m
a
r
2 i dag3 i går46 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Eldriven klassisk Vespa om Giulio får bestämma
Rätt former

Den italienska designern Giulio Iacchetti har tagit fram de här renderingarna på hur en klassisk Vespa med elmotor skulle kunna se ut. Det är enkla och rena linjer som gäller och att inte gå för långt från originalet har varit målet. Han kallar sin skapelse för Vespampère och visst får man känslan av att det här skulle kunna vara något som lanserades på 40-talet precis som tillverkarens allra första modell. Om man bortser från skivbromsen och platsen där man har sin smarta telefon då. Tumnagel
222kg
+
Bobby Green
0
2017

Vespa gör nyutgåva av klassisk modell
Säljs i begränsad utgåva

Sei Giorni är en klassisk Vespa-modell och nu gör man en modern variant av den. Stilen är riktigt skön tycker jag, bra mix mellan roliga detaljer och avskalat. En numrerad upplaga, runt 300 exemplar, kommer att säljas och prislappen ligger på 5400 pund. Tekniskt är denna byggd på Vespa GTS. Tumnagel
156kg
+
Roger Åberg
0

Precisionskörning med Vespa
Här gäller det att hålla tungan rätt i mun

Den här snubben känner sin Vespa och visar här hur väl på en ganska så knixig slalombana. Tumnagel
141kg
+
Bobby Green
0
2016

Nu börjar MontBlanc göra hjälmar
Stiliga sådana!

Montblanc är kanske mest kända för sina pennor men de gör massor av andra saker. Nu ska de börja göra hjälmar för dem som vill vara riktigt stiliga på motorcykeln eller vespan. Två versioner finns och de hämtar inspiration från riktigt klassiska former men hittar sin egen stil. Tumnagel
122kg
+
Roger Åberg
0

En scooter som balanserar själv
Konstig mix av nytt och gammalt

Om man gillar stilen av en klassisk Vespa men vill ha tekniken från en Segway så är det här den perfekta kombinationen. Eller så är det något helt onödigt som vi aldrig borde ha kommit till världen. Osäker på vad jag tycker faktiskt. Zero scooter kallas verket i alla fall och det blir din för runt 6000 euro. Tekniken kommer inte från Segway utan från Ninebot. Tumnagel
138kg
+
Roger Åberg
0

Skejtare får farthjälp av en Vespa
Det behövs när man ska åka på en stor quarterpipe

Ibland kan man behöva lite extra skjuts på brädan för att komma upp i fart, och då kan en Vespa komma väl till pass. Här får vi se ett gäng som ska ta sig an ett par feta quarterpipe och som behöver lite hjälp med farten för att klara av detta. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0
2015

Emporio Armani och Piaggio hyllar Vespan
Klassikern som introducerades 1946

Emporio Armani och Piaggio har slagit ihop sina påsar och tagit fram en hyllning till den allra första Vespan som introducerades redan 1946. Vespa 946 Emporio Armani som resultatet kallas för kommer i en matt grå färg med diverse galvaniserade matta metallic-detaljer här och där. Sätet är i brunt läder och givetvis finns det även ett par Armani-logga utplacerade för att visa att det här inte är en dussinhoj. Skotern börjar säljas i en begränsad upplaga i utvalda städer i juni. Tumnagel
111kg
+
Bobby Green
0
2014

Peter Maas liv kretsar kring Vespor
Han köper, säljer och restaurerar

När Peter Maas var sex år gammal smet han in i sin farfars garage och väl där hittade han mängder av olika motorcykeldelar. Detta fascinerade honom såpass mycket att han ända sedan den dagen varit besatt av gamla grejer, speciellt saker med två hjul och en motor. Idag kretsar hela hans liv kring Vespor då han köper, säljer och restaurerar dem. Hans favorit i samlingen är en Vespa Grand Sport 160. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0
2013

En Vespa helt byggd i trä

Snickaren Carlos Alberto har låtit sitt arbete flyta över på fritiden då han ägnat åtskilliga timmar till att bygga en Vespa i trä. Men det handlar inte om en förklädnad i materialet utanpå en ram av stål, allt är verkligen byggt i trä. Från grunden och upp. Vacker som en möbel om ni frågar mig. Tumnagel
211kg
+
Bobby Green
0

En hyllning till Vespan

Piaggio började tillverka mopeder och lätta motorcyklar redan 1946 och modellen Vespa har i stort sett likadan ut sedan dess. Ett mycket populärt transportmedel som hade sin storhetstid på 50 och 60-talet. Och det känns lite som att de återigen har fått en uppsving, för visst syns de rätt ofta på stan. Här är en fin hyllning till fordonet som banade väg för skotern som vi känner den idag. Tumnagel
82kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida