m
a
r
1 i dag69 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

BMW visar laserstrålkastare för motorcyklar
Ska ha dubbelt så bra helljus

Nu hittar laserstrålkastare även till motorcyklar. BMW visar upp en K1600GTL på CES-mässan i Las Vegas och den lovar att ha ett helljus som lyser dubbelt så långt som traditionella helljus gör. I längd innebär det 600 meter. Fördelen förutom bättre ljus är också att laserljusen är mer kompakta, tål mer stryk och att de är underhållsfria. När dessa strålkastare hittar ut på marknaden är oklart för tillfället. Tumnagel
127kg
+
Bobby Green
0
2015

Roland Sands har förvandlat en BMW K1600
Definitionen av amerikansk touringlyx

Det är inte bara bilar som visas upp på Concorso dx27Eleganza Villa dx27Este utan även motorcyklar. BMW plockade med sig den här feta touringhojen som man döpt till Concept 101. Det är från början en K1600 som Roland Sands har byggt om för att tolka vad BMW definierar som amerikansk touringlyx. Bygget beskrivs med orden "the epitome of elegance, power and luxury on two wheels." Namnet kommer både från den sexcylindriga motorns storlek (101 kubiktum) och Highway 101 i Kalifornien som ligger i närheten av BMWs designcenter. Allt om hojen finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
120kg
+
Bobby Green
0

BMW Japan visar två koncept baserade på K1600 GTL
Så här har du aldrig sett touringhojen innan

BMW K1600 GTL är en stor och tung motorcykel byggd för långa resor över hela världen, och är väl knappast modellen man har i åtanke när det kommer till custombyggen. Men just denna, i två exemplar, har BMW Japan nu visat upp i två extrema versioner på Osaka Motorcycle Show. Bakom byggena står två legender inom den japanska custom-kulturen - Keiji Kawakita från Hot Dock Custom Cycles och Kenji Nagai från Kenx27s Factory. Keiji version kallas för Juggernaut och det är en rejäl best på hela 348 kilo och 2.5 meter i längd. Hela hojen har fått ett nytt skal i aluminium och ett utseende som känns väldigt steampunk. Kenji kallar sitt bygge för Kenx27s Factory Special och han har istället byggt en lowrider som strippats på allt onödigt. Ett enormt bakhjul på 20 tum med enkelsving sitter där bak och ser nästan ut att vara frånkopplat från resten av hojen. Fler bilder på bägge byggena hittar ni på länken nedan. Tumnagel
144kg
+
Bobby Green
0
2014

Fred Krugger förvandlar en BMW K1600
Extremt custombygge

Fred Krugger är världsmästare i att bygga customhojar. Hans senaste bygge är monstret vi ser här, en helt ombyggd BMW K1600 som han har byggt för BMW Motorrad i Frankrike. Modellen är väl kanske inte den första man kommer att tänka på när det är dags att bygga custom, och det är också exakt därför som Fred har gjort det. Den enorma cruisern är nu förvandlad till en landmissil och varenda pinal på den är specialbyggd för att bli exakt så som Fred vill. Den största utmaningen enligt honom själv var att behålla all teknik cykeln är packad med, och att få det hela att lira med hans nya former. Som inspiration har han haft den gamla hojen BMW R7 från 30-talet. Allt om bygget och fler bilder finns på länken nedan. Tumnagel
171kg
+
Bobby Green
0