart är pandeminstängningen över

Båda Gröna Lund och Liseberg har nu meddelat att de kommer att slå upp portarna till sina nöjesfält i början av juni. Detta är något man gör efter det att regeringen i förra veckan meddelade att pandemirestriktionerna kommer att lättas något 1 juni. Båda nöjesfälten kommer dock att öppnas med vissa restriktioner. I Gröna Lunds fall innebär det att man som max kommer att släppa in 3100 besökare per dag och att alla besök måste förbokas. Det kommer inte heller att finnas några åkband och åkkuponger. Istället kommer besökarnas entrebiljett, som kallas för "Ticker to Ride", gälla för att åka alla attraktioner ett obegränsat antal gånger. Vad som gäller för Liseberg är än så länge inte klart. I ett pressmeddelande skriver nöjesfältet att detaljer kring besöken kommer att presenteras i samband med att biljetterna släpps inom kort. Gröna Lund har när man öppnar onsdagen 2 juni varit nedstängt i 576 dagar medan Liseberg kommer att ha varit nedstängt i 520 dagar när man återigen öppnar upp torsdagen 3 juni. Tumnagel
138kg
+
Wille Wilhelmsson
0

SJ lanserar nytt tågluffarkort
Res runt med tåg i Sverige i sommar

SJ lanserar nu en ny variant på det klassiska tågluffarkortet som kanske passar lite bättre i pandemi-tider som dessa. Med SJ:s nya tågluffarkort blir det inte möjligt att ta tåget ut i Europa men däremot kommer innehavarna att kunna resa obegränsat med SJ:s tåg i Sverige. Korten går att köpa för sju, femton eller trettio dagar och är giltiga under perioden 14 juni – 15 augusti. Lava Mahmod, ansvarig för tågluffarkortet på SJ, säger i ett pressmeddelande om det nya tågluffarkortet: "Det här kortet har varit efterfrågat hos många resenärer och vi tror att intresset för att tågluffa kommer vara stort under många år framöver. Vi lanserar nu tre prisvärda kort för alla som är sugna på att få sig en rejäl dos av Sverige i sommar." SJ:s nya tågluffarkort börjar säljas 31 maj och priserna startar på 1145 kronor. Tumnagel
326kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu kommer TipTop i godisform
Hurra!

TipTop är en fantastisk glass där glassen liksom är bonus. För choklad och puffarna i det och det där i mitten är ju det som är godast egentligen. Nu kommer TipTop som godis med bara dessa godbitar och kallas då TipTop Bites. Det är den åttonde godisversionen av glass som Candy People lanserar, tidigare har vi fått 88an Bites, Nogger Bites, Piggelin Drops, Sandwich Bites, Sandwich Bites Pepparkaka, Lakritspuck Bites och Calippo Drop. TipTop Bites kommer 23 april till Hemmakväll och till välsorterade livsmedels- och servicebutiker från vecka 19. Tumnagel
88kg
+
Roger Åberg
0

Coop lanserar hållbarhetsdeklaration i sin app
Kolla in varans hållbarhetsavtryck

Livsmedelskedjan Coop lanserar nu en ny funktion i sin app med vilken kunder kan ta reda på något som Coop kallar för hållbarhetsdeklaration. Genom att scanna streckkoden på en vara får kunden information om varans avtryck utifrån tio olika områden som rör klimat, miljö och samhälle. Hållbarhetsdeklarationen har en skala mellan ett och fem inom varje område. Ju lägre siffror en vara har – desto lägre hållbarhetsavtryck bedöms varan ha. Hållbarhetsdeklarationen kommer hjälpa kunderna att äta mer hållbart, men också styra utvecklingen av Coops sortiment skriver Coop i ett pressmeddelande. Skulle du själv vilja testa Coop-varornas hållbarhetsdeklaration hittas Coops app gratis till iPhone i App Store här och till Android på Google Play här. I videoklippet här nedanför kan ni kolla in hur det hela går till. Tumnagel
221kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Ung Cancer kampanjar på Sveriges golfbanor
Så att vi ska kolla våra bollar

