m
a
r
1 i dag49 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

400 km/h med motorcykel över en bro
Kenan håller sig fast på en Kawasaki Ninja H2R

När Suzuki släppte motorcykeln Hayabusa höll världen andan. Den något speciellt designade missilen gjorde nämligen hela 307 km/h och kammade då hem titeln som världens snabbaste serietillverkade motorcykel. Detta var 1999. Nu är det som vi alla vet 2016 och en del har hänt sedan dess. Nu är 300 km/h snabbt men i princip en axelryckning för moderna motorcyklar. Nästa mål är inte helt oväntat 400 km/h, och detta har man nu satt med en 326 hästar stark Kawasaki Ninja H2R. Den professionella föraren Kenan Sofuoglu sadlade på ett exemplar och vred om rullen så mycket det gick på den 2 682 meter långa bron Osmangazi Köprüsü i Turkiet och efter bara 26 sekunder var han uppe i den magiska siffran. Värt att nämna är att en Ninja H2R endast är avsedd för bankörning och alltså inte får köras på gatan. Tumnagel
147kg
+
Bobby Green
0
2015

Kawaman måste visa vad Kawasaki Ninja H2R går för
För att rädda sin kidnappade kompis

Tester och jämförelser måste inte vara seriösa alla gånger, och det har gänget som gjort denna video tagit fasta på. Kawamans kompis har blivit kidnappad och för att skurkarna ska släppa honom måste han rejsa med sin Kawasaki Ninja H2R mot tre andra supersnabba hojar, och en Mercedes AMG GT S. Glöm inte att slå på undertexterna eftersom videon är på franska. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green
0

Kawasaki ZX-10R mot Ninja H2
Låter väldigt speciellt och går som en raket

Kawasaki nya kompressormatade superhoj Ninja H2 ställs i den här videon mot en moddad version av föregångaren ZX-10R. Tumnagel
95kg
+
Bobby Green
0
2014

Kawasaki Ninja H2 redan ombyggd för dragracing
Förlängd och trimmad för Rickey Gadson

Det var inte så längesen Kawasaki presenterade sin nya kompressormatade superhoj Ninja H2 och nu har den redan byggts om för att kunna köras med i dragracing. Rickey Gadson är den som håller i styret. Hojen som är en hybrid mellan H2 och H2R har fått en 28 centimeter förlängd sving, ett bakhjul i kolfiber och en annan kraftigare stötdämpare bak. I övrigt har motorn moddats en aning för att lämna ännu mer effekt. Resultatet blev 292 hästar på bakhjulet, en bit upp från de 269 som hojen har original. På Rockingham Dragway lyckades Rickey klämma 402 meter på 8,213 sekunder med en hastighet på 268 km/h. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green
0

Kawasaki Ninja H2 är här
Har 210 kompressormatade hästar

För ett tag sedan visade Kawasaki upp den nya superhojen H2R. Den var endast avsedd för banracing och en gatlegal version skulle presenteras senare. Nu är det senare, och idag får vi ta del av H2 - en riktig värsting med 210 kompressormatade hästar. Cykeln har en radfyra på 998 kubik som alltså försetts med en kompressorfläkt. Fläkten ska se till att det alltid finns vrid genom hela registret. Effekten anges till 210 hästar vid 11 000 varv med ram-air (trycksatt luftbox). Vridet ligger på 133 Nm vid 10 500 varv. H2 delar det mesta med H2R förutom effekten och all avancerad elektronik och teknik återfinns även på gathojen. Här finns traction control, launch control, engine brake control, ABS, quick shifter och elektronisk styrdämpare från Öhlins för att nämna några saker. Stoppar gör bromsar från Brembo som mäter 330 millimeter fram, 250 millimeter bak. Körklar vikt anges till 238 kilo. H2 kommer endast att säljas i en begränsad upplaga och prislappen ska ligga på 25 000 dollar. Tumnagel
108kg
+
Bobby Green
0

Kawasaki presenterar superhojen H2R
Kompressor, vingar och 300 hästar

Kawasaki har nästintill teasat sönder den nya superhojen H2 men nu är den äntligen här - eller i alla fall banversionen H2R. Det här tekniska vidundret sparar inte på krutet någonstans och förutom att se ut som en stealthbombare har den en kompressormatad fyra på 998 kubik och omkring 300 hästar under skalet. Wheelie på sexan någon? Det mest uppseendeväckande är vingarna i kolfiber som sitter på kåpan framtill. Dessa ska hjälpa till att minska lyftkraften och försöka hålla bägge hjulen i backen så långt det går. Den här får alltså inte köras på någon annanstans än bana och endast utav erfarna förare säger Kawasaki. När den kommer och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Gatversionen presenteras på EICMA om några veckor. Tumnagel
182kg
+
Bobby Green
0

Kawasaki hintar om Ninja H2
En kompressormatad hoj?

Kawasaki har en ny medlem på gång till Ninja-familjen och nu står det klart vad den heter - H2. Cykeln kommer att presenteras i slutet på månaden och idag har en första teaservideo rullats ut. Den säger dock inte så mycket men tidigare rykten talar om att den kommer att bjuda på en kompressormatad motor. H2 ska vara inspirerad av de gamla modellerna Mach IV H2, H1 och Z1 Super Four så det ska bli mycket spännande att få se hur den färdiga produkten kommer att se ut. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0