Quantcast
m
a
r
57 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Nu kan du Sodastrema Pepsi hemma
Officiella smaker lanseras

Sedan Sodastream började med sina smaker har man kunnat köpa cola-smak att blanda ut bubbelvattnet med. Men den har ju aldrig smakat som Coca-Cola eller Pepsi gör. Tidigare i år köptes SodaStream av PepsiCo och därför lanseras nu en Pepsi-syrup som ska göra så att du kan blanda till dig en "riktig" Pepsi hemma. Men, det kommer mer. Förutom Pepsi och Pepsi Max lanseras även 7-up, 7-up free och Mirinda. En smakflaska kostar omkring 59 kronor och finns att köpa på länken nedan nu och hos Elgiganten, Clas Ohlson, Citygross och Gekås från vecka 45. Tumnagel
225kg
+
Bobby Green
0
2018

Analys av 50 år med Coca Cola och Pepsi-reklam
Så har rivalerna marknadsfört sig

I det här klippet analyserar ett par reklamexperter 50 år av reklamkampanjer mellan ärkerivalerna Coca-Cola och Pepsi. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green
0
2017

Pepsi släpper läsk med kanelsmak på bredare front
Fireball utan det roliga?

Jag älskar läsk och dricker på tok för mycket av det. Jag brukar testa en nyhet när den dyker upp och dricker de allra flesta olika smakerna och sorterna som finns, men jag har aldrig varit ett Pepsi-fan. En nyhet jag dock har fastnat för är Pepsi Ginger. Den har något som jag verkligen gillar. En annan något speciell smak är Fire som tidigare har sålts i bland annat Thailand, Vietnam, Singapore och Filippinerna. Den har kanel i sig och nu släpps den på bredare front. Internet verkar dock inte lika pepp och folk hatar den redan. Personligen skulle jag gärna testa. I just tried @Pepsi Fire. I had a sip. It’s like someone was like “Let’s mix Pepsi & Fireball, but take out the fun of Fireball.” #ifeelsick— Stephanie Miller (@thegingerpire) 15 maj 2017 "It's all the fun of #pepsi with all the spice of #fire!" I scream while crashing face-first through the glass doors of my local supermarket— it's (@LikeUAlwaysSay) 16 maj 2017 Pepsi Fire kommer endast att säljas under en begränsad tid och jag misstänker som vanligt att den inte kommer hit till Sverige. Tumnagel
87kg
+
Bobby Green
0
2016

Reklamfilmen som Pepsi inte vill att du ska se
Kritiserar deras bruk av palmolja

Crystal Pepsi är på väg tillbaka, den konstiga och genomskinliga colan från 90-talet. Inte mycket har förändrats med den drickan. Vad som inte heller verkar förändras tillräckligt snabbt är PepsiCos användning av dålig palmolja, i alla fall enligt organisationen SumOfUs. Enligt organisationen köper bolaget 470.000 ton palmolja varje år och den är långt från rättvisemärkt. Och dålig palmolja är som ni nog redan vet riktigt dålig på typ alla sätt och vis. Oljan används inte i bolagets drickor men väl i Doritos, Cheetos och Layx27s. För att uppmärksamma användandet av den dåliga palmoljan har SumOfUs gjort en ny version av den klassiska Cindy-reklamfilmen från 90-talet. Man har tidigare gjort en reklamfilm på samma ämne mot Doritos. Tumnagel
164kg
+
Roger Åberg
0

Crystal Pepsi kommer tillbaka!
Den genomskinliga colan

På 90-talet gjorde Pepsi ett försök att sälja cola som var genomskinlig. Namnet var Crystal Pepsi och den gjorde till en början stor succé. Coca Cola härmades och många andra produkter följde trenden och blev genomskinliga. Till slut blev det för mycket och Crystal Pepsi försvann till slut från hyllorna. Men nu är det dags igen! Crystal Pepsi kommer tillbaka under en begränsad tid nu i sommar, men bara i Kanada och USA. Tumnagel
235kg
+
Roger Åberg
0

Pepsi presenterar hantelformad flaska
Vill uppmana till ett hälsosamt leverne

I ett försök att lyfta fram hälsosamt leverne har Pepsi tagit fram en flaska till deras Pepsi Light formad som en hantel. Flaskan rymmer två liter och ska alltså, om du inte dricker något, kunna bjuda på lite motstånd när du står där och kör bicepscurl framför spegeln. Var man kan få tag i flaskan framgår tyvärr inte, men oj vad jag vill ha en. Tumnagel
186kg
+
Bobby Green
0

Japan får rosa Pepsi med smak av körsbärsblomma
Det här är nya Sakura

Sakura är den japanska benämningen på körsbärsblomma men från och med nu även namnet på den senaste Pepsi-smaken som lanseras i Japan. Som vi kan se blir färgen lätt rosa och doft och smak ska alltså påminna om de vackra blommorna. Pepsi Sakura släpps den 8 mars. Bonusklipp nedan. Tumnagel
150kg
+
Bobby Green
0

