1 i går50 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
Sia-glass nu utan tillsatt socker Nytt segment från tillverkaren SIA Glass lanserar nu det nya produktsegmentet Utan tillsatt socker och det finns två stycken smaker att välja mellan - vanilj och choklad. Båda kommer i 0,75-litersförpackning och istället för socker har man sötat med björksocker och steviolglykosider av stevia. Glassen tillverkas fortfarande på den halländska glassfabriken och är gjord med svensk färsk grädde. Utan tillsatt socker-segmentet har en ljusrosa färg för att vara enklare att urskilja i frysdisken. Tumnagel
126kg
0
2020
Ny vodka-smak från Absolut Grapefruit Absolut presenterar nu den nya vodka-smaken Grapefruit. Smaken kommer att finnas i Systembolagets tillfälliga sortiment under tre månader och den ska ha smak av rosa grapefrukt. Den har inget tillsatt socker eller artificiella smakämnen utan smakerna är naturligt utvunna. Pia Hägglöf som är Senior Brand Manager Absolut säger följande: "Den senaste dryckestrenden har flyttat oss från relativt söta drycker till allt mer fräscha och bittra smaker. Hör du till den skara människor som gillar etablerade aperitivos och spritzar, är Absolut Grapefruit ett måste att prova." Lansering skedde igår och för en flaska som rymmer 700 milliliter får man betala 256 kronor. Tumnagel
110kg
0
Capri-Sun utan tillsatt socker för första gången Sötad med steviaglykosider istället I april kommer Capri-Sun för första gången att lansera en variant av sin dryck utan tillsatt socker. Capri-Sun har dock funnits utan tillsatt socker i flera år så det är lite oklart om man menar första gången på den svenska marknaden. Smaken som erbjuds är Blackcurrant&Apple. Drycken är fri från konserveringsmedel, konstgjorda smaker och färgämnen och är i det här fallet sötad med sötningsmedlet steviaglykosider. Ska finnas i butik från vecka 16 och säljs i 20-centilitersförpackningar. Tumnagel
82kg
0
2019
Froosh lanserar nya juicer Mumsigt Froosh presenterar nu tre stycken nya juicer i sitt sortiment - Orange, mandarin & cupuacu, Pineapple, passionfruit & rooibos och Apple, kiwi & guava. Alla produceras av 100 procent färsk frukt. De innehåller inget konserveringsmedel, är fria från koncentrat och tillsatser och är helt utan tillsatt socker. Petra Winberg som är varumärkes- och kategoriansvarig för Froosh säger följande: "Vi är stolta över våra nya juicer som följer trenden med spännande smakkombinationer, som oftast finns i juicebarer, och passar bra att ta i farten. Våra produkter innehåller enbart 100 % frukt och grönsaker och gör det enklare att få i sig de frukter du behöver under dagen. Vi tar helt enkelt känslan från juicebarerna direkt till butikerna, nära konsumenterna." Juicerna finns i storlekarna 150, 250 och 750 milliliter. Priset för mellanstorleken ligger runt 18 kronor. Tumnagel
87kg
0
Det här är årets nyheter från Hemglass Glassigt! Nu presenterar Hemglass nyheterna som kommer att finnas i deras bilar i år. Bland annat följer man upp förra årets succé Lakritsbåt med Kärleksbåten som är en hallon/lakrits-skapelse. Klassikern Sandwich kommer med päronsmak och mixpåsen Specialmixen gör entré - med glass utan tillsatt socker. Dessutom återvänder Sundborn vanilj som fått ett nytt uppdaterat recept. Alla nyheter ser ni på bilderna här. Tumnagel
104kg
0
2017
WAUW! - den hälsosamma glassen Helt utan tillsatt socker WAUW! är en glass som tydligen har gjort succé i Danmark. Den ska vara mer hälsosam och helt utan tillsatt socker. Nu kommer den till Sverige i de tre smakerna jordgubb, bourbonvanilj och choklad. Den sistnämnda finns även som laktosfri. Receptet till glassen kommer från en dansk gourmetkock som har 35 års erfarenhet av att tillverka glass. Glassen produceras på Åse Glass i Trollhättan och den finns att köpa på City Gross. Priset för en förpackning är 39,95 kronor. Tumnagel
132kg
0
Absolut Lime släpps den 1 april Ny smak i citruskollektion Det var fyra år sedan Absoluts senast släppte en ny smak men nu utökar man citruskollektionen med smaken Absolut Lime. Det är en vodka smaksatt med naturliga ingredienser och Per Hermansson som är Absoluts smakexpert säger följande: "Jag har under min 30-åriga karriär skapat många smaksatta vodkor, men att få till den komplexa tonen hos lime har alltid varit en utmaning. Blandningen som vi har skapat för Absolut Lime uppnår allt vi eftersträvat, den erbjuder en fyllig karaktär som är både komplex och uppfriskande och som, precis som alla Absoluts smaker, är gjord med naturliga ingredienser utan tillsatt socker." Den nya smaken finns i Systembolagets beställningssortiment från och med den 1 april. Beställningsnumret är 89037 och priset för en flaska på 700 milliliter är 255 kronor. Tumnagel
103kg
0
2016
Appletiser - en dryck mellan äppelmust och cider Nu kommer den till Sverige Appletiser är en äppeldryck från Coca-Cola Sverige och den ska enligt uppgift ligga någonstans mellan äppelmust och cider. Den består av 100 procent äppeljuice, innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen och är lätt kolsyrad. Redan 1966 lanserades den i Sydafrika men nu kommer den alltså även till Sverige. Appletiser tappas upp på glasflaska om 750 eller 275 milliliter. När den finns på hyllorna är dock oklart för tillfället. Tumnagel
163kg
0
2015
Puran Chen är bäst i Sverige på att göra Gin & Tonic Vann med sin drink Hint of Fashion I helgen som var anordnade Schweppes tävlingen Sveriges bästa Gin & Tonic. Åtta stycken finalister tävlade mot varandra och som segrare stod till slut 26-åriga Puran Chen med sin vinnardrink Hint of Fashion, som är en spinoff på klassikern Old Fashioned. "Vinnardrinken med Schweppes Premium Tonic döpte jag till "Hint of Fashion" som anspelar på den klassiska drinken Old Fashioned. Jag använde en ekfatslagrad gin med tydlig Bourbon-karaktär, tillsatte Bitter och balanserade med en annan gin med mer klassisk smak av enbär så att det fortfarande kändes som en Gin & Tonic." Skulle du vilja göra drinken själv så finns receptet under "Läs mer" här nedan. Tumnagel
89kg
0
2014
Kvarg i ny form Drickbar Sverige älskar kvarg just nu, och som första företag på den svenska marknaden lanserar Arla produkten i form av en dryck. Drickkvargen kommer i två smaker, apelsin och vanilj samt jordgubb och granatäpple, och finns i butik från vecka 37 (om två veckor). Det rekommenderade försäljningspriset för 350 gram är 13–17 kronor. Tumnagel
179kg
0
Nästa sida