m
a
r
67 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Repeat - gymmet som även är en nattklubb
Drick proteindryck och bubbel på samma ställe

Det är nog många som väljer klubben framför ett nattpass på gymmet, och det är nog lika många som väljer att lyfta skrot istället för att lyfta shots i baren. Men hos Repeat kan du göra bägge delarna - det är nämligen ett gym som även har en nattklubb. Stället ligger i köpcentret Triangeln som finns i Malmö och Angelica Brundin som är blivande platschef säger följande: "Vi kommer fokusera väldigt mycket på millennials, vuxna i åldern 20–40 år. I lokalerna har vi häftig belysning och nattklubbskänsla. Minst en gång i veckan kommer DJ:s spela. Dessutom kommer det bland annat hållas event – ”bubbles and squat” och ”cocktails and kettlebell”. Vi vill sudda ut linjerna och fokusera på livsstil. Det är okej att festa till det och parta ibland, på samma gång som man mår bra och tränar. Vi vill erbjuda millennials den miljön som de trivs med att vistas i. Det är det som millennials vill ha." Repeat i Malmö öppnar den 29 september. Tumnagel
24kg
+
Bobby Green
0

H&M:s senaste designas av influencers
Smyglansering av Nyden

Nyden är namnet på H&M:s nya varumärke där kläderna ska designas tillsammans med influencers. Kläderna riktar sig speciellt till millennials, eller Generation Y som vi säger här i Sverige. De influencers som är inblandade i projektet kallas för "tribe leaders" och bland annat är skådespelaren Noomi Rapace och tatueringsprofilen Doctor Woo med och inspirerar modet som skapas. Den stora lanseringen har inte skett än men man har börjat smyglansera ett par t-shirts som går att hitta på länken nedan. Tumnagel
-1kg
+
Bobby Green
0
2017

Billiga klockor för Generation Y
De unga hårt arbetande

Om två dagar lanserar man en kampanj för att dra igång det nya klockmärket Mileneal på Kickstarter. De ska göra klockor för "millennials", eller Generation Y som vi kallar dem här i Sverige. Varför man heter Mileneal och inte Millennial är oklart. Klockorna är enkla och på insidan sitter det ett MIYOTA GM10-urverk och boetten är tillverkad i rostfritt stål. Vad klockorna kommer att kosta framgår dock inte för tillfället. Tumnagel
56kg
+
Bobby Green
0

Ultimata reklamfilmen för millennials
Aj.

Om man som jag har sett ett antal presentationer från företag som måste förklara att de minsann "förstår" sig på kidsen, eller millennials som de också kallas, har man sett det här tidigare. För den här skämtreklamfilmen är alldeles för verklig för att det inte ska göra lite ont. Tumnagel
97kg
+
Roger Åberg
0

Joon - flygbolaget för Millennials
Nyhet från Air France

Flygbolaget Air France har nu lanserat Joon - en avknoppning som sägs vara framtaget speciellt för Millennials, eller Generation Y som man också kallar dem. Man beskriver nyheten som ett flygbolag speciellt riktat mot unga arbets- och resesugna och till en början kommer man att köra kortare flygningar från Charles de Gaulle i Paris för att nästa år börja med långflygningar. Varför den här generationen skulle behöva ett eget flygbolag förklarar man med dessa ord: "Because they are opportunistic in a positive sense of the word as they know how to enjoy every moment and are in search of quality experiences that they want to share with others." Joon kommer dock inte att bli något lågprisbolag och det ska inte kännas snik. Sen kommer även kabinpersonalen att ha uniformer som kidsen gillar då de kommer att vara både "basic and chic". Tumnagel
10kg
+
Bobby Green
0

Ungdomar har för lite sex
Komiker råder dem att ligga mer

Millennials, eller ungdomar födda på 2000-talet, ligger för lite. De spelar datorspel, fipplar med sina mobiler och lever sina liv på internet istället för att juffsa i sänghalmen. För att uppmärksamma detta och få folk att ligga mer, för att det är gött, tar ett gäng komiker här upp det allvarliga ämnet. Tumnagel
86kg
+
Bobby Green
0

Raplåt om att köpa hus när man är ung
Bara att flytta hem till päronen igen

Om du inte har tio lyckade lägenhetsförsäljningar i bagaget och har jobbat i 30 år är det inte helt enkelt om du får för dig att köpa ett hus. I alla fall inte om du vill att alla dina krav ska uppfyllas samtidigt som du inte vill bo 100 mil från civilisationen. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0
2014

Limited edition för åttiotalisterna

Belgiske glasögondesignern theo har skapat Mille - en neonfärgad kollektion bågar i sju olika modeller. Mille betyder 1000 på franska men står också för "Millennials", eller Generation Y, som är ungdomar födda mellan 1980 och 1996. Det är den första generationen som växt upp i det nya millenniet. Generation Y sägs vara självsäkra och kritiska, men även sällskapliga och optimistiska. theos glasögonbågar säljs hos vissa optiker. Tumnagel
73kg
+
Åsa Wikström
0