m
a
r
69 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Harley där modernt möter klassiskt
Ny film från Petrolicious

I sin senaste film har Petrolicious skippat fyra hjul för att istället göra ett inslag om en Harley-Davidson Sportster. Den ägs av Efraon Triana som visar upp den på ett gäng härliga vägar i Madrid. Bilder som togs i samband med inspelningen finns på länken nedan. Tumnagel
89kg
+
Bobby Green
0
2017
2016
2014

DP Customs Turbo Destroyer

DP Customs senaste bygge är den här och den heter Turbo Destroyer. Fokus har legat på att bygga en supersnabb racerhoj och med sina 154 hästar lär den här inte skämmas för sig. "The idea for the Turbo Destroyer came up when we were delivering a build to a race car driver in Denver, Colorado. As we were leaving to head home, he said, ‘Would you guys be game to build a bike that’s insanely fast?’" Kunden ville alltså ha en dragbike som var riktigt snabb och som inte studsade upp på bakhjulet så fort man var när rullen. Motorn hämtades från en Harley-Davidson Sportster 1200 och försågs med turbo för att få upp effekten. För stoppkraften monterades stora Brembo-skivor. Mer om bygget finns på länken. Tumnagel
108kg
+
Bobby Green
0
2013

Sportigare Sportster

Icon är tillbaka med ännu ett spännande bygge. Denna gång har de utgått från en gammal Harley-Davidson Sportster från 1991 och byggt något alldeles speciellt. Iron Lung som hojen kallas för är inspirerad av 70-talet med allt vad det innebär. Stuket är en del racing, en del rat bike och Icon har försökt att få fram något som påminner om de gamla vassa men också opålitliga racingmaskinerna man körde omkring med förr. Motorn har borrats upp från 883 till 1 200 kubik och mycket fokus har legat på kåpor, färg och detaljer. Det färdiga resultatet ser oerhört ballt ut, men Icon hymlar inte med att cykeln är mer show än go och kallar den "an accident waiting to happen". Tumnagel
93kg
+
Bobby Green
0

Tight Harley

Jag är inget direkt fan av Harley-Davidson även om de då och då bygger sköna bågar. Som typ V-Rod. Den blev jag rätt impad av när den släpptes. Det visade att även Harley kunde bygga något som inte såg ut som alla andra Harleys. Men för att det verkligen ska hända saker måste man nog ändå vända sig till custom. Och det är precis vad Art of Racer har gjort. Den här bågen föddes som en Harley-Davidson Sportster från 1991, något som inte direkt avslöjar den nu längre. Och det är väl inte så konstigt kanske, eftersom det bara är motorn, växellådan och förgasarna som är original. Jag tycker hur som helst att stilen är helskön, även om man nog får uppsöka kiropraktorn efter en lång söndagstur. Tumnagel
126kg
+
Bobby Green
0