Ung Cancers "Kolla Bollarna"-kampanj fortsätter och i år kommer man att promota den på Sveriges golfbanor skriver man i ett pressmeddelande. I kampanjen "Slå ett slag för testikelcancer" uppmanas män att kontrollera sina testiklar för att upptäcka om det kan eventuellt kan finnas några otäckheter där. Kampanjen innehåller information om hur självexaminering av pungen går till för att upptäcka symptom, samt var man kan söka hjälp och vilka steg en eventuell behandling omfattar. Emma Tonnes, Generalsekreterare Ung Cancer, säger om deras senaste kampanj: "Via golfbanorna når vi ut med ett viktigt budskap som annars riskerar att hamna i skymundan. Dessutom på ett sätt som når nya grupper av människor och avdramatiserar ett ämne som kan vara känsligt." Ung Cancer samarbetar med MoreGolf Mastercard Tour i "Slå ett slag för testikelcancer"-kampanjen och kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt. Tumnagel
114kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Vans presenterar sköljbar sko
Crocs för surfare?

Idag ska man ta alla nyheter med en nypa salt men eftersom pressmeddelandet kring detta kom för några dagar sedan med embargo idag så borde det vara en riktig nyhet. Det handlar i alla fall om att Vans släpper Trek Slip-On som är en sköljbar sko. Den ser ut som en Crocs-sko typ och ska vara anpassad för surfare som kan behöva städa sina skor efter att ha varit ute bland vågorna och härjat och sedan pulsat i sanden. Då är det bara att spola av skorna så är de redo igen för nästa repa. Kommer i svart, marinblå, rosa och grön. Släpps idag men vad ett par kostar är tyvärr oklart. Tumnagel
70kg
+
Bobby Green
0

O.P. Anderson firar 130 år
Med specialutgåva enligt originalrecept

År 1891 skapades O.P. Anderson Aquavit av Olof Peter Andersons son, Carl August, som en hyllning till fadern. Det är nu hela 130 år sedan. För att fira detta släpper man en akvavit enligt originalrecept i begränsad upplaga och denna kallar man för O.P. Anderson Aquavit 130 Year Anniversary Edition. Den ska passa lika bra på påskbordet som till den väl tilltagna grosshandlarlunchen. Jonas Odland som är Aquavit Master Blender på O.P. Anderson säger följande: "Den stora skillnaden med jubileumsutgåvan är att den har en högre alkoholhalt, hela 44%. Genom åren har man valt att sänka alkoholhalten av olika anledningar, men i ursprungsreceptet, som man faktiskt också kan se i bakgrunden på etiketten av flaskan, är det alltså denna högre alkoholhalt. Att receptet inte rörts på 130 år, bortsett från alkoholhalten, är något som jag är mycket stolt över. Det var en fantastisk kryddblandning som såg dagens ljus 1891 och att ta hand om det receptet är ju att få vårda det svenska dryckesarvet. Det är extra kul att vi sedan några år har ett eget destilleri i Matfors med kryddpannor i koppar som liknar de som ursprungligen användes. Vi använder också bara ekologiska råvaror till O.P. vilket stämmer bra med hur det var 1891 då man inte börjat använda konstgödsel och kemiska bekämpningsmedel." Finns i Systembolagets beställningssortiment nu och för en flaska på 700 milliliter får man betala 299 kronor. Tumnagel
101kg
+
Bobby Green
0

The Secret Speyside Collection lanseras i Sverige
En samling single malt-whiskys

The Secret Speyside Collection är en samling med Speyside-regionens mest sällsynta och exklusiva malt-whiskys. Den 4 februari lanseras samlingen här i Sverige och den innehåller 15 stycken utvalda single malt whiskys från fyra stycken destillerier i Speyside, Skottland. De är lagrade mellan 18 till 30 år och allt kring släppet finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
105kg
+
Bobby Green
0
2020
Nästa sida