m
a
r
1 i dag2 i går45 tjocka Garaget Garderoben Hemmet Kroppen Passet Sinnet Strupen

Ny racerversion av Lamborghini Huracán
Har förbättrad aerodynamik

För ungefär tre år sedan visade Lamborghini upp modellen Huracán i racerkläder. Nu har man uppdaterat och förfinat en del grejer vilket har lett fram till det vi ser här - Huracán Super Trofeo EVO. Bilen är utvecklad av Lamborghini Squadra Corse och den ska ha samma downforce som föregångaren men överlag bättre aerodynamiska egenskaper. För att få till allt har man samarbetat med Dallara Engineering som hjälpt till att ta fram ett nytt karosspaket i kolfiber och det enda man inte har förändrat är splittern fram, det platta golvet och diffusorn bak. De nya modifieringarna har gjort att man klarat av Monza-banan på 1:43,3 vilket är 1,5 sekund snabbare än föregångaren. Motorn är den 5,2 liter stora V10:an som i det här fallet lämnar 620 hästar. Den är kopplad till en sexstegad sekventiell växellåda som i sin tur skickar kraften till bakhjulen. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 280 km/h. Nästa vår ska det börja tävlas med bilen och skulle du vilja vara med kan jag meddela att åket kostar 235 000 euro. Tumnagel
99kg
+
Bobby Green
0

Skippa Bentaygan och köp denna istället!
Maffig version av Continental GT

Vill man köra Bentley och busa lite i leran är det en Bentayga man ska ha. Eller den här - en ombyggd Continental GT som höjts, fått skärmbreddare, feta hjul, maffig frontbåge och en ställning baktill för extraljus, soppadunkar och reservhjul. Ett galet bygge som togs fram av National Geographics TV-serie Supercar Megabuild. Bilen är helt laglig att köra på gatan och under huven sitter det en W12:a på 6,0 liter som driver alla fyra hjulen. Skulle du vara sugen är det bara att buda på bilen som för tillfället ligger ute till försäljning på eBay. Tumnagel
125kg
+
Bobby Green
0
2016

Bankörning med en Alfa Romeo Giulia GTA-R 270
Deltagare i Evos Track Car of the Year

Den här fantastiska Alfa Romeo Giulia GTA-R 270 som ägs av Alfaholics var i år med på Evos Track Car of the Year som du kan läsa mer om på länken nedan, men i det här klippet får vi ha bilen för oss själva. Och här blandas lite bankörande ur förarens synvinkel med lite snack och givetvis massa härligt motorljud. 835 kilo kärlek med 215 hästar under huven. Tumnagel
103kg
+
Bobby Green
0

Motorn till Nissan GT-R monteras ihop
Vackert

I den här videon får vi se när motorn i den nyligen presenterade Nissan GT-R monteras ihop för hand. En V6:a på 3,8 liter med dubbla turbo och en effekt på 570 hästar. Mer om bilen hittar ni i den inlänkade artikeln nedan. Tumnagel
163kg
+
Bobby Green
0

Snowboard efter stridsvagn
Ryssar vet hur man ska göra

I helgen fick vi se när en snubbe åkte snowboard efter en Nissan GT-R på en racerbana. Tufft såklart, men det finns som vanligt alltid någon som ska vara värre. Den här ryssen exempelvis, som åker bräda efter en stridsvagn och använder en brinnande Lada som hopp. Tumnagel
80kg
+
Bobby Green
0

Snowboard efter en Nissan GT-R
På Spa-Francorchamps

Sämre draghäst kunde man ha, och definitivt sämre ställe att åka på. Här får vi se när en snubbe använder en Nissan GT-R som draghjälp och stället han åker på är inget mindre än racerbanan Spa-Francorchamps. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green
0

Evo kör en gammal klassisk Nissan Skyline
GT-R Nismo 400R

Sen den första Fast & Furious-filmen dök upp vet nog varenda bilintresserad person vad en Nissan Skyline är för något. Men det finns ett helt gäng olika versioner, vissa mer exotiska än andra. Evo som oftast testar nya bilar har här gått tillbaka till en riktig klassiker - GT-R Nismo 400R. En körmaskin med 400 hästar som endast byggdes i 44 stycken exemplar. Du kan också köra den om du vill, fast då i spelet Gran Turismo. Tumnagel
121kg
+
Bobby Green
0

Evo testar Renault Sport R.S. 01
Sjuk bil

Förra året fick Chris Harris testa den sjuka banracern Renaultsport R.S. 01 och nu har tidningen Evo gjort detsamma. Under skalet sitter samma 550 hästar starka turbo-V6:a som i Nissan GT-R och kraften skickas till bakhjulen via en sekventiell växellåda. Bilen väger 1 150 kilo, går som en missil och den kostar 290 000 euro. Tumnagel
134kg
+
Bobby Green
0

Drift i regn och dimma
Inget för den oerfarne

Hur tränar man om man tävlar i Formula D (racingserien för drifters) egentligen? Man driftar såklart, men alltid med en extra utmaning. I det här fallet får vi se när Masato Kawabata rattar en 1 000 hästar stark Nissan GT-R R35 i kraftigt regn och dimma. Bonusklipp nedan. Tumnagel
94kg
+
Bobby Green
0
2015

En eldsprutande Nissan GT-R leker i snön
Kämpar med att försöka smälta underlaget

Vinter och snö kan vara kul om man har en bil som driver på bakhjulen eller på alla fyra. Nissan GT-R tillhör den sistnämnda kategorin och exemplaret vi ser här ser ut att trivas bra i snön. Tumnagel
100kg
+
Bobby Green
0
Nästa sida