m
a
r
4 i går69 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen
2017

Konst på hjul
Phillipe kör en Maserati 3500 GT Spyder Vignale

Petrolicious senaste film handlar om Phillipe Reyns som har förmånen att få vara ägare till en Maserati 3500 GT Spyder Vignale från 1960. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green
0
2016

Can-Am Spyder nu även med eldrift
Tar sig 17 mil på en laddning

Trehjulingen Can-Am Spyder tar nu också ett kliv in i framtiden med konceptet EVS29 som är helt eldrivet. På en laddning ska man kunna ta sig omkring 17 mil. Batteripacket är på 16 kWh och elmotorn har en effekt på 68 hästar och 200 Newtonmeter. Tyvärr får vi för tillfället varken information kring några prestandasiffror eller om den kommer att sättas i produktion. Tumnagel
100kg
+
Bobby Green
0

Jerry Seinfeld har sålt delar av sin Porsche-samling
Fick mindre än han räknat med

Jerry Seinfeld har auktionerat iväg 16 stycken av sina härliga Porschar och totalt såldes det bilar för 22 miljoner dollar. Hiskeligt mycket pengar såklart, men fortfarande 10 miljoner dollar mindre än vad man räknat med. Bland samlingen fanns allt från en 911 Carrera 3.0 IROC RSR från 1974 till en 550 Spyder från 1955. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

Sällsynt Ferrari Daytona Spyder auktioneras ut
Väntas gå för mellan 2-3 miljoner dollar

Endast 121 stycken Ferrari Daytona Spyder tillverkades och av dessa var 18 stycken specade för Europa. Just en sådan ska nu auktioneras ut av RM Sotheby och den väntas klubbas iväg för omkring 2-3 miljoner dollar. Bilen vars egentliga namn är Ferrari 365 GTS/4 har chassinummer 15369 och tillverkades 1973. Den har varit med om mycket i sina dagar, bland annat en brand. Den är renoverad av Ferrari-specialister och är i dag i ett utsökt skick. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Gör turbo och 150 hästar Can-Am Spyder roligare?
Det här konceptet försöker i alla fall

Can-Am Spyder F3 är en något märklig trehjuling för den som vill ha en motorcykel men som inte riktigt är bekväm med att de bara har två hjul. Den trecylindriga Rotax-snurran på 1 330 kubik ger i vanliga fall 115 hästar och 130 Nm i vrid. Här får vi dock se ett koncept försett med turbo som istället bjuder på 150 hästar och 185 Nm i vrid. Den högre effekten gör att man tar sig från 0 till 100 km/h på 4,4 sekunder. Förutom mer pulver har hojen dämpare från Fox och ett sportigare avgassystem från Akrapovic. Frågan är om det här kommer att göra bygget roligare? Tumnagel
85kg
+
Bobby Green
0

Nu finns det en Youabian Puma till salu
Världens fulaste bil blir din för sjuka pengar

På Los Angeles Auto Show 2013 chockades en del besökare svårt då vissa av dem helt enkelt inte hann att blunda när Youabian Puma visades upp. En gräsligt ful skapelse som inte liknar något annat. Nu finns det en till salu och den kostar mer än en Porsche 918 Spyder, på prislappen står det nämligen 895 000 dollar. För pengarna får man en blå Barbapapa vars mittsektion och insida kommer från en slaktad Volvo C70. Från samma bil har man även hämtat strålkastarna, bakljusen kommer från Buick Enclave. Under huven sitter en LS7-V8:a på 505 hästar som i sin tur driver bakhjulen via en automatlåda. Sugen? Tumnagel
13kg
+
Bobby Green
0
2015

Drakan Spyder hälsar på hos Jay Leno
En Ariel Atom med Corvette-motor

Ariel Atom finns med V8:a men i den bilens fall har man monterat ihop två stycken motorcykelfyror till en motor. I Drakan Spyder, som påminner mycket om en Atom, sitter det istället en LS3-V8:a hämtad från Corvette. Den ger 430 hästar vilket borde vara alldeles tillräckligt för en bil som väger in på 907 kilo. Bilen kan väl enklast beskrivas som ett ilsket kärleksbarn mellan Ariel Atom och Bac Mono. Nyligen var den och hälsade på hos Jay och det såg ut så här. Skulle du vilja ha en själv får du betala 100 000 dollar. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0

Hoj mot superbil på bana
Porsche 918 Spyder vs Yamaha YZF-R1

Den här filmen är totalt uppgjord men det är ändå alltid trevligt att se en snabb bil mot en snabb hoj köra omkring på en bana. Tumnagel
92kg
+
Bobby Green
0

Snubbe får sina tre superbilar levererade
McLaren P1, Porsche 918 Spyder och Carrera GT

Att få köpa sig en superbil är en dröm för många, så även för Sandro. Men istället för att bara köpa en köpte han tre. Precis som Paul Bailey som du kan läsa om nedan ville han ha det värsta av det värsta, men av någon anledning är den tredje bilen inte en Ferrari LaFerrari utan ett bonuskort i form av en Porsche Carrera GT. En mycket härlig trio och så här såg det ut när bilarna levererades. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green
0

Vad tar sig runt Manhattan snabbast?
En trehjuling eller en vattenskoter?

