m
a
r
6 i dag53 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ung Cancer kampanjar på Sveriges golfbanor
Så att vi ska kolla våra bollar

Ung Cancers "Kolla Bollarna"-kampanj fortsätter och i år kommer man att promota den på Sveriges golfbanor skriver man i ett pressmeddelande. I kampanjen "Slå ett slag för testikelcancer" uppmanas män att kontrollera sina testiklar för att upptäcka om det kan eventuellt kan finnas några otäckheter där. Kampanjen innehåller information om hur självexaminering av pungen går till för att upptäcka symptom, samt var man kan söka hjälp och vilka steg en eventuell behandling omfattar. Emma Tonnes, Generalsekreterare Ung Cancer, säger om deras senaste kampanj: "Via golfbanorna når vi ut med ett viktigt budskap som annars riskerar att hamna i skymundan. Dessutom på ett sätt som når nya grupper av människor och avdramatiserar ett ämne som kan vara känsligt." Ung Cancer samarbetar med MoreGolf Mastercard Tour i "Slå ett slag för testikelcancer"-kampanjen och kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt. Tumnagel
89kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Liseberg öppnar upp som promenadpark
Om man vill besöka Liseberg utan att åka något

Liseberg meddelade idag att man kommer att öppna upp nöjesfältet som promenadpark för att fler ska kunna få uppleva våren på Liseberg trots de rådande pandemi-restriktionerna. Det innebär att parken kommer att vara öppen för besökare även utanför ordinarie öppettider. Då kan besökarna knalla runt på Liseberg och kolla in trädgårdar, planteringar och lekplatser men att inga åkattraktioner kommer att vara igång. Andreas Andersen, vd på Liseberg, säger om initiativet till att öppna upp Liseberg som promenadpark: "Med en så kraftig begränsning av antalet gäster som restriktionerna medför ser vi att en stor del av våra besökare inte kommer ges möjlighet att besöka Liseberg under våren. Att öppna promenadpark på förmiddagarna är ett sätt att göra parken tillgänglig för fler under en svår tid." Liseberg planerar att öppna upp någon gång i vår men något exakt premiärdatum är än så länge inte spikat. Det kommer att vara gratis att besöka Liseberg under förmiddagar när nöjesfältet kommer att fungera som promenadpark. Tumnagel
165kg
+
Wille Wilhelmsson
0

Ny singel från Augustine
Lyssna på Prom

Den svenska indieartisten Augustine släpper idag den nya singeln Prom. Det är en melodisk och drömmig låt som ska blotta ett virrvarr av hans känslor från det gångna året. Låten kommer från debutalbumet som släpps senare i år. Bonusklipp nedan. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0
2020

Toy Story-skor från BAIT och Reebok
Släpps på lördag

BAIT presenterar nu ett samarbete med Reebok och Pixar. Man har tagit Reeboks löparsko Instapump Fury och smackat på Woody och Buzz Lightyear-tema på dessa. Skorna släpptes faktiskt som promotion-material förra året, men nu är de alltså här så att man kan köpa. Eller ja, man måste tävla om att få köpa ett par för 200 dollar på länken nedan. Tumnagel
80kg
+
Bobby Green
0

Omegas nya klocka lanseras idag
Speedmaster Moonwatch 321 i rostfritt

Idag lanserar Omega modellen Speedmaster Moonwatch 321 i rostfritt stål med det numera ikoniska urverket Calibre 321. I somras presenterades klockan även i platina. Nyheten har en boett på 39,70 millimeter och en mattsvart urtavla i keramik. Tachymeterskalan är i vit emalj. Inspirationen till designen kommer från modellen ST 105.003 som astronauten Edward White bar år 1965, som första amerikanen som gjorde en rymdpromenad. Prislappen får man om man kontaktar Omega. Tumnagel
158kg
+
Bobby Green
0
2019
2018

Ryan Reynolds berättar hur Aviation Gin blir till
Avancerad process

Det här är faktiskt inte en skojig plojgrej för att promota Deadpool utan faktiskt en reklam för Aviation American Gin. Men eftersom det är Ryan Reynolds som är med är det självklart inte seriöst, även om ginen faktiskt finns på riktigt. Tidigare i år köpte Ryan in sig i bolaget så att han därför används som reklampelare är kanske inte så konstigt. Tumnagel
158kg
+
Bobby Green
0

Bubbel i kolfiberflaska som matchar din Bugatti
Men drick inte när du kör

Bugatti har nu tillsammans med Champagne Carbon tagit fram champagnen EB.01. I flaskan finns en blandning av 90 procent chardonnay-druvor och 10 procent pinot noir och som ni kan se matchar flaskan bra till en svart Chiron. Har du inte bilen kanske du ändå vill pryda din vinkällare med flaskan. Alexandre Mea som är vd för skumpaföretaget säger följande: "We are thrilled to have the chance to begin an adventure with Bugatti. At the crossroad of tradition and modernity, excellence and technology, Bugatti never makes compromises. We feel the same about our Champagne. Our constant pursuit of perfection and relentless desire to innovate has naturally led us to a powerful brand like Bugatti: breaking the conventions and remaining one of the top luxury brands in the world." Bugattis vd Stephan Winkelmann säger så här: "Bugatti and Champagne Carbon are avant-gardists of their respective industry, translating their know-how achieved through a proud history into an innovative present and future. Striving for perfection is at the core of all our actions, leading us to constantly want to keep pushing our own boundaries." Tumnagel
60kg
+
Bobby Green
0

Lyxa till det med doftljus från Louis Vuitton
Endast 1.800 kronor styck

Les Parfums Louis Vuitton lanserar nu en kollektion med doftljus att dekorera hemmet med samtidigt som man kan få det att lukta lite gott. Det finns fyra stycken olika att välja mellan och de ska ta oss med på resor till provanska rosengårdar, imaginära exotiska öar, krispiga skogspromenader och vinternätter i bergsstugor. Och det får man väl hoppas, eftersom varje ljus som är på 220 gram kostar som en flygbiljett till ett annat land. Ljusen är gjutna i handgjord keramik och har ett litet handtag i läder på sig. Botten har en platta i metall som färgats med guldfärg. Man kommer att börja sälja ljusen i utvalda Louis Vuitton-butiker och online från mitten på den här månaden och på prislappen står det 1.800 kronor styck. Tumnagel
-104kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida