m
a
r
5 i går52 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Coca-Cola Sverige lanserar nya burkar
Mer greppvänliga

Du har säkert både sett och köpt dessa burkar förut men det är först nu som de officiellt lanseras av Coca-Cola i Sverige. Innan har det handlat om import från andra ställen. Den nya burken rymmer fortfarande 33 centiliter men är smalare och högre än föregångaren, något som ska göra den mer greppvänlig. Samantha Walker som är marknadsdirektör på Coca-Cola European Partners i Sverige säger följande: "Vi gläder oss åt att introducera det här nya formatet. I Sverige har vi haft samma modell på burkarna i 47 år och vi tror att den här nya, eleganta och mer greppvänliga förpackningen kommer att falla många i smaken. På andra marknader där de nya burkarna lanserats har de blivit populära och många föredrar den långsmala modellen." Förutom formatet ändras även designen något. Olivia Enquist som är marknadsdirektör på Coca-Cola AB säger: "Det är en ny design som ligger i linje med vår globala strategi. Den ikoniska röda färgen på Coca-Cola Original Taste blir mer framträdande även på Coca-Cola Zero Sugar. Tanken är att föra fram att de har samma goda smak, men där konsumenten kan välja med eller utan socker. Vi vill bli ännu tydligare med att visa att Coca-Cola Zero Sugar är det sockerfria alternativet till Coca-Cola Original Taste och lyfter fram ”sockerfri” på ett mer framträdande sätt på förpackningen." Produktionen sker i Jordbro utanför Stockholm och där produceras 28 stycken burkar i sekunden vilket motsvarar 102 000 burkar per timme. Tumnagel
184kg
+
Bobby Green
0
2018
2017
2016
2015
2014
2013

Läskeblasken Solo gör skön reklamkampanj

Solo är en av Norges mest klassiska läskeblask och här har vi deras senaste reklamkampanj, en ganska rolig sådan. Solo bestämde sig för att bygga världens största flaskpost och skickade ut denna på havet. Nu kan man följa flaskan via en gps-sändare och samtidigt tävla om ett helt gäng flaskor Solo genom att gissa var flaskan kommer att nå land. Tumnagel
146kg
+
Gordon Andersson
0

Ny Zingo-smak
Tropisk läskedryck

Idag lanserar Carlsberg ett nytt läskeblask vid namn Zingo Tropical vilket är den första nya Zingo-varianten på tio år. Drycken kommer att gå att köpa från och med den 8:e april och då i 50cl- samt 150cl-flaskor. Förutom att lansera en ny smak så lanserar de även en ny etikettdesign som kommer i vår. Här är vad vi på Tjock tyckte om den nya Zingo Tropical. Drycken var förvånande nog ganska fyllig och inte så blaskig som man kunde trott. Den är förstås väldigt söt då det är en läskedryck men inte såpass att det blir värsta klibbigt. Det är faktiskt lite juice-känsla över denna läsk, byt ut kolsyran mot fruktkött och du har någon billig passionsfruktsjuice utblandad med apelsin. Klart godkänd även om den gav oss lite groggvirkesvibbar och troligen blir lite för mycket i större mängder. Tumnagel
174kg
+
Gordon Andersson
0