De populäraste svenska reklamfilmerna
Flest visningar på Youtube 2015

YouTube har listat vilka reklamfilmer som visades mest på deras tjänst under förra året och bland svenska reklamfilmer är det ICA:s "Välkommen ICA-Stig" som visades flest gånger under 2015. Därefter hittas IKEA:s "Jul med släkten" och Volvo:s "Made by Sweden - Vintersaga". IKEA knep förutom andraplatsen även platserna fem, sex och åtta på topp-tio-listan som ni kan se nedan. ICA:s film hittar ni ovan och övriga nio i videosnurran nedan. 1. ICA - Välkommen ICA-Stig 2. IKEA Sverige - Jul med släkten 3. Volvo - Made by Sweden - Vintersaga 4. Rynkeby Foods - Monkey playing the piano 5. IKEA Sverige - Småbarn i köket 6. IKEA Sverige - Köket som statussymbol 7. Dove - Choose Beautiful 8. IKEA Sverige - Parmiddagar 9. Samsung - See beyond the edge 10. Pepsi Max - Drone Football Skulle ni vilja se en liknande sammanställning gällande vilka reklamfilmer som visas mest på YouTube globalt så hittas det på länken nedan. Tumnagel
75kg
+
Wille Wilhelmsson
0
2015

Vad händer om man häller blekmedel i Coca-Cola?
Det blir Crystal Pepsi

Crazy Russian Hacker testar att hälla lite blekmedel i ett glas med Coca-Cola och då händer det här. Cool effekt men verkligen inget man vill låta stå framme efteråt, att råka missta innehållet i glaset för vatten är direkt obra. Bonusklipp nedan. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0

Crystal Pepsi kommer tillbaka!
Men inte på hyllorna i butiken

1992 lanserade PepsiCo den koffeinfria och genomskinliga drycken Crystal Pepsi. Den har varit borta från marknaden i många år nu men i somras drog en snubbe med många följare igång en liten kampanj för att få den återlanserad. Och visst blev det så! Den 10 december kommer den klara bubblande drycken återigen tillbaka och många kan få frid i sina sinnen. Dock verkar det bara som att du kommer att få tag i den genom att tävla via en app eller på länken nedan vilket är riktigt ruttet. Släpp grejerna på riktigt istället! Bonusklipp nedan. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green
0

Pepsi lanserar Tillbaka till framtiden-flaska
Tyvärr bara i begränsad upplaga

21 oktober närmar sig med framsteg och alla Tillbaka till framtiden-fans vet vad det innebär, och för er som inte vet det är det datumet då Doc och Marty landar i vår tid. Därför börjar det bubbla hos tillverkare och annat då många vill vara med och fira denna speciella dag på sitt sätt. Pepsi kommer att göra det genom att under en begränsad tid sälja Pepsi Perfect - samma dryck fast i en flaska som ser ut som den som Marty McFly får levererad i bordet i Tillbaka till framtiden 2. Endast 6 500 stycken flaskor kommer att tillverkas och varje kommer att kosta strax över 20 dollar. Försäljningen startar som väntat den 21 oktober. Bonusklipp nedan. Tumnagel
116kg
+
Bobby Green
0

Flygande blimp hittar vänner på festivaler
Roligt!

På festival är det inte helt ovanligt att man tappar bort varandra så det hjälpte Pepsi till med under New Look Wireless Festival i London i sommar. Man byggde en flygande boll med skärmar på och så lät man folk använda en app för att få hjälp att hitta sina vänner. Lite omständigt kanske, men alla sätt är bra utom de dåliga. Tumnagel
109kg
+
Roger Åberg
0

Soup Nazi är törstig
Och hur släcker man törsten bäst?

Det är nu hela 17 år sedan komediserien Seinfeld la ner, men det betyder inte att man har glömt av de olika karaktärerna för det. En av dem är Soup Nazi och han har sedan ett par år tillbaka blivit en meme som används flitigt. Nu har Pepsi även haft med honom i deras senaste reklamfilm där han äter massa saker som sedan gör honom väldigt törstig. Bonusklipp nedan. Tumnagel
106kg
+
Bobby Green
0

Pepsi passar micken
Out of the blue

Pepsi passade micen till några freestyle-rappare under South by Southwest (SXSW). Med är bland andra Ty Dolla $ign, Fetty Wap, Shanell, Young Star, Lex Lu, Scholar, och Q. Guyton. Tumnagel
82kg
+
Johan Rosén
0

Ärlig reklam för Doritos
Kan innehålla spår av regnskog

Vad som till en början ser ut att vara en riktigt ostig reklamfilm för Doritos-chips är i själva verket en motkampanj från organisationen SumOfUs.org. Enligt dem köper Doritos moderbolag PepsiCo varje år 427 500 ton med palmolja för att framställa de delikata chipsen. Det i sin tur gör att våra regnskogar skövlas och att djur som bor där blir utrotade. Tumnagel
181kg
+
Bobby Green
0

