m
a
r
4 i går67 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Porsches väg till Le Mans
Återkomsten

I den här nästan timslånga dokumentären från Porsche får vi se deras väg tillbaka till Le Mans. Tumnagel
97kg
+
Bobby Green
0
2015

Nissans LMP1-racer får Group C R90C-färger
Hyllning till 90-talet

Nissans hyllar den gångna tiden genom att klä den nya LMP1-racerbilen i de gamla klassiska färgerna Group C R90C hade. Ett drag som visar att det inte är första gången som Nissan tävlat på Le Mans. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green
0

Nissans galna framhjulsdrivna racerbil
GT-R LM Nismo

Nissan har nu presenterat sin nya maskin som man ämnar tävla med i LMP1-klassen under World Endurance Championship på Le Mans. Den heter GT-R LM Nismo, ser smått galen ut och bjuder på något rätt så oväntat - motorn fram och framhjulsdrift. Ett djärvt drag, senast någon vann med en bil som hade motorn fram var 1962. Drivlinan är en V6:a på 3.0 liter med dubbla turbo. Tillsammans med ett KERS-system (Kinetic Energy Recovery System) kommer effekten upp till 1 250 hästar. Vikten är inte offentlig än men målet ligger på 880 kilo. Tumnagel
111kg
+
Bobby Green
0
2013

Lyckat första test av Porsches nya LMP1

Här ser vi Porsches senaste prototyp i LMP1-klassen. Det här är den bil som kommer att vara med och tävla i World Endurance Championship (WEC) och i 24-timmarsracet på Le Mans nästa år 2014. De första testrundorna på Porsches testbana i Weissach är nu avklarade och de med ett gott resultat. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0

Audi R18 tar kurva i 340 km/h

Här ser vi Audis nya Le Mans-vapen, R18 E-Tron Quattro LMP1. Testerna är i full gång inför årets 24-timmars och för att kunna simulera farterna bilen kan komma upp i på den långa Mulsanne-rakan fick Audi Monza att öppna upp chikanen som är i slutet på rakan. Det gjorde att bilen kunde klippa kurvan Curva Grande med en fart på omkring 340 km/h, utan att ens blinka. Tumnagel
182kg
+
Bobby Green
0