Om man får lov att leka lite med en Can-Am Spyder F3-S och en Sea-Doo GTX Limited iS 260 så måste man ju göra ett race mellan de båda. Men eftersom trehjulingen måste hålla sig på land och skotern måste ligga i vattnet måste ju stället man kör på tillåta båda alternativen. Det gör Manhattan, så därför fick scenariot utspela sig där och så här såg det ut. Tumnagel
29kg
+
Bobby Green
0

Fullt ös med en Porsche 918 Spyder
På racerbanan Spa Francorchamps

En snubbe som äger en Porsche 918 Spyder utnyttjade nyligen hela bilens potential på racerbanan Spa Francorchamps och eftersom det fanns kameror i och på bilen kan vi hänga med och se hur det hela såg ut. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0

Iskörning med Porsche 918 Spyder
Glatt i Finland

En del kanske tycker att om man har en Porsche så bör den få vila i garaget över vintern. Men på Porsche Winter Experience är tanken att man ska testa hur bilarna fungerar under denna årstid och framförallt sladda med dem. Här får vi se en 918 Spyder som inte behöver stå och skämmas under något täcke bara för att det är minusgrader och lite vitt på backen. Tumnagel
91kg
+
Bobby Green
0

Se när Porsche 918 Spyder byggs
Häng med till fabriken

Sugen på en Porsche 918 Spyder men vill se hur den byggs innan du slår till? Inte ett så troligt scenarie kanske men här får vi i alla fall följa med till Porschefabriken i Zuffenhausen och se när de bygger Porsches toppbil 918 Spyder. Tumnagel
106kg
+
Roger Åberg
0
2014

Ni har rätt BMW, det här är framtidens sportbil
Vi har kört BMW i8

Det är inte varje dag man får tillfälle att köra en bil som verkligen inte ser ut som något annat där ute på vägarna. En bil som trots sitt mycket speciella utseende inte är fast i konceptstadiet utan faktiskt är helt färdig för produktion och helt laglig att köra omkring med. En bil som det är helt omöjligt att vara diskret i, för jag har nog aldrig fått så mycket blickar, kommentarer och glada tillrop som i den här. Och även om den ser ut som en supersportbil så hatar folk den inte. Jag talar givetvis om BMW:s nya hybridmodell i8. Ett kliv in i framtiden redan idag. Men är i8 endast en Toyota Prius med snyggare skal? Inte alls visade det sig. Tumnagel
271kg
+
Bobby Green
0

McLaren P1 vs Porsche 918 Spyder
Evo ställer hyperbilarna mot varandra

Det här är inte det första testet av McLaren P1 mot Porsche 918 Spyder men det inget man vill missa bara för det. Evo har tagit ut de båda hyperbilarna på Anglesey-banan för att verkligen se vilken som är snabbast runt. Vackert filmat och jag älskar verkligen hur sinnessjuk P1:an verkar vara. Tumnagel
115kg
+
Bobby Green
0

Jay Leno kör Panoz Esperante Spyder GT
Fortfarande bara en prototyp

En Panoz Esperante ser man inte varje dag direkt. Den amerikanska sportbilen har endast byggts i 600 stycken exemplar sedan starten 1990, men företaget lever fortfarande. Modellen Esperante Spyder GT är deras färskaste åk, och här ser vi när Jay Leno tar sig en titt på och sedan även en tur med bilen. Tumnagel
81kg
+
Bobby Green
0

Premiär för Can-Am F3
Lite vassare på alla punkter

Vi har redan fått en titt på den nyaste medlemmen i Can-Am-Spyder-familjen men nu är den alltså officiell. Modellen kallas för F3 och är lite sportigare än syskonen Spyder RT, ST och RS. Unikt för F3 är möjligheten att flytta fotpinnarna och styret så att körställningen blir så optimal som möjligt. Under skalet sitter en radtrea från Rotax på 1 330 kubik med en effekt på 115 hästar och 130 Nm. Till motorn kopplas antigen en sexpetad manuell låda eller en halvautomatisk låda med sex steg. Utseendemässigt har F3 inte massa kåpor som döljer utan här visas båda ram och motor upp. Den har även en aggressivare front och fetare grill än de övriga modellerna. F3:an kommer även i ett S-utförande som adderar lite fräckare fälgar, en svart dyna i mocka, farthållare och ledvarselljus. Vikten anges till 385 kilo och tanken ska rymma nästan 27 liter soppa. Priset för trehjulingen börjar på 19 499 dollar. Tumnagel
79kg
+
Bobby Green
0

