m
a
r
1 i dag2 i går64 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Jaha, nu vill jag ha en TVR Grantura också
Vilken härlig bil!

Små och knubbiga klassiska sportbilar. Finns det något bättre? Petrolicious senaste film handlar om en TVR Grantura från 1963 och den är ju bara helt fantastisk. Tumnagel
96kg
+
Bobby Green
0
2015

Knubbigt från Prada
Trendiga 60-tals glasögon

Om du har 2000 kr tillgodo och vill ha en snygg accessoar som matchar skägget är Prada m VPR 19R ett bra tips. Du får dock inte vara så kinkig på detaljer utan måste tåla metalloggan som löper längs skalmen. Finns i fyra bra färger, alla trendkänsligt matta. Tumnagel
80kg
+
Åsa Wikström
0
2014

Mykita x Damir Doma
Grön marmor färgar

Mykita och Damir Doma har precis släppt Laurence, en härligt knubbig marmorgrön plastbåge med ljust gröna spegelglas. Snygg form och färg och givetvis med Mykitas skruvfria patenterade gångjärnslösning. Mykita står för toppkvalité i glasögonbranschen och Laurence kostar därefter: cirka 3800 kronor. Tumnagel
77kg
+
Åsa Wikström
0
2013

Det busiga arvet lever kvar

Ahh, Golf GTI. Bilen som 1976 inte själv visste vad den skulle göra för avtryck här i världen. Det här är bilen som startade något helt fantastiskt, helt plötsligt kunde körglädje köpas av gemene man och man behövde inte längre vara hästhandlare för att själv få ta del av bilar som fick smilbanden att masseras. Pigga och ettriga motorer som stoppades ner i små och smidiga chassien visade sig vara ett makalöst bra recept och är du en av de stora biltillverkarna idag måste du ha en sån här i ditt utbud. Men Golf GTI var alltså det som startade hela vågen, och den lever som tur är fortfarande idag. Mer än någonsin skulle jag vilja säga. Tumnagel
233kg
+
Bobby Green
0

Byggd enbart för att ha kul med

Jag har ännu inte träffat någon som inte har tyckt att en Mini är kul att köra. Det spelar ingen roll om det är det gamla originalet man pratar om eller den nya med minsta motorn. Alla säger samma sak, bilen är riktigt rolig att köra. Så vad händer då om man smackar på ett komplett kit från John Cooper Works? Jo, självfallet blir bilen ännu roligare. När man sedan även gör en GP-version av hela rasket där man spolar baksätet, styvar upp bilen lite extra med en chins-stång och trimmar den redan trimmade motorn några hästar till kan det ju knappast bli bättre. En burk byggd enbart för att det är kul och för att den ska vara kul att köra med. Och tro mig, det är den. Tumnagel
125kg
+
Bobby Green
0

40 år gammal men het som få

Jag är riktigt sugen på en skön liten knubbig café-racer av något slag och när jag ser Sebastien Beaupere stentuffa ombyggda BMW R90S rycker det till ordentligt i hoj-tarmen. Hur strålkastaren är placerad, det abrupta avslutet efter sadeln, fjädrarnas inkapsling där bak och självklart BMW:s mycket speciella cylindrar som pekar rakt ut känns så rätt på alla sätt och vis. Cykeln har begåvats med ramen från en R50 och hela framgaffeln har bytts ut för en cleanare look. Mycket lyckat bygge i mina ögon. Tumnagel
192kg
+
Bobby Green
0