Quantcast
m
a
r
57 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Så är det att köra en driftingbil på Times Square
Kanske inte helt optimalt

En driftingbil hör hemma på banan där den kan få sträcka ut och göra långa och breda sladdar. Times Square i New York är verkligen inte stället en sådan bil ska befinna sig på då det är fullt med turister, bilar och alldeles för många rödljus. Driftaren Ryan Tuerck har byggt om en Scion FR-S till en driftingbil men han kallar den fortfarande för en gatbil, något som Jalopnik ville sätta på prov genom att få honom att köra den i stan och så här såg det ut. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0
2014

Ryan Tuerck driftar upp för ett berg
Bra kontroll

Ryan Tuerck är knappast någon nybörjare när det kommer till att drifta bilar och vi har tidigare sett vad han kan göra med sin tunga gasfot och brinnande bakdäck. Här har vi han igen - driftandes upp för Burke Mountain i en Scion FR-S som fått motor från en Toyota Supra. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Vattenpölar i slow mo
Med hjälp av en bil

The Slow Mo Guys tog hjälp av Scion och deras förare Ken Gushi för att fånga lite vattensplatter på film. Scion FR-S heter i Sverige Toyota GT86 (eller Subaru BRZ). Tumnagel
93kg
+
Roger Åberg
0
2013

Hillclimb med Ryan Tuerck

Ryan Tuerck har tidigare bevisat att han är riktigt skicklig på det här med att köra en bil på sladd. Till skillnad från Ken Block där en utstakad bana har nötts ett par gånger stoltserar Ryan (oftast) med att inte ha ett enda sladdspår på vägen framför sig. Till sin hjälp denna gång har en en Scion FR-S med hela 830 hästar. Sträckan i detta fall är Maryhill Loops Road i Washington. Tumnagel
134kg
+
Bobby Green
0

Effekt är inte allt
Ibland räcker det med bakhjulsdrift

Precis som för Hyundai Genesis Coupé V6 som jag provkörde i höstas var jag återigen laddad att köra något som på pappret såg riktigt kul ut, och som en vanlig dödlig har råd med. Subarun kunde inte stoltsera med lika många hästkrafter men den byggde på ungefär samma koncept, liten sportbil med bakhjulsdrift. Genesis Coupé var tyvärr en ren besvikelse då den kändes alldeles för tung, för slö och för osportig. Aldrig förr hade 347 hästar varit så trötta och jag tyckte uppriktigt att det var synd att bilen inte levererade. Sen dök samarbetet mellan Toyota och Subaru upp och drömmen om en riktig utmanare till originalet Mazda Miata kanske nu kunde infrias. Trots något undermotoriserade så haglade lovorden över bilarna och Jeremy Clarkson utsåg Toyota GT 86 till världens bästa bil. Då har man ju som testförare lite förväntningar framför sig när man hoppar in i bilen såklart. Och jag kan med glädje säga att Subaru BRZ verkligen lever upp till sitt goda rykte. Tumnagel
55.7°
+
Bobby Green