Första bilderna på Can-Am Spyder F3
Premiär den 23 september

Can-Ams nya modell Spyder F3 har inte officiell premiär förrän den 23 september men redan nu kan vi beskåda ekipaget på ett par bilder. Någon information följer tyvärr inte med bilderna med det ryktas om att den får samma motor som Spyder RT - vilket innebär en trecylindrig snurra på 1 330 kubik som ger 115 hästar och har ett vrid på 130 Nm. Trehjulingen har setts både med och utan kopplingshandtag så ett manuellt och ett automatväxlat alternativ är nog att vänta. I övrigt kan vi vänta oss att maskinen utrustas med ABS, servo, antisladd och annat liknande i säkerhetsväg. Presentationen kommer att äga rum på Biketoberfest som hålls i Daytona Beach, Florida. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green
0

The Spyder 360 vill hjälpa dig att komma i form

TV-shop svämmar över av "smarta" träningsprylar som ska hjälpa dig att komma i form - med typ bara två sekunders träning per dag. Idag har vi fler kanaler än denna att sprida produkter på, och via crowdfundingsajten Kickstarter presenterades för ett tag sedan The Spyder 360. Det är en träningspryl som ska förbättra träningsresultaten för dig som väljer att träna hemma och som inte orkar släpa dig till något gym. I princip är det en platta med sex stycken små hjul på som du antingen fäster på händerna eller fötterna och sedan för i olika riktningar. Med 56 timmar kvar i skrivande stund har produkten bara nått upp i strax över 16 000 dollar, och det är en bra bit kvar till de 100 000 dollar man vill ha för att göra verklighet av The Spyder 360. Det får nog bli att släpa sig till gymmet ändå. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Porsche 918 Spyder möter 959

Ignition har testat Porsches senaste och absolut mest avancerade superbil - 918 Spyder. Men den har en föregångare, modellen 959 som var långt före sin tid när den kom 1986. De två bilarna möts här och utvärderas individuellt. Tumnagel
102kg
+
Bobby Green
0

Porsche 918 Spyder hos Jay Leno

Jay Leno har många fina bilar i sitt garage. Bland annat en Porsche Carrera GT. Den spirituella uppföljaren till den modellen - 918 Spyder, hälsade nyligen på och Jay fick sig en lektion om hur bilen fungerar och som vanligt även en provtur. Och enligt Jay är den som en 911 att köra, vilket innebär busenkel. Tumnagel
116kg
+
Bobby Green
0
2013

Dubbelt upp gånger två

För lite mer än ett år sedan kom den så äntligen, den uppdaterade versionen av Audis superbil R8. En modell som alltid legat mig varmt om hjärtat men som kanske nu började bli lite till åren. Konkurrenterna närmar sig både teknik- och designmässigt och det var så dags att göra något åt saken. Lyftet blev dock hyfsat blygsamt och en del kanske blev besvikna då de önskat något mer. Men faktum är att det viktigaste, som alltid, inte är utsidan, utan vad som finns på insidan. Bilen hade försetts med en helt ny dubbelkopplingslåda, och bara det gav bilen i sin nuvarande form ytterligare ett par år att leva. Och även om själva ansiktslyftet kanske går många förbi, gör sannerligen inte lyftet av växellåda det. Nu har äntligen R8 fått mekaniken den förtjänar. Tumnagel
236kg
+
Bobby Green
0

918 Spyder börjar byggas i september

Kan man få nog av Porsches nya superbil 918 Spyder? Nej jag tror inte det. Bilen är fortfarande i prototyp-stadiet men det jag gillar här är att vi får följa med på resan. Journalister har fått åka med, köra själva och Porsche bjuder hela tiden på uppdateringar. Inget flamsigt hemlighetsmakeri in i det sista, där istället all information läcker ut några dagar innan det är tänkt. 918 Spyder är dessutom inte ens täckt med kamouflage och lär nog inte förändras så värst mycket när produktionsversionen väl dyker upp. Och nu vet vi även när bilen börjar byggas, den 18 september i år är planen att produktionen ska dra igång. Under skalet ruvar en V8:a på 4.6 liter hämtad från tävlingsbilen LMP2 RS Spyder. Den har ingen konstgjord andning och ger 608 hästar och varvar upp till 9 150 varv. Förbränningsmotorn kopplas till två elmotor som i sin tur tillsammans ger 272 hästar. Totalt har bilen över 880 hästar. Kraften skickas till alla fyra hjulen via en sjustegad PDK-låda, elmotorn tar hand om det främre hjulparet medan förbränningsmotorn driver bakhjulen. Tomvikten ligger på 1 640 kilo och förbrukningen ska ligga på låga 0.3 liter per mil. Batteriet laddas upp på fyra timmar via ett vanligt eluttag, har man en snabbladdare ska det bara ta 25 minuter. Mängder av mer information kring bilen hittar ni i det bifogade pressmeddelandet. Tumnagel
150kg
+
Bobby Green
0

Chris Harris testar Porsche 918 Spyder

Chris Harris har fått tillfälle att möta Porsches nya superkärra 918 Spyder och lägga några varv på en bana med den. En chans man knappast tackar nej till. Tumnagel
108kg
+
Bobby Green
0