Pingisbollar och råttfällor i Pepsireklam
Ger underbar kedjereaktion

Kedjereaktioner kan vara fantastiska och idéen till Pepsis senaste reklamfilm för Pepsi Max är en riktigt bra idé. Man satte upp mängder med råttfällor med pingisbollar på och när en av dem skjuts av reagerar så klart de andra också. Tumnagel
128kg
+
Roger Åberg
0
2014

Vi har Pepsi!
Konstig reklamfilm för Arbys

Matkedjan Arbys har en deal med Pepsi där de måste nämna varumärket i två av sina reklamfilmer per år, men någon råkade glömma det och då löste man det så här... Tumnagel
223kg
+
Roger Åberg
0

David Beckham tar gärna av sig kläderna
Reklamklippsamling

Sedan David Beckham började trappa ner på fotbollsspelandet har han ägnat mycket av sin tid åt en ny bransch – marknadsföring. Världsstjärnan har figurerat i reklamfilmer för bland annat Pepsi, Samsung, Adidas och Burger King. Ja, och H&M förstås. Häromsistens var han delaktig i lanseringen av Haig Club Whisky tillsammans med hans kompis Guy Ritchie. Ovan ser du en samling klipp från Beckhams olika tv-reklamer. Tumnagel
73kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Pepsi lanserar True
Steviautmanare till Cola Life

Pepsi presenterar nu True som är sötad med en kombination av växten stevia och socker, vilket i sin tur drar ner sockerinnehållet med 30 procent, och kaloriinnehållet med 40 procent. En burk ska innehålla 60 kalorier. Det här är dock inte första gången Pepsi experimenterar med stevia, 2012 släpptes Next som endast innehöll sötning från stevia, men den tog aldrig någon vidare fart. Till en början kommer Pepsi True endast i 24-pack med burkar och försäljningen sker via amazon.com med start lite senare denna månad. Tumnagel
65kg
+
Bobby Green
0

Läskbolagen ska minska kalorikonsumtionen
Folk måste dricka mindre läsk

De tre största läsktillverkarna i världen (Coca-Cola, PepsiCo och Dr Pepper Snapple Group) har gemensamt lovat att de ska se till att amerikaners kalorikonsumtion från läsk minskas med 20 procent till år 2025. Det hela ska göras genom förändrad marknadsföring, bättre distribution och framförallt tydligare paketering så att man verkligen vet vad det är man häller i sig. Fler låg eller icke-kaloridrycker ska introduceras, samtidigt som förpackningarna ska bli mindre. Tumnagel
132kg
+
Bobby Green
0
2013

Nu kommer Mountain Dew till Sverige
På riktigt

Det har gått att få tag på Mountain Dew i Sverige tidigare, importerad sådan, men nu kommer läsken "på riktigt". Det är Hemberga Brunn som tog fasta på ett upprop på Facebook och som nu kommer att börja säljas i Sverige i större utsträckning. - Det finns en stor grupp konsumenter som har längtat och lobbat aktivt under lång tid för att Mountain Dew ska lanseras i Sverige. Vi är därför väldigt glada att nu för första gången kunna erbjuda Mountain Dew producerad för den svenska marknaden, säger Viktor Sylvan, Hemberga Brunn. Tumnagel
155kg
+
Roger Åberg
0

Lyssna på Beyoncés nya singel
Grown Woman

Vi har fått höra delar av den i Pepsireklamer i över en månad och nu finns den till sist tillgänglig i fullängdsversion online. Grown Woman fortsätter i samma strong woman-anda som Beyoncé kört tidigare. Låten skrevs tillsammans med The-Dream och producerades av Timbaland. Via länken nedan kan du lyssna på hela låten. Tumnagel
57kg
+
Josephine Sjöqvist
0

Här är Beyonces Pepsi-burk

Pepsi och Beyonce har som bekant börjat samarbeta och självklart kommer det en Beyonce-burk. Den ska komma i begränsad upplaga men vi tvivlar starkt på att ni kommer att missa dem i butiken. I burken ska det vara exakt samma sak som i en vanlig burk. Tumnagel
73kg
+
Roger Åberg
0

Rolex GMT IIc
blått är flott

Rolex släppte idag sex "nya" modeller (snarare nya versioner på redan existerande sådana). Här är en spännande nyhet; en Rolex GMT (ref. 116710) med keramisk vridring i blå och svart. Det ska tydligen ha varit väldigt svårt att få ihop det men nu har det äntligen gjorts och Rolex har tagit patent på framställningen. "Pepsi" (blått och rött) och "Coke" (svart och rött) fanns på de tidigare versionerna av GMT i stål och frågan blir väl vad den här ska heta? Gatorade tycker jag var ett bra förslag. Tumnagel
121kg
+
Carl Victor
0

Logotyper genom åren

Här är en infografik över hur några välkända företags logotyper har förändrat genom åren. På bilden ovan kan ni kolla in utvecklingen för de båda IT-företagen Microsoft samt Apple och på bilden nedan hittar ni även utveckligen för Pepsi, Shell, Xerox, BMW, IBM, Canon, Kodak, VW, YMCA samt Mercedes. Tumnagel
124